koffice - en to zh_TW translation catalogue (719 entries)

en: Angle snapping delta:
zh_TW: 角度變量：

en: Activate angle snap:
zh_TW: 啟用角度變量：

en: Angle Constraints
zh_TW: 角度限制

en: Line
zh_TW: 線條

en: Precision:
zh_TW: 精確度：

[ctx: The raw line data]
en: Raw
zh_TW: 原始

en: Curve
zh_TW: 曲線

en: Straight
zh_TW: 直線

en: Optimize
zh_TW: 最佳化

en: Exactness:
zh_TW: 精確度：

en: Pencil
zh_TW: 鉛筆

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Connection
zh_TW: 改變連線

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change parameter
zh_TW: 改變參數

[ctx: (qtundo-format)]
en: Convert to Path
zh_TW: 轉換為路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Break subpath at points
zh_TW: 中斷子路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Combine paths
zh_TW: 組合路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move control point
zh_TW: 移動控制點

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set fill rule
zh_TW: 設定填充規則

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert points
zh_TW: 插入點

[ctx: (qtundo-format)]
en: Merge points
zh_TW: 合併點

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move points
zh_TW: 移動點

[ctx: (qtundo-format)]
en: Remove points
zh_TW: 移除點

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set point type
zh_TW: 設定點型態

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reverse paths
zh_TW: 反向路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Break subpath
zh_TW: 中斷子路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change segments to curves
zh_TW: 改變線段為曲線

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change segments to lines
zh_TW: 改變線段為直線

[ctx: (qtundo-format)]
en: Align shapes
zh_TW: 對齊物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set background
zh_TW: 設定背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Clip Shape
zh_TW: 修剪物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Create shape
zh_TW: 建立物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete shape | Delete shapes
zh_TW[0]: 刪除物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Distribute shapes
zh_TW: 分布物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Group shapes
zh_TW: 群組

[ctx: (qtundo-format)]
en: Add shapes to group
zh_TW: 將物件加入到群組

[ctx: (qtundo-format)]
en: Keep Aspect Ratio
zh_TW: 保持長寬比例

[ctx: (qtundo-format)]
en: Lock shapes
zh_TW: 鎖定物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move shapes
zh_TW: 移動物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Rename Shape
zh_TW: 重新命名物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Reorder shapes
zh_TW: 重新排序物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Shadow
zh_TW: 設定陰影

[ctx: (qtundo-format)]
en: Shear shapes
zh_TW: 傾斜物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Resize shapes
zh_TW: 變更物件尺寸

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set opacity
zh_TW: 設定不透明度

[ctx: (qtundo-format)]
en: Unclip Shape
zh_TW: 取消修剪物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Unclip Shapes
zh_TW: 取消修剪物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Ungroup shapes
zh_TW: 解散群組

[ctx: (qtundo-format)]
en: Close subpath
zh_TW: 關閉子路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Join subpaths
zh_TW: 合併子路徑

[ctx: (qtundo-format)]
en: Remove subpath
zh_TW: 移除子路徑

en: Standard
zh_TW: 標準

en: Lines
zh_TW: 線條

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel) i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblTypeDesc)
en: Type:
zh_TW: 型態：

en: Tie
zh_TW: 相連

en: A connection between two other shapes
zh_TW: 將兩個物件連線在一起的物件

en: Show Grid
zh_TW: 顯示格線

en: Shows or hides grid
zh_TW: 顯示或隱藏格線

en: Simple path shape
zh_TW: 簡單的路徑物件

en: A simple path shape
zh_TW: 一簡單的路徑物件

en: %1 Options
zh_TW: %1 選項

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste Shapes
zh_TW: 貼上物件

en: Active tool: %1
zh_TW: 使用工具：%1

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, nodeSnapGuide)
en: Nodes
zh_TW: 節點

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, extensionSnapGuide)
en: Extension of lines
zh_TW: 直線的延伸

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, boundingBoxSnapGuide)
en: Bounding box of shape
zh_TW: 物件的邊界盒

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QSpinBox, snapDistance)
en: Proximity distance where snapping happens
zh_TW: 貼齊的大概距離

note: i18n: ectx: property (suffix), widget (QSpinBox, snapDistance)
en:  px
zh_TW:  像素

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, orthogonalSnapGuide)
en: Orthogonal
zh_TW: 垂直

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, intersectionSnapGuide)
en: Intersection of lines
zh_TW: 線條的交錯

