koffice-defaulttools - en to zh_TW translation catalogue (89 entries)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, toggleEditMode)
en: Edit Mode
zh_TW: 編輯模式

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, labelEscape)
en: Escape Direction
zh_TW: 脫逸方向

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, labelAlign)
en: Alignment
zh_TW: 對齊方式

en: Edit connection points
zh_TW: 編輯連線點

en: Align to left edge
zh_TW: 對齊左邊

en: Align to horizontal center
zh_TW: 水平置中

en: Align to right edge
zh_TW: 對齊右邊

en: Align to top edge
zh_TW: 對齊頂端

en: Align to vertical center
zh_TW: 垂直置中

en: Align to bottom edge
zh_TW: 對齊底部

en: Escape in all directions
zh_TW: 向所有方向脫逸

en: Escape in horizontal directions
zh_TW: 向水平方向脫逸

en: Escape in vertical directions
zh_TW: 向垂直方向脫逸

en: Escape in left direction
zh_TW: 向左方脫逸

en: Escape in right direction
zh_TW: 向右方脫逸

en: Escape in up direction
zh_TW: 向上方脫逸

en: Escape in down direction
zh_TW: 向下方脫逸

en: Drag to edit connection.
zh_TW: 拖曳到編輯連線。

en: Double click connection or press delete to remove it.
zh_TW: 雙擊連線或按刪除可以刪除它。

en: Click to edit connection points.
zh_TW: 點擊以編輯連線點。

en: Drag to move connection point. Double click connection or press delete to remove it.
zh_TW: 拖曳以移動連線點。雙擊連線或按下刪除可以移除它。

en: Double click connection point or press delete to remove it.
zh_TW: 雙擊連線點或按下刪除可以移除它。

en: Double click to add connection point.
zh_TW: 雙擊以新增連線點。

en: Drag to create new connection.
zh_TW: 拖曳以新增連線。

en: Connection
zh_TW: 連線

en: Line
zh_TW: 線條

en: Connection Point
zh_TW: 連線點

en: Connect shapes
zh_TW: 連接物件

en: Bring to &Front
zh_TW: 提升到最上層(&F)

en: &Raise
zh_TW: 提升(&R)

en: &Lower
zh_TW: 降低(&L)

en: Send to &Back
zh_TW: 降低到最下層(&B)

en: Align Left
zh_TW: 對齊左邊

en: Horizontally Center
zh_TW: 水平置中

en: Align Right
zh_TW: 對齊右邊

en: Align Top
zh_TW: 對齊頂端

en: Vertically Center
zh_TW: 垂直置中

en: Align Bottom
zh_TW: 對齊底部

en: Group
zh_TW: 群組

en: Ungroup
zh_TW: 解散群組

en: Click and drag to move guide line.
zh_TW: 點擊並拖曳來移動導線。

en: Left click rotates around center, right click around highlighted position.
zh_TW: 點擊左鍵可以沿中心旋轉，點擊右鍵則沿突顯位置旋轉。

en: Click and drag to shear selection.
zh_TW: 點擊並拖曳以傾斜選取範圍。

en: Click and drag to resize selection.
zh_TW: 點擊並拖曳來調整選擇區大小。

en: Click and drag to move selection.
zh_TW: 點擊並拖曳來移動選擇區。

en: Click and drag to resize selection. Middle click to set highlighted position.
zh_TW: 點擊並拖曳來調整選擇區大小。點擊中鍵設定突顯位置。

[ctx: (qtundo-format)]
en: Group shapes
zh_TW: 群組

[ctx: (qtundo-format)]
en: Ungroup shapes
zh_TW: 解散群組

en: Arrange
zh_TW: 排列

en: Geometry
zh_TW: 幾何

en: Fill
zh_TW: 充填

en: Shadow
zh_TW: 陰影

en: Shape handling
zh_TW: 操控物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Rotate
zh_TW: 旋轉

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear X
zh_TW: 傾斜 X

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear Y
zh_TW: 傾斜 Y

[ctx: (qtundo-format)]
en: Scale
zh_TW: 縮放

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reset Transformations
zh_TW: 重置轉換

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, rotateButton)
en: Rotate
zh_TW: 旋轉

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, shearXButton)
en: Shear X
zh_TW: 傾斜 X

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, shearYButton)
en: Shear Y
zh_TW: 傾斜 Y

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, scaleXButton)
en: Scale X
zh_TW: 調整 X

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, scaleYButton)
en: Scale Y
zh_TW: 調整 Y

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, scaleAspectCheckBox)
en: Keep aspect ratio
zh_TW: 維持長寬比

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, resetButton)
en: Reset Transformations
zh_TW: 重置轉換

[ctx: (qtundo-format)]
en: Resize
zh_TW: 變更尺寸

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: X:
zh_TW: X：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Y:
zh_TW: Y：

en: Press ALT to hold x- or y-position.
zh_TW: 按住 ALT 來保持 x 或 y 位置。

en: Press CTRL to resize from center.
zh_TW: 按住 CTRL 從中心調整大小。

en: Press ALT to rotate in 45 degree steps.
zh_TW: 按下 ALT 可以以 45 度旋轉。

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear
zh_TW: 傾斜

en: Double click to add guide line.
zh_TW: 雙擊以新增導引線。

en: Click and drag to move guide line. Double click to remove guide line.
zh_TW: 點擊並拖曳來移動導線。雙擊以移除導線。

en: Guides Editor
zh_TW: 引導編輯器

en: Guides Insertor
zh_TW: 引導插入器

en: Edit guidelines
zh_TW: 編輯導線

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label1)
en: Horizontal
zh_TW: 水平

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Vertical
zh_TW: 垂直

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Orientation:
zh_TW: 方向：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Position:
zh_TW: 位置：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, addButton)
en: Add
zh_TW: 新增

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, removeButton)
en: Remove
zh_TW: 移除

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QSpinBox, m_horizontalSpinBox)
en: Insert this number of horizontal equally spaced guides.
zh_TW: 插入此數量的水平等距引導。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, m_horizontalEdgesCheckBox)
en: Insert guides at the horizontal edges.
zh_TW: 在水平邊緣插入引導

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QSpinBox, m_verticalSpinBox)
en: Insert this number of vertical equally spaced guides.
zh_TW: 插入此數量的垂直等距引導。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, m_verticalEdgesCheckBox)
en: Insert guides at the vertical edges.
zh_TW: 在垂直邊緣插入引導

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_erasePreviousCheckBox)
en: Erase previous guides
zh_TW: 刪除先前的引導

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_createButton)
en: Create
zh_TW: 建立
