pgadmin3 - en to ko translation catalogue (2586 entries)

en: 
    Asynchronous notification of '%s' received from backend pid %d
ko: 
    '%s'의 비동기 알림을 백엔드 pid %d 에서 받았습니다.

en: 
    Asynchronous notification of '%s' received from backend pid %d
       Data: %s
ko: 
    '%s'의 비동기 알림을 백엔드 pid %d 에서 받았습니다. 
      데이터: %s

en: 
    Cancelled.
ko: 
    취소되었습니다.

en: 
    Retrieve all rows anyway?
ko: 
    어쨌든 모든 행을 검색하시겠습니까?

en: 
    Start dependent services too?
ko: 
    종속된 서비스를 시작하시겠습니까?

en: 
    Stop dependent services?
ko: 
    종속된 서비스를 정지하시겠습니까?

en:  - %s on %s (%s:%d)
ko:  - %s 의 %s (%s:%d)

en:  - Browser
ko:  - 브라우저

en:  - Configuration Editor
ko:  - 구성 편집기

en:  - Edit Grid
ko:  - 표 편집

en:  - Execution Tool
ko:  - 실행 툴

en:  - Query Tool
ko:  - 쿼리 툴

en:  - Server Status
ko:  - 서버 상태

en:  Configuration read from %s
ko: %s에서 불러온 구성

en:  Configuration written to %s
ko: %s에 저장된 구성

en:  Connection broken.
ko:  연결이 끊어졌습니다.

en:  Done.
ko:  완료

en:  Failed.
ko:  실패했습니다.

en:  INSTALL <serviceName> [options] <connect-string>
ko:  INSTALL <서비스 이름> [옵션] <연결 문자열>

en:  REMOVE <serviceName>
ko:  REMOVE <서비스 이름>

en:  Retrieving Role owned objects
ko:  사용자가 소유한 개체의 롤을 검색

en:  Retrieving tablespace usage
ko:  테이블스페이스의 사용법을 검색

en:  Retrieving user owned objects
ko:  사용자가 소유한 개체의 검색

en:  [options] <connect-string>
ko:  [옵션] <연결 문자열>

en:  current
ko:  현재의

en:  dependencies
ko: 종속성

en:  dependents
ko: 종속성

en:  properties
ko: 속성

en:  statistics
ko:  통계 정보

en: $$ quoting
ko: $$ 기호로 묶기

en: %.2f secs
ko: %2f 초

en: %d replacement made. | %d replacements made.
ko[0]: %d 바꾸기 완료.

en: %d replacements made.
ko: 치환 모드 %d

en: %d row affected. | %d rows affected.
ko[0]: %d 행에 적용되었습니다.

en: %d row retrieved. | %d rows retrieved.
ko[0]: %d 행을 검색했습니다.

en: %d row. | %d rows.
ko[0]: %d 행.

en: %d rows affected.
ko: %d 행에 적용되었습니다.

en: %d rows copied to clipboard.
ko: %d 행을 클립보드로 복사했습니다.

en: %d rows retrieved.
ko: %d 행을 검색했습니다.

en: %d rows.
ko: %d 행

en: %d seconds
ko: %d 초

en: %i row | %i rows
ko[0]: %i 행

en: %i rows
ko: %i 열

en: %ld  rows not retrieved.
ko: %ld 행이 검색되지 않았습니다.

en: %ld of %ld rows
ko: %ld / %ld 행

en: %ld row retrieved. | %ld rows retrieved.
ko[0]: %ld 행을 검색했습니다.

en: %ld rows retrieved.
ko: %ld 행 검색했습니다.

en: %s (%d asynchronous notification received). | %s (%d asynchronous notifications received).
ko[0]: %s(%d 비동기 알림 수신).

en: %s (%d asynchronous notifications received).
ko: %s (%d 비동기 알림 수신).

en: %s DDL report - %s
ko: %s DDL 리포트 - %s

en: %s Data dictionary report - %s
ko: %s 데이터 사전 리포트 - %s

en: %s dependencies
ko: %s 종속성

en: %s dependencies report - %s
ko: %s 종속성 리포트 - %s

en: %s dependents
ko: %s 종속 요소

en: %s dependents report - %s
ko: %s 종속성 리포트 - %s

en: %s list report
ko: 목록 리포트 %s

en: %s on %s:%d
ko: %s 의 %s:%d

en: %s on %s@%s:%d
ko: %s 의 %s@%s:%d

en: %s on <localpipe>
ko: <로컬 파이프>의 %s

en: %s on local socket
ko: 로컬 소켓 %s

en: %s properties
ko: %s 속성

en: %s properties report - %s
ko: %s 속성 리포트 - %s

en: %s statistics
ko: %s 통계

en: %s statistics report - %s
ko: %s 통계 리포트 - %s

en: &About
ko: PgAdmin에 대하여(&A)...

en: &About...
ko: 버전 정보(&A)...

en: &Activity	Ctrl-Alt-A
ko: 활동(&A)	Ctrl-Alt-A

en: &Add
ko: 추가(&A)

en: &Add %s to query
ko: 쿼리 %s 를 추가(&A)

en: &Add Server...
ko: 서버 추가(&A)...

en: &Add Table/View...
ko: 테이블/뷰 추가(&A)...

en: &Apply
ko: 적용(&A)

en: &Auto indent
ko: 자동 들여쓰기(&A)

en: &Auto-Rollback
ko: 자동 롤백(&A)

en: &Backup
ko: 백업(&B)

en: &Backup globals...
ko: 전체 백업(&B)...

en: &Backup server...
ko: 서버 백업(&B)...

en: &Backup...
ko: 백업(&B)...

en: &Bug Report
ko: 버그 리포트(&B)

en: &Bugreport
ko: 버그 리포트(&B)

en: &Cancel
ko: 취소(&C)

en: &Cancel	Alt-Break
ko: 취소(&C)	Alt-Break

en: &Close
ko: 닫기(&C)

en: &Close Table/View
ko: 테이블/뷰 닫기(&C)

en: &Configuration Help	F1
ko: 구성 도움말(&C)	F1

en: &Connect
ko: 연결(&C)

en: &Connect...
ko: 연결(&C)...

en: &Copy
ko: 복사(&C)

en: &Copy	Ctrl-C
ko: 복사(&C)	Ctrl-C

en: &Count
ko: 카운트(&C)

en: &Create
ko: 만들기(&C)

en: &Create...
ko: 만들기(&C)...

en: &DDL report
ko: DDL 리포트(&D)

en: &Data dictionary report
ko: 데이터 사전 리포트(&D)

en: &Database bar
ko: 데이터베이스 바(&D)

en: &Database bar	Ctrl-Alt-B
ko: 데이터베이스 바(&D)	Ctrl-Alt-B

en: &Database bar	Ctrl-Alt-D
ko: 데이터베이스 바(&D)	Ctrl-Alt-D

en: &Debug
ko: 디버그(&D)

en: &Debug (not recommended for normal use)
ko: 디버그(&D)(일반 사용에는 권장되지 않음)

en: &Debugging
ko: 디버깅(&D)

en: &Default
ko: 기본(&D)

en: &Default view
ko: 기본 뷰(&D)

en: &Default view	Ctrl-Alt-V
ko: 기본 뷰(&D)	Ctrl-Alt-V

en: &Delete
ko: 삭제(&D)

en: &Delete	DEL
ko: 삭제(&D)	DEL

en: &Delete	Del
ko: 삭제(&D)	Del

en: &Delete Join
ko: 조인 삭제(&D)

en: &Delete Table
ko: 테이블 삭제(&D)

en: &Delete/Drop
ko: 삭제/삭제(&D)

en: &Delete/Drop	Del
ko: 삭제/삭제(&D)	Del

en: &Dependencies report
ko: 종속성 리포트(&D)

en: &Dependents report
ko: 종속성 리포트(&D)

en: &Deselect All
ko: 전부 해제(&D)

en: &Disconnect
ko: 연결 해제(&D)

en: &Display
ko: 표시(&D)

en: &Display objects
ko: 개체 삭제(&D)

en: &Do not use a stylesheet
ko: 스타일 시트 사용안함(&D)

en: &Drop
ko: 삭제(&D)

en: &Edit
ko: 편집(&E)

en: &Edit grid help
ko: 그리드 편집 도움말(&E)

en: &Embed an external stylesheet (specified file must exist)
ko: 외부 스타일 시트 포함(&E)(지정된 파일이 존재해야 함)

en: &Embed the default stylesheet
ko: 기본 스타일 시트 포함(&E)

en: &EnterpriseDB Help
ko: EnterpriseDB 도움말(&E)

en: &Errors only
ko: 오류만 표시(&E)

en: &Execute
ko: 실행(&E)

en: &Execute	F5
ko: 실행(&E)	F5

en: &Export
ko: 내보내기(&E)

en: &Export...
ko: 내보내기(&E)...

en: &Extended index statistics
ko: 확장 인덱스 통계(&E)

en: &Extended statistics
ko: 통계 정보(&E)

en: &Extended table statistics
ko: 확장 테이블 통계(&E)

en: &FAQ
ko: FAQ(&F)

en: &FK Index check
ko: FK 인덱스 검사(&F)

en: &Favourites
ko: 즐겨찾기(&F)

en: &File
ko: 파일(&F)

en: &Find
ko: 찾기(&F)

en: &Find	Ctrl-F
ko: 검색(&F)	Ctrl-F

en: &Find and Replace	Ctrl-F
ko: 찾기 및 바꾸기(&F)	Ctrl-F

en: &Fix it!
ko: 수정(&F)!

en: &From database
ko: 시작 데이터베이스(&F)

en: &Grant Wizard
ko: 그랜트 마법사(&G)

en: &Greenplum Database Help
ko: Greenplum 데이터베이스 도움말(&G)

en: &Help
ko: 도움말(&H)

en: &Help contents
ko: 도움말 컨텐츠(&H)

en: &Help...
ko: 도움말(&H)...

en: &Indent guides
ko: 들여쓰기 가이드(&I)

en: &Join To...
ko: 조인 대상(&J)...

en: &Limit bar
ko: 한계선(&L)

en: &Limit bar	Ctrl-Alt-L
ko: 한계선(&L)	Ctrl-Alt-L

en: &Line ends
ko: 줄의 끝(&L)

en: &Line number
ko: 줄 번호(&L)

en: &Link to an external stylesheet
ko: 외부 스타일 시트 여녈(&Link)

en: &Locks	Ctrl-Alt-L
ko: 잠금(&L)	Ctrl-Alt-L

en: &Lower case	Ctrl-Shift-U
ko: 소문자(&L)	Ctrl-Alt-U

en: &Macros
ko: 매크로(&M)

en: &Maintenance
ko: 유지 관리(&M)

en: &Maintenance...
ko: 유지 관리(&M)

en: &New window	Ctrl-N
ko: 새 창(&N)	Ctrl-N

en: &No
ko: 아니오(&N)

en: &No logging
ko: 로깅 안 함(&N)

en: &OK
ko: 확인(&O)

en: &Object browser
ko: 개체 브라우저(&O)

en: &Object browser	Ctrl-Alt-O
ko: 개체 브라우저(&O)	Ctrl-Alt-O

en: &Object list report
ko: 개체 파일(&O)

en: &Open...
ko: 열기(&O)...

en: &Open...	Ctrl-O
ko: 열기(&O)...	Ctrl-O

en: &Options...
ko: 옵션(&O)...

en: &Output pane
ko: 출력 창(&O)

en: &Output pane	Ctrl-Alt-O
ko: 출력 창(&O)	Ctrl-Alt-O

en: &Paste
ko: 붙여넣기(&P)

en: &Paste	Ctrl-V
ko: 붙여넣기(&P)	Ctrl-V

en: &Plugins
ko: 플러그인(&P)

en: &PostgreSQL Help
ko: PostgreSQL 도움말(&P)

en: &Properties
ko: 속성(&P)

en: &Properties report
ko: 속성 리포트(&P)

en: &Properties...
ko: 속성(&P)...

en: &Query
ko: 쿼리(&Q)

en: &Query Analyzer
ko: 쿼리 분석기(&Q)

en: &Query Builder
ko: 쿼리 빌더(&Q)

en: &Query tool
ko: 쿼리 툴(&Q)

en: &Query tool	Ctrl-E
ko: 쿼리 툴(&Q)	Ctrl-E

en: &Quick report...
ko: 빠른 리포트(&Q)...

en: &Reassign objects to
ko: 개체 다시 할당 대상(&R)

en: &Recent files
ko: 최근 작업 문서(&R)

en: &Redo	Ctrl-Y
ko: 다시 실행(&R)	Ctrl-Y

en: &Refresh
ko: 새로고침(&R)

en: &Refresh	F5
ko: 새로고침(&F)	F5

en: &Remove
ko: 제거(&R)

en: &Remove Filter
ko: 필터 제거(&R)

en: &Remove Sort
ko: 정렬 제거(&R)

en: &Replace
ko: 바꾸기(&R)

en: &Replace	Ctrl-R
ko: 바꾸기(&R)	Ctrl-R

en: &Reports
ko: 리포트(&R)

en: &Restore
ko: 복원(&R)

en: &Restore...
ko: 복원(&R)

en: &Run now
ko: 지금 실행(&R)

en: &SQL Help	F1
ko: SQL 도움말(&S)	F1

en: &SQL pane
ko: SQL 뷰(&S)

en: &SQL pane	Ctrl-Alt-S
ko: SQL 뷰(&S)	Ctrl-Alt-S

en: &Save
ko: 저장(&S)

en: &Save	Ctrl-S
ko: 저장(&S)	Ctrl-S

en: &Save Definition...
ko: 정의 저장(&S)...

en: &Save definition...
ko: 정의 저장(&S)

en: &Server Status
ko: 서버 상태(&S)

en: &Set Alias for table
ko: 테이블 별칭 설정(&S)

en: &Set breakpoint
ko: 브레이크 포인트 설정(&S)

en: &Show line ends
ko: 줄 바꿈 기호 표시(&S)

en: &Show whitespace
ko: 공백 기호 표시(&S)

en: &Slony Help
ko: Slony 도움말(&S)

en: &Sort / Filter ...
ko: 정렬/필터(&S)...

en: &Sort/filter...
ko: 정렬/필터(&S)...

en: &Stack pane	Ctrl-Alt-S
ko: 스택 뷰(&S)	Ctrl-Alt-S

en: &Statistics report
ko: 통계 리포트(&S)

en: &System Objects
ko: 시스템 개체(&S)

en: &System objects
ko: 시스템 개체(&S)

en: &Tip of the Day
ko: 오늘의 팁(&T)

en: &Tip of the day
ko: 오늘의 팁(&T)

en: &Tip of the day...
ko: 오늘의 팁(&T)...

en: &Tool bar
ko: 툴바(&T)

en: &Tool bar	Ctrl-Alt-T
ko: 툴바(&T)	Ctrl-Alt-T

en: &Tools
ko: 툴(&T)

en: &Transactions	Ctrl-Alt-T
ko: 트랜잭션(&T)	Ctrl-Alt-T

en: &Truncate
ko: 잘림(&T)

en: &Undo	Ctrl-Z
ko: 실행 취소(&U)	Ctrl-Z

en: &Upper case	Ctrl-U
ko: 대문자(&U)	Ctrl-U

en: &View
ko: 뷰(&V)

en: &Whitespace
ko: 공백 문자(&W)

en: &Word wrap
ko: 자동 줄 바꿈(&W)

en: &XSLT Process the XML data
ko: XSLT 프로세스 XML 데이터(&X)

en: &Yes
ko: 예(&Y)

en: '%s' is not a valid identifier. It must start with A-Z or a-z or _ and can contain A-Z and a-z and 0-9 and _.
ko: '%s'는, 유효한 식별자가 아닙니다. 식별자는 A-Z 또는 a-z _ 로 시작되어야 합니다. A-Z 또는 a-z 와 0-9 와 _ 를 포함할 수 있습니다.

en: (binary compatible)
ko: (바이너리 호환)

en: * Inherited columns from %s.
ko: %s에서 열 상속

en: ,
ko: .

en: -- Execute replicated using cluster "%s", set %ld
ko: -- 클러스터 "%s" 를 사용하는 레플리케이트를 실행, 설정 %ld

en: -- Executing pgScript
ko: -- pgScript 실행

en: -- Executing query:
ko: -- 쿼리 실행:

en: -- Use the installation wizard
    -- to generate the Slony-I replication cluster.
ko: -- 설치 마법사를 사용하여
    -- Slony-I 복제 클러스터를 생성합니다.

en: -- definition incomplete
ko: -- 불완전한 정의

en: -- nothing to change
ko: -- 변경할 항목 없음

en: -d <displayname>
ko: -d <디스플레이 이름>

en: -f run in the foreground (do not detach from the terminal)
ko: -f foreground로 실행(터미널에서 분리하지 않음)

en: -l <logging verbosity (ERROR=0, WARNING=1, DEBUG=2, default 0)>
ko: -l <로깅 지정(오류=0, 경고=1, 디버그=2, 기본값 0)>

en: -p <password>
ko: -p <패스워드>

en: -r <retry period after connection abort in seconds (>=10, default 30)>
ko: -r <연결 중단 후 재시도를 초단위로 지정 (>=10, 기본값 30)>

en: -s <log file (messages are logged to STDOUT if not specified>
ko: -s < 로그파일 이름 (명시하지 않아도 메시지는 표준 출력에 기록됩니다>

en: -t <poll time interval in seconds (default 10)>
ko: -t <지속 시간 간격을 초 단위로 지정 (기본값 10)>

en: 0 Secs
ko: 0 초

en: 1 hour
ko: 1시간

en: 1 minute
ko: 1분

en: 1 second
ko: 1 초

en: 10 minutes
ko: 10분

en: 10 seconds
ko: 10초

en: 100 rows
ko: 100 행

en: 1000 rows
ko: 1000 행

en: 10th
ko: 10일

en: 11th
ko: 11일

en: 12th
ko: 12일

en: 13th
ko: 13일

en: 14th
ko: 14일

en: 15th
ko: 15일

en: 16th
ko: 16일

en: 17th
ko: 17일

en: 18th
ko: 18일

en: 19th
ko: 19일

en: 1st
ko: 1일

en: 20th
ko: 20일

en: 21st
ko: 21일

en: 22nd
ko: 22일

en: 23rd
ko: 23일

en: 24th
ko: 24일

en: 25th
ko: 25일

en: 26th
ko: 26일

en: 27th
ko: 27일

en: 28th
ko: 28일

en: 29th
ko: 29일

en: 2nd
ko: 2일

en: 30 minutes
ko: 30분

en: 30 seconds
ko: 30초

en: 30th
ko: 30일

en: 31st
ko: 31일

en: 3rd
ko: 3일

en: 4th
ko: 4일

en: 5 minutes
ko: 5분

en: 5 seconds
ko: 5초

en: 500 rows
ko: 500 행

en: 5th
ko: 5일

en: 6th
ko: 6일

en: 7th
ko: 7일

en: 8th
ko: 8일

en: 9th
ko: 9일

en: : Notebook not found.
    Prepare to crash!
ko: : 노트북이 발견되지 않았습니다.
    준비가 파괴되었습니다.!

en: < operator
ko: < 연산자

en: <Binary data>
ko: <바이너리 데이터>

en: <any>
ko: <외>

en: <html><body>Loading %s</body></html>
ko: <html><body>로딩 %s</body></html>

en: <new connection>
ko: <새로운 연결>

en: <new sequence>
ko: <새로운 시퀀스>

en: <no primary key>
ko: <기본 키가 없습니다>

en: > operator
ko: > 연산자

en: @@@pgAdmin internal: Translated string count
ko: @@@pgAdmin 인터널: 번역된 문자 합계

en: A cancel signal was sent to the selected server process(es).
ko: 선택된 서버 프로세스에 보내진 신호를 취소합니다.

en: A fatal error has occured:
ko: 치명적인 오류가 발생했습니다. :

en: A fatal error has occurred:
ko: 치명적인 오류가 발생했습니다.:

en: A folder with the specified name already exists.
ko: 이미 존재하는 폴더입니다.

en: A new program version is available and a very long string it is
ko: 새로운 버전이 발견되었습니다.

en: A query is running. Do you wish to cancel it?
ko: 쿼리가 실행중입니다. 취소 하시겠습니까?

en: A terminate signal was sent to the selected server process(es).
ko: 선택된 서버 프로세스에 종료 신호를 보냈습니다.

en: A typed table only has the type's columns. All other columns will be dropped. Are you sure you want to do this?
ko: 형식이 지정된 테이블에는 해당 형식의 열만 포함됩니다. 다른 모든 열은 삭제됩니다. 이 작업을 수행하시겠습니까?

en: ANALYZE base threshold
ko: ANALYZE 기본 임계값

en: ANALYZE scale factor
ko: ANALYZE 스케일 인수

en: Aborted
ko: 중단

en: Accept the current options and close the dialogue.
ko: 현재의 옵션을 적용하고 다이얼로그를 닫습니다.

en: Accept the current settings and close the dialogue.
ko: 현재의 옵션을 적용하고 다이얼로그를 닫습니다.

en: Access method
ko: 액세스 메소드

en: Account expires
ko: 계정 만료

en: Acks outstanding
ko: 미해결의 회답

en: Action
ko: 동작

en: Active
ko: 활성

en: Active Process Colour
ko: 활성 프로세스 색상

en: Active threshold
ko: 활성 임계값

en: Activity
ko: 활동

en: Add
ko: 추가

en: Add Server
ko: 서버의 추가

en: Add Tables/Views
ko: 테이블/뷰의 추가

en: Add a connection to a server.
ko: 서버에 연결의 추가

en: Add a new Check Constraint.
ko: Check 제약 조건의 추가

en: Add a new Column.
ko: 열의 추가

en: Add a new Foreign Key.
ko: 외래 키 추가

en: Add a new Index.
ko: 인덱스 추가

en: Add a new Trigger.
ko: 트리거 추가

en: Add a new Unique Constraint.
ko: 유니크 제약 조건 추가

en: Add a new criteria line
ko: 새 조건 줄 추가

en: Add a new join
ko: 새 조인 추가

en: Add a table or view to the datagram.
ko: 데이터 그램에 뷰 또는 테이블 추가

en: Add all columns
ko: 모든 열 추가

en: Add current query to favourites
ko: 현재 쿼리를 즐겨찾기에 추가

en: Add exception
ko: 예외 추가

en: Add favourite
ko: 즐겨찾기 추가

en: Add favourite...
ko: 즐겨 찾기 추가(&A)...

en: Add server
ko: 서버 추가

en: Add the select column for ascending sort.
ko: 오름차순 정렬에 추가할 열을 선택

en: Add the select column for descending sort.
ko: 내림차순 정렬에 추가할 열을 선택

en: Add the selected column
ko: 선택한 열 추가

en: Add/Change
ko: 추가/변경

en: Address
ko: 주소

en: Admin Node
ko: 관리 노드

en: Admin node
ko: 관리 노드

en: Admin node ID
ko: 관리 노드 ID

en: Agent
ko: 에이전트

en: Aggregate
ko: 집계

en: Aggregates
ko: 집계

en: Alias
ko: 앨리어스

en: Alignment
ko: 정렬

en: All
ko: 전부

en: All type's columns will be dropped. Are you sure you want to do this?
ko: 모든 형식의 열이 삭제됩니다. 이 작업을 수행하시겠습니까?

en: Allocating existing connection to database %s
ko: 데이터베이스 %s에 존재하는 하는 연결

en: Allocating new connection to database %s
ko: 데이터베이스 %s에 신규 연결

en: Allow connections?
ko: 연결을 허용하시겠습니까?

en: Altered
ko: 바꾼다.

en: An error has occured:
ko: 오류가 발생했습니다. :

en: An error has occurred:
ko: 오류가 발생했습니다. :

en: An error occured executing the second stage SQL statement.
    