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, lineGuideSnapGuide)
en: Guide lines
zh_TW: 導線

en: Embedded svg shape
zh_TW: 嵌入式 svg 物件

en: Create object
zh_TW: 建立物件

en: Pan
zh_TW: 轉動

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Segment
zh_TW: 變更段落

en: Corner point
zh_TW: 角落點

en: Smooth point
zh_TW: 平滑點

en: Symmetric Point
zh_TW: 對稱點

en: Make curve point
zh_TW: 產生曲線點

en: Make line point
zh_TW: 產生線點

en: Segment to Line
zh_TW: 線段

en: Segment to Curve
zh_TW: 曲線線段

en: Insert point
zh_TW: 插入點

en: Remove point
zh_TW: 移除點

en: Break at point
zh_TW: 中斷點

en: Break at segment
zh_TW: 中斷線段

en: Join with segment
zh_TW: 合併線段

en: Merge points
zh_TW: 合併點

en: To Path
zh_TW: 到路徑

en: Line/Curve
zh_TW: 直線/曲線

en: Drag to move handle.
zh_TW: 拖曳以移動把手。

en: Drag to move point. Shift click to change point type.
zh_TW: 拖曳以移動點。按住 Shift 再點擊可以改變點的型態。

en: Drag to move control point.
zh_TW: 拖曳以移動控制點。

en: Press B to break path at selected point.
zh_TW: 按下 B 中斷路徑於選取的點。

en: Press B to break path at selected segments.
zh_TW: 按下 B 中斷路徑於選取的線段。

en: Path editing
zh_TW: 路徑編輯工具

en: Zoom
zh_TW: 縮放

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, zoomInButton)
en: Zoom In
zh_TW: 放大

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, zoomOutButton)
en: Zoom Out
zh_TW: 縮小

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, convertToPath)
en: Convert To Path
zh_TW: 轉換為路徑

en: Scripts
zh_TW: 命令文稿

en: Script Manager
zh_TW: 文稿管理者

en: Execute Script File...
zh_TW: 執行命令文稿...

en: Script Manager...
zh_TW: 文稿管理者...

en: Execute Script File
zh_TW: 執行文稿檔案

en: Install Script Package
zh_TW: 安裝文稿套件

en: Could not read the package "%1".
zh_TW: 無法讀取套件 %1。

en: The package "%1" does not contain a valid install.rc file.
zh_TW: 套件 %1 並未包含合法的 install.rc 檔。

en: Failed to parse the install.rc file at package "%1".
zh_TW: 剖析套件 %1 的 install.rc 檔失敗。

en: Failed to determinate location where the package "%1" should be installed to.
zh_TW: 無法決定套件 %1 要安裝在哪裡。

en: A script package with the name "%1" already exists. Replace this package?
zh_TW: 名稱 %1 的文稿套件已存在。要取代嗎？

en: Replace
zh_TW: 取代

en: Could not uninstall this script package. You may not have sufficient permissions to delete the folder "%1".
zh_TW: 無法解除安裝此文稿套件。您可能沒有足夠的權限刪除資料夾 %1。

en: Could not uninstall the script package "%1" since the script is not installed.
zh_TW: 無法解除安裝此文稿套件 %1，因為尚未安裝。

en: Could not uninstall the script package "%1". You may not have sufficient permissions to delete the folder "%1".
zh_TW: 無法解除安裝此文稿套件 %1。您可能沒有足夠的權限刪除資料夾 %1。

en: Save
zh_TW: 儲存

en: Add script file
zh_TW: 新增文稿檔案

en: Add collection folder
zh_TW: 新增收藏資料夾

en: Install script package file
zh_TW: 安裝文稿套件檔

en: Install online script package
zh_TW: 安裝線上文稿套件

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, add)
en: Add
zh_TW: 新增

en: Script File
zh_TW: 文稿檔案

en: Script
zh_TW: 命令文稿

en: Collection
zh_TW: 收藏

[ctx: Default text for undo action]
en: Undo
zh_TW: 復原

en: Undo %1
zh_TW: 復原 %1

[ctx: Default text for redo action]
en: Redo
zh_TW: 重做

en: Redo %1
zh_TW: 重做 %1

en: Redo
zh_TW: 重做

en: Undo
zh_TW: 復原

note: i18n: ectx: Menu (file)
en: &File
zh_TW: 檔案(&F)

note: i18n: ectx: Menu (settings)
en: &Settings
zh_TW: 設定(&S)

