kdeorg - en to zh_CN translation catalogue (90 entries)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, toggleEditMode)
en: Edit Mode
zh_CN: 编辑模式

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, labelEscape)
en: Escape Direction
zh_CN: 逃离方向

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, labelAlign)
en: Alignment
zh_CN: 对齐

en: Edit connection points
zh_CN: 编辑连接点

en: Align to left edge
zh_CN: 左边缘对齐

en: Align to horizontal center
zh_CN: 水平居中

en: Align to right edge
zh_CN: 右边缘对齐

en: Align to top edge
zh_CN: 上边缘对齐

en: Align to vertical center
zh_CN: 垂直居中

en: Align to bottom edge
zh_CN: 下边缘对齐

en: Escape in all directions
zh_CN: 全方向逃离

en: Escape in horizontal directions
zh_CN: 水平方向逃离

en: Escape in vertical directions
zh_CN: 竖直方向逃离

en: Escape in left direction
zh_CN: 向左逃离

en: Escape in right direction
zh_CN: 向右逃离

en: Escape in up direction
zh_CN: 向上逃离

en: Escape in down direction
zh_CN: 向下逃离

[ctx: (qtundo-format)]
en: Create Connection
zh_CN: 创建链接

en: Drag to edit connection.
zh_CN: 拖拽以编辑连接。

en: Double click connection or press delete to remove it.
zh_CN: 双击连接或按下 delete 删除。

en: Click to edit connection points.
zh_CN: 点击以编辑连接点。

en: Drag to move connection point. Double click connection or press delete to remove it.
zh_CN: 拖拽以移动连接点。双击连接或按下 delete 删除。

en: Double click connection point or press delete to remove it.
zh_CN: 双击连接点或按下 delete 删除。

en: Double click to add connection point.
zh_CN: 双击以添加连接点。

en: Drag to create new connection.
zh_CN: 拖拽以创建新连接。

en: Connection
zh_CN: 连接

en: Line
zh_CN: 直线

en: Connection Point
zh_CN: 连接点

en: Connect shapes
zh_CN: 连接形状

en: Bring to &Front
zh_CN: 提到最前(&F)

en: &Raise
zh_CN: 升起(&R)

en: &Lower
zh_CN: 降低(&L)

en: Send to &Back
zh_CN: 推到最后(&B)

en: Align Left
zh_CN: 左对齐

en: Horizontally Center
zh_CN: 水平居中

en: Align Right
zh_CN: 右对齐

en: Align Top
zh_CN: 上对齐

en: Vertically Center
zh_CN: 垂直居中

en: Align Bottom
zh_CN: 下对齐

en: Group
zh_CN: 组合

en: Ungroup
zh_CN: 拆散

en: Click and drag to move guide line.
zh_CN: 点击并拖拽以移动参考线。

en: Left click rotates around center, right click around highlighted position.
zh_CN: 左键点击绕中心旋转，右键点击绕高亮显示的位置旋转。

en: Click and drag to shear selection.
zh_CN: 点击并拖拽以裁剪选择区。

en: Click and drag to resize selection.
zh_CN: 点击并拖拽以调整选择区大小。

en: Click and drag to move selection.
zh_CN: 点击并拖拽以移动选择区。

en: Click and drag to resize selection. Middle click to set highlighted position.
zh_CN: 点击并拖拽以调整选择区大小。中键点击设定高亮显示的位置。

[ctx: (qtundo-format)]
en: Group shapes
zh_CN: 组合形状

[ctx: (qtundo-format)]
en: Ungroup shapes
zh_CN: 拆散形状

en: Arrange
zh_CN: 重排

en: Geometry
zh_CN: 几何

en: Fill
zh_CN: 填充

en: Shadow
zh_CN: 暗色

en: Shape handling
zh_CN: 形状控制

[ctx: (qtundo-format)]
en: Rotate
zh_CN: 旋转

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear X
zh_CN: 裁剪 X

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear Y
zh_CN: 裁剪 Y

[ctx: (qtundo-format)]
en: Scale
zh_CN: 缩放

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reset Transformations
zh_CN: 重置变换

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, rotateButton)
en: Rotate
zh_CN: 旋转

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, shearXButton)
en: Shear X
zh_CN: 裁剪 X

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, shearYButton)
en: Shear Y
zh_CN: 裁剪 Y

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, scaleXButton)
en: Scale X
zh_CN: 横向缩放

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, scaleYButton)
en: Scale Y
zh_CN: 纵向缩放

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, scaleAspectCheckBox)
en: Keep aspect ratio
zh_CN: 保持纵横比

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, resetButton)
en: Reset Transformations
zh_CN: 重置变换

[ctx: (qtundo-format)]
en: Resize
zh_CN: 调整大小

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: X:
zh_CN: X：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Y:
zh_CN: Y：

en: Press ALT to hold x- or y-position.
zh_CN: 按下 ALT 维持 x- 或 y- 位置。

en: Press CTRL to resize from center.
zh_CN: 按下 CTRL 从中心调整大小。

en: Press ALT to rotate in 45 degree steps.
zh_CN: 按下 ALT 以 45 度旋转。

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear
zh_CN: 裁剪

en: Double click to add guide line.
zh_CN: 双击以添加参考线。

en: Click and drag to move guide line. Double click to remove guide line.
zh_CN: 点击并拖拽以移动参考线。双击以删除参考线。

en: Guides Editor
zh_CN: 参考线编辑器

en: Guides Insertor
zh_CN: 参考线插入器

en: Edit guidelines
zh_CN: 编辑参考线

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label1)
en: Horizontal
zh_CN: 水平

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Vertical
zh_CN: 垂直

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Orientation:
zh_CN: 方向：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Position:
zh_CN: 位置：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, addButton)
en: Add
zh_CN: 添加

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, removeButton)
en: Remove
zh_CN: 删除

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QSpinBox, m_horizontalSpinBox)
en: Insert this number of horizontal equally spaced guides.
zh_CN: 插入此数量的等间距水平参考线。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, m_horizontalEdgesCheckBox)
en: Insert guides at the horizontal edges.
zh_CN: 在水平边缘插入参考线。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QSpinBox, m_verticalSpinBox)
en: Insert this number of vertical equally spaced guides.
zh_CN: 插入此数量的等间距垂直参考线。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, m_verticalEdgesCheckBox)
en: Insert guides at the vertical edges.
zh_CN: 在垂直边缘插入参考线。

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_erasePreviousCheckBox)
en: Erase previous guides
zh_CN: 擦除之前的参考线

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_createButton)
en: Create
zh_CN: 创建