    Changes may have been partially applied.
ko: 제 2단계 SQL문을 실행하는 중 오류가 발생했습니다.
    
    변경은 부분적으로 적용되었을수 있습니다.

en: An invalid EnterpriseDB help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
ko: EnterpriseDB 도움말 경로 지정이 잘못되었습니다.
    
    다른 파일, 디렉터리 또는 URL을 선택하시거나 혹은 경로를 공백으로 두십시오.

en: An invalid GreenplumDB help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
ko: 유효하지 않은 GreenplumDB 도움말 경로가 지정되었습니다.
    
    다른 파일 이름, 디렉터리 또는 URL을 선택하거나 경로를 비워 두십시오.

en: An invalid PostgreSQL help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
ko: PostgreSQL 도움말 경로 지정이 잘못되었습니다.
    
    다른 파일, 디렉터리 또는 URL을 선택하시거나 혹은 경로를 공백으로 두십시오.

en: An invalid Slony help path was specified.
    
    Please enter another filename, directory or URL, or leave the path blank.
ko: Slony 도움말 경로 지정이 잘못되었습니다.
    
    다른 파일, 디렉터리 또는 URL을 선택하시거나 혹은 경로를 공백으로 두십시오.

en: An updated translation is available
ko: 갱신된 번역을 이용할 수 있습니다.

en: Analyze
ko: 분석

en: Any day of the week
ko: 해당 주의 임의 요일

en: Append a DESCENDING sort condition based on this column
ko: 이 열을 기준으로 DESCENDING 정렬 조건 추가

en: Append an ASCENDING sort condition based on this column
ko: 이 열을 기준으로 ASCENDING 정렬 조건 추가

en: Application name
ko: 응용 프로그램 이름

en: Apply
ko: 적용

en: Apply a filter and view the data in the selected object.
ko: 필터를 적용해 선택 개체로 데이터베이스 뷰를 조작.

en: April
ko: 4월

en: Are you sure the logfile should be rotated?
ko: 로그 파일을 순환해도 좋습니까?

en: Are you sure you want to delete the
ko: 다음을 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you want to delete the favourite '%s'?
ko: 즐겨찾기 '%s'을(를) 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you want to delete the folder '%s'?
ko: 폴더 '%s'을(를) 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you want trigger the server to reload its configuration?
ko: 구성을 다시 로드하도록 서버를 트리거하시겠습니까?

en: Are you sure you wish shutdown this server?
ko: 서버를 종료하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to abort the debugging session?
    This will abort the function currently being debugged.
ko: 디버그 세션을 중단( abort) 하시겠습니까?
    이것은 현재의 디버그중의 함수를 중단(abort) 시킵니다.

en: Are you sure you wish to cancel the selected query(s)?
ko: 선택된 쿼리를 취소하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to cancel your edit?
ko: 편집 내용을 취소하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to commit the selected prepared transactions?
ko: 선택된 트랜잭션을 커밋하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to delete the %d selected rows?
ko: 선택된 %d행을 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to delete the selected row(s)?
ko: 선택된 행을 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to disable all triggers on this table?
ko: 이 테이블에서 모든 트리거를 비활성화하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to drop %s "%s"?
ko: %s "%s"을(를) 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to drop %s %s including all objects that depend on it?
ko: 의존된 모든 개체 %s %s 를 제거하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to drop %s %s?
ko: %s %s 를 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to drop all objects owned by the selected role?
ko: 선택한 롤로 소유되는 모든 개체를 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to drop multiple objects including all objects that depend on them?
ko: 의존된 복수의 개체를 전부 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to drop multiple objects?
ko: 복수의 개체를 삭제하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to enable all triggers on this table?
ko: 이 테이블에서 모든 트리거를 사용함으로 하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to reassign all objects owned by the selected role?
ko: 선택한 롤로 소유되는 모든 개체를 다시 할당하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to remove the selected column?
ko: 선택한 행을 제거하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to remove the selected constraint?
ko: 선택한 제약 조건을 제거하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to remove the selected table?
ko: 선택한 테이블을 제거하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to rollback the selected prepared transactions?
ko: 선택된 트랜잭션의 준비를 롤백하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to run a backup to this file again?
ko: 이 파일에 백업 하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to run a restore from this file again?
ko: 이 파일을 복구하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to shutdown this server?
ko: 이 서버를 종료하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to terminate the selected server process(es)?
ko: 선택된 서버 프로세스를 종료하시겠습니까?

en: Are you sure you wish to truncate this table and all tables that have foreign key references to this table?
    
    WARNING: This action will delete ALL data in the table!
ko: 이 테이블과 이 테이블에 대한 외래 키 참조가 있는 모든 테이블을 잘라내시겠습니까?
    
    경고: 이 작업을 수행하면 테이블에 있는 모든 데이터가 삭제됩니다.

en: Are you sure you wish to truncate this table and all tables that have foreign key references to this table?
    
    WARNING: This action will delete ALL data in the tables!
ko: 이 테이블과 이 테이블에 대한 외래 키 참조가 있는 모든 테이블을 잘라내시겠습니까?
    
    경고: 이 작업을 수행하면 테이블에 있는 모든 데이터가 삭제됩니다.

en: Are you sure you wish to truncate this table?
    
    WARNING: This action will delete ALL data in the table!
ko: 이 테이블을 잘라내시겠습니까?
    
    경고: 이 작업을 수행하면 테이블에 있는 모든 데이터가 삭제됩니다.

en: Argument count
ko: 인수 수

en: Argument name
ko: 인수 이름

en: Arguments
ko: 인수

en: Arithmetic Exception - Operation impossible between '%s' and '%s'
ko: 산술 예외 - '%s' 및 '%s' 사이에는 연산할 수 없음

en: Ascending
ko: 오름차순

en: Assert Exception -
ko: 어설션 예외 -

en: August
ko: 8월

en: Auto FK index
ko: 자동 FK 인덱스

en: Auto-vacuum
ko: 자동 청소

en: Automatically indent text to the same level as the preceding line
ko: 자동으로 같은 레벨에 있는 이전 행의 들여쓰기를 맞춥니다.

en: Available Columns
ko: 이용 가능한 열

en: Average Leaf Density
ko: 평균 밀도

en: Average Width
ko: 평균폭

en: Back
ko: 돌아온다.

en: Back to previous page.
ko: 전 페이지로 돌아온다.

en: Backend Access Configuration Editor
ko: 백엔드 엑세스 구성 편집기

en: Backend Configuration Editor
ko: 백엔드 구성 편집기

en: Backend Configuration Hints
ko: 백엔드 구성 힌트

en: Backend start
ko: 백엔드 시작

en: Backends
ko: 백엔드

en: Backup
ko: 백업

en: Backup %s %s
ko: %s %s 의 백업

en: Backup Globals
ko: 전체 백업

en: Backup Server
ko: 서버 백업

en: Backup files (*.backup)|*.backup|All files (*)|*
ko: 백업 파일(*.backup)|*.backup|모든 파일(*)|*

en: Backup files (*.backup)|*.backup|All files (*.*)|*.*
ko: 백업파일(*.backup)|*.backup|모든 파일(*.*)|*.*

en: Backup globals %s %s
ko: %s %s의 전체 백업

en: Backwards
ko: 뒤로

en: Base type
ko: 입력 데이터 형식

en: Batch
ko: 배치

en: Begin searching at the current cursor position
ko: 현재의 커서 위치에서 검색

en: Begin searching at the top of the text
ko: 텍스트의 처음부터 검색을 시작합니다.

en: Block &Indent	Tab
ko: 블록 들여쓰기(&I)	Tab

en: Block &Outdent	Shift-Tab
ko: 블록 내어쓰기(&O)	Shift-Tab

en: Blocked Process Colour
ko: 차단된 프로세스 색상

en: Blocked by
ko: 차단자

en: Blocks Hit
ko: 블록에 히트

en: Blocks Read
ko: 블록을 읽음

en: Breakpoint dropped
ko: breakpoint가 해제되었습니다.

en: Browse for a logfile.
ko: 로그 파일을 탐색 합니다.

en: Browser
ko: 브라우저

en: Buffers
ko: 버퍼

en: C&hange Password...
ko: 패스워드 변경(&h)...

en: C&hange password...
ko: 패스워드의 변경(&h)

en: C&lear window
ko: 윈도우 지우기(&l)

en: CREATE script
ko: CREATE 스크립트

en: CSV files (*.csv)|*.csv|Data files (*.dat)|*.dat|All files (*)|*
ko: CSV 파일(*.csv)|*.csv|데이터 파일(*.dat)|*.dat|모든 파일(*)|*

en: CSV files (*.csv)|*.csv|Data files (*.dat)|*.dat|All files (*.*)|*.*
ko: CSV 파일(*.csv)|*.csv|데이터 파일(*.dat)|*.dat|모든 파일(*.*)|*.*

en: Cache
ko: 캐쉬

en: Called?
ko: 호출하시겠습니까?

en: Calls
ko: 호출

en: Can create database objects
ko: 데이터베이스 개체를 만들 수 있음

en: Can create roles
ko: 롤을 만들 수 있음

en: Can forward
ko: 포워드 할 수 있습니다.

en: Can login
ko: 로그인 가능

en: Can login?
ko: 로그인 가능 하시겠습니까?

en: Can modify catalog directly
ko: 직접 카탈로그를 수정할 수 있습니다.

en: Can not open the logfile!
ko: 로그 파일을 열 수 없습니다!

en: Can't add another column to the query.
ko: 쿼리에 또 하나의 열을 더할 수 없습니다.

en: Can't edit tables without primary key
ko: 기본 키 없이 테이블을 수정 할 수 없습니다.

en: Can't restart node
ko: 노드의 재시작 불가

en: Can't set breakpoint
ko: 프레이크 포인트를 설정할수 없습니다.

en: Cancel
ko: 취소

en: Cancel any changes and close the dialogue.
ko: 모든 변경을 취소하고 다이얼로그를 닫습니다.

en: Cancel query
ko: 쿼리를 취소

en: Cancel query?
ko: 쿼리를 취소 하시겠습니까?

en: Cancelled
ko: 취소되었습니다

en: Cancelled on user request.
ko: 사용자 요청으로 취소되었습니다.

en: Cancelling.
ko: 취소

en: Cannot allocate connection - no database specified!
ko: 연결을 할당할 수 없습니다 - 어떠한 데이터베이스도 명시되지 않습니다!

en: Cannot create breakpoint
ko: 브레이크 포인트를 생성할 수 없습니다.

en: Cannot disassociate from controlling TTY
ko: 컨트롤 하고 있는 TTY에서 분리할 수 없습니다.

en: Cannot drop system %s
ko: 시스템 %s를 삭제할 수 없습니다.

en: Cannot drop system %s %s.
ko: 시스템 %s %s를 삭제할 수 없습니다.

en: Cannot initialise the networking subsystem!
ko: 네트워크 서브시스템을 초기화할 수 없습니다!

en: Cannot invoke target
ko: 대상을 잃었습니다

en: Cannot open the logfile!
ko: 로그 파일을 열 수 없습니다!

en: Cast
ko: 형변환

en: Cast Exception - Cannot convert '%s' to '%s'
ko: 형변환 예외 - '%s'을(를) '%s'(으)로 변환할 수 없음

en: Casts
ko: 형변환

en: Catalog
ko: 카탈로그

en: Catalog Object
ko: 카탈로그 개체

en: Catalog Objects
ko: 카탈로그 개체

en: Catalogs
ko: 카탈로그

en: Category
ko: 범주

en: Change
ko: 변경

en: Change Password
ko: 패스워드 변경

en: Change index type?
ko: 인덱스 형식을 변경하시겠습니까?

en: Change the selected text to lower case
ko: 선택한 텍스트를 소문자로 변경

en: Change the selected text to upper case
ko: 선택한 텍스트를 대문자로 변경

en: Change your password.
ko: 패스워드를 변경하십시오.

en: Changed
ko: 변경

en: Changes applied.
ko: 변경을 적용했습니다.

en: Changes to the display options may not be visible until the browser tree is refreshed.
ko: 브라우저 트리가 새로고침될때까지 표시된 옵션은 표시되지 않을 수 있습니다.

en: Changing the 'Show System Objects' option will cause all connections to be closed, and the treeview to be rebuilt.
    
    Are you sure you wish to continue?
ko: '시스템 개체 표시'를 바꾸게 되면 연결된 모든 연결이 끊어집니다. 그리고 트리뷰가 재구축될 것입니다.
    
    계속하시겠습니까?

en: Changing the index type will cause the column list to be cleared. Do you wish to continue?
ko: 인덱스 형식을 변경하면 열 목록이 지워집니다. 계속 하시겠습니까?

en: Character type
ko: 문자 형식

en: Character:
ko: 캐릭터:

en: Check
ko: 검사

en: Check Foreign Key indexes on %s %s
ko: %s %s 의 외래 키 인덱스 검사

en: Check all
ko: 모두 검사

en: Check for unbalanced single quote marks in the condition for row #%d.
ko: 언밸런스한 싱글 컨테이션은, #%d 행에 있습니다.

en: Check online for updates
ko: 소프트웨어 업데이트 검사

en: Checking for jobs to run
ko: 작업 실행 검사

en: Checking server status
ko: 서버 상태 검사

en: Checks existence of foreign key indexes
ko: 외래 키인덱스의 존재 검사

en: Child columns
ko: 자식 열

en: Choose the colour
ko: 색상 선택

en: Choose the operator for comparison.
ko: 비교할 연산자를 선택하십시오.

en: Clean before restore
ko: 복원 전 정리

en: Clear
ko: 지우기

en: Clear all breakpoints
ko: 모든 브레이크 포인트 지우기

en: Clear all breakpoints	Ctrl+Shift+F9
ko: 모든 브레이크 포인트 삭제	Ctrl+Shift+F9

en: Clear edit window
ko: 편집 윈도우의 지우기

en: Clear history
ko: 기록 지우기

en: Clear history window.
ko: 기록 윈도우의 지우기

en: Clear window
ko: 윈도우 지우기

en: Clearing all connections
ko: 모든 연결을 지우기

en: Clearing inactive connections
ko: 불필요한 연결을 지우기 합니다.

en: Clearing zombies
ko: 좀비를 지우기 합니다.

en: Client
ko: 클라이언트

en: Client Access Configuration
ko: 클라이언트 액세스 인증

en: Client Access Configuration Editor
ko: 클라이언트 인증 구성 편집기

en: Client start
ko: 클라이언트 시작

en: Close
ko: 닫습니다.

en: Close database browser? If you abort, the object browser will not show accurate data.
ko: 데이터베이스 브라우저를 닫습니까? 만약 중단 하면 개체 브라우저는, 정확한 데이터를 나타낼 수 없습니다.

en: Close debugger
ko: 디버거를 닫습니다.

en: Close server browser? If you abort, the object browser will not show accurate data.
ko: 서버 브라우저를 닫습니까? 만약 중단 하면 개체 브라우저는, 정확한 데이터를 나타낼 수 없습니다.

en: Close the dialog
ko: 다이얼로그를 닫습니다.

en: Close this Window.
ko: 윈도우를 닫습니다.

en: Close this window.
ko: 윈도우를 닫습니다.

en: Cluster
ko: 클러스터

en: Cluster "%s", set %ld
ko: 클러스터 "%s", %ld 설정

en: Cluster name
ko: 클러스터 이름

en: Clustered
ko: 클러스터

en: Clustered?
ko: 클러스터?

en: Cmd number
ko: Cmd 번호

en: Co&mment Text	Ctrl-K
ko: 주석 텍스트(&M)	Ctrl-K

en: Code
ko: 코드

en: Collation
ko: 데이터 정렬

en: Colour
ko: 색상

en: Colours
ko: 색상

en: Column
ko: 열

en: Column comment
ko: 열 주석

en: Column definition
ko: 열 정의

en: Column name
ko: 열 이름

en: Column names
ko: 열 이름

en: Column not found in pgSet:
ko: pgSet에 열이 발견되지 않습니다.

en: Column not found in pgSet: %s
ko: pgSet에서 열을 찾을 수 없음: %s

en: Column not found in pgSetBase:
ko: pgSetBase에 열이 발견되지 않습니다.

en: Column separator
ko: 열 단락 문자

en: Column statistics
ko: 열 통계

en: Columns
ko: 열

en: Command
ko: 명령어

en: Comment
ko: 주석

en: Comment out the selected text
ko: 선택한 텍스트 주석 처리

en: Commit
ko: 커밋

en: Commit transaction
ko: 트랜잭션 커밋

en: Commit transaction?
ko: 트랜잭션을 커밋하시겠습니까?

en: Commutator
ko: 커뮤테이터

en: Completed job: %s
ko: 작업 완료: %s

en: Composite
ko: 합성

en: Compress Ratio
ko: 압축 비율

en: Concurrent build?
ko: 동시에 빌드하시겠습니까?

en: Concurrent execution of pgScripts is not supported at this time.
ko: 아직까지 pgScripts 동시 실행은 지원되지 않습니다.

en: Condition
ko: 조건

en: Configuration files (*.conf)|*.conf|All files (*)|*
ko: 구성 파일(*.conf)|*.conf|모든 파일(*)|*

en: Configuration files (*.conf)|*.conf|All files (*.*)|*.*
ko: 구성 파일(*.conf)|*.conf|모든 파일(*.*)|*.*

en: Configuration loaded since
ko: 현재까지 로드된 구성

en: Configuration setting "%s"
ko: "%s" 구성을 설정

en: Confirm Password
ko: 패스워드 확인

en: Confirm delete
ko: 삭제 확인

en: Confirm deletion
ko: 삭제 확인

en: Confirm object deletion
ko: 개체 삭제 확인

en: Confirm object deletion?
ko: 개체를 삭제하시겠습니까?

en: Confirm replace
ko: 바꾸기 확인

en: Confirm superuser deletion
ko: superuser 삭제를 확인하십시오.

en: Conn retry
ko: 재 연결

en: Connect info
ko: 연결 정보

en: Connect now
ko: 연결한다.

en: Connect to Server
ko: 서버에 연결

en: Connect to a Server
ko: 서버에 연결

en: Connect to the selected server.
ko: 선택된 서버에 연결

en: Connected
ko: 연결

en: Connected to
ko: 연결

en: Connected to %s
ko: %s에 연결

en: Connected to debugger
ko: 디버거에 연결

en: Connected?
ko: 연결하시겠습니까?

en: Connecting to
ko: 데이터베이스에 연결

en: Connecting to %s
ko: %s에 연결

en: Connecting to database
ko: 데이터베이스에 연결

en: Connecting to database without password
ko: 패스워드 없이 데이터베이스에 연결

en: Connecting to debugger
ko: 디버거에 연결

en: Connecting to debugger...
ko: 디버거에 연결...

en: Connecting to server %s (%s:%d)
ko: 서버 %s (%s:%d)에 연결중입니다.

en: Connection
ko: 연결

en: Connection Error
ko: 연결 오류

en: Connection Limit
ko: 연결 한도

en: Connection String
ko: 연결 문자열

en: Connection Type
ko: 연결 형식

en: Connection broken.
ko: connection가 망가져 있습니다.

en: Connection limit
ko: 연결 한도

en: Connection stats: total - %d, free - %d, deleted - %d
ko: 연결 통계: 전체 - %d, 자유 - %d. 삭제 - %d

en: Connection to database %s lost.
ko: 데이터베이스 %s 의 connection을 잃었습니다.

en: Connection to database broken.
ko: 데이터베이스 connection가 망가져 있습니다.

en: Connection to server %s lost.
ko: 서버 %s 의 connection을 잃었습니다.

en: Connector
ko: 커넥터

en: Constraint
ko: 제약 조건

en: Constraint name
ko: 제약 조건 이름

en: Constraints
ko: 제약 조건

en: Contents
ko: 컨텐츠

en: Context
ko: 컨텍스트

en: Context:
ko: 컨텍스트:

en: Continue
ko: 계속하시겠습니까?

en: Continue	Ctrl+F5
ko: 계속	Ctrl+F5

en: Continue	F5
ko: 계속하시겠습니까?	F5

en: Continue?
ko: 계속하시겠습니까?

en: Conversion
ko: 변환

en: Conversions
ko: 변환

en: Copied
ko: 복사되었습니다.

en: Copy
ko: 복사

en: Copy Config
ko: 구성 복사

en: Copy SQL from main form to SQL dialogue
ko: 메인에서 SQL 다이얼로그까지 SQL를 복사

en: Copy SQL from main window to query tool
ko: 기본 창에서 쿼리 툴로 SQL 복사

en: Copy selected cells to clipboard.
ko: 선택한 셀을 클립보드에 복사했습니다.

en: Copy selected lines to clipboard
ko: 선택한 행을 클립보드에 복사했습니다.

en: Copy selected lines to clipboard.
ko: 선택한 행을 클립보드에 복사했습니다.

en: Copy selected text to clipboard
ko: 선택한 텍스트를 클립보드에 복사했습니다.

en: Correlation
ko: 상관 관계

en: Cost threshold
ko: 비용 임계값

en: Costs
ko: 비용

en: Could not contact pgAdmin web site to check for updates.
    Maybe your proxy option setting needs adjustment.
ko: 업데이트를 위해서 확인해야 할 pgAdmin 웹 사이트에 연결할 수 없습니다.
    아마도 Proxy 옵션의 설정 조정이 필요한 것 같습니다.

en: Could not find the table 'pgagent.pga_job'. Have you run pgagent.sql on this database?
ko: 'pgagent.pga_job'테이블을 찾을 수 없습니다. 이 데이터베이스에서 pgagent.sql를 실행 하셨습니까?

en: Could not open the message source registry key.
ko: 메시지 소스 레지스트리 키를 열 수 없습니다.

en: Could not prepare the callable statement: %s, error: %s
ko: 호출 가능한 문을 준비할 수 없음: %s, 오류: %s

en: Could not resolve hostname %s
ko: 호스트 이름 %s 를 요청할 수 없습니다.