note: i18n: ectx: ToolBar (mainToolBar)
en: File
zh_TW: 檔案

en: Document Settings
zh_TW: 文件設定

en: No autosave
zh_TW: 不自動儲存

en: Autosave interval:
zh_TW: 自動儲存間隔：

en: Grid
zh_TW: 網格

en: Show grid:
zh_TW: 顯示格線：

en: Snap to grid:
zh_TW: 貼齊格線：

en: Grid color:
zh_TW: 格子顏色：

en: Spacing
zh_TW: 間隔

[ctx: Horizontal grid spacing]
en: &Horizontal:
zh_TW: 水平(&H)：

[ctx: Vertical grid spacing]
en: &Vertical:
zh_TW: 垂直(&V)：

en: Misc
zh_TW: 雜項

en: Units:
zh_TW: 單位：

en: Handle radius:
zh_TW: 握把半徑：

en: Grab sensitivity:
zh_TW: 擷取靈敏度：

en: Paste offset:
zh_TW: 貼上位移：

en: Only print and exit
zh_TW: 只做列印然後離開

en: Override display DPI
zh_TW: 覆蓋顯示的 DPI

en: Only export to PDF and exit
zh_TW: 只匯出到 PDF 然後離開

en: Filename for export-pdf
zh_TW: 要匯出成 pdf 的檔名

en: just load the file and then exit
zh_TW: 只載入檔案就離開

en: load the file, show the window and progressbar and then exit
zh_TW: 載入檔案，顯示視窗與進度列，然後離開

en: Filename to write profiling information into.
zh_TW: 要寫入設定資訊的檔名。

en: Load a file and save it as an ODF file. Meant for debugging.
zh_TW: 載入檔案，並將它存成 ODF 檔。主要為除錯用。

en: No template found for: %1
zh_TW: 找不到樣本給：%1

en: Too many templates found for: %1
zh_TW: 找到太多樣本給：%1

en: Template %1 failed to load.
zh_TW: 樣本 %1 載入失敗。

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QCheckBox, m_alwaysUseCheckBox)
en: Always use this template at application start up
zh_TW: 在應用程式啟動時永遠使用此樣本

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_alwaysUseCheckBox)
en: Always use this template
zh_TW: 永遠使用此樣本

en: Making backup...
zh_TW: 產生備份中...

en: Saving...
zh_TW: 儲存中...

en: Could not save
    %1
zh_TW: 無法儲存 %1

en: Could not save %1
    Reason: %2
zh_TW: 無法儲存 %1
    原因： %2

en: Document <i>%1</i> saved
zh_TW: 文件 <i>%1</i> 已儲存

en: The password of this encrypted document is not known. Autosave aborted! Please save your work manually.
zh_TW: 此加密文件的密碼未知。自動儲存將中止！請手動儲存您的工作。

en: Autosaving...
zh_TW: 自動儲存中...

en: Error during autosave! Partition full?
zh_TW: 自動儲存時發生錯誤。硬碟分割區滿了嗎？

en: Could not create the file for saving
zh_TW: 無法建立檔案以儲存

en: Not able to write '%1'. Partition full?
zh_TW: 無法寫入 %1。磁碟分割區滿了嗎？

en: Not able to write RDF metadata. Partition full?
zh_TW: 無法寫入 RDF 中繼資料。磁碟分割區滿了嗎？

en: Error while trying to write '%1'. Partition full?
zh_TW: 寫入 %1 時發生錯誤。磁碟分割區滿了嗎？

en: Malformed URL
    %1
zh_TW: 錯誤的網址
    %1

en: An autosaved file exists for this document.
    Do you want to open it instead?
zh_TW: 此文件中含有自動儲存的檔案。
    您要開啟它來取代這個文件嗎？

en: The file %1 does not exist.
zh_TW: 檔案 %1 不存在。

en: File not found
zh_TW: 找不到檔案

en: Cannot create storage
zh_TW: 無法建立儲存

en: Bad MIME type
zh_TW: 錯誤的 MIME 型態

en: Error in embedded document
zh_TW: 嵌入式文件錯誤

en: Format not recognized
zh_TW: 格式無法辨認

en: Not implemented
zh_TW: 尚未實作

en: Parsing error
zh_TW: 剖析錯誤

en: Document is password protected
zh_TW: 文件以密碼保護

en: Invalid file format
zh_TW: 無效的檔案格式

en: Internal error
zh_TW: 內部錯誤

en: Out of memory
zh_TW: 記憶體不足

en: Unknown error
zh_TW: 未知的錯誤

en: Document <i>%1</i> loaded
zh_TW: 文件 <i>%1</i> 已載入

en: Could not find %1
zh_TW: 找不到 %1

en: Parsing error in %1 at line %2, column %3
    Error message: %4
zh_TW: 剖析錯誤於 %1 中的第 %2 行，第 %3 個位置
    錯誤訊息：%4

en: %1 is not a file.
zh_TW: %1 不是檔案

en: Could not open the file for reading (check read permissions).
zh_TW: 無法開啟檔案以讀取（請檢查讀取權限）。

en: Could not read the beginning of the file.
zh_TW: 無法讀取檔案的開頭。

en: parsing error in the main document at line %1, column %2
    Error message: %3
zh_TW: 剖析錯誤於主文件第 %1 行，第 %2 個位置。
    錯誤訊息：%3

en: Not a valid Calligra file: %1
zh_TW: 不是合法的 Calligra 檔案：%1

en: Invalid document: no file 'maindoc.xml'.
zh_TW: 不合法的文件：沒有檔案 maindoc.xml。

en: Document <i>%1</i> contains several versions. Go to File->Versions to open an old version.
zh_TW: 文件 <i>%1</i> 包含了幾個版本。請到「檔案」─「版本」中去開啟舊的版本。

en: Untitled
zh_TW: 未命名

en: <p>The document <b>'%1'</b> has been modified.</p><p>Do you want to save it?</p>
zh_TW: <p>文件 <b>%1</b> 已被修改。</p><p>您是否要儲存？</p>

en: Internal error: saveXML not implemented
zh_TW: 內部錯誤：沒有實作 saveXML

en: Could not open
    %1
zh_TW: 無法開啟
    %1

en: Could not open %1
    Reason: %2
zh_TW: 無法開啟 %1
    原因： %2

en: a word processing
zh_TW: 文字處理

en: a spreadsheet
zh_TW: 試算表

en: a presentation
zh_TW: 簡報文件

en: a chart
zh_TW: 流程圖

en: a drawing
zh_TW: 繪圖

en: No
zh_TW: 否

en: Yes
zh_TW: 是

en: Could not export file.
zh_TW: 無法匯出檔案。

en: Missing Export Filter
zh_TW: 遺失匯出過濾器

en: Could not import file of type
    %1
zh_TW: 無法匯入此類型的檔案：%1

en: Missing Import Filter
zh_TW: 遺失匯入過濾器

en: Choose Filter
zh_TW: 選擇過濾器

en: Case Sensitive
zh_TW: 區分大小寫

en: Match cases when searching
zh_TW: 搜尋時要符合大小寫

en: Match only whole words
zh_TW: 必須符合整個單字

en: Whole Words Only
zh_TW: 必須符合整個單字

en: %1 unsaved document (%2)
zh_TW: %1 未儲存的文件（%2）

en: Export as PDF...
zh_TW: 匯出為 PDF 檔...

en: Reload
zh_TW: 重新載入

en: Versions...
zh_TW: 版本...

en: E&xport...
zh_TW: 匯出(&X)...

en: &New View
zh_TW: 新增檢視(&N)

en: Document Information
zh_TW: 文件資訊

en: Full Screen Mode
zh_TW: 全螢幕模式

en: Show Dockers
zh_TW: 顯示嵌入器

en: Dockers
zh_TW: 嵌入元件

en: (write protected)
zh_TW: （寫入保護）

en: Save as %1
zh_TW: 另存為 %1

en: %1 (unknown file type)
zh_TW: %1（未知檔案型態）

en: <qt>Saving as a %1 may result in some loss of formatting.<p>Do you still want to save in this format?</qt>
zh_TW: <qt>儲存為 %1 可能導致一些格式遺失。<p>您還是要以這個格式儲存嗎？</qt>

en: Confirm Save
zh_TW: 確認儲存

en: <qt>Exporting as a %1 may result in some loss of formatting.<p>Do you still want to export to this format?</qt>
zh_TW: <qt>匯出為 %1 可能導致一些格式遺失。<p>您還是要以這個格式匯出嗎？</qt>

en: Confirm Export
zh_TW: 確認匯出

en: Export
zh_TW: 匯出

en: Open Document
zh_TW: 開啟文件

en: Import Document
zh_TW: 匯入文件

en: Document
zh_TW: 文件

en: Document - %1
zh_TW: 文件 - %1

en: You will lose all changes made since your last save
    Do you want to continue?
zh_TW: 您將遺失上次儲存後所有的變更！
    您要繼續嗎？

en: Warning
zh_TW: 警告

en: Show %1 Toolbar
zh_TW: 顯示 %1 工具列

en: Hide %1 Toolbar
zh_TW: 隱藏 %1 工具列

en: Recent Documents
zh_TW: 最近的文件

en: Custom Document
zh_TW: 自訂文件

en: Stop
zh_TW: 停止

en: Printing done
zh_TW: 列印完成

en: Close
zh_TW: 關閉

en: Stopped
zh_TW: 已停止

en: Open This Document
zh_TW: 開啟此文件

[ctx: File modification date and time. %1 is date time]
en: <tr><td><b>Modified:</b></td><td>%1</td></tr>
zh_TW: <tr><td><b>修改時間：</b></td><td>%1</td></tr>