en: Could not set the event message file registry value.
ko: 이벤트 메시지 파일의 레지스트리 값을 설정할 수 없습니다.

en: Could not set the supported types.
ko: 지원되는 타입을 설정할 수 없습니다.

en: Could not write the file %s: Errcode=%d.
ko: 파일 %s에 출력할 수 없습니다: 오류 코드=%d.

en: Couldn't create a connection dialogue!
ko: 연결 다이얼로그를 만들 수 없습니다!

en: Couldn't create a connection object!
ko: 연결 개체를 만들 수 없습니다!

en: Couldn't create a pgSet object!
ko: pgSet 개체를 만들 수 없습니다!

en: Couldn't create connection: %s
ko: 연결을 만들 수 없습니다: %s

en: Couldn't create temporary directory: %s
ko: 임시 디렉터리를 만들 수 없습니다: %s

en: Couldn't create temporary script file: %s
ko: 한때의 스크립트 파일을 만들 수 없습니다: %s

en: Couldn't create the main window!
ko: 메인 윈도우를 만들 수 없습니다!

en: Couldn't create the splash screen!
ko: 스플래쉬 스크린을 만들 수 없습니다!

en: Couldn't execute script: %s
ko: 스크립트를 실행할 수 없습니다: %s

en: Couldn't execute script: %s, GetLastError() returned %d, errno = %d
ko: 스크립트 %s 를 실행할 수 없습니다, GetLastError() 리턴 %d, 오류 번호 = %d

en: Couldn't execute script: %s, errno = %d
ko: 스크립트를 실행할 수 없습니다: %s, 오류 번호 = %d

en: Couldn't execute the callable statement: %s
ko: 호출 가능한 문을 실행할 수 없음: %s

en: Couldn't execute the query (%s): %s
ko: 쿼리(%s)를 실행할 수 없음: %s

en: Couldn't get a connection to the database!
ko: 데이터베이스에 대한 연결을 가져올 수 없습니다!

en: Couldn't get a temporary filename!
ko: 임시 파일 이름을 가져올 수 없습니다!

en: Couldn't open a tips.txt file!
ko: tips.txt 파일을 오픈할 수 없습니다!

en: Couldn't open temporary script file: %s
ko: 임시 스크립트 파일을 열 수 없습니다: %s

en: Couldn't register event handle.
ko: 이벤트 핸들을 등록 할 수 없습니다.

en: Couldn't remove temporary directory:
ko: 임시 디렉터리를 제거할 수 없습니다:

en: Couldn't remove temporary file: %s
ko: 임시 파일을 제거할 수 없습니다: %s

en: Couldn't remove temporary script file: %s
ko: 임시 스크립트 파일을 제거할 수 없습니다: %s

en: Couldn't test for the Slony version. Assuming 1.2.0
ko: Slony 버전을 테스트할 수 없습니다. 1.2.0이라고 가정합니다.

en: Couldn't write to temporary script file: %s
ko: 임시 스크립트 파일에 쓸 수 없습니다: %s

en: Count rows if estimated less than
ko: 보다 작게 평가되었을 때 행의 수

en: Count rows in the selected object.
ko: 선택한 개체의 열카운트

en: Counting rows
ko: 열을 센다

en: Covering index
ko: 인덱스 컨버팅

en: Create
ko: 만들기

en: Create DB
ko: DB 만들기

en: Create a Primary Key.
ko: 기본 키를 만듭니다.

en: Create a new Aggregate.
ko: 새 집계를 만듭니다.

en: Create a new Cast.
ko: 새 형변환을 만듭니다.

en: Create a new Catalog Object.
ko: 새로운 카탈로그 개체를 만듭니다.

en: Create a new Catalog.
ko: 새로운 카탈로그를 만듭니다.

en: Create a new Check constraint.
ko: 새 Check 제약 조건을 만듭니다.

en: Create a new Column.
ko: 새 열을 만듭니다.

en: Create a new Conversion.
ko: 새 변환을 만듭니다.

en: Create a new Database.
ko: 새 데이터베이스를 만듭니다.

en: Create a new Domain.
ko: 새 도메인을 만듭니다.

en: Create a new External Table.
ko: 새 외부 테이블을 만듭니다.

en: Create a new FTS Configuration.
ko: 새 FTS 구성을 만듭니다.

en: Create a new FTS Dictionary.
ko: 새 FTS 사전을 만듭니다.

en: Create a new FTS Parser.
ko: 새 FTS 구문 분석기를 만듭니다.

en: Create a new FTS Template.
ko: 새 FTS 템플릿을 만듭니다.

en: Create a new Foreign Key constraint.
ko: 새로운 외래 키 제약 조건을 만듭니다.

en: Create a new Function.
ko: 새 함수를 만듭니다.

en: Create a new Group Role.
ko: 새 그룹 롤을 만듭니다.

en: Create a new Group.
ko: 새 그룹을 만듭니다.

en: Create a new Index.
ko: 새 인덱스를 만듭니다.

en: Create a new Job
ko: 새 작업을 만듭니다.

en: Create a new Job.
ko: 새 작업을 만듭니다.

en: Create a new Language.
ko: 새 언어를 만듭니다.

en: Create a new Listen.
ko: 새 수신을 만듭니다.

en: Create a new Login Role.
ko: 새 로그인 롤을 만듭니다.

en: Create a new Node.
ko: 새 노드를 만듭니다.

en: Create a new Operator Class.
ko: 새 연산자 클래스를 만듭니다.

en: Create a new Operator Family.
ko: 새 연산자 패밀리를 만듭니다.

en: Create a new Operator.
ko: 새 연산자를 만듭니다.

en: Create a new Partition.
ko: 새 파티션을 만듭니다.

en: Create a new Path.
ko: 새 경로를 만듭니다.

en: Create a new Primary Key constraint.
ko: 새 기본 키 제약 조건을 만듭니다.

en: Create a new Procedure.
ko: 새 프로시저를 만듭니다.

en: Create a new Public Synonym.
ko: 새 공용 동의어를 만듭니다.

en: Create a new Replication Set.
ko: 새 복제 집합을 만듭니다.

en: Create a new Resource Queue.
ko: 새 리소스 큐를 만듭니다.

en: Create a new Rule.
ko: 새 규칙을 만듭니다.

en: Create a new Schedule.
ko: 새 스케줄을 만듭니다.

en: Create a new Schema.
ko: 새 스키마를 만듭니다.

en: Create a new Sequence.
ko: 새 시퀀스를 만듭니다.

en: Create a new Server connection.
ko: 새 서버 연결을 만듭니다.

en: Create a new Server registration.
ko: 새 서버 등록을 만듭니다.

en: Create a new Step.
ko: 새 단계를 만듭니다.

en: Create a new Subscription.
ko: 새 등록을 만듭니다.

en: Create a new Synonym.
ko: 새 동의어를 만듭니다.

en: Create a new Table.
ko: 새 테이블을 만듭니다.

en: Create a new Tablespace.
ko: 새 테이블스페이스를 만듭니다.

en: Create a new Trigger Function.
ko: 새 트리거 함수를 만듭니다.

en: Create a new Trigger.
ko: 새 트리거를 만듭니다.

en: Create a new Type.
ko: 새 형식을 만듭니다.

en: Create a new Unique constraint.
ko: 새 유니크 제약 조건을 만듭니다.

en: Create a new User.
ko: 새 사용자를 만듭니다.

en: Create a new Variable.
ko: 새 변수를 만듭니다.

en: Create a new View.
ko: 새 뷰를 만듭니다.

en: Create a new object of the same type as the selected object.
ko: 선택된 개체로서 같은 형태의 새로운 개체를 만듭니다.

en: Create a new object.
ko: 새 개체를 만듭니다.

en: Create a new package.
ko: 새로운 패키지를 만듭니다.

en: Create databases?
ko: 데이터베이스를 만드시겠습니까?

en: Create new Schedule
ko: 새 스케줄 만들기

en: Create new Slony-I Replication Cluster
ko: 새 Slony-I 복제 클러스터 만들기

en: Create new Step
ko: 새 단계 만들기

en: Create new favourites folder
ko: 새 즐겨찾기 폴더 만들기

en: Create reports about the selected item.
ko: 선택 항목에 대한 리포트를 만듭니다.

en: Create roles?
ko: 롤을 만드시겠습니까?

en: Create the report in XHTML 1.0 Transitional format
ko: XHTML 1.0 Transitional 형식으로 리포트 만들기

en: Create the report in XML format
ko: XML 형식으로 리포트 만들기

en: Created
ko: 생성됨

en: Creates a backup of the current database to a local file
ko: 현재 데이터베이스의 백업을 로컬 파일로 만듭니다.

en: Creates a backup of the entire server
ko: 전체 서버의 백업을 만듭니다.

en: Creates a backup of the global database objects
ko: 전체 데이터베이스 개체의 백업을 만듭니다.

en: Creating DB connection: %s
ko: DB 연결 만들기: %s

en: Creating job thread for job %s
ko: %s 작업에 대한 작업 스레드 만들기

en: Creating primary connection
ko: 기본 연결 만들기

en: Creation of index in referencing table suggested
ko: 제안된 참조 테이블에 인덱스 만들기

en: Creation of primary key suggested
ko: 제안된 기본 키 만들기

en: Criteria
ko: 조건

en: Cu&t	Ctrl-X
ko: 잘라내기(&t)	Ctrl-X

en: Current Password
ko: 현재 패스워드

en: Current Query
ko: 현재 쿼리

en: Current log
ko: 현재 로그

en: Current value
ko: 현재 값

en: Current version
ko: 최신 버전

en: Custom auto-vacuum
ko: 사용자 지정 자동 청소

en: Custom autovacuum
ko: 사용자 지정 autovacuum

en: Custom background
ko: 사용자 지정 백그라운드

en: Custom foreground
ko: 사용자 지정 포그라운드

en: Custom schedule
ko: 사용자 지정 스케줄

en: Cut
ko: 잘라내기

en: Cut selected text to clipboard
ko: 잘라낸 텍스트를 클립보드에

en: Cycled
ko: 한계 리셋트

en: Cycled?
ko: 순환?

en: DB Restriction
ko: DB제한

en: DB restriction
ko: DB제한

en: DBMS Messages
ko: DBMS 메시지

en: DEBUG:
ko: 디버그:

en: DEBUG: %s
ko: 디버그: %s

en: DELETE script
ko: DELETE 스크립트

en: Data
ko: 데이터

en: Data Output
ko: 데이터의 출력

en: Data Sorting
ko: 데이터 정렬

en: Data export aborted.
ko: 데이터의 export가 이상종료(ABEND) 했습니다.

en: Data export completed successfully.
ko: 데이터 내보내기가 성공적으로 완료되었습니다.

en: Data export incomplete.
    
    %d row contained characters that could not be converted to the local charset.
    
    Please correct the data or try using UTF8 instead. | Data export incomplete.
    
    %d rows contained characters that could not be converted to the local charset.
    
    Please correct the data or try using UTF8 instead.
ko[0]: 데이터 내보내기가 완료되지 않았습니다.
    
    %d 행에 로컬 문자 집합으로 변환할 수 없는 문자가 포함되어 있습니다.
    
    데이터를 수정하거나 대신 UTF8을 사용하십시오.

en: Data export incomplete.
    
    %d row(s) contained characters that could not be converted to the local charset.
    
    Please correct the data or try using UTF8 instead.
ko: 불완전한 데이터 export입니다.
    
    %d행은 로컬 캐릭터 세트로 바꿀 수 없는 문자를 포함하고 있습니다.
    
    올바른 데이터 또는 UTF8의 데이터로 다시 테스트하십시오.

en: Data from %d row copied to clipboard. | Data from %d rows copied to clipboard.
ko[0]: %d 행의 데이터를 클립보드로 복사했습니다.

en: Data from %d rows copied to clipboard.
ko: %d 행의 데이터를 클립보드로 복사했습니다.

en: Data grid
ko: 데이터 그리드

en: Data retrieval runtime:
ko: 데이터 검색 실행 시간:

en: Data type
ko: 데이터 형식

en: Data written to file.
ko: 데이터를 파일에 쓴다.

en: Database
ko: 데이터베이스

en: Database Status
ko: 데이터베이스 상태

en: Database bar
ko: 데이터베이스 바

en: Database encoding is SQL_ASCII
ko: 데이터베이스 인코딩은 SQL_ASCII 입니다.

en: Database encoding is Unicode
ko: 데이터베이스 인코딩은 UNICODE 입니다.

en: Database sanity check
ko: 데이터베이스 온전성 검사

en: Databases
ko: 데이터베이스

en: Datatype
ko: 데이터 형식

en: Date
ko: 일

en: Days
ko: 일

en: Dead Tuple Count
ko: 죽은 튜플 카운트

en: Dead Tuple Length
ko: 죽은 튜플 길이

en: Dead Tuple Percent
ko: 죽은 튜플 비율

en: Dead Tuples
ko: 죽은 튜플

en: Dead tuples
ko: 죽은 튜플

en: Debug package initializer?
ko: 디버그 패키지를 초기화 하시겠습니까?

en: Debug the selected object
ko: 선택한 개체 디버깅

en: Debugger - %s
ko: 디버거 - %s

en: Debugger connection terminated (session complete)
ko: 디버거 연결이 종료되었습니다.(세션 완결)

en: Debugging options for the selected item.
ko: 선택한 아이템에 관한 디버깅 옵션.

en: December
ko: 12월

en: Default
ko: 기본값

en: Default ACLs
ko: 기본 ACL

en: Default Privileges
ko: 기본 권한

en: Default Value
ko: 기본값

en: Default function ACL
ko: 기본 함수 ACL

en: Default schema
ko: 기본 스키마

en: Default sequence ACL
ko: 기본 시퀀스 ACL

en: Default table ACL
ko: 기본 테이블 ACL

en: Default tablespace
ko: 기본 테이블스페이스

en: Default value
ko: 초기의 값

en: Default?
ko: 기본값?

en: Deferrable
ko: 지연 합니다.

en: Deferrable?
ko: 지연 하시겠습니까?

en: Deferred
ko: 연기

en: Definition
ko: 정의

en: Delete
ko: 삭제

en: Delete All
ko: 모두 삭제

en: Delete all queries from history?
ko: 기록에서 모든 쿼리를 삭제하시겠습니까?

en: Delete current query from history?
ko: 기록에서 현재 쿼리를 삭제하시겠습니까?

en: Delete current row
ko: 현재 행 삭제

en: Delete more records ?
ko: 추가 레코드를 삭제하시겠습니까?

en: Delete rows?
ko: 행을 삭제하시겠습니까?

en: Delete selected lines.
ko: 선택한 행을 삭제합니다.

en: Delete selected rows.
ko: 선택한 열을 삭제합니다.

en: Delete/Drop the selected object.
ko: 선택한 개체를 삭제합니다.

en: Deleted Pages
ko: 삭제된 페이지

en: Deleting a superuser might result in unwanted behaviour (e.g. when restoring the database).
    Are you sure?
ko: superuser를 삭제하면 불필요한 작동을 할 우려가 있습니다(예를 들면 복구 하고 있는 데이터베이스의 경우).
    정말로 실시하시겠습니까?

en: Delimiter
ko: 구분 기호

en: Dependencies
ko: 종속성

en: Dependent services
ko: 의존된 서비스

en: Dependents
ko: 종속성

en: Depends on
ko: 종속성(dependencies)

en: Descending
ko: 내림차순

en: Description
ko: 설명

en: Design
ko: 디자인

en: Destination Column
ko: 대상 열

en: Destroying job thread for job %s
ko: %s 작업을 위해서 파괴한 작업 스레드

en: Detail:
ko: 자세히:

en: Dictionaries
ko: 사전

en: Dimensions
ko: 차원

en: Direction
ko: 방향

en: Disable
ko: 비활성화

en: Disable $$ quoting
ko: 인용 $$ 비활성화

en: Disable Trigger
ko: 트리거 비활성화

en: Disable all triggers on the selected table.
ko: 선택한 테이블의 모든 트리거를 비활성화 합니다.

en: Disable triggers
ko: 트리거 비활성화

en: Disconnec&t
ko: 연결 해제(&T)

en: Disconnect from the selected server.
ko: 선택된 서버를 연결 해제 합니다.

en: Display
ko: 표시

en: Display help on PostgreSQL database system.
ko: PostgreSQL 데이터베이스 시스템의 도움말를 표시.

en: Display help on SQL commands.
ko: SQL 명령의 도움말를 표시한다.

en: Display help on configuration options.
ko: 구성 옵션의 도움말를 표시한다.

en: Display help on the EnterpriseDB database system.
ko: PostgreSQL 데이터베이스 시스템의 도움말을 표시.

en: Display help on the Greenplum Database system.
ko: Greenplum 데이터베이스 시스템에 대한 도움말을 표시합니다.

en: Display help on the PostgreSQL database system.
ko: PostgreSQL 데이터베이스 시스템의 도움말을 표시.

en: Display help on the Slony replication system.
ko: PostgreSQL 데이터베이스 시스템의 도움말을 표시.

en: Display help on this window.
ko: SQL 명령의 도움말을 표시한다.

en: Display helpful hints on current object.
ko: 현재 개체에 대한 유용한 힌트를 표시합니다.

en: Display objects contained in the dump on a specific tab
ko: 특정 탭의 덤프에 포함된 개체를 표시합니다.

en: Display only those rows that do not have this value in this column.
ko: 이 열에 이 값이 없는 행만 표시합니다.

en: Display only those rows that have this value in this column.
ko: 이 열에 이 값이 있는 행만 표시합니다.

en: Display options
ko: 표시 옵션

en: Display the following database objects:
ko: 아래의 데이터베이스베이스 상태를 표시합니다.

en: Display the help topic for this dialog
ko: 이 다이얼로그를 위한 도움말 주제를 표시

en: Display/edit the properties of the selected object.
ko: 선택된 개체의 속성을 표시/수정 합니다.

en: Displays the current database status.
ko: 현재의 데이터베이스 상태를 표시합니다.

en: Distinct Values
ko: 개별의 값

en: Do instead
ko: 대신으로 한다.

en: Do instead?
ko: 대신으로 하시겠습니까?

en: Do not prompt for unsaved files on exit
ko: 종료 시 저장하지 않은 파일의 저장을 확인하지 않습니다.

en: Do not show guru hints; I'm one myself
ko: 구루 힌트를 나타내지 않습니다. 스스로 해결합니다.

en: Do not show this hint again
ko: 다시 이 힌트를 나타내지 않습니다.

en: Do not use a stylesheet
ko: 스타일 시트 사용안함

en: Do you want to attempt to reconnect to the database?
ko: 데이터베이스에 다시 연결하시겠습니까?

en: Do you want to attempt to reconnect to the server?
ko: 서버에 다시 연결하시겠습니까?

en: Do you want to save changes?
ko: 변경 내용을 저장하시겠습니까?

en: Dollar quoting
ko: 달러 기호로 묶기

en: Domain
ko: 도메인

en: Domains
ko: 도메인

en: Don't refresh
ko: 새로고침 없음

en: Don't save
ko: 저장 안 함

en: Done
ko: 완료

en: Done.
ko: 완료.

en: Double quoted string
ko: 큰따옴표 문자열

en: Double right-handed joins are not allowed.
ko: right-handed 조인은 중복 해서 허용되지 않습니다.

en: Download language
ko: 언어의 다운로드

en: Drag one file at a time
ko: 한 번에 한 파일씩 드래그

en: Drop
ko: 삭제

en: Drop %s cascaded?
ko: %s를 캐스케이드로 삭제하시겠습니까?

en: Drop %s?
ko: %s 를 삭제?

en: Drop Cascaded
ko: 캐스케이드 삭제

en: Drop DB
ko: DB 삭제

en: Drop cascaded
ko: 캐스케이드로 삭제

en: Drop multiple objects cascaded?
ko: 복수 개체를 캐스케이드로 삭제하시겠습니까?

en: Drop multiple objects?
ko: 복수의 개체를 삭제하시겠습니까??

en: Drop objects
ko: 개체 삭제

en: Drop the currently selected object.
ko: 현재 선택되고 있는 개체를 삭제합니다.

en: Drop the selected object and all objects dependent on it.
ko: 선택 개체와 의존하는 모든 개체를 삭제합니다.

en: Dropping database not allowed
ko: 데이터베이스의 삭제는 허용되지 않습니다.

en: Dump Options #1
ko: 덤프 옵션 #1

en: Dump Options #2
ko: 덤프 옵션 #2

en: Duration
ko: 기간

en: E&xit
ko: 종료(&E)

en: E&xit	Alt-F4
ko: 종료(&x)	Alt-F4

en: E&xit	Ctrl-Q
ko: 종료(&X)	Ctrl-Q

en: E&xit	Ctrl-W
ko: 종료(&X)	Ctrl-W

en: E&xplain
ko: 설명(&x)

en: E&xplain	F7
ko: 설명(&x)	F7

en: EDB bin path
ko: EDB bin 경로

en: EDB help path
ko: EDB 도움말 경로

en: ERROR:
ko: 오류:

en: ERROR: %s
ko: 오류: %s

en: ERROR: Syntax error at character %d!
ko: 오류: 문자 %d 의 구문 오류!

en: EXEC script
ko: EXEC 스크립트

en: EXTENDED
ko: 확장

en: EXTERNAL
ko: 외부

en: Edit Data -
ko: 데이터 편집 -

en: Edit and delete favourites
ko: 즐겨찾기 수정 / 삭제

en: Edit and delete macros
ko: 매크로 수정 / 삭제

en: Edit general server configuration file.
ko: 서버 일반 구성 파일을 편집합니다.

en: Edit grid help
ko: 그리드 편집 도움말(&E)

en: Edit server access configuration file.
ko: 서버 액세스 구성 파일을 편집합니다.

en: Editing views, stored procedures or functions
ko: 뷰, 저장 프로시저 또는 함수 편집

en: Element
ko: 요소

en: Embed an external stylesheet into the report
ko: 외부 스타일 시트를 리포트에 삽입합니다.

en: Embed pgAdmin's default stylesheet into the report.
ko: pgAdmin의 기본 스타일 시트를 리포트에 삽입합니다.

en: Empty Pages
ko: 빈 페이지

en: Enable Auto ROLLBACK
ko: 자동 롤백 활성화

en: Enable all triggers on the selected table.
ko: 선택한 테이블의 모든 트리거 활성화

en: Enable or disable display of indent guides
ko: 들여쓰기 가이드를 활성화 / 비활성화

en: Enable or disable display of line ends
ko: 줄바꿈 기호 활성화 또는 비활성화

en: Enable or disable display of line number
ko: 줄 번호 표시 활성화 또는 비활성화

en: Enable or disable display of whitespaces
ko: 공백 문자 활성화 또는 비활성화

en: Enable or disable selected rule.
ko: 선택한 규칙 활성화 또는 비활성화

en: Enable or disable selected trigger.
ko: 선택된 트리거 활성화 또는 비활성화

en: Enable or disable word wrapping
ko: 자동 줄바꿈 활성화 또는 비활성화

en: Enable triggers
ko: 트리거 활성화

en: Enabled
ko: 가능

en: Enabled?
ko: 가능하게 하시겠습니까?