[ctx: File access date and time. %1 is date time]
en: <tr><td><b>Accessed:</b></td><td>%1</td></tr>
zh_TW: <tr><td><b>存取時間：</b></td><td>%1</td></tr>

en: Show Guides
zh_TW: 顯示導線

en: Shows or hides guides
zh_TW: 顯示或隱藏導線

en: Create Template
zh_TW: 建立樣本

en: Group:
zh_TW: 群組：

en: &Add Group...
zh_TW: 新增群組(&A)...

en: &Remove
zh_TW: 移除(&R)

en: Picture
zh_TW: 圖片

en: &Preview
zh_TW: 預覽(&P)

en: Custom:
zh_TW: 自訂：

en: &Select...
zh_TW: 選取(&S)...

en: Use the new template as default
zh_TW: 使用新樣本作為預設

en: Do you really want to overwrite the existing '%1' template?
zh_TW: 您確定要覆寫現有的樣本 %1 嗎？

en: Add Group
zh_TW: 新增群組

en: Enter group name:
zh_TW: 輸入群組名稱：

en: This name is already used.
zh_TW: 這個名稱已經被使用。

en: Do you really want to remove that group?
zh_TW: 您確定要移除該群組？

en: Remove Group
zh_TW: 移除群組

en: Do you really want to remove that template?
zh_TW: 您確定要移除該樣本？

en: Remove Template
zh_TW: 移除樣本

en: Could not load picture.
zh_TW: 無法載入圖片。

en: No picture available.
zh_TW: 沒有可用的圖片。

en: Use This Template
zh_TW: 使用此樣本

en: Version
zh_TW: 版本

en: Date & Time
zh_TW: 日期與時間

en: Saved By
zh_TW: 已儲存，由

en: Comment
zh_TW: 備註

en: &Add
zh_TW: 新增(&A)

en: &Modify
zh_TW: 修改(&M)

en: &Open
zh_TW: 開啟(&O)

en: A new version could not be added
zh_TW: 無法新增新版本

en: Date: %1
zh_TW: 日期：%1

[ctx: choice for author profile]
en: Anonymous
zh_TW: 匿名

en: Unknown
zh_TW: 未知

en: No store backend
zh_TW: 沒有儲存後端介面

en: Parsing error in the main document at line %1, column %2
    Error message: %3
zh_TW: 主文件剖析錯誤於行 %1，位置 %2。
    錯誤訊息：%3

[ctx: Page size]
en: Screen
zh_TW: 螢幕

[ctx: Page size]
en: Custom
zh_TW: 自訂

en: Millimeters (mm)
zh_TW: 公釐（mm）

en: Centimeters (cm)
zh_TW: 公分（cm）

en: Decimeters (dm)
zh_TW: 公寸（dm）

en: Inches (in)
zh_TW: 英吋（in）

en: Pica (pi)
zh_TW: Pica（pi）

en: Points (pt)
zh_TW: 點（pt）

en: Pixels (px)
zh_TW: 像素（px）

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change master slide
zh_TW: 改變主投影片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change master page
zh_TW: 改變主頁面

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Page Layout
zh_TW: 設定頁面佈局

[ctx: (qtundo-format)]
en: Display master background
zh_TW: 顯示主要背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Display slide background
zh_TW: 顯示投影片背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Display page background
zh_TW: 顯示頁面背景

[ctx: (qtundo-format)]
en: Show master shapes
zh_TW: 顯示主物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Hide master shapes
zh_TW: 隱藏主物件

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete slide | Delete slides
zh_TW[0]: 刪除投影片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete page | Delete pages
zh_TW[0]: 刪除頁面

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert slide
zh_TW: 插入投影片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert page
zh_TW: 插入頁面

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move slide | Move slides
zh_TW[0]: 移動投影片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Move page | Move pages
zh_TW[0]: 移動頁面

en: Configure
zh_TW: 設定

[ctx: @title:tab Document settings page]
en: Document
zh_TW: 文件

[ctx: @title:tab Author page]
en: Author
zh_TW: 作者

en: Author
zh_TW: 作者

en: Select a master slide design:
zh_TW: 選擇主投影片設計：

en: Master Slide
zh_TW: 主投影片

en: Select a master page design:
zh_TW: 選擇主頁面設計：

en: Master Page
zh_TW: 主頁面

en: Slide %1
zh_TW: 投影片 %1

en: Page  %1
zh_TW: 第 %1 頁

en: Layer
zh_TW: 層次

en: Group
zh_TW: 群組

en: Shape
zh_TW: 物件

en: Slide
zh_TW: 投影片

en: Visible
zh_TW: 可看見

en: Locked
zh_TW: 鎖定

en: &Move Here
zh_TW: 移到這裡(&M)

en: &Copy Here
zh_TW: 複製到這裡(&C)

en: C&ancel
zh_TW: 取消(&A)

en: Add a new slide or layer
zh_TW: 新增投影片或層次

en: Add a new page or layer
zh_TW: 新增頁面或層次

en: Page
zh_TW: 頁面

en: Delete selected objects
zh_TW: 刪除選取的物件

en: Raise selected objects
zh_TW: 提升選取的物件

en: Lower selected objects
zh_TW: 降低選取的物件

en: Minimal View
zh_TW: 最小檢視

en: Detailed View
zh_TW: 詳細檢視

en: Thumbnail View
zh_TW: 縮圖檢視

en: View mode
zh_TW: 檢視模式

en: Enter the name of the new layer:
zh_TW: 輸入新層次的名稱：

en: New Layer
zh_TW: 新階層

en: New layer
zh_TW: 新層次

[ctx: (qtundo-format)]
en: Create Layer
zh_TW: 建立層次

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete Layer
zh_TW: 刪除層次

en: Could not delete all layers. At least one layer is required.
zh_TW: 無法刪除所有的層次，至少要留一個。

en: Error deleting layers
zh_TW: 刪除層次發生錯誤

en: Add a new slide
zh_TW: 新增投影片

en: Add a new page
zh_TW: 新增頁面

en: Cut
zh_TW: 剪下

en: Copy
zh_TW: 複製

en: Paste
zh_TW: 貼上

en: Page %1
zh_TW: 第 %1 頁

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste Slide | Paste Slides
zh_TW[0]: 貼上投影片

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste Page | Paste Pages
zh_TW[0]: 貼上頁面

en: Tools
zh_TW: 工具

en: D&elete
zh_TW: 刪除(&E)

en: Snap to Grid
zh_TW: 貼齊格線

en: Show Master Pages
zh_TW: 顯示主頁面

en: Show Rulers
zh_TW: 顯示尺規

en: Show/hide the view's rulers
zh_TW: 顯示/隱藏檢視的尺規

en: Insert Page
zh_TW: 插入頁面

en: Insert a new page after the current one
zh_TW: 在目前頁面之後插入新頁面

en: Copy Page
zh_TW: 複製頁面

en: Copy the current page
zh_TW: 複製目前的頁面

en: Delete Page
zh_TW: 刪除頁面

en: Delete the current page
zh_TW: 刪除目前的頁面

en: Master Page...
zh_TW: 主頁面...

en: Page Layout...
zh_TW: 頁面佈局...

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTableWidget, variables)
en: Variable
zh_TW: 變數

en: Import Document...
zh_TW: 匯入文件...

en: Configure...
zh_TW: 設定...

en: Import Slideshow
zh_TW: 匯入投影秀

en: Could not import
    %1
zh_TW: 無法匯入
    %1

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change page layout
zh_TW: 改變頁面佈局

en: Clear
zh_TW: 清除

en: Subtract
zh_TW: 相減

en: Multiply
zh_TW: 乘

en: Alpha mask
zh_TW: Alpha 遮罩

en: Undefined operation in the alpha color space
zh_TW: 在 alpha 色彩空間中未定義的操作

en: L*a*b* (16-bit integer/channel, unmanaged)
zh_TW: L*a*b（16 位元整數/色頻，未管理）

en: Lightness
zh_TW: 亮度

en: RGB (16-bit integer/channel, unmanaged)
zh_TW: RGB（16 位元整數/色頻，未管理）

en: RGB (8-bit integer/channel, unmanaged)
zh_TW: RGB（8 位元整數/色頻，未管理）

en: Blue
zh_TW: 藍

en: Green
zh_TW: 綠

en: Red
zh_TW: 紅

en: Undefined operation in the %1 space
zh_TW: 在 %1 空間中未定義的操作

en: Undefined operation in the %1 color space
zh_TW: 在 %1 色彩空間中未定義的操作

en: Simple Color Conversion Engine
zh_TW: 簡單色彩轉換引擎

en: Alpha darken
zh_TW: Alpha 變暗

en: Dissolve
zh_TW: 溶解

en: Erase
zh_TW: 擦除

en: Normal
zh_TW: 一般

en: Overlay
zh_TW: 輪廓

en: Grain Merge
zh_TW: 微量合併

en: Grain Extract
zh_TW: 微量展開

en: Hard Mix
zh_TW: 強力混合

en: Geometric Mean
zh_TW: 幾何平均

en: Parallel
zh_TW: 平行線

en: Allanon
zh_TW: 亞拉農

en: Screen
zh_TW: 螢幕

en: Color Dodge
zh_TW: 顏色減淡

en: Linear Dodge
zh_TW: 線性減淡

en: Lighten
zh_TW: 變淺

en: Hard Light
zh_TW: 強光

en: Soft Light (SVG)
zh_TW: 柔光 (SVG)