en: Enabling autovacuum recommended
ko: autovacuum 권한을 부여하는 것을 추천합니다.

en: Encoding
ko: 인코딩

en: Encryption
ko: 암호

en: End
ko: 종료

en: End Function
ko: End 함수

en: End date
ko: 종료일

en: End time
ko: 종료시간

en: Enter a description of this database connection.
ko: 이 데이터베이스 연결에 대한 설명을 입력하십시오.

en: Enter a filename to write application logs to.
ko: 어플리케이션 로그를 작성할 파일 이름을 입력하십시오.

en: Enter a title for the report
ko: 리포트 제목 입력

en: Enter an alias for table %s
ko: 테이블 %s에 대한 별칭 입력

en: Enter any additional notes to include on the report
ko: 리포트에 추가 노트를 입력

en: Enter name of new folder
ko: 새 폴더 이름을 입력하세요

en: Enter new name
ko: 새로운 이름을 입력하세요.

en: Enter the filter string to apply to the data. SQL syntax should be used as the string will be used as a 'WHERE' clause.
ko: 데이터에 적용하는 필터 문자열을 입력하십시오. SQL 구문의 문자열은'WHERE'절로서 사용되어야 합니다.

en: Enter the hostname or IP address of the server to connect to.
ko: 연결하는 서버의 이름 또는 ID주소를 입력하십시오..

en: Enter the name of the database on the server to use to make the initial connection. Normally this will be template1.
ko: 사용할 서버의 데이터베이스의 이름을 입력하십시오. 보통 이것은 template1가 됩니다.

en: Enter the password to use when connecting to the server.
ko: 서버에 연결할 때의 패스워드를 입력하십시오.

en: Enter the path or URL to the PostgreSQL documentation
ko: PostgreSQL 문서의 경로, 혹은 URL를 입력하십시오

en: Enter the port number that the server is listening on.
ko: 서버가 리스닝 하고 있는 포트 번호를 입력하십시오.

en: Enter the replacement text
ko: 바꿀 텍스트를 입력하세요

en: Enter the required values for each parameter:
ko: 각 매개 변수의 값을 입력하십시오:

en: Enter the string to search for
ko: 검색할 문장을 입력하십시오

en: Enter the username to use when connecting to the server.
ko: 서버에 연결할 때의 사용자 이름을 입력하십시오.

en: Enumeration
ko: 열거

en: Error
ko: 오류

en: Error connecting to the server: %s
ko: 서버 연결 오류: %s

en: Error while joining replication cluster
ko: replication 클러스터 합병중 오류

en: Error writing to the temporary file
ko: 임시 파일에 쓰는 중 오류 발생

en: Error!
ko: 오류!

en: Error: No table or no column
ko: 오류: 테이블 또는 열이 없습니다.

en: Errors and N&otices
ko: 오류와 주의(&o)

en: Errors, Notices, &SQL
ko: 오류, 주의, SQL 출력(&S)

en: Establishing connection
ko: 확립된 연결

en: Estimated cost
ko: 코스트 계산

en: Estimated rows
ko: 행 계산

en: Event
ko: 이벤트

en: Event No
ko: 이벤트 No

en: Events
ko: 이벤트

en: Events pending
ko: 미해결정 이벤트

en: Every day
ko: 매일

en: Every hour
ko: 시간 마다.

en: Every minute
ko: 분 마다.

en: Every month
ko: 매월

en: Exceptions
ko: 예외

en: Execute
ko: 실행

en: Execute &pgScript	F6
ko: &pgScript 실행	F6

en: Execute arbitrary SQL queries.
ko: 임의의 SQL 쿼리를 실행

en: Execute macro
ko: 매크로 실행

en: Execute pgScript
ko: pgScript 실행

en: Execute query
ko: 쿼리의 실행

en: Execute query, write result to file
ko: 쿼리를 실행하고, 결과를 파일에 쓴다.

en: Execute the last used plugin.
ko: 마지막으로 사용된 플러그인을 실행합니다.

en: Execute to file
ko: 파일에 실행

en: Executing SQL step %s (part of job %s)
ko: SQL 실행 스텝 %s (%s 작업의 부분)

en: Executing batch step %s (part of job %s)
ko: 배치작업의 %s 부분 실행(%s 작업의 일부)

en: Executing script file: %s
ko: 실행하고 있는 스크립트 파일: %s

en: Execution Canceled
ko: 실행이 취소되었습니다.

en: Exit On Error
ko: 오류 발생 시 종료

en: Exit configuration tool
ko: 구성을 종료합니다.

en: Exit debugger window
ko: 디버거 윈도우를 닫습니다.

en: Exit query window
ko: 쿼리윈도우를 닫습니다.

en: Explain
ko: 설명

en: Explain &options
ko: 설명 옵션(&o)

en: Explain (image)
ko: 설명(이미지)

en: Explain analyse query
ko: 분석 쿼리 설명

en: Explain analyze	Shift-F7
ko: 분석 설명	Shift-F7

en: Explain analyze query
ko: 분석 쿼리 설명

en: Explain analyze query with (or without buffers)
ko: 분석 쿼리 설명(버퍼 포함 또는 포함 안 함)

en: Explain analyze query with (or without costs)
ko: 분석 쿼리 설명(비용 포함 또는 포함 안 함)

en: Explain and analyze query
ko: 쿼리 설명 및 분석

en: Explain query
ko: 쿼리 설명

en: Explain text
ko: 텍스트 설명

en: Explain verbose query
ko: 자세한 쿼리 설명

en: Export data
ko: 데이터 내보내기

en: Export data to file
ko: 파일에 데이터를 내보내기

en: Expression
ko: 식

en: Expression Error
ko: 식 오류

en: External
ko: 외부

en: External Table
ko: 외부 테이블

en: External Tables
ko: 외부 테이블

en: F&ormat
ko: 형식(&O)

en: FATAL
ko: 치명적

en: FK index name
ko: FK 인덱스 이름

en: FREEZE maximum age
ko: 최대 FREEZE 기간

en: FREEZE minimum age
ko: 최소 FREEZE 기간

en: FREEZE table age
ko: FREEZE 테이블 기간

en: FTS Configuration
ko: FTS 구성

en: FTS Configurations
ko: FTS 구성

en: FTS Dictionaries
ko: FTS 사전

en: FTS Dictionary
ko: FTS 사전

en: FTS Parser
ko: FTS 구문 분석기

en: FTS Parsers
ko: FTS 구문 분석기

en: FTS Template
ko: FTS 템플릿

en: FTS Templates
ko: FTS 템플릿

en: Fail
ko: 실패

en: Failed
ko: 실패함

en: Failed to apply the XSL stylesheet to the XML document!
ko: XML 문서에 XSL 스타일 시트 적용을 실패했습니다!

en: Failed to create new connection to database %s
ko: 데이터베이스 %s에 대한 새 연결 만들기 실패

en: Failed to create primary connection!
ko: 기본 연결을 만들 수 없습니다!

en: Failed to disable the CONNECT privilege checkbox!
ko: CONNECT 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to disable the DELETE privilege checkbox!
ko: DELETE 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to disable the INSERT privilege checkbox!
ko: INSERT 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to disable the REFERENCES privilege checkbox!
ko: REFERENCES 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to disable the RULE privilege checkbox!
ko: RULE 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to disable the TRIGGER privilege checkbox!
ko: TRIGGER 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to disable the USAGE privilege checkbox!
ko: USAGE 권한 확인란 비활성화에 실패했습니다!

en: Failed to execute plugin %s (%s)
ko: 플러그인 %s(%s) 실행 실패

en: Failed to execute: %s --version
ko: 실행에 실패했습니다: %s --버전

en: Failed to load favourites file!
ko: 즐겨찾기 파일 열기에 실패했습니다!

en: Failed to load macros file!
ko: 매크로 파일 열기에 실패했습니다!

en: Failed to load the history file!
ko: 기록 파일 로드에 실패했습니다.

en: Failed to open file %s.
ko: 파일 열기를 실패함: %s.

en: Failed to open macros file!
ko: 매크로 파일 열기에 실패했습니다.

en: Failed to parse the XML document!
ko: XML 문서 구문 분석에 실패했습니다!

en: Failed to parse the XML stylesheet!
ko: XML 스타일 시트 구문 분석에 실패했습니다!

en: Failed to parse the XSL stylesheet!
ko: XSL 스타일 시트 구문 분석에 실패했습니다!

en: Failed to query jobs table!
ko: 쿼리작업 테이블에 실패했습니다!

en: Failed to re-establish the connection to the server %s
ko: 서버 %s 에 대한 연결 다시 설정에 실패했습니다.

en: Failed to read favourites file!
ko: 즐겨찾기 파일 읽기에 실패했습니다!

en: Failed to read macros file!
ko: 매크로 파일 읽기에 실패했습니다!

en: Failed to read the processed document!
ko: 처리 문서를 읽는데 실패했습니다!

en: Failed to reschedule the job.
ko: 작업의 재스케줄에 실패했습니다.

en: Failed to start server %s: Errcode=%d
    Check event log for details.
ko: 서버 %s 를 시작할 수 없습니다: 오류 코드 =%d
    자세한 내용은 이벤트 로그를 확인하십시오.

en: Failed to stop server %s: Errcode=%d
    Check event log for details.
ko: 서버 %s 를 정지할 수 없습니다: 오류 코드 =%d
    자세한 내용은 이벤트 로그를 확인하십시오.

en: Failed to to apply the XSL stylesheet to the XML document!
ko: XML 문서에 XSL스타일 시트적용에 실패했습니다!

en: Failed to to read the processed document!
ko: 처리된 문서 읽기에 실패했습니다.

en: Failed to write to favourites file!
ko: 즐겨찾기 파일 쓰기에 실패했습니다!

en: Failed to write to history file!
ko: 기록 파일 쓰기에 실패했습니다.

en: Failed to write to macros file!
ko: 매크로 파일 쓰기에 실패했습니다!

en: Failed to write to the output file: %s
ko: 출력 파일 저장 실패함: %s

en: Failover
ko: 페일오버

en: Failover to backup node.
ko: 백업 노드에 페일오버 한다.

en: Fav&ourites
ko: 즐겨찾기(&O)

en: Favourites
ko: 즐겨찾기

en: Favourites file path
ko: 즐겨찾기 파일 경로

en: February
ko: 2월

en: File Options
ko: 파일 옵션

en: File cannot be opened with this format.
    Please chose another format.
ko: 열수 없는 파일 형식입니다.
    다른 형식의 파일을 선택하십시오.

en: Filename
ko: 파일 이름

en: Fill Factor
ko: 요소를 채운다.

en: Fill factor
ko: 요소를 채운다

en: Filter
ko: 필터

en: Filter By &Selection
ko: 선택 항목으로 필터링(&S)

en: Filter E&xcluding Selection
ko: 선택 항목 제외 필터링(&X)

en: Filter String (eg. oid > 10 AND oid < 50)
ko: 필터 문자열(eg: oid >10 AND oid < 50)

en: Filter string syntax validates OK!
ko: 정상적인 필터 문자열을 유효하게 합니다!

en: Final function
ko: 마지막 함수

en: Final type
ko: 종료 상태치형

en: Find
ko: 검색

en: Find and Replace
ko: 찾기 또는 바꾸기

en: Find and Replace text
ko: 텍스트 검색 및 치환

en: Find and replace all occurrences of the specified text
ko: 지정된 텍스트에서 모든 문자열 바꾸기

en: Find and replace text
ko: 문자열 찾기 또는 바꾸기

en: Find and replace the specified text
ko: 지정된 텍스트에서 찾기 또는 바꾸기

en: Find text
ko: 텍스트 검색

en: Find the specified text
ko: 지정된 텍스트에서 찾기

en: Find what:
ko: 검색:

en: Font
ko: 폰트

en: For each
ko: 각각의

en: For type
ko: 타입을 위한

en: Foreground/Background
ko: 포그라운드/백그라운드

en: Foreign Key
ko: 외래 키

en: Foreign Key Check
ko: 외래 키 검사

en: Foreign key
ko: 외래 키

en: Foreign key?
ko: 외래 키?

en: Format
ko: 포맷

en: Forward
ko: 포워드

en: Forward to next page.
ko: 다음의 페이지에 포워드 한다.

en: Forwards
ko: 앞으로

en: Free Space
ko: 남은 공간

en: Frequently asked questions about pgAdmin III.
ko: pgAdmin3에 관해서 자주 있는 질문.

en: Frequently asked questions.
ko: 자주 묻는 질문

en: Friday
ko: 금요일

en: From the cursor
ko: 커서 부터

en: From the top
ko: 처음 부터

en: Function
ko: 함수

en: Functions
ko: 함수

en: Functions with a colon in the name cannot be debugged.
ko: 이름에 콜론이 있는 함수는 디버깅할 수 없습니다.

en: GP bin path
ko: GP bin 경로

en: GP help path
ko: GP 도움말 경로

en: General
ko: 전체

en: Generate SQL from Graphical Query Builder Model
ko: 그래픽 쿼리 빌더 모델에서 SQL 생성

en: Generate a DDL report for this object.
ko: 이 개체를 위한 DDL 리포트를 생성

en: Generate a data dictionary report for this object.
ko: 이 개체를 위한 데이터 사전 리포트를 생성

en: Generate a dependencies report for this object.
ko: 이 개체를 위한 종속성(dependencies) 리포트를 생성

en: Generate a dependents report for this object.
ko: 이 개체의 종속성(dependencies) 리포트를 생성

en: Generate a properties report for this object.
ko: 이 개체의 속성 리포트를 생성합니다.

en: Generate a report
ko: 리포트 생성

en: Generate a statistics report for this object.
ko: 이 개체를 위한 통계 리포트를 생성

en: Generate an object list report for this collection.
ko: 이 컬렉션을 위한 개체 목록 리포트를 생성

en: Generated
ko: 생성

en: Get extended statistics via pgstatindex for the selected object.
ko: 선택된 개체를 위한 통계 리포트를 pgstatindex 경유로 취득합니다.

en: Get extended statistics via pgstattuple for the selected object.
ko: 선택된 개체를 위한 통계 리포트를 pgstattuple 경유로 취득합니다.

en: Gettoken Function
ko: Gettoken 함수

en: Global ID
ko: 글로벌 ID

en: Grant Wizard
ko: 허가 마법사

en: Granted
ko: 허가

en: Grants rights to multiple objects
ko: 복수의 개체에의 허가

en: Graphical Query (image)
ko: 그래픽 쿼리(이미지)

en: Graphical Query Builder
ko: 그래픽 쿼리 빌더

en: Greater than operator
ko: 연산자보다 크다.

en: Group
ko: 그룹

en: Group ID
ko: 그룹 ID

en: Group Role
ko: 그룹 롤

en: Group Roles
ko: 그룹 롤

en: Group/User
ko: 그룹/사용자

en: Groupname
ko: 그룹 이름

en: Groups
ko: 그룹

en: Groups/group Roles
ko: 그룹/그룹 롤

en: Groups/group roles
ko: 그룹 롤

en: Guru Hint
ko: pgAdmin 구루 힌트

en: Guru Hints
ko: 구루 힌트

en: HTML Stylesheet files (*.css)|*.css|All files (*)|*
ko: HTML 스타일 시트 파일(*.css)|*.css|모든 파일(*)|*

en: HTML Stylesheet files (*.css)|*.css|All files (*.*)|*.*
ko: HTML 스타일 시트 파일(*.css)|*.css|All files (*.*)|*.*

en: HTML files (*.html)|*.html|All files (*)|*
ko: HTML 파일(*.html)|*.html|모든 파일(*)|*

en: HTML files (*.html)|*.html|All files (*.*)|*.*
ko: HTML 파일(*.html)|*.html|All files (*.*)|*.*

en: Handler
ko: 처리기

en: Hanging event
ko: 걸린 이벤트

en: Has OIDs
ko: OID를 가진다.

en: Has OIDs?
ko: OID를 가집니까?

en: Header
ko: 헤더

en: Headline Function
ko: Headline 함수

en: Heap Blocks Hit
ko: 힙 블록 히트

en: Heap Blocks Read
ko: 힙 블록 읽기

en: Help
ko: 도움말

en: Hide system objects
ko: 시스템 개체를 숨긴다.

en: Highlight items of the activity list
ko: 활동 목록의 항목 강조 표시

en: Highlight or not the items of the activity list.
ko: 활동 목록의 항목을 강조 표시하거나 강조 표시하지 않습니다.

en: Hint:
ko: 힌트:

en: Hints
ko: 힌트

en: Histogram Bounds
ko: 히스토그램 경계

en: History
ko: 기록

en: History file path
ko: 기록 파일 경로

en: Host
ko: 호스트

en: Host agent
ko: 호스트 에이전트

en: Hostname
ko: 호스트 이름

en: Hostname/IP Address
ko: 호스트 이름/IP주소

en: Hours
ko: 시간

en: How to send a bugreport to the pgAdmin Development Team.
ko: pgAdmin 개발 팀에 버그 리포트를 보내는 방법.

en: Huh?
ko: 허~?

en: INSERT script
ko: INSERT 스크립트

en: IP Address
ko: IP 주소

en: IP-Address
ko: IP-주소

en: Ident authentication failed
ko: 인덴트 인증이 실패했습니다.

en: Identifier
ko: 식별자

en: Idle Process Colour
ko: 유휴 프로세스 색상

en: If a malformed configuration is written to the server, it might show problems when restarting or reloading.
    Are you sure the configuration is correct?
ko: 서버를 다시 시작하거나 다시 로드 할 경우에, 서버에 있어서 부정확한 구성이 저장되어 있다면 문제를 일으킵니다.
    구성 정보가 올바릅니까?

en: Ignore
ko: 무시

en: Ignore server/utility version mismatches
ko: 서버/유틸리티 버전 불일치 무시

en: Ignore threshold
ko: 임계값 무시

en: Ignored
ko: 무시했습니다.

en: Implementation
ko: 이행

en: Implicit
ko: 암시적

en: In recovery
ko: 복구 중

en: Include CREATE DATABASE statement
ko: CREATE DATABASE 문 포함

en: Include DROP DATABASE statement
ko: DROP DATABASE 문 포함

en: Include a link to an external stylesheet in the report.
ko: 리포트에 외부 스타일 시트 링크를 포함합니다.

en: Include a link to the specified stylesheet in the XML file
ko: XML 파일에 지정된 스타일 시트 링크를 포함합니다

en: Include the SQL from the object or query in the report?
ko: 리포트에 개체 또는 쿼리로부터의 SQL을 포함하시겠습니까?

en: Include the SQL in the report?
ko: 리포트에 SQL을 포함하시겠습니까?

en: Incorrect password!
ko: 패스워드가 틀렸습니다!

en: Increment
ko: 증분치

en: Indent characters
ko: 인덴트 문자

en: Indent the selected block
ko: 선택한 블록 들여쓰기

en: Index
ko: 인덱스

en: Index Blocks Hit
ko: 인덱스 블록에 히트

en: Index Blocks Read
ko: 인덱스 블록을 읽음

en: Index Name
ko: 인덱스 이름

en: Index OID
ko: 인덱스 OID

en: Index Scans
ko: 인덱스 스캔

en: Index Size
ko: 인덱스 사이즈

en: Index Tuples Fetched
ko: 인덱스튜플의 범위

en: Index Tuples Read
ko: 읽은 인덱스 튜플

en: Indexes
ko: 인덱스

en: Indexes Size
ko: 인덱스 사이즈

en: Info pane
ko: 정보 창

en: Inherited
ko: 상속

en: Inherited from table
ko: 테이블 에서 상속

en: Inherited from table %s
ko: 테이블 %s 에서 상속

en: Inherited tables
ko: 상속된 테이블

en: Inherited tables count
ko: 상속된 테이블 카운트

en: Inherits
ko: 상속

en: Inherits from tables
ko: 테이블에서 상속

en: Inherits rights from parent roles
ko: 부모 롤에서 상속

en: Inherits tables
ko: 상속 테이블

en: Inherits?
ko: 상속?

en: Init
ko: 초기화

en: Initial DB
ko: 최초의 DB

en: Initial Database
ko: 최초의 데이터베이스

en: Initial condition
ko: 초기 조건

en: Initial database
ko: 초기 데이터베이스

en: Initial database can't be dropped.
ko: 초기 데이터베이스는 삭제할 수 없습니다.

en: Initializing...
ko: 초기화...

en: Initially?
ko: 초기화?

en: Inline EDB-SPL
ko: 인라인 EDB-SPL

en: Input function
ko: 입력 함수

en: Input type
ko: 입력형

en: Input types
ko: 입력 타입

en: Insert commands
ko: 삽입 명령

en: Internal - not externally settable
ko: Internal - 외부 참조가 아닌 설정

en: Internal Pages
ko: 내부 페이지

en: Internal length
ko: 내부의 길이

en: Interval
ko: 간격

en: Invalid cache value
ko: 유효하지 않은 캐시 값

en: Invalid command line argument
ko: 유효하지 않은 명령줄 인수

en: Invalid current value
ko: 유효하지 않은 현재 값

en: Invalid increment value
ko: 유효하지 않은 증분 값

en: Invalid maximum value
ko: 유효하지 않은 최대값

en: Invalid minimum value
ko: 유효하지 않은 최소값

en: Invalid port number specified.
ko: 유효하지 않은 포트 번호가 지정되었습니다.

en: Invalid step type!
ko: 유효하지 않은 단계 타입!

en: Is forwarded
ko: 포워드 되었습니다.

en: January
ko: 1월

en: Job
ko: 작업

en: Job class
ko: job class

en: Jobs
ko: 작업

en: Join
ko: 결합

en: Join Type
ko: 결합 타입

en: Join existing cluster
ko: 기존 클러스터에 추가

en: Join function
ko: 결합 함수

en: Joins
ko: 조인

en: July
ko: 7월

en: June
ko: 6월

en: Key
ko: 키

en: Keyword
ko: 키워드

en: Kind
ko: 종류

en: Label
ko: 라벨

en: Labels
ko: 라벨

en: Language
ko: 프로시저 언어

en: Languages
ko: 프로시저 언어

en: Last Analyze
ko: 마지막 분석

en: Last Autoanalyze
ko: 마지막 자동 분석

en: Last Autovacuum
ko: 마지막 자동 청소

en: Last Vacuum
ko: 마지막 청소

en: Last XLOG receive location
ko: 마지막 XLOG 수신 위치

en: Last XLOG replay location
ko: 마지막 XLOG 재생 위치

en: Last ack timestamp
ko: 최근에 응답한 타임스탬프

en: Last acknowledged
ko: 가장 마지막에 인지되었습니다.