en: Gamma Light
zh_TW: Gamma 光

en: Vivid Light
zh_TW: 強烈光

en: Pin Light
zh_TW: 金屬光

en: Linear Light
zh_TW: 線性光

en: Color Burn
zh_TW: 顏色燃燒

en: Linear Burn
zh_TW: 線性燃燒

en: Darken
zh_TW: 變深

en: Gamma Dark
zh_TW: Gamma 暗

en: Addition
zh_TW: 加

en: Inversed-Subtract
zh_TW: 反相減

en: Divide
zh_TW: 除

en: Arcus Tangent
zh_TW: 反正切

en: Difference
zh_TW: 差異處

en: Exclusion
zh_TW: 排除

en: Equivalence
zh_TW: 等值

en: Copy Red
zh_TW: 複製紅

en: Copy Green
zh_TW: 複製綠

en: Copy Blue
zh_TW: 複製藍

en: Color
zh_TW: 顏色

en: Hue
zh_TW: 色調

en: Saturation
zh_TW: 彩度

en: Increase Saturation
zh_TW: 遞增彩度

en: Decrease Saturation
zh_TW: 遞減彩度

en: Luminosity
zh_TW: 明亮度

en: Increase Luminosity
zh_TW: 遞增明亮度

en: Decrease Luminosity
zh_TW: 遞減明亮度

en: Color HSI
zh_TW: 顏色 HSI

en: Hue HSI
zh_TW: 色調 HSI

en: Saturation HSI
zh_TW: 彩度 HSI

en: Increase Saturation HSI
zh_TW: 遞增彩度 HSI

en: Decrease Saturation HSI
zh_TW: 遞減彩度 HSI

en: Intensity
zh_TW: 強度

en: Increase Intensity
zh_TW: 遞增強度

en: Decrease Intensity
zh_TW: 遞減強度

en: Color HSL
zh_TW: 顏色 HSL

en: Hue HSL
zh_TW: 色調 HSL

en: Saturation HSL
zh_TW: 彩度 HSL

en: Increase Saturation HSL
zh_TW: 遞增彩度 HSL

en: Decrease Saturation HSL
zh_TW: 遞減彩度 HSL

en: Increase Lightness
zh_TW: 遞增亮度

en: Decrease Lightness
zh_TW: 遞減亮度

en: Color HSV
zh_TW: 顏色 HSV

en: Hue HSV
zh_TW: 色調 HSV

en: Saturation HSV
zh_TW: 彩度 HSV

en: Increase Saturation HSV
zh_TW: 遞增彩度 HSV

en: Decrease Saturation HSV
zh_TW: 遞減彩度 HSV

en: Value
zh_TW: 數值

en: Increase Value
zh_TW: 遞增數值

en: Decrease Value
zh_TW: 遞減數值

en: Generic RGB Histogram
zh_TW: 一般 RGB 直方圖

en: L*a*b* Histogram
zh_TW: L*a*b 直方圖

en: Generic L*a*b* Histogram
zh_TW: 一般 L*a*b 直方圖

en: Grayscale
zh_TW: 灰階

en: Grayscale (without transparency)
zh_TW: 灰階（無透明度）

en: 8 Bits
zh_TW: 8 位元

en: 16 Bits
zh_TW: 16 位元

en: 16 Bits Float
zh_TW: 16 位元浮點數

en: 32 Bits Float
zh_TW: 32 位元浮點數

en: Arithmetic
zh_TW: 運算

en: Negative
zh_TW: 負數

en: Mix
zh_TW: 混合

en: Inverse Subtract
zh_TW: 反相減

en: Burn
zh_TW: 燃燒

en: Alpha Darken
zh_TW: Alpha 變暗

en: Bumpmap
zh_TW: 凹凸

en: SVG Gradient
zh_TW: SVG 漸層

en: Select the object you want to reference
zh_TW: 選擇您要參考的物件

en: Reference
zh_TW: 參考

en: Set For All Existing
zh_TW: 設定所有現有的

[ctx: statement is an Rdf related term]
en: <qt>Edits will be lost.<p>There is %1 invalid statement left.</qt> | <qt>Edits will be lost.<p>There are %1 invalid statements left.</qt>
zh_TW[0]: <qt>您編輯的資料會遺失。<p>還有 %1 個不合法的敘述。</qt>

[ctx: statement is an Rdf related term]
en: Discard invalid statements?
zh_TW: 要丟棄不合法的敘述嗎？

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab)
en: Triples
zh_TW: 三聯

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, newStylesheet) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, newTripleButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, newNamespaceButton)
en: new
zh_TW: 新增

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, copyTripleButton)
en: copy
zh_TW: 複製