en: Last analyze
ko: 마지막 분석

en: Last autoanalyze
ko: 마지막 자동 분석

en: Last autovacuum
ko: 마지막 자동 청소

en: Last day
ko: 마지막 날

en: Last event
ko: 마지막 이벤트

en: Last event timestamp
ko: 최근의 이벤트 타임스탬프

en: Last response time
ko: 마지막 응답 시간

en: Last result
ko: 마지막 결과

en: Last run
ko: 마지막 실행

en: Last system OID
ko: 마지막 시스템 OID

en: Last vacuum
ko: 마지막 청소

en: Leaf Fragmentation
ko: fragmentation 상태

en: Leaf Pages
ko: 페이지 상태

en: Left Sort operator
ko: 왼쪽 정렬 연산자

en: Left Table Columns
ko: 왼쪽 테이블열

en: Left sort op
ko: 왼쪽 데이터 정렬

en: Left type
ko: 왼쪽 타입

en: Length
ko: 길이

en: Less Than operator
ko: 연산자보다 작다.

en: Level
ko: 레벨

en: Lextypes Function
ko: Lextypes 함수

en: Limit bar
ko: 한계 바

en: Limit exceeded
ko: 초과의 한계

en: Link symbol
ko: 심볼 링크

en: Listen
ko: 연결

en: Lists the columns that the data will be sorted by.
ko: 데이터 정렬 하는 열을 열거

en: Live Tuples
ko: 라이브 튜플

en: Live tuples
ko: 라이브 튜플

en: Ln %d Col %d
ko: 행 %d 열 %d

en: Ln %d Col %d Ch %d
ko: 행 %d 열 %d 문자 %d

en: Local
ko: 로컬

en: Local Node
ko: 로컬 노드

en: Local Variables
ko: 로컬 변수

en: Local charset
ko: 로컬인 캐릭터 세트

en: Local column
ko: 로컬 열

en: Local node
ko: 로컬 노드

en: Local node ID
ko: 로컬 노드 ID

en: Location
ko: 로케이션

en: Lock Set
ko: 잠금 설정

en: Lock XXID
ko: XXID의 잠금

en: Lock a replication set against updates.
ko: 갱신에 대한 replication의 잠금을 설정한다.

en: Lock set
ko: 잠금 세트

en: Locks
ko: 잠금

en: Log Level
ko: 로그의 출력 레벨

en: Log entry
ko: 로그 항목

en: Log files (*.log)|*.log|All files (*)|*
ko: 로그 파일(*.log)|*.log|모든 파일(*)|*

en: Log files (*.log)|*.log|All files (*.*)|*.*
ko: 로그 파일(*.log)|*.log|모든 파일(*.*)|*.*

en: Log spooler
ko: 로그 스풀러-

en: Log&file	Ctrl-Alt-F
ko: 로그 파일(&F)	Ctrl-Alt-F

en: Logfile
ko: 로그 파일

en: Logfile (%ID will be replaced with the Process ID)
ko: 로그 파일 (%ID 의 지정은 프로세스 ID를 바꿀 수 있습니다)

en: Logfile rotation
ko: 로그 파일의 로테이션

en: Logging
ko: 로깅 설정

en: Login Role
ko: 로그인 롤

en: Login Roles
ko: 로그인 롤

en: Logs are not available for this server.
ko: 이 서버에 대한 로그를 사용할 수 없습니다.

en: MAIN
ko: 메인

en: Macros file path
ko: 매크로 파일 경로

en: Maintain %s %s
ko: 유지 %s %s

en: Maintain the current database or table.
ko: 현재의 데이터베이스, 혹은 테이블을 유지합니다.

en: Maintenance
ko: 유지 관리

en: Maintenance DB
ko: DB유지 관리

en: Maintenance database
ko: 데이터베이스 유지 관리

en: Maintenance database can't be dropped.
ko: 유지 관리 데이터베이스는 삭제할 수 없습니다.

en: Maintenance operation
ko: 유지 관리 오퍼레이션

en: Manage Macros
ko: 매크로 관리

en: Manage favourites
ko: 즐겨찾기 관리

en: Manage favourites...
ko: 즐겨찾기 관리...

en: Manage macros...
ko: 매크로 관리...

en: March
ko: 3월

en: Margin background
ko: 여백 배경

en: Match case
ko: 적합 케이스

en: Match full
ko: 완전한 균형

en: Match on whole words
ko: 전체 텍스트에서 일치

en: Match the case of the text
ko: 텍스트 형태에 맞춘다.

en: Match type
ko: 적합 타입

en: Max response time
ko: 최대 응답 시간

en: Max. characters per column
ko: 열당 최대 문자 수

en: Maximum
ko: 최대치

en: Maximum queries to store in history
ko: 기록에 저장할 최대 쿼리

en: Maximum rows to retrieve
ko: 검색해야 할 최대 행 수

en: Maximum size of a stored query (in bytes)
ko: 저장된 쿼리의 최대 크기(바이트)

en: Maximums rows to retrieve into output window; 0 = unlimited
ko: 출력 윈도우에 검색하는 최대 행; 0=무제한

en: May
ko: 5월

en: May forward
ko: 포워드 할 수 있습니다.

en: Member
ko: 멤버

en: Member count
ko: 멤버수

en: Member name
ko: 멤버 이름

en: Member of
ko: 멤버

en: Members
ko: 멤버

en: Merge Set
ko: 병합 설정

en: Merge set
ko: 합병 설정

en: Merge set into another set
ko: 또 하나의 설정에 합병

en: Merge two replication sets.
ko: 두 개의 복제 집합을 병합합니다.

en: Message
ko: 메시지

en: Messages
ko: 메시지

en: Method
ko: 방법

en: Minimum
ko: 최소치

en: Minutes
ko: 분

en: Miscellanous
ko: 기타

en: Miscellanous / Behavior
ko: 기타/동작

en: Missing information
ko: 행방 불명의 인포메이션

en: Mode
ko: 방법

en: Monday
ko: 월요일

en: Month Days
ko: 세월

en: Monthdays
ko: 월 일

en: Months
ko: 매월

en: Most Common Frequencies
ko: 가장 일반적인 빈도

en: Most Common Values
ko: 가장 일반적인 값

en: Move Set
ko: 집합 이동

en: Move replication set to different node
ko: 복제 집합을 다른 노드로 이동

en: Move set
ko: 집합 이동

en: Move set to other node
ko: 집합을 다른 노드로 이동

en: Move the selected column down
ko: 선택한 열을 아래로 이동

en: Move the selected column to the bottom
ko: 선택한 열을 맨 아래로 이동

en: Move the selected column to the top
ko: 선택한 열을 맨 위로 이동

en: Move the selected column up
ko: 선택한 열을 위로 이동

en: Moved
ko: 작동되었다.

en: Multiline comment
ko: 여러 줄 주석

en: Multiple Column Joins
ko: 복수의 열 결합

en: Multiple clusters
ko: 복수의 클러스터

en: NULLs
ko: NULL

en: NULLs Order
ko: NULL 순서

en: NULLs order
ko: NULL 순서

en: Name
ko: 이름

en: Name may not start with '_'.
ko: 이름은, '_'로 시작할 수 없습니다.

en: Need password
ko: 패스워드 필수

en: Need password?
ko: 패스워드 필수?

en: Negator
ko: 부인자

en: New
ko: 새로 만들기

en: New &Object
ko: 새 개체(&O)

en: New Aggregate
ko: 새 집계

en: New Aggregate...
ko: 새 집계...

en: New Cast
ko: 새 형변환

en: New Cast...
ko: 새 형변환...

en: New Catalog Object...
ko: 새로운 카탈로그 개체...

en: New Catalog...
ko: 새로운 카탈로그...

en: New Check
ko: 새 Check

en: New Check Constraint
ko: 새 Check 제약 조건

en: New Check...
ko: 새 Check...

en: New Column
ko: 새로운 열

en: New Column...
ko: 새로운 열...

en: New Conversion
ko: 새로운 변환

en: New Conversion...
ko: 새로운 변환...

en: New Database
ko: 새로운 데이터베이스

en: New Database...
ko: 새로운 데이터베이스...

en: New Domain
ko: 새로운 도메인

en: New Domain...
ko: 새로운 도메인...

en: New External Table...
ko: 새 외부 테이블...

en: New FTS Configuration...
ko: 새 FTS 구성...

en: New FTS Dictionary...
ko: 새 FTS 사전...

en: New FTS Parser...
ko: 새 FTS 구문 분석기...

en: New FTS Template...
ko: 새 FTS 템플릿...

en: New Foreign Key
ko: 새로운 외래 키

en: New Foreign Key...
ko: 새로운 외래 키...

en: New Function
ko: 새로운 함수

en: New Function...
ko: 새로운 함수...

en: New Group
ko: 새로운 그룹

en: New Group Role
ko: 새로운 그룹 롤

en: New Group Role...
ko: 새로운 그룹 롤...

en: New Group...
ko: 새로운 그룹...

en: New Index
ko: 새로운 인덱스

en: New Index...
ko: 새로운 인덱스...

en: New Job
ko: 새로운 작업

en: New Language
ko: 새로운 프로시저 언어

en: New Language...
ko: 새로운 언어...

en: New Listen
ko: 새로운 연결

en: New Login Role
ko: 새로운 로그인 롤

en: New Login Role...
ko: 새로운 로그인 롤...

en: New Node
ko: 새로운 노드

en: New Operator
ko: 새로운 연산자

en: New Operator Class
ko: 새로운 연산자 클래스

en: New Operator Class...
ko: 새로운 연산자 클래스...

en: New Operator Family...
ko: 새로운 연산자 패밀리...

en: New Operator...
ko: 새로운 연산자...

en: New Package...
ko: 새 패키지...

en: New Partition...
ko: 새 파티션...

en: New Password
ko: 새로운 패스워드

en: New Path
ko: 새로운 패스

en: New Primary Key
ko: 새로운 기본 키

en: New Primary Key...
ko: 새 기본 키

en: New Procedure
ko: 새로운 프로시저

en: New Procedure...
ko: 새 프로시저

en: New Public Synonym...
ko: 새 공용 동의어...

en: New Replication Set
ko: 새 복제 집합

en: New Resource Queue...
ko: 새 리소스 큐...

en: New Rule
ko: 새로운 규칙

en: New Rule...
ko: 새 규칙

en: New Schedule
ko: 새로운 스케줄

en: New Schema
ko: 새 스키마

en: New Schema...
ko: 새 스키마

en: New Sequence
ko: 새 시퀀스

en: New Sequence...
ko: 새 시퀀스

en: New Server
ko: 새로운 서버

en: New Server Registration
ko: 새로운 서버 등록

en: New Slony-I Cluster
ko: 새로운 Slony-I클러스터

en: New Slony-I Cluster...
ko: 새로운 Slony-I 클러스터...

en: New Slony-I cluster...
ko: 새로운 Slony-I 클러스터...

en: New Step
ko: 새로운 수단

en: New Subscription
ko: 새로운 예약

en: New Synonym...
ko: 새 동의어...

en: New Table
ko: 새로운 테이블

en: New Table...
ko: 새 테이블

en: New Tablespace
ko: 새로운 테이블스페이스

en: New Tablespace...
ko: 새 테이블스페이스

en: New Trigger
ko: 새로운 트리거

en: New Trigger Function
ko: 새로운 트리거 함수

en: New Trigger Function...
ko: 새 트리거 함수

en: New Trigger...
ko: 새 트리거

en: New Type
ko: 새로운 데이터 형식

en: New Type...
ko: 새 데이터 형식

en: New Unique Constraint
ko: 새로운 유니크 제약 조건

en: New Unique Constraint...
ko: 새로운 유니크 제약 조건...

en: New User
ko: 새 사용자

en: New User...
ko: 새 사용자...

en: New Variable...
ko: 새로운 변수...

en: New View
ko: 새로운 뷰

en: New View...
ko: 새로운 뷰...

en: New folder
ko: 새로운 폴더

en: New length must not be less than old length.
ko: 새로운 길이는 낡은 것보다 작으면 안됩니다.

en: New precision must not be less than old precision.
ko: 새 정확도가 이전 정확도보다 작으면 안됩니다.

en: New total digits must not be less than old total digits.
ko: 새 전체 자릿수가 이전 전체 자릿수보다 작으면 안됩니다.

en: New window
ko: 새로운 윈도우

en: Next run
ko: 다음 번의 실행

en: No
ko: 아니오

en: No Data for Failed Tables
ko: 실패한 테이블에 대한 데이터 없음

en: No SQL query was generated.
ko: SQL 쿼리가 생성되지 않았습니다.

en: No Table or view.
ko: 테이블 또는 뷰가 없습니다.

en: No ack for
ko: 어떠한 응답도 없다.

en: No arguments required
ko: 필요한 인수 없음

en: No configuration setting detected that appears doubtful.
ko: 의심스러운 것처럼 보이는, 어떠한 구성 설정도 찾아내지 않았습니다.

en: No connection to database.
ko: 데이터베이스에의 연결이 없습니다.

en: No connections found!
ko: 연결이 없습니다!

en: No data to export.
ko: 내보내기 할 데이터가 없음

en: No limit
ko: 제한 없음

en: No node available to move this set to.
ko: 이 집합을 이동하는 데 사용할 수 있는 노드가 없습니다.

en: No owner
ko: 소유자 없음

en: No path to any provider node; add proper path.
ko: 공급자 노드로의 경로가 없습니다; 적절한 경로를 더하십시오.

en: No plugins installed
ko: 설치된 플러그인 없음

en: No properties are available for the current selection
ko: 어떠한 속성도 현재의 선택에서는 이용할 수 없습니다.

en: No provider node without path definition left.
ko: 경로 정의를 잃은 공급자 노드는 금지됩니다.

en: No set available to merge to.
ko: 머지 할 준비를 할 수 있는 세트는 없습니다.

en: No statistics are available for the current selection
ko: 어떠한 통계 정보도 현재의 선택에서는 이용할 수 없습니다.

en: No steps
ko: 수단 없음

en: No stylesheet data could be read from the file %s: Errcode=%d.
ko: %s 파일에서 스타일 시트 데이터를 읽을 수 없습니다: 오류 코드 =%d

en: Node
ko: 노드

en: Node "%s" not running
ko: 노드 "%s"는 기동되고 있지 않습니다.

en: Node ID is already in use.
ko: 노드 ID는 이미 사용되고 있습니다.

en: Nodes
ko: 노드

en: None
ko: 없음

en: Not Member
ko: 구성원이 아님

en: Not NULL
ko: NOT NULL

en: Not NULL?
ko: NOT NULL?

en: Not currently running
ko: 현재 가동하지 않는다.

en: Not implemented
ko: 실행되지 않았습니다.

en: Not implemented.
ko: 실행되지 않았습니다.

en: Note: Only objects global to the entire database cluster will be backed
    up. The backup format will be PLAIN.
ko: 주: 유일한 개체는 전체 데이터베이스베이스 클러스터로 리턴됩니다
    백업 포맷은 PLAIN이 됩니다.

en: Note: The backup format will be PLAIN.
ko: 주: 백업 포맷은 PLAIN이 됩니다.

en: Note: This DDL is a representation of how the partition might look as a table.
ko: 참고: 이 DDL은 파티션이 테이블로 표시되는 방법을 나타냅니다.

en: Note: changes to server settings will take effect the next time the server is connected.
ko: 주: 서버 설정변경은 다음 연결부터 적용됩니다.

en: Note: some changes to server settings may only take effect the next time pgAdmin connects to the server.
ko: 참고: 일부 서버 설정 변경은 다음에 pgAdmin이 서버에 연결할 때만 적용됩니다.

en: Notes
ko: 노트

en: Nothing
ko: 아무것도 없습니다.

en: Nothing to be saved!
ko: 저장된 항목이 없습니다.

en: November
ko: 11월

en: Null Fraction
ko: Null 단편

en: Number
ko: 숫자

en: Number Of Jobs
ko: 작업 수

en: Number of calls
ko: 호출 수

en: OK
ko: 확인

en: OK.
ko: 확인.

en: Object
ko: 개체

en: Object browser
ko: 개체 브라우저

en: Object file
ko: 개체 파일

en: Objects
ko: 개체

en: October
ko: 10월

en: Of type
ko: 형식

en: Old style FKs
ko: Old 스타일의 FK

en: Oldest outstanding
ko: 낡은 미해결 사항

en: On Delete
ko: 삭제 때

en: On Update
ko: 업데이트 시기

en: On delete
ko: 삭제 시기

en: On error
ko: 오류 시기

en: On update
ko: 업데이트 시기

en: One Row with OID %d inserted.
ko: OID %d 를 가지는 한개의 행이 삽입되었습니다.

en: One or more dependent services didn't start; see the eventlog for details.
ko: 하나 또는 다른 의존된 있는 서비스는 시작하지 않았습니다; 자세한 내용은 eventlog를 참조하십시오.

en: Online Update
ko: 온라인 갱신

en: Only array types can be VARIADIC.
ko: 배열 형식만 VARIADIC일 수 있습니다.

en: Only data
ko: 데이터만

en: Only schema
ko: 스키마만

en: Op. class
ko: Op. 클래스

en: Open
ko: 연다.

en: Open .pgpass
ko: .pgpass 열기

en: Open a new query window
ko: 새로운 쿼리 윈도우를 엽니다.

en: Open a query file
ko: 쿼리파일을 연다.

en: Open configuration editor with .pgpass
ko: .pgpass의 구성 편집기를 엽니다.

en: Open configuration editor with pg_hba.conf.
ko: pg_hba.conf의 구성 편집기를 연다.

en: Open configuration editor with pgpass.conf.
ko: pgpass.conf의 구성 편집기를 연다.

en: Open configuration editor with postgresql.conf.
ko: postgresql.conf의 구성 편집기를 연다.

en: Open configuration file
ko: 구성 파일을 연다.

en: Open file
ko: 파일을 연다.

en: Open pg_hba.conf
ko: pg_hba.conf를 연다.

en: Open pg_hba.conf...
ko: pg_hba.conf를 연다...

en: Open pgpass.conf
ko: pgpass.conf를 연다.

en: Open postgresql.conf
ko: postgresql.conf를 연다.

en: Open postgresql.conf...
ko: postgresql.conf를 연다...

en: Open query file
ko: 쿼리파일을 연다.

en: Open query tool
ko: 쿼리 툴 열기

en: Open the helpfile.
ko: 도움말 파일을 엽니다.

en: Open the output file in the default browser?
ko: 기본 브라우저로 출력 파일을 여시겠습니까?

en: Open the pgAdmin III helpfile.
ko: pgAdmin III 도움말 파일의 오픈.

en: Open the query tool with the selected query
ko: 선택한 쿼리로 쿼리 툴 열기

en: Operator
ko: 연산자

en: Operator Class
ko: 연산자 클래스

en: Operator Classes
ko: 연산자 클래스

en: Operator Families
ko: 연산자 패밀리

en: Operator Family
ko: 연산자 패밀리

en: Operator class
ko: 연산자 클래스

en: Operator classes
ko: 연산자 클래스

en: Operator families
ko: 연산자 패밀리

en: Operator function
ko: 연산자 함수

en: Operators
ko: 연산자

en: Option
ko: 옵션

en: Options
ko: 옵션

en: Options modifying Explain output
ko: 출력 설명을 수정하는 옵션

en: Or
ko: OR

en: Order
ko: 순서

en: Ordering
ko: 순서 지정

en: Origin
ko: 원점

en: Origin ID
ko: 원점 ID

en: Origin Node
ko: 원점 노드

en: Out of Memory for cacheLinePool
ko: 캐쉬 라인 풀 메모리가 부족합니다.

en: Outdent the selected block
ko: 선택한 블록 내어쓰기

en: Output
ko: 출력

en: Output file
ko: 출력 파일

en: Output format
ko: 출력 포멧

en: Output function
ko: 출력 함수

en: Output pane
ko: 출력창

en: Outstanding acks
ko: 미해결의 회답

en: Outstanding for
ko: 미해결에서

en: Outstanding time
ko: 미해결의 시간

en: Over commit?
ko: 초과 커밋?

en: Overwrite file?
ko: 덮어 쓰시겠습니까?

en: Owner
ko: 오너

en: PG bin path
ko: PG bin 경로

en: PG help path
ko: PG 도움말 경로

en: PLAIN options
ko: PLAIN 옵션

en: Package
ko: 패키지

en: Package Variables
ko: 패키지 변수

en: Packages
ko: 패키지

en: Parameter
ko: 매개 변수

en: Parameter Exception - Some parameters are invalid:
    %s
ko: 매개 변수 예외 - 일부 매개 변수가 잘못되었습니다.
    %s

en: Parameters
ko: 매개 변수

en: Parser
ko: 구문 분석기

en: Partition
ko: 파티션

en: Partition Name
ko: 파티션 이름

en: Partitions
ko: 파티션

en: Passed by Value?
ko: 치는 패스됩니다?

en: Passed by value
ko: 치는 패스됩니다.

en: Password
ko: 패스워드

en: Password (again)
ko: 패스워드(재입력)

en: Password successfully changed!
ko: 패스워드 변경이 성공했습니다!

en: Passwords do not match!
ko: 패스워드가 일치하지 않습니다!

en: Paste
ko: 붙여넣기

en: Paste Data
ko: 데이터 붙여넣기

en: Paste data from the clipboard.
ko: 클립 보트에서 붙여넣기

en: Paste selected text from clipboard
ko: 클립 보트에서 선택 텍스트를 붙여넣기

en: Path
ko: PATH

en: Paths
ko: PATH

en: Paused at line %d
ko: %d 행에서 정지

en: Please choose user language:
ko: 사용자 언어를 선택하십시오:

en: Please enter a valid connection string
ko: 올바른 연결 문자열을 입력하십시오.

en: Please enter an alias for the table.
ko: 테이블에 대한 별칭을 입력하십시오.

en: Please enter external table definition.
ko: 외부 테이블 정의를 입력하십시오.

en: Please enter function definition.
ko: 함수 정의를 입력하십시오.

en: Please enter function source code.
ko: 함수의 소스 코드를 입력하십시오.

en: Please enter password for user %s
    on server %s
ko: 사용자 %s 의 패스워드를 입력하십시오 
    서버 %s

en: Please enter password for user %s
    on server %s (%s)
ko: 사용자 %s 의 패스워드를 입력하십시오 
    서버 %s (%s)

en: Please provide dbname in connect info.
ko: 연결 정보로 데이터베이스 이름을 제공하십시오.

en: Please provide host in connect info.
ko: 연결 정보로 호스트를 제공하십시오.

en: Please provide user in connect info.
ko: 연결 정보로 사용자를 제공하십시오.

en: Please select a cluster name.
ko: 클러스터 이름을 선택하십시오.

en: Please select a connection string.
ko: 연결 문자열을 선택하십시오.

en: Please select a database.
ko: 데이터베이스를 선택하십시오.

en: Please select a datatype.
ko: 데이터 형식을 선택하십시오.

en: Please select a gettoken function.
ko: gettoken 함수를 선택하십시오.

en: Please select a lexize function.
ko: lexize 함수를 선택하십시오.

en: Please select a lextypes function.
ko: lextypes 함수를 선택하십시오.

en: Please select a parser or a configuration to copy.
ko: 복사할 구문 분석기 또는 구성을 선택하십시오.

en: Please select a start function.
ko: start 함수를 선택하십시오.

en: Please select a template.
ko: 템플릿을 선택하십시오.

en: Please select an end function.
ko: end 함수를 선택하십시오.

en: Please select at an event.
ko: 이벤트를 선택하십시오.

en: Please select base datatype.
ko: 기본 데이터 형식을 선택하십시오.

en: Please select index.
ko: 인덱스를 선택하십시오.

en: Please select language.
ko: 프로시저 언어를 선택하십시오.

en: Please select left or right datatype.
ko: 우측이나 좌측의 데이터 형식을 선택하십시오.

en: Please select node to move this replication set to.
ko: 이 복제 집합을 이동할 노드를 선택하십시오.

en: Please select origin node of replication events.
ko: 복제 이벤트의 원본 노드를 선택하십시오.

en: Please select provider node for replication events.
ko: 복제 이벤트의 공급자 노드를 선택하십시오.

en: Please select provider node.
ko: 공급자 노드를 선택하십시오.

en: Please select replication set to merged to.
ko: 병합할 복제 집합을 선택하십시오.

en: Please select return type.
ko: 반환 형식을 선택하십시오.

en: Please select sequence to replicate.
ko: 복제할 시퀀스를 선택하십시오.

en: Please select state datatype.
ko: 상태의 데이터 형식을 선택하십시오.

en: Please select table to replicate.
ko: 복제 해야 할 테이블을 선택하십시오.

en: Please select target datatype.
ko: 목적의 데이터 형식을 선택하십시오.

en: Please select target object.
ko: 타겟 개체를 선택하십시오.

en: Please select target schema.
ko: 타겟 스키마를 선택하십시오.

en: Please select target type.
ko: 대상 타입을 선택하십시오.

en: Please specify FK index name.
ko: FK 인덱스 이름을 지정하십시오.

en: Please specify a procedure.
ko: 프로시저를 지정하십시오.

en: Please specify address.
ko: 주소를 지정하십시오.

en: Please specify at least one action.
ko: 최소 하나의 동작을 지정하십시오.

en: Please specify at least one label.
ko: 최소 하나의 라벨을 지정하십시오.

en: Please specify at least two members.
ko: 최소 두 개의 멤버를 지정하십시오.

en: Please specify code to execute.
ko: 실행해야 할 코드를 지정하십시오.

en: Please specify columns.
ko: 열을 지정하십시오.

en: Please specify condition.
ko: 조건을 지정하십시오.

en: Please specify conversion function.
ko: 변환 함수를 지정하십시오.

en: Please specify covering index name.
ko: 범위 인덱스 이름을 지정하십시오.

en: Please specify description.
ko: 설명을 지정하십시오.

en: Please specify input conversion function.
ko: 입력 변환 함수를 지정하십시오.

en: Please specify internal storage length.
ko: 내부의 스토리지 길이를 지정하십시오.

en: Please specify language handler.
ko: 프로시저 언어 처리기를 지정하십시오.

en: Please specify local node ID.
ko: 로컬 노드 ID를 지정하십시오.

en: Please specify local node name.
ko: 로컬 노드 이름을 지정하십시오.

en: Please specify location.
ko: 장소를 지정하십시오.

en: Please specify name.
ko: 이름을 지정하십시오.

en: Please specify object library.
ko: 개체 라이브러리를 지정하십시오.

en: Please specify output conversion function.
ko: 출력 변환 함수를 지정하십시오.

en: Please specify package body.
ko: 정확한 패키지 이름을 지정하십시오.

en: Please specify package header.
ko: 정확한 패키지 해더를 지정하십시오.

en: Please specify port.
ko: 포트를 지정하십시오.

en: Please specify source datatype.
ko: 원의 데이터 형식을 지정하십시오.

en: Please specify source encoding.
ko: 원의 인코딩을 지정하십시오.

en: Please specify start date.
ko: 시작 날짜를 지정하십시오.

en: Please specify state function.
ko: 상태 함수를 지정하십시오.

en: Please specify target encoding.
ko: 목적의 인코딩을 지정하십시오.

en: Please specify trigger body.
ko: 트리거 본문을 지정하십시오.

en: Please specify trigger function.
ko: 트리거 함수를 지정하십시오.

en: Please specify user name
ko: 사용자 이름을 지정하십시오.

en: Please specify valid length.
ko: 유효한 길이를 지정하십시오.

en: Please specify valid numeric precision (0..
ko: 유효한 숫자 정화도 지정하십시오 (0..

en: Plugins
ko: 플러그인

en: Port
ko: 포트

en: Position
ko: 위치

en: PostgreSQL Description
ko: PostgreSQL 설명

en: PostgreSQL Scheduling Agent -
ko: PostgreSQL 스케줄링 에이전트 -

en: PostgreSQL Version
ko: PostgreSQL 버전

en: Postmaster - set on server start
ko: Postmaster - 서버 시작을 세트

en: Precision
ko: 정확도

en: Preferences
ko: 설정 항목

en: Prepared &Transactions	Ctrl-Alt-T
ko: 준비된 트랜잭션(&T)	Ctrl-Alt-T

en: Prepared Transactions
ko: 준비된 트랜잭션

en: Prepared transactions not available on this server.
ko: 이 서버에서 준비된 트랜잭션을 사용할 수 없습니다.

en: Previous queries
ko: 이전 쿼리

en: Primary Key
ko: 기본 키

en: Primary key
ko: 기본 키

en: Primary key?
ko: 기본 키?

en: Primary?
ko: 주?

en: Privilege
ko: 권한

en: Privileges
ko: 권한

en: Privileges for %s
ko: %s 의 권한

en: Privileges for %s %s
ko: %s %s 의 권한을 줍니다.

en: Problem with resource
ko: 자원의 문제

en: Problem with resource %s: Notebook not found.
    Prepare to crash!
ko: 자원 %s 에 문제가 있음: 노트북이 발견되지 않습니다.
    준비가 크래쉬 했습니다!

en: Procedure
ko: 프로시저

en: Procedure
ko: 프로시저

en: Procedures
ko: 프로시저

en: Process returned exit code %d.
ko: 프로세스에서 종료 코드 %d을(를) 반환했습니다.

en: Process the XML data using the specified stylesheet
ko: 지정된 스타일 시트로 XML 데이터를 처리합니다.

en: Properties
ko: 속성

en: Property
ko: 속성

en: Provider
ko: 공급자

en: Provider ID
ko: 공급자 ID

en: Provider Name
ko: 공급자 이름

en: Public Synonym
ko: 공용 동의어

en: Public Synonyms
ko: 공용 동의어

en: Public synonym
ko: 공용 동의어

en: Public synonyms
ko: 공용 동의어

en: Published
ko: 공표

en: Queries
ko: 쿼리

en: Query
ko: 쿼리

en: Query &builder
ko: 쿼리빌더(&b)

en: Query (text)
ko: 쿼리(텍스트)

en: Query Tool
ko: 쿼리 툴

en: Query files (*.sql)|*.sql|All files (*)|*
ko: 쿼리 파일(*.sql)|*.sql|모든 파일(*)|*

en: Query files (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
ko: 쿼리파일(*.sql)|*.sql|모든 파일(*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|UTF-8 query files (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
ko: 쿼리파일(*.sql)|*.sql|쿼리파일 UTF-8 (*.sql)|*.sql|모든 파일(*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|UTF-8 query files (*.usql)|*.usql|All files (*.*)|*.*
ko: 쿼리파일  (*.sql)|*.sql|쿼리파일 UTF-8 (*.usql)|*.usql|모든 파일(*.*)|*.*

en: Query files (*.sql)|*.sql|pgScript files (*.pgs)|*.pgs|All files (*)|*
ko: 쿼리 파일(*.sql)|*.sql|pgScript 파일(*.pgs)|*.pgs|모든 파일(*)|*

en: Query files (*.sql)|*.sql|pgScript files (*.pgs)|*.pgs|All files (*.*)|*.*
ko: 쿼리 파일(*.sql)|*.sql|pgScript 파일(*.pgs)|*.pgs|모든 파일(*.*)|*.*

en: Query inserted one row with OID %d.
ko: 쿼리는 OID %d 의 하나의 행을 삽입했습니다.

en: Query inserted one rows with OID %d.
ko: 쿼리로 OID %d 의 하나의 행이 삽입되었습니다.

en: Query is running.
ko: 쿼리의 실행중.

en: Query result with %d row discarded.
     | Query result with %d rows discarded.
ko[0]: %d 행이 포함된 쿼리 결과가 폐기되었습니다.

en: Query result with %d row will be returned.
     | Query result with %d rows will be returned.
ko[0]: %d 행이 포함된 쿼리 결과가 반환되었습니다.

en: Query result with %d rows discarded.
ko: 쿼리결과로 %d 행이 폐기되었습니다.

en: Query result with %d rows will be returned.
ko: 쿼리결과로 %d 행이 폐기되었습니다.

en: Query results
ko: 쿼리 결과

en: Query returned successfully with no result in %s ms.
ko: 쿼리는 %s 로 결과값 없이 잘 실행되었습니다.

en: Query returned successfully: %d row affected, %s ms execution time. | Query returned successfully: %d rows affected, %s ms execution time.
ko[0]: 쿼리 반환 성공: 해당되는 행 수: %d개, 실행 시간: %s밀리초.

en: Query returned successfully: %d rows affected, %s ms execution time.
ko: 쿼리 성공: %d 행에 영향을 받았습니다. 실행 시간은 %s 밀리 세컨드였습니다.

en: Query returned successfully: one row with OID %d inserted, %s ms execution time.
ko: 쿼리 성공: OID %d 를 가지는 행을 삽입했습니다. 실행 시간은 %s 밀리 세컨드였습니다.

en: Query start
ko: 쿼리 시작

en: Query text incomplete.
    Query contained characters that could not be converted to the local charset.
    Please correct the data or try using UTF8 instead.
ko: 쿼리 텍스트가 완료되지 않았습니다.
    쿼리에 로컬 문자 집합으로 변환할 수 없는 문자가 포함되었습니다.
    데이터를 수정하거나 대신 UTF8을 사용하십시오.

en: Query took a long time to complete
ko: 쿼리가 완료하려면 긴 시간이 필요합니다.

en: Query tool
ko: 쿼리툴

en: Query tool	Ctrl-E
ko: 쿼리 툴	Ctrl-E

en: Quick report
ko: 빠른 리포트

en: Quit this program.
ko: 이 프로그램을 끝냅니다.

en: Quote char
ko: 인용부호 문자

en: Quoting
ko: 인용

en: RECREATE
ko: 다시 만들기

en: REINDEX options
ko: REINDEX 옵션

en: Re&fresh	F5
ko: 새로고침(&f)	F5

en: Re&load module
ko: 모듈의 다시 로드(&l)

en: Reached end of the document
ko: 문서의 마지막에 이르렀습니다.

en: Reached the end of the document
ko: 문서의 마지막에 이르렀습니다.

en: Read and write Unicode UTF-8 files
ko: Unicode UTF-8 파일로 읽고 씁니다.

en: Read only
ko: 읽기 전용

en: Reading log from server...
ko: 서버에서 로그를 읽는 중...

en: Ready.
ko: 레이디

en: Reassign objects
ko: 개체 다시 할당

en: Reassign/Drop Owned
ko: 소유 항목 다시 할당/삭제

en: Reassign/Drop Owned...
ko: 소유 항목 다시 할당/삭제...

en: Reassigned or drop objects owned by the selected role.
ko: 선택한 롤로 소유되는 개체를 다시 할당하거나 삭제합니다.

en: Receive function
ko: 받는 함수

en: Receiver
ko: 수신기

en: Receiver ID
ko: 수신기 ID

en: Receiver Name
ko: 수신기 이름

en: Reconnecting to database %s
ko: 데이터베이스 %s에 다시 연결

en: Reconnecting to server %s (%s:%d)
ko: 서버 %s(%s:%d)에 연결

en: Redo
ko: 다시 실행

en: Redo last action
ko: 마지막 동작 다시 실행

en: Referenced
ko: 참조 사항

en: Referenced by
ko: 참조 사항

en: References
ko: 참조

en: Referencing
ko: 참조 사항

en: Refresh
ko: 새로고침

en: Refresh rate (seconds)
ko: 새로고침 간격(초)

en: Refresh rate:
ko: 새로고침 비율:

en: Refresh the selected object.
ko: 선택 개체의 새로고침

en: Refresh to count rows
ko: 행 카운트 새로고침

en: Refresh.
ko: 새로고침

en: Refreshing %s
ko: %s 를 새로고침

en: Refreshing %s...
ko: %s 를 새로고침...

en: Refreshing data, please wait.
ko: 데이터 새로고침 중, 잠깐 기다려 주십시오.

en: Refreshing locks list.
ko: 잠금 목록을 새로 고치는 중입니다.

en: Refreshing log list.
ko: 로그 목록을 새로 고치는 중입니다.

en: Refreshing status list.
ko: 상태 목록을 새로 고치는 중입니다.

en: Refreshing transactions list.
ko: 트랜잭션 목록을 새로 고치는 중입니다.

en: Refreshing.
ko: 새로고침

en: Regular expressions
ko: 정규 표현식

en: Relation
ko: 관계

en: Reload
ko: 다시 로드

en: Reload Server to apply configuration changes.
ko: 서버를 재시작하여 구성 변화를 적용합니다.

en: Reload configuration
ko: 구성 다시 로드

en: Reload current page.
ko: 현재 페이지를 다시 로드

en: Reload library module which implements this function.
ko: 이 기능을 실행하는 라이브러리 모듈을 다시 로드.

en: Reload server
ko: 서버 다시 로드

en: Reload server configuration
ko: 서버 구성을 다시 로드

en: Reloading configuration
ko: 구성 다시 로드

en: Remote
ko: 원격

en: Remove
ko: 제거

en: Remove UPDATE event?
ko: UPDATE 이벤트를 제거하시겠습니까?

en: Remove all columns
ko: 모든 열 제거

en: Remove all columns?
ko: 모든 열을 제거하시겠습니까?

en: Remove all filters on this table
ko: 이 테이블의 모든 필터 제거

en: Remove all sort conditions
ko: 모든 정렬 조건 제거

en: Remove column?
ko: 열을 제거?

en: Remove constraint?
ko: 제약 조건을 제거?

en: Remove table?
ko: 테이블을 제거?

en: Remove the selected column
ko: 선택한 열 제거

en: Remove the selected criteria line
ko: 선택한 조건 줄 제거

en: Remove the selected join
ko: 선택한 조인 제거

en: Remove the selected sort column.
ko: 선택 정렬열의 제거

en: Removing the UPDATE event will cause the column list to be cleared. Do you wish to continue?
ko: UPDATE 이벤트를 제거하면 열 목록이 지워집니다. 계속 하시겠습니까?

en: Rename
ko: 이름 바꾸기

en: Rename favourite
ko: 즐겨찾기 이름 바꾸기

en: Rename favourites folder
ko: 즐겨찾기 폴더 이름 바꾸기

en: Repeat backup?
ko: 백업을 반복하시겠습니까?

en: Repeat restore?
ko: 복구를 반복하시겠습니까?

en: Replace &All
ko: 모두 바꾸기(&A)

en: Replace all
ko: 모두 바꾸기

en: Replace current query?
ko: 현재 쿼리를 바꾸시겠습니까?

en: Replace text
ko: 텍스트 치환

en: Replace with:
ko: 바꾸기:

en: Replicated
ko: 복제

en: Replication
ko: replication

en: Replication Sets
ko: 복제 집합

en: Report Notes
ko: 리포트 노트

en: Report Title
ko: 리포트 제목

en: Report generated by
ko: 리포트가 생성되었습니다.

en: Reschedule the job to run now.
ko: 작업이 리스케줄링 됩니다.

en: Reset guru hints
ko: 구루 힌트를 재설정

en: Resource Queue
ko: 리소스 큐

en: Resource Queues
ko: 리소스 큐

en: Restart Node
ko: 노드 재시작

en: Restart node
ko: 노드의 재시작

en: Restart node "%s"?
ko: 노드 "%s" 를 재개하시겠습니까?

en: Restart node.
ko: 노드의 재개

en: Restore
ko: restore

en: Restore %s %s
ko: %s %s 의 복원

en: Restore Options #1
ko: 복원 옵션 #1

en: Restore Options #2
ko: 복원 옵션 #2

en: Restore env?
ko: 환경을 보존?

en: Restore environment?
ko: 환경을 보존 하시겠습니까?

en: Restore the default view.
ko: 기본 뷰를 되돌립니다.

en: Restores a backup from a local file
ko: 로컬 파일에서 백업을 복원합니다.

en: Restoring previous environment
ko: 이전 환경 복원

en: Restrict function
ko: Restrict 함수

en: Restricted Value
ko: 제한된 값

en: Restriction
ko: 제한

en: Restriction not valid.
ko: 제한은 유효하지는 않습니다.

en: Result
ko: 결과

en: Result copy field separator
ko: 결과 복사 필드 구분 기호

en: Result copy quote character
ko: 결과 복사 인용 문자

en: Result copy quoting
ko: 결과 복사 복사 인용

en: Result type
ko: 결과 형식

en: Results
ko: 결과

en: Retrieving %s details
ko: %s 검색 상세

en: Retrieving data: %d row. | Retrieving data: %d rows.
ko[0]: 데이터 검색 중: %d 행.

en: Retrieving data: %d rows.
ko: 검색 데이터: %d 행

en: Retrieving server properties
ko: 서버 속성의 검색

en: Retry
ko: 재시행

en: Return type
ko: 반환 형식

en: Returning connection to database %s
ko: 연결을 데이터베이스 %s 에 돌려줍니다.

en: Returns a set?
ko: 리턴을 설정?

en: Returns set
ko: 리턴을 설정

en: Right Sort operator
ko: 오른쪽 데이터 형식의 정렬 연산자

en: Right Table Columns
ko: 오른쪽 테이블열

en: Right sort op
ko: 오른쪽 데이터 정렬

en: Right type
ko: 오른쪽 타입

en: Role
ko: 롤

en: Role Privileges
ko: 롤 권한

en: Role membership
ko: 롤 멤버 자격

en: Role name
ko: 롤 이름

en: Role privileges
ko: 롤 권한

en: Role/Group
ko: 롤/그룹

en: Roles using this
ko: 이 항목을 사용하는 롤

en: Rollback
ko: 롤백(rollback)

en: Rollback the current transaction if an error is detected
ko: 오류 발견 시 현재 트랜잭션 롤백

en: Rollback transaction
ko: 트랜잭션 롤백

en: Rollback transaction?
ko: 트랜잭션(transaction)의 롤백(rollback)?

en: Root Block No
ko: 루트 블록이 아닙니다.

en: Rotate
ko: 순환

en: Roundtrip
ko: 주회 동작

en: Row
ko: 행

en: Row separator
ko: 행 단락 문자

en: Row trigger
ko: 트리거행

en: Rows (counted)
ko: 행(수)

en: Rows (estimated)
ko: 행(개산)

en: Rule
ko: 규칙

en: Rule enabled?
ko: 규칙이 활성화되었습니까?

en: Rules
ko: 규칙

en: Run
ko: 실행

en: Run a quick report...
ko: 빠른 리포트 실행...

en: Running
ko: 가동중

en: Running PID
ko: 가동 PID

en: Running VACUUM recommended
ko: VACUUM의 조작을 추천 합니다.

en: Running at
ko: 가동중

en: Running?
ko: 가동중?

en: S&cratch pad
ko: 스크래치 패드(&S)

en: S&cratch pad	Ctrl-Alt-S
ko: 스크래치 패드(&S)	Ctrl-Alt-S

en: SELECT script
ko: SELECT 스크립트

en: SIGHUP - reloaded on SIGHUP signal
ko: SIGHUP - SIGHUP 신호로 다시 로드

en: SQL Editor
ko: SQL 편집기

en: SQL Help
ko: SQL 도움말

en: SQL Scripts (*.sql)|*.sql|All files (*)|*
ko: SQL 스크립트(*.sql)|*.sql|모든 파일(*)|*

en: SQL Scripts (*.sql)|*.sql|All files (*.*)|*.*
ko: SQL 스크립트(*.sql)|*.sql|모든 파일(*.*)|*.*

en: SQL Syntax Highlighting
ko: SQL 구문 강조 표시

en: SQL doc
ko: SQL 문서

en: SQL editor
ko: SQL 편집기

en: SQL help site
ko: SQL 도움말

en: SQL pane
ko: SQL 창

en: SQL query
ko: SQL 쿼리

en: SQL state:
ko: SQL 상태:

en: SSL Mode
ko: SSL 모드

en: SSL encrypted
ko: SSL 암호화

en: Saturday
ko: 토요일

en: Save
ko: 저장

en: Save &as...
ko: 다른 이름으로 저장(a)...

en: Save As an image
ko: 이미지로 저장

en: Save Explain As image file
ko: 설명을 이미지 파일로 저장

en: Save Graphical Query as an image
ko: 그래픽 쿼리를 이미지로 저장

en: Save as
ko: 다른 이름으로 저장

en: Save configuration file as
ko: 구성 파일을 저장

en: Save current file
ko: 현재 파일을 저장

en: Save file
ko: 파일 저장

en: Save file under new name
ko: 새로운 이름으로 저장

en: Save history
ko: 기록 저장

en: Save history of executed commands.
ko: 실행된 명령의 기록을 저장한다.

en: Save macro
ko: 매크로 저장

en: Save output of Explain as an image
ko: 설명 출력을 이미지로 저장

en: Save query file as
ko: 다름 이름으로 쿼리 저장

en: Save the SQL definition of the selected object.
ko: 선택된 개체의 SQL 정의를 저장.

en: Save the changed row.
ko: 변경된 행을 저장합니다.

en: Saved the changed row.
ko: 변경된 행을 저장했습니다.

en: Saving passwords
ko: 패스워드 저장

en: Schedule
ko: 스케줄

en: Schedules
ko: 스케줄

en: Schema
ko: schema

en: Schema node not found for object
ko: 개체에 대한 스키마 노드를 찾을 수 없음

en: Schema restriction
ko: 스키마 제한

en: Schemas
ko: schema

en: Scratch pad
ko: 스크래치 패드

en: Scripts
ko: 스크립트

en: Search backwards through the text
ko: 위로 검색

en: Search forwards through the text
ko: 아래로 검색

en: Security
ko: 보안

en: Security of definer
ko: 보안을 정의

en: Security of definer?
ko: 보안을 정의?

en: Segment
ko: 세그먼트

en: Select &All
ko: 모두 선택(&A)

en: Select Slony-I cluster.
ko: Slony-I클러스터를 선택하십시오.

en: Select a column to add to the sort list.
ko: 정렬 목록에 추가할 열을 선택

en: Select backup filename
ko: 백업 파일을 선택

en: Select column
ko: 열 선택

en: Select database with Slony-I cluster installed.
ko: Slony-I 클러스터가 설치 된 데이터베이스를 선택하십시오.

en: Select directory with EnterpriseDB utilities
ko: EnterpriseDB utilities 디렉터리를 선택하십시오.

en: Select directory with GreenplumDB utilities
ko: GreenplumDB 유틸리티가 있는 디렉터리 선택

en: Select directory with PostgreSQL utilities
ko: PostgreSQL utilities 디렉터리를 선택하십시오.

en: Select directory with Slony-I creation scripts
ko: Slony-I 만들기 스크립트가 포함된 디렉터리 선택

en: Select export filename
ko: 내보내기 파일을 선택

en: Select log file
ko: 로그 파일을 선택

en: Select output file
ko: 출력 파일을 선택

en: Select output filename
ko: 출력 파일을 선택

en: Select server with Slony-I cluster installed.
ko: Slony-I 클러스터가 설치 된 서버를 선택하십시오.

en: Select stylesheet filename
ko: 스타일 시트 파일을 선택

en: Select the file to write the report to.
ko: 리포트 출력 파일을 선택

en: Select the level of detail to record in the logfile.
ko: 상세 레벨을 선택해 로그 파일로 기록하십시오.

en: Select the stylesheet to use.
ko: 사용할 시타일 시트 선택

en: Selected Columns
ko: 열선택

en: Selected cluster doesn't contain newer software.
ko: 선택된 클러스터는 최신 소프트웨어를 포함하지 않습니다.

en: Selection
ko: 선택

en: Self Time
ko: 셀프 타임

en: Send Function
ko: 보내는 함수

en: Send function
ko: 보내는 함수

en: September
ko: 9월

en: Sequence
ko: 시퀀스

en: Sequences
ko: 순서

en: Sequential Scans
ko: 시퀀셜 스캔

en: Sequential Tuples Read
ko: 시퀀셜튜플을 읽기

en: Server
ko: 서버

en: Server Configuration
ko: 서버 구성

en: Server Groups
ko: 서버 그룹

en: Server ID
ko: 서버 ID

en: Server Status -
ko: 서버 상태 -

en: Server configuration
ko: 서버 구성

en: Server denies access
ko: 서버는 액세스를 부정하고 있습니다.

en: Server instrumentation not installed
ko: 서버 구성은 설치 되지 않았습니다.

en: Server name
ko: 서버 이름

en: Server not listening
ko: 서버가 응답하지 않습니다.

en: Server settings
ko: 서버 설정

en: Servers
ko: 서버

en: Servers (%d)
ko: 서버 (%d)

en: Service
ko: 서비스

en: Service start problem
ko: 서비스 시작의 문제

en: Set
ko: 설정

en: Set a breakpoint on the selected object
ko: 선택된 개체의 브레이크 포인트를 설정

en: Set by session parameters
ko: 세션 매개 변수에 의한 세트

en: Set by test
ko: 테스트에 의한 세트

en: Set by unprivileged command
ko: 최하층의 명령에 의한 세트

en: Set in client parameters
ko: 클라이언트 매개 변수세트

en: Set in configuration file
ko: 구성 파일세트

en: Set in database variables
ko: 데이터베이스 변수세트

en: Set in user variables
ko: 사용자 변수세트

en: Set interactively
ko: 서로 세트

en: Set on command line
ko: 명령줄로 설정

en: Set the function/procedure parameter values.
ko: 함수/프로시저 매개 변수 값을 설정하십시오.

en: Set to merge
ko: 합병을 시작

en: Set value
ko: 값 설정

en: Set via environment variable
ko: 환경 변수 경유세트

en: Setting name
ko: 명칭 설정

en: Show NULL values as <NULL>
ko: NULL값을 <NULL>로 표시

en: Show NULL values as <NULL>?
ko: NULL값을 <NULL>로 표시하시겠습니까?

en: Show System Objects in the treeview
ko: 트리뷰에 시스템 개체 표시

en: Show System Objects in the treeview?
ko: 트리뷰에 시스템 개체를 포함하시겠습니까?

en: Show a tip of the day.
ko: 오늘의 비결을 표시.

en: Show about dialog.
ko: 버전 정보를 표시.

en: Show object properties on double click in treeview
ko: 트리뷰에 더블 클릭으로 개체 속성 표시

en: Show object properties on double click in treeview?
ko: 더블 클릭으로 개체 속성 트리뷰를 표시하시겠습니까?

en: Show options dialog.
ko: 옵션 다이얼로그를 표시.

en: Show or hide system objects.
ko: 시스템 개체를 표시 또는 숨긴다.

en: Show or hide the SQL pane.
ko: SQL 창을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the activity tab.
ko: 활동 탭을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the database selection bar.
ko: 데이터베이스 선택 바를 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the locks tab.
ko: 잠금 탭을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the logfile tab.
ko: 로그 파일 탭을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the object browser.
ko: 개체 브라우저를 표시하거나 숨김니다.

en: Show or hide the output pane.
ko: 결과 창을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the prepared transactions tab.
ko: 준비된 트랜잭션 탭을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the row limit options bar.
ko: 행 한계 옵션 바를 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the scratch pad.
ko: 스크래치 패드를 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the stack pane.
ko: 스택 창을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the tool bar.
ko: 툴바를 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the toolbar.
ko: 툴바를 표시하거나 숨깁니다.

en: Show or hide the transactions tab.
ko: 트랜잭션 탭을 표시하거나 숨깁니다.

en: Show system objects
ko: 시스템 개체의 표시

en: Show users for privileges
ko: 권한에 대한 사용자 표시

en: Show users for privileges?
ko: 권한을 위한 사용자를 표시하시겠습니까?

en: Signature arguments
ko: 서명된 인수

en: Single line comment
ko: 단일 줄 주석

en: Single object
ko: 싱글 개체

en: Single quoted string
ko: 단일 인용 문자열

en: Single transaction
ko: 단일 트랜잭션

en: Size
ko: 사이즈

en: Sleeping...
ko: sleeve...

en: Slon process running on node; stop it before upgrading.
ko: Slon 프로세스는 노드 위에서 실행중입니다;업그레이드 하기 전에 정지해 주십시오.

en: Slony help path
ko: Slony 도움말 경로

en: Slony-I Cluster
ko: Slony-I 클러스터

en: Slony-I Clusters
ko: Slony-I 클러스터

en: Slony-I cluster
ko: Slony-I 클러스터

en: Slony-I clusters
ko: Slony-I 클러스터

en: Slony-I creation scripts not available; only joining possible.
ko: Slony-I 만들기 스크립트를 사용할 수 없습니다. 조인만 가능합니다.

en: Slony-I path
ko: Slony-I 패스

en: Slow Process Colour
ko: 프로세스 색상 표시

en: Sort &Ascending
ko: 오름차순 정렬(&A)

en: Sort &Descending
ko: 내림차순 정렬(&D)

en: Sort / Filter options.
ko: 정렬/필터 옵션입니다.

en: Sort Operator
ko: 정렬 연산자

en: Sort operator
ko: 정렬 연산자

en: Sort order
ko: 정렬 요구

en: Sort/filter options.
ko: 정렬/필터 옵션

en: Source
ko: 소스

en: Source Column
ko: 원본 열

en: Source encoding
ko: 인코딩원

en: Source pane
ko: 소스 창

en: Source type
ko: 원의 형태

en: Stack
ko: 스택

en: Stack pane
ko: 스택 창

en: Start
ko: 시작

en: Start Function
ko: Start 함수

en: Start PostgreSQL Service
ko: PostgreSQL 서비스 시작

en: Start Query Tool with scripted query.
ko: 스크립트 쿼리로 쿼리 툴을 시작

en: Start Query tool with CREATE script.
ko: CREATE 스크립트로 쿼리 툴을 시작

en: Start Service
ko: 서비스 시작

en: Start date
ko: 시작 날짜

en: Start query tool with CREATE script.
ko: CREATE 스크립트로 쿼리 툴을 시작

en: Start query tool with DELETE script.
ko: DELETE 스크립트로 쿼리 툴을 시작합니다.

en: Start query tool with EXEC script.
ko: EXEC 스크립트로 쿼리 툴을 시작합니다.

en: Start query tool with INSERT script.
ko: INSERT 스크립트로 쿼리 툴을 시작합니다.

en: Start query tool with SELECT script.
ko: SELECT 스크립트로 쿼리 툴을 시작합니다.

en: Start query tool with UPDATE script.
ko: UPDATE 스크립트로 쿼리 툴을 시작합니다.

en: Start service
ko: 서비스 시작

en: Start the query builder.
ko: 쿼리빌더의 시작.

en: Start time
ko: 시작 시간

en: Starting Service
ko: 서비스 시작중

en: Starting job: %s
ko: 작업의 시작: %s

en: Starting service
ko: 서비스의 시작

en: State function
ko: 상태 함수

en: State type
ko: 상태 타입

en: Statistic
ko: 통계 정보

en: Statistics
ko: 통계 정보

en: Status
ko: 상태

en: Status Window
ko: 상태 창

en: Step
ko: 수단

en: Step into
ko: 스텝인

en: Step into	Ctrl+F11
ko: 스텝인	Ctrl+F11

en: Step into	F11
ko: 스텝인	F11

en: Step over
ko: 스텝 오버

en: Step over	Ctrl+F10
ko: 스텝 오버	Ctrl+F10

en: Step over	F10
ko: 스텝 오버	F10

en: Steps
ko: 수단

en: Stop PostgreSQL Service
ko: PostgreSQL 서비스 정지

en: Stop Service
ko: 서비스 중지

en: Stop debugging
ko: 디버깅 중지

en: Stop debugging	Ctrl+F8
ko: 디버깅 중지	Ctrl+F8

en: Stop debugging	F8
ko: 디버깅 중지	F8

en: Stop service
ko: 서비스 정지

en: Stopped
ko: 중지

en: Stopping service
ko: 서비스의 정지

en: Storage
ko: 스토리지

en: Store password
ko: 패스워드 저장

en: Store password?
ko: 패스워드 저장?

en: Strict
ko: 엄격히

en: Strict?
ko: 엄격하게?

en: Strings
ko: 문자열

en: Stylesheet
ko: 스타일 시트

en: Subscription
ko: 신청

en: Subscriptions
ko: 신청

en: Succeed
ko: 성공

en: Successful
ko: 성공

en: Sunday
ko: 일요일

en: Superuser
ko: superuser

en: Superuser (can create users)
ko: superuser(사용자를 만들 수 있음)

en: Superuser?
ko: superuser?

en: Supports hash
ko: 해시 결합

en: Supports hash?
ko: 해시 결합?

en: Supports merge
ko: 머지 결합

en: Supports merge?
ko: 머지를 지원하시겠습니까?

en: Suset - may be overridden by superuser
ko: Suset - superuser만 설정을 할 수 있습니다.

en: Synonym
ko: 동의어

en: Synonyms
ko: 동의어

en: Syntax Validation
ko: 문법 확인

en: System Table?
ko: 시스템 테이블?

en: System aggregate?
ko: 시스템 집계?

en: System cast?
ko: 시스템 형변환?

en: System column?
ko: 시스템열?

en: System conversion?
ko: 시스템 변환?

en: System database?
ko: 시스템 데이터베이스?

en: System domain?
ko: 시스템 도메인?

en: System foreign key?
ko: 시스템 외래 키?

en: System function?
ko: 시스템 함수?

en: System index?
ko: 시스템 인덱스?

en: System language?
ko: 시스템 프로시저 언어?

en: System objects will not be removed from the object tree until a refresh is performed.
    Close all connections now?
ko: 새로 고침이 실행될 때까지 시스템 개체는 개체 트리에서 제거되지 않습니다.
    모든 connection을 닫습니까?

en: System objects will not show in the the object tree until a refresh is performed.
    Close all connections now?
ko: 새로고침가 실행될때까지 시스템 개체는 개체 트리에 표시되지 않습니다.
    모든 connection을 닫습니까?

en: System operator class?
ko: 시스템 연산자 클래스?

en: System operator family?
ko: 시스템 연산자 패밀리?

en: System operator?
ko: 시스템 연산자?

en: System package?
ko: 시스템 패키지?

en: System rule?
ko: 시스템 규칙?

en: System schema?
ko: 시스템 schema?

en: System schemas
ko: 시스템 schema

en: System sequence?
ko: 시스템 순서?

en: System synonym?
ko: 시스템 synonym?

en: System table?
ko: 시스템 테이블?

en: System trigger?
ko: 시스템 트리거?

en: System type?
ko: 시스템 데이터 형식?

en: System view?
ko: 시스템뷰?

en: TX start
ko: TX 시작

en: Tab
ko: 탭

en: Table
ko: 테이블

en: Table Name
ko: 테이블 이름

en: Table Size
ko: 테이블 사이즈

en: Table auto-vacuum ANALYZE base threshold
ko: 테이블 자동 청소 ANALYZE 기본 임계값

en: Table auto-vacuum ANALYZE scale factor
ko: 테이블 자동 청소 ANALYZE 스케일 인수

en: Table auto-vacuum FREEZE maximum age
ko: 테이블 자동 청소 FREEZE 최대 기간

en: Table auto-vacuum FREEZE minimum age
ko: 테이블 자동 청소 FREEZE 최소 기간

en: Table auto-vacuum FREEZE table age
ko: 테이블 자동 청소 FREEZE 테이블 기간

en: Table auto-vacuum VACUUM base threshold
ko: 테이블 자동 청소 VACUUM 기본 임계값

en: Table auto-vacuum VACUUM cost delay
ko: 테이블 자동 청소 VACUUM 비용 지연

en: Table auto-vacuum VACUUM cost limit
ko: 테이블 자동 청소 VACUUM 비용 한도

en: Table auto-vacuum VACUUM scale factor
ko: 테이블 자동 청소 VACUUM 스케일 인수

en: Table auto-vacuum enabled?
ko: 테이블 자동 청소가 활성화되었습니까?

en: Tables
ko: 테이블

en: Tables/Views
ko: 테이블/뷰

en: Tablespace
ko: 테이블스페이스

en: Tablespace Size
ko: 테이블스페이스 사이즈

en: Tablespaces
ko: 테이블스페이스

en: Target Node
ko: 타겟 노드

en: Target encoding
ko: 인코딩 타겟

en: Target object
ko: 대상 개체

en: Target of merge
ko: 합병 타겟

en: Target schema
ko: 대상 스키마

en: Target type
ko: 타겟 형태

en: Template
ko: 템플릿

en: Terminate
ko: 종료

en: Terminate backend
ko: 백엔드 종료

en: Terminate process
ko: 프로세스를 종료

en: Terminate process?
ko: 프로세스가 종료되어 있습니까?

en: The ANY pseudo-datatype cannot be used in multi parameter aggregates.
ko: 어떠한 pseudo-datatype도 멀티 매개 변수의 집계로 사용될 수 없습니다.

en: The EnterpriseDB bin path specified is not valid or does not contain an EnterpriseDB pg_dump executable.
    
    Please select another directory, or leave the path blank.
ko: EnterpriseDB의 bin 경로가 정확하지 않거나,  EnterpriseDB의 pg_dump의 실행 파일을 찾을수 없습니다.
    
    다른 디렉터리를 선택하시거나 경로를 공백으로 두십시오.

en: The Greenplum bin path specified is not valid or does not contain a Greenplum pg_dump executable.
    
    Please select another directory, or leave the path blank.
ko: 지정된 Greenplum bin 경로가 잘못되었거나 Greenplum pg_dump 실행 파일이 포함되지 않았습니다.
    
    다른 디렉터리를 선택하거나 경로를 비워 두십시오.

en: The PostgreSQL bin path specified is not valid or does not contain a PostgreSQL pg_dump executable.
    
    Please select another directory, or leave the path blank.
ko: PostgreSQL의 bin 경로가 정확하지 않거나,  PostgreSQL의 pg_dump의 실행 파일을 찾을수 없습니다.
    
    다른 디렉터리를 선택하시거나 경로를 공백으로 두십시오.

en: The PostgreSQL server engine is currently configured to listen for local connections only.
    You might want to check "listen_addresses" to enable accessing the server over the network too.
ko: PostgreSQL 서버 엔진은 현재, 로컬 connection에만 구성됩니다.
    그리고 네트워크를 통해 서버 액세스를 가능하게 하기 위해서, "listen_addresses"를 검사합니다.

en: The PostgreSQL server must be at least version %2.1f!
ko: PostgreSQL 서버는, 적어도 버전 %2.1f 이어야 합니다!

en: The PostgreSQL server's version string.
ko: PostgreSQL 서버 버전 문자열.

en: The PostgreSQL version number.
ko: PostgreSQL 버전 번호.

en: The autovacuum backend process is not running.
    It is recommended to enable it by setting 'stats_start_collector', 'stats_row_level' and 'autovacuum' to 'on'.
ko: autovacuum 백엔드 프로세스가 작동하고 있지 않습니다.
    'stats_start_collector', 'stats_row_level'의 설정을 허가해서 'autovacuum'를 'on'으로 설정하여, 작동시킬 수 있습니다.

en: The autovacuum backend process is not running.
    It is recommended to enable it by setting 'track_counts' and 'autovacuum' to 'on' in PostgreSQL 8.3 and above or 'stats_start_collector', 'stats_row_level' and 'autovacuum' to 'on' in earlier versions.
ko: autovacuum 백엔드 프로세스가 작동하고 있지 않습니다.
    'stats_start_collector', 'stats_row_level'의 설정을 허가해서 'autovacuum'를 'on'으로 설정하여, 작동시킬 수 있습니다.

en: The colour specified is not valid.
ko: 지정된 색상이 잘못되었습니다.

en: The configuration is modified.
    Do you want to save changes?
ko: 구성이 변경되었습니다.
    변경 내용을 저장하시겠습니까?

en: The file '%s' could not be opened because it contains characters that could not be interpreted.
ko: 파일 '%s'에 해석할 수 없는 문자가 포함되었기 때문에 파일을 열 수 없습니다.

en: The file: 
    
    %s
    
    already exists. Do you want to overwrite it?
ko: 파일: 
    
    %s
    
    이 이미 존재합니다. 덮어쓰시겠습니까?

en: The generated SQL query has changed.
    Do you want to update it and execute the query?
ko: 생성된 SQL 쿼리가 변경되었습니다.
    업데이트하고 쿼리를 실행하시겠습니까?

en: The generated SQL query has changed.
    Do you want to update it?
ko: 생성된 SQL 쿼리가 변경되었습니다.
    업데이트하시겠습니까?

en: The help source (%s) could not be opened. Please check the help configuration options.
ko: 도움말 소스(%s)를 열 수 없습니다. 도움말 구성 설정을 검사하십시오.

en: The hostname or TCP/IP address of the server.
ko: 서버의 호스트 네임, 혹은 TCP/IP주소.

en: The initial database used when connecting to the server.
ko: 서버에 연결할 때 데이터베이스가 초기화되었습니다.

en: The last OID used by the server.
ko: 서버에 의해 사용된 마지막 OID

en: The maximum of %ld rows is exceeded (total %ld).
ko: %ld 행의 최대값이 초과되었습니다. (전체 %ld)

en: The mythical 13th month!
ko: 신화의 제13의 달!

en: The mythical 8th day!
ko: 신화의 제8의 날!

en: The newly created cluster version (%s)
     doesn't match the existing cluster's version (%s)
ko: 새롭게 개발된 클러스터 버전(%s) 
    현재 클러스터의 버전과(%s)에 맞지 않습니다.

en: The password could not be changed!
ko: 패스워드는 변경되지 않았습니다!

en: The passwords entered do not match!
ko: 입력한 패스워드가 일치하지 않습니다!

en: The pg_autovacuum backend process is not running.
    It is recommended to enable it by setting 'stats_start_collector', 'stats_row_level' and 'autovacuum' to 'on'.
ko: pg_autovacuum 백엔드 프로세스가, 작동하고 있지 않습니다.
    'stats_start_collector', 'stats_row_level'의 설정을 유효하게 해 'autovacuum'를 'on'에 세트 하는 것에 의해서, 그것을 가능하게 하는 것을이 할 수 있습니다.

en: The port number the server is listening on.
ko: 그 포트 번호는 서버가 작동하는 번호입니다.

en: The query could not be converted to the required encoding.
ko: 쿼리를 필요한 인코딩으로 변환할 수 없습니다.

en: The query you copied is at the maximum length.
    It may have been truncated.
ko: 복사한 쿼리가 최대 길이입니다.
    쿼리가 잘렸을 수 있습니다.

en: The row limit must be an integer number or 'No limit'
ko: 행 제한은 반드시 자연수이거나 '제한 없음'으로 설정되어야 합니다.

en: The schema oid can't be located, please refresh all schemas!
ko: 스키마 OID를 찾을 수 없습니다. 모든 스키마를 새로 고치십시오!

en: The selected function could not be found.
ko: 선택한 함수를 찾을 수 없습니다.

en: The server log contains entries in multiple encodings and cannot be displayed by pgAdmin.
ko: 서버 로그에 여러 인코딩으로 된 항목이 포함되어 있고 서버 로그를 pgAdmin으로 표시할 수 없습니다.

en: The server version %s is older than is supported by this release of pgAdmin.
ko: 서버 버전 %s이(가) 이 pgAdmin 릴리스에서 지원되는 것보다 이전 버전입니다.

en: The specified exception already exists!
ko: 지정된 예외가 벌써 존재합니다!

en: The text %s has changed.
ko: 텍스트%s가 변경되었습니다.

en: The text %s has changed.
    Do you want to save changes?
ko: 텍스트%s가 변경되었습니다.
    변경 내용을 저장하시겠습니까?

en: The text has changed.
    Do you want to save changes?
ko: 텍스트가 변경되었습니다.
    변경 내용을 저장하시겠습니까?

en: The text in file %s has changed.
    Do you want to save changes?
ko: 파일 %s의 텍스트가 변경되었습니다.
    변경 내용을 저장하시겠습니까?

en: The username used when connecting to the server.
ko: 서버에 연결할 때 사용자 이름을 사용했습니다.

en: There are %ld event acknowledgement outstanding.
    Continue anyway? | There are %ld event acknowledgements outstanding.
    Continue anyway?
ko[0]: %ld 이벤트 확인이 처리되지 않았습니다.
    계속하시겠습니까?

en: There are %ld event acknowledgements outstanding.
    Continue anyway?
ko: 미해결 %ld 이벤트의 승인이 있습니다.
    어쨌든 계속하시겠습니까?

en: There are dependent services configured:
ko: 구성에 의존하고 있는 서비스 :

en: There are dependent services running:
ko: 실행에 의존하고 있는 서비스 :

en: There are no hints available for the current object.
ko: 현재 개체에 사용할 수 있는 힌트가 없습니다.

en: There is nothing in the SQL pane to save!
ko: SQL 윈도우에서 저장할 내용이 없습니다!

en: There is unsaved data in a row.
    Do you want to store to the database?
ko: 저장되어 있지 않은 데이터가 있습니다.
    데이터베이스에 저장하시겠습니까?

en: There was an error deleting the previous record.
    Are you sure you wish to delete the remaining %d row? | There was an error deleting the previous record.
    Are you sure you wish to delete the remaining %d rows?
ko[0]: 이전 레코드를 삭제하는 중 오류가 발생했습니다.
    남은 %d 행을 삭제하시겠습니까?

en: This file contain mixed line endings. They will be converted to the current setting.
ko: 이 파일은 여러 종류의 줄바꿈 기호를 포함합니다. 그것은 현재 설정에 의해 변환될 것입니다.

en: This file contains mixed line endings. They will be converted to the current setting.
ko: 이 파일에 혼합된 행 종료가 포함됩니다. 현재 설정으로 변환됩니다.

en: This macro includes a text substitution. Please select some text in the SQL pane and re-run the macro.
ko: 이 매크로는 대체 텍스트를 포함합니다. SQL 뷰의 텍스트를 선택하시고 매크로를 재실행하십시오.

en: This option is present in the configuration file, but not known to the configuration tool.
ko: 이 옵션은 구성 파일에 나타납니다. 그러나 구성 툴에서는 알려지지 않았습니다.

en: This program is based on pgAdmin III
ko: 이 프로그램은 pgAdmin III에 기초하고 있습니다.

en: This query will return %d results.
    Load all results?
ko: 이 쿼리는 %d 결과를 리턴합니다.
    모든 결과를 로드하시겠습니까?

en: This software is released under the Artistic License.
ko: 이 소프트웨어는, Artistic License 아래에서 릴리즈 됩니다.

en: This software is released under the BSD Licence.
ko: 이 소프트웨어는BSD 라이센스로 릴리스됩니다.

en: This software is released under the PostgreSQL Licence.
ko: 이 소프트웨어는 PostgreSQL 라이센스로 릴리스됩니다.

en: This table contains serial columns. Do you want to use the values in the clipboard for these columns?
ko: 이 테이블은 연속된 열을 포함합니다. 이러한 열의 값을 클립보드로 사용하시겠습니까?

en: This version of pgAdmin has only been tested with PostgreSQL version %s and below and may not function correctly with this server. Please upgrade pgAdmin.
ko: 이 버전의 pgAdmin은 PostgreSQL 버전 %s 이하에서만 테스트되었습니다. 이 서버에서 올바르게 작동하지 않을 수 있습니다. pgAdmin을 업그레이드하십시오.

en: Thursday
ko: 목요일

en: Time
ko: 타임

en: Time offset
ko: 시간 오프셋

en: Times
ko: 타임

en: Timestamp
ko: 타임스탬프

en: Title
ko: 제목

en: Toast Blocks Hit
ko: 토스트 블록에 히트

en: Toast Blocks Read
ko: 토스트 블록을 읽음

en: Toast Index Blocks Hit
ko: 토스트 인덱스 블록에 히트

en: Toast Index Blocks Read
ko: 토스트 인덱스 블록을 읽음

en: Toast Table Size
ko: 토스트 테이블 사이즈

en: Toast auto-vacuum ANALYZE base threshold
ko: 토스트 자동 청소 ANALYZE 기본 임계값

en: Toast auto-vacuum ANALYZE scale factor
ko: 토스트 자동 청소 ANALYZE 스케일 인수

en: Toast auto-vacuum FREEZE maximum age
ko: 토스트 자동 청소 FREEZE 최대 기간

en: Toast auto-vacuum FREEZE minimum age
ko: 토스트 자동 청소 FREEZE 최소 기간

en: Toast auto-vacuum FREEZE table age
ko: 토스트 자동 청소 FREEZE 테이블 기간

en: Toast auto-vacuum VACUUM base threshold
ko: 토스트 자동 청소 VACUUM 기본 임계값

en: Toast auto-vacuum VACUUM cost delay
ko: 토스트 자동 청소 VACUUM 비용 지연

en: Toast auto-vacuum VACUUM cost limit
ko: 토스트 자동 청소 VACUUM 비용 한도

en: Toast auto-vacuum VACUUM scale factor
ko: 토스트 자동 청소 VACUUM 스케일 인수

en: Toast auto-vacuum enabled?
ko: 토스트 자동 청소가 활성화되었습니까?

en: Toast table
ko: 토스트 테이블

en: Toggle breakpoint
ko: 브레이크 포인트 토글

en: Toggle breakpoint	Ctrl+F9
ko: 브레이크 포인트 토글	Ctrl+F9

en: Toggle breakpoint	F9
ko: 브레이크 포인트 토글	F9

en: Token
ko: 토큰

en: Tokens
ko: 토큰

en: Tool bar
ko: 툴바

en: Tool&bar	Ctrl-Alt-B
ko: 툴바(&B)	Ctrl-Alt-B

en: Toolbar
ko: 툴바

en: Total %ld rows.
ko: 전부 %ld 행.

en: Total Time
ko: 전체 시간

en: Total pgScript runtime:
ko: 전체 pgScript 런타임:

en: Total query runtime:
ko: 쿼리전체 실행 시간:

en: Transactions
ko: 트랜잭션(transaction)

en: Translator attention: must match backend translation!Ident authentication failed
ko: 번역자 유의 사항: backend 번역과 같이 번역되지 않으면 안됩니다! Ident 인증에 실패했습니다.

en: Translator attention: must match backend translation!no pg_hba.conf entry for
ko: 번역자 유의 사항: backend 번역과 같이 번역되지 않으면 안됩니다! 항목을 위한 pg_ hba.conf가 없습니다.

en: Translator attention: must match libpq translation!Is the server running on host
ko: 번역자 유의 사항: libpq 번역과 같이 번역되지 않으면 안됩니다! 호스트 위에 실행중인 서버입니다.

en: Tree Level
ko: 트리 레벨

en: Trigger
ko: 트리거

en: Trigger Function
ko: 트리거 함수

en: Trigger Functions
ko: 트리거 함수

en: Trigger enabled?
ko: 트리거를 활성화 하시겠습니까?

en: Trigger function
ko: 트리거 함수

en: Trigger functions
ko: 트리거 함수

en: Triggers
ko: 트리거

en: Truncate Cascaded
ko: 중첩 잘림

en: Truncate table
ko: 테이블 잘림

en: Truncate table cascaded
ko: 테이블 중첩 잘림

en: Truncate the selected table and all referencing tables.
ko: 선택한 테이블과 모든 참조 테이블이 잘립니다.

en: Truncate the selected table.
ko: 선택한 테이블이 잘립니다.

en: Trusted
ko: 신뢰

en: Trusted?
ko: 신뢰?

en: Try switching it to the lefthand side in one
    or more relationships.
ko: 왼손 쪽으로 바꾸도록 시도하십시오 
    또는, 보다 많은 관계.

en: Trying to drop system object
ko: 시스템 개체 삭제를 시도합니다.

en: Tuesday
ko: 화요일

en: Tuple Count
ko: 튜플의 카운트

en: Tuple Length
ko: 튜플 길이

en: Tuple Percent
ko: 튜플 비율

en: Tuples Deleted
ko: 튜플의 삭제

en: Tuples Fetched
ko: 취득한 튜플

en: Tuples HOT Updated
ko: 튜플 HOT 업데이트

en: Tuples HOT updated
ko: 튜플 HOT 업데이트

en: Tuples Inserted
ko: 튜플의 삽입

en: Tuples Returned
ko: 리턴된 튜플

en: Tuples Updated
ko: 튜플의 갱신

en: Tuples deleted
ko: 튜플의 삭제

en: Tuples inserted
ko: 튜플의 삽입

en: Tuples updated
ko: 튜플의 갱신

en: Type
ko: 데이터 형식

en: Type Of Objects
ko: 개체 형식

en: Types
ko: 데이터 형식

en: Typmod in func
ko: Typmod in 함수

en: Typmod in function
ko: Typmod in 함수

en: Typmod out func
ko: Typmod out 함수

en: Typmod out function
ko: Typmod out 함수

en: UPDATE script
ko: UPDATE 스크립트

en: Uncheck all
ko: 모두 무효

en: Uncomme&nt Text	Ctrl-Shift-K
ko: 텍스트 주석 처리 해제(&N)	Ctrl-Shift-K

en: Uncomment the selected text
ko: 선택한 텍스트 주석 처리 해제

en: Undo
ko: 실행 취소

en: Undo change of data.
ko: 데이터 변경을 실행 취소합니다.

en: Undo last action
ko: 마지막 동작 실행 취소

en: Unexpected empty cache line: dataSet already closed.
ko: 예기치 않은 빈 캐시 줄: dataSet이 이미 닫혔습니다.

en: Unique
ko: 유니크

en: Unique?
ko: 유니크?

en: Unknown
ko: 알 수 없음

en: Unknown SSL mode:
ko: 알 수 없는 SSL 모드:

en: Unknown exception:
ko: 알 수 없는 예외:

en: Unknown find dialog event!
ko: 다이얼로그 이벤트가 발견되지 않습니다!

en: Unknown option
ko: 알 수 없는 옵션

en: Unknown token in connection string:
ko: 연결 문자열의 알 수 없는 토큰:

en: Unlock Set
ko: 잠금 해제 설정

en: Unlock a replication set and re-allow updates.
ko: replication 세트를 언로크 해 갱신을 다시 허가한다.

en: Unlock set
ko: 언록세트

en: Unsaved data
ko: 저장되지 않은 데이터

en: Up since
ko: 시작시각

en: Update catalogs?
ko: 카탈로그의 변경?

en: Upgrade Node
ko: 업그레이드 노드

en: Upgrade cluster software
ko: 클러스터 소프트웨어의 업그레이드

en: Upgrade node
ko: 노드의 업그레이드

en: Upgrade node to newest replication software version.
ko: 노드를 최신의 replication 소프트웨어 버전으로 업그레이드 하십시오.

en: Usage:
ko: 사용법 :

en: Use Column Inserts
ko: 열 삽입 사용

en: Use DOS style line endings
ko: DOS 스타일 줄바꿈 기호

en: Use Insert commands
ko: 삽입 명령 사용

en: Use Mac style line endings
ko: Mac 스타일 줄바꿈 기호

en: Use SET SESSION AUTHORIZATION
ko: SET SESSION AUTHORIZATION 사용

en: Use TAB character for autocompletion
ko: 자동 완성을 위해 탭 문자 사용

en: Use Unix style line endings
ko: Unix 스타일 줄바꿈 기호

en: Use current text Explain result and display it graphically
ko: 현재의 텍스트를 그래픽적인 결과로 표시합니다.

en: Use regular expressions when searching
ko: 검색시 정규 표현식을 사용합니다

en: Use replication
ko: replication

en: Use spaces instead of tabs
ko: 탭 대신 공백 문자를 사용

en: Use system background color
ko: 시스템 백그라운드 색상 사용

en: Use system foreground color
ko: 시스템 포그라운드 색상 사용

en: User
ko: 사용자

en: User ID
ko: 사용자 ID

en: User Name
ko: 사용자 이름

en: User Privileges
ko: 사용자 권한

en: User can create databases
ko: 사용자가 데이터베이스를 만들 수 있음

en: User can create users
ko: 사용자가 사용자를 만들 수 있음

en: User language
ko: 사용자 언어

en: User/Group
ko: 사용자/그룹

en: Userlimit - may be set by user
ko: Userlimit - 사용자에 의한 설정을 할 수 있습니다.

en: Username
ko: 사용자 이름

en: Users
ko: 사용자

en: Users/login Roles
ko: 사용자/로그인 롤

en: Users/login roles
ko: 사용자/로그인 롤

en: Userset - may be set by user
ko: Userset - 사용자에 의한 설정을 할 수 있습니다.

en: Using an EnterpriseDB callable statement
ko: EnterpriseDB에서 호출 가능한 문

en: Using embedded XRC data.
ko: XRC 데이터 삽입합니다.

en: Using external XRC files.
ko: 외부 XRC 파일을 사용합니다.

en: VACUUM base threshold
ko: VACUUM 기본 임계값

en: VACUUM cost delay
ko: VACUUM 코스트 지연

en: VACUUM cost limit
ko: VACUUM 코스트 리밋트

en: VACUUM options
ko: VACUUM 옵션

en: VACUUM scale factor
ko: VACUUM 스케일 인수

en: Vacuum settings
ko: Vacuum 설정

en: Validate
ko: 유효

en: Validate the syntax of the filter string.
ko: 유효한 필터 문자열 구문

en: Validating filter string
ko: 유효한 필터 문자열

en: Validator
ko: 검증용 함수

en: Value
ko: 값

en: Value changed
ko: 값 변경

en: Variable
ko: 변수

en: Variable Name
ko: 변수 이름

en: Variable Value
ko: 변수 값

en: Variable has still its initial default value
ko: 변수에 아직 초기 기본값이 포함됨

en: Variables
ko: 변수

en: Verbose
ko: 자세히

en: Verbose messages
ko: 자세한 메시지

en: Version
ko: 버전

en: Version number
ko: 버전 번호

en: Version string
ko: 버전 문자열

en: View
ko: 뷰

en: View &All Rows
ko: 모든 열을 보기(&A)

en: View &All Rows	Ctrl-D
ko: 모든 행 보기(&A)	Ctrl-D

en: View &Data
ko: 데이터 보기(&D)

en: View All Rows
ko: 모든 행 보기

en: View All Rows	Ctrl-D
ko: 모든 행 보기	Ctrl-D

en: View Data
ko: 데이터 보기

en: View Data Options
ko: 데이터 보기 옵션

en: View F&iltered Data
ko: 필터링된 데이터 보기(&I)

en: View F&iltered Rows...
ko: 필터링된 행 보기(&I)...

en: View F&iltered Rows...	Ctrl-G
ko: 필터링된 행 보기(&I)...	Ctrl-G

en: View Filtered Data
ko: 데이터베이스뷰 검색 설정

en: View Filtered Rows
ko: 필터링된 행 보기

en: View Filtered Rows	Ctrl-G
ko: 필터링된 행 보기	Ctrl-G

en: View Top %i Row | View Top %i Rows
ko[0]: 최상위 %i 행 보기

en: View Top %i Rows
ko: 최초 %i 열 표시

en: View a limited number of rows in the selected object.
ko: 선택 개체에서 제한된 열의 수를 표시

en: View data.
ko: 데이터 뷰.

en: View the data in the selected object.
ko: 선택 개체로 데이터 열기

en: Views
ko: 뷰

en: Visibility
ko: 가시성

en: Visit
    download site
ko: 방문 
    다운로드 사이트

en: Volatility
ko: 휘발성

en: WARNING:
ko: 경고:

en: WARNING: %s
ko: 경고: %s

en: Waiting for a target
ko: 대상을 기다립니다.

en: Waiting for another session to invoke %s
ko: 다른 세션이 %s를 invoke할 때까지 기다립니다

en: Waiting for breakpoint in %s
ko: %s 브레이크포인트에서 기다립니다.

en: Waiting for target
ko: 대상을 기다립니다.

en: Waiting for target (continue)...
ko: 대상을 기다립니다.(계속)...

en: Waiting for target (step into)...
ko: 대상을 기다립니다.(들어간다)...

en: Waiting for target (step over)...
ko: 대상을 기다립니다.(나간다)...

en: Warning
ko: 경고

en: Warning:
ko: 경고 :

en: Warning: Backup or restore operations may fail if the PostgreSQL utilities do not match the server version.
ko: 경고: PostgreSQL 유틸리티가 서버 버전과 일치하지 않으면 백업 또는 복원 작업이 실패할 수 있습니다.

en: Wednesday
ko: 수요일

en: Week Days
ko: 주말

en: Weekdays
ko: 주말

en: When
ko: 일시

en: When?
ko: 일시

en: Whole word
ko: 전체 문장

en: Window function
ko: Window 함수

en: With OIDs
ko: OID를 포함한다.

en: Writing configuration file to server
ko: 서버에 구성 파일 작성

en: Writing data.
ko: 데이터 쓰기

en: XML Stylesheet files (*.xsl)|*.xsl|All files (*)|*
ko: XML 스타일 시트 파일(*.xsl)|*.xsl|모든 파일(*)|*

en: XML Stylesheet files (*.xsl)|*.xsl|All files (*.*)|*.*
ko: XML 스타일 시트 파일(*.xsl)|*.xsl|All files (*.*)|*.*

en: XML files (*.xml)|*.xml|All files (*)|*
ko: XML 파일(*.xml)|*.xml|모든 파일(*)|*

en: XML files (*.xml)|*.xml|All files (*.*)|*.*
ko: XML 파일(*.xml)|*.xml|All files (*.*)|*.*

en: Xact Rolled Back
ko: Xact 롤백

en: Yes
ko: 네

en: You cannot join on the asterisk.
ko: asterisk로 결합할 수 없습니다.

en: You cannot leave both the column and expression blank.
    
    Click 'OK' to insert a default function into the expression.
ko: 열 및 식을 공백으로 둘 수 없습니다.
    
    '확인'을 클릭하여 기본 함수를 식에 삽입하십시오.

en: You cannot sort by transaction id on your PostgreSQL release. You need at least 8.3.
ko: 현재 PostgreSQL 릴리스에서는 트랜잭션 ID를 정렬할 수 없습니다. 적어도 8.3이 필요합니다.

en: You must add at least on column.
ko: 적어도 하나의 열을 더해야 합니다.

en: You must enter a valid date and/or time!
ko: 유효한 일정 또는 시간을 입력해야 합니다!

en: You must redraw your joins so that "%s"
    does not appear on the righthand side 
    more than once.
ko: "%s"의 결합을 다시 그려야 합니다.
    그것은 다시 우측으로 나타나지 않습니다.

en: You must select a server before changing your password!
ko: 당신의 패스워드를 바꾸기 전에 서버를 선택해야 합니다!

en: You must select one column from the left table and one column from the right table.
ko: 올바른 테이블에서 및 좌측의 테이블의 열들에서 1개의 열을 선택해야 합니다.

en: You must specify a query and a name for the macro
ko: 매크로의 쿼리 및 이름을 명확히 입력하십시오.

en: aborting.
ko: 중단(abort).

en: administrative node
ko: 관리상의 노드

en: all columns
ko: 모든 열

en: allow
ko: 허용

en: auto
ko: 자동

en: auto-connect to specified server
ko: 선택된 서버에 자동 연결

en: can't flush file descriptor
ko: 파일 설명자를 플러시할 수 없음

en: connect query tool to database
ko: 쿼리 툴로 데이터베이스에 연결

en: connect server status window to database
ko: 데이터베이스에 서버 상태 창 연결

en: daily
ko: 매일

en: dialog translation test mode
ko: 다이얼로그 번역 테스트 모드

en: disable
ko: 비활성화

en: edit HBA configuration file
ko: HBA 구성 파일 편집

en: edit configuration files in cluster directory
ko: 클러스터 디렉터리의 구성 파일 편집

en: edit main configuration file
ko: 메인 구성 파일 편집

en: edit pgpass configuration file
ko: pgpass 구성 파일 편집

en: favourite
ko: 즐겨찾기

en: file to load into the query tool in -q or -qc mode
ko: -q, -qc 모드로 쿼리툴에 파일을 불러들입니다.

en: folder
ko: 폴더

en: internal
ko: 내부

en: listens
ko: 리스너

en: local pipe
ko: 로컬 파이프

en: logging_collector not enabled or log_filename misconfigured
ko: logging_collector가 활성화 되지 않았거나 log_filename 파일이 잘못 설정되었습니다.

en: member
ko: 멤버

en: member in
ko: 멤버

en: monthly
ko: 매월

en: need password
ko: 패스워드 필수

en: no
ko: 아니오

en: no quoting
ko: 인용 없음

en: none
ko: 없음

en: normal
ko: 일반

en: not active
ko: 비활성

en: not encrypted
ko: 암호화되지 않았습니다.

en: not member
ko: 멤버 이외

en: not member in
ko: 멤버 이외

en: not running
ko: 동작하고 있지 않습니다.

en: only strings
ko: 문자열만

en: open query tool
ko: 쿼리 툴을 엽니다.

en: open server status window
ko: 서버 상태 창 열기

en: options:
ko: 옵션 :

en: owner
ko: 소유자

en: pgAdmin Guru Hint
ko: pgAdmin 구루 힌트

en: pgAdmin III - Backend Configuration Hints
ko: pgAdmin III - 연구 최종 단계 구성의 힌트

en: pgAdmin III Guru Hint
ko: pgAdmin III 구루 힌트

en: pgAdmin III Guru Hints
ko: pgAdmin III 구루 힌트

en: pgAdmin III Query
ko: pgAdmin III 쿼리

en: pgAdmin III Server Status -
ko: pgAdmin III 서버 상태 -

en: pgAgent Job
ko: 에이전트(pgAgent) 작업

en: pgAgent Jobs
ko: pgAgent 작업

en: pgAgent Service
ko: pgAgent 서비스

en: pgAgent jobs
ko: PG에이전트(pgAgent) 작업

en: pgScript already running.
ko: pgScript가 이미 실행 중입니다.

en: pgScript completed.
ko: pgScript가 완료되었습니다.

en: pgScript interrupted
ko: pgScript 중단됨

en: pgScript is running.
ko: pgScript가 실행 중입니다.

en: pgServer object didn't initialise because the user aborted.
ko: 사용자가 중단(abort) 했기 때문에 pgServer 개체는 초기화되지 않았습니다.

en: pgadmin:Logfile rotated.
ko: pgadmin:로그 파일이 순환되었습니다.

en: prefer
ko: 선호

en: ready
ko: 준비

en: redirect_stderr not enabled or log_filename misconfigured
ko: redirect_stderr는 가능하지는 않았습니다. 또는, log_filename의 구성 차이입니다.

en: repeat
ko: 반복한다.

en: require
ko: 필수

en: running
ko: 실행 중

en: set by Override
ko: 장치가 작동하지 않게 한다.

en: show this help message
ko: 이 도움말을 표시합니다.

en: single
ko: 단일

en: store password
ko: 패스워드 저장

en: unknown
ko: 알 수 없음

en: unset
ko: 설정하지 않음

en: weekly
ko: 매주

en: yearly
ko: 매년

en: yes
ko: 예