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, deleteStylesheet) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, deleteTripleButton) i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, deleteNamespaceButton)
en: delete
zh_TW: 刪除

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab_2)
en: Namespaces
zh_TW: 命名空間

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTreeWidget, m_namespaceView)
en: Prefix
zh_TW: 前置字串

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTreeWidget, m_namespaceView)
en: Namespace
zh_TW: 命名空間

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab_3)
en: Semantic
zh_TW: 語意

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_sparqlExecute)
en: Execute
zh_TW: 執行utive

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, tab_5)
en: Stylesheets
zh_TW: 樣式表單

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_4)
en: Set the default stylesheet for Semantic objects in this document. New RDF objects will use this stylesheet automatically. The buttons allow you to set the stylesheet for all existing semantic objects to the new default stylesheet as well.
zh_TW: 設定此文件內的語意物件的預設樣式表。新的 RDF 物件會自動使用此樣式表。按鍵能讓您將所有現有的語意物件設定使用新的預設樣式表。

en: Apply Stylesheet
zh_TW: 套用樣式表

en: System
zh_TW: 系統

en: User
zh_TW: 使用者

en: Reapply Current
zh_TW: 重新套用目前的

en: Disassociate
zh_TW: 分離

en: Edit %1
zh_TW: 編輯 %1

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, groupBox)
en: Stylesheet Definition
zh_TW: 樣式表定義

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, groupBox_2)
en: Variables Available
zh_TW: 可用的變數

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTableWidget, variables)
en: Description
zh_TW: 描述

note: i18n: ectx: property (text), widget (QTreeWidget, stylesheets)
en: Stylesheet Name
zh_TW: 樣式表名稱

en: Empty
zh_TW: 空白

en: Literal
zh_TW: 常數

en: Blank
zh_TW: 空白

en: Valid
zh_TW: 合法

en: Subject
zh_TW: 主題

en: Predicate
zh_TW: 預測

en: Object
zh_TW: 物件

en: Obj Type
zh_TW: 物件型態

en: DataType
zh_TW: 資料型態

en: Stored In
zh_TW: 儲存於

en: This document contains an unknown checksum. When you give a password it might not be verified.
zh_TW: 文件的檢查碼不正確。當您輸入密碼時，有可能無法檢查。

en: This document contains an unknown encryption method. Some parts may be unreadable.
zh_TW: 此文件的加密方法未知。有些部份可能無法讀取。

en: This document contains incomplete encryption data. Some parts may be unreadable.
zh_TW: 此文件包含不完整的加密資料。有些部份可能無法讀取。

en: QCA has currently no support for SHA1 or PBKDF2 using SHA1. The document can not be opened.
zh_TW: QCA 目前不支援 SHA1 或 使用 SHA1 的 PBKDF2。此文件無法被開啟。

en: The manifest file seems to be corrupted. It cannot be modified and the document will remain unreadable. Please try and save the document again to prevent losing your work.
zh_TW: 清單檔似乎已損毀。文件無法被變更，可能會造成文件無法讀取。請試著再次儲存檔案，以避免您的辛苦成果流失。

en: The manifest file cannot be written. The document will remain unreadable. Please try and save the document again to prevent losing your work.
zh_TW: 清單檔無法被寫入，可能會造成文件無法讀取。請試著再次儲存檔案，以避免您的辛苦成果流失。

en: Please enter the password to open this file.
zh_TW: 請輸入密碼以開啟此檔。

en: Please enter the password to encrypt the document with.
zh_TW: 請輸入此文件的加密密碼。

en: Do you want to save the password?
zh_TW: 您確定要儲存密碼嗎？

en: The directory mode is not supported for remote locations.
zh_TW: 目錄模式不支援遠端位置。

en: Calligra Storage
zh_TW: Calligra 儲存

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change List
zh_TW: 變更列表

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete
zh_TW: 刪除

en: Key Press
zh_TW: 按鍵

en: Delete
zh_TW: 刪除

[ctx: (qtundo-format)]
en: Text
zh_TW: 文字

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete Column
zh_TW: 刪除欄

[ctx: (qtundo-format)]
en: Delete Row
zh_TW: 刪除列

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Column Right
zh_TW: 在右方插入欄

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Column Left
zh_TW: 在左方插入欄

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Row Below
zh_TW: 在下方插入列

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Row Above
zh_TW: 在上方插入列

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change List Numbering
zh_TW: 變更列表編號

[ctx: (qtundo-format)]
en: Adjust Column Width
zh_TW: 調整欄寬

[ctx: (qtundo-format)]
en: Adjust Row Height
zh_TW: 調整列高

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste As Text
zh_TW: 貼上為純文字

[ctx: (qtundo-format)]
en: Paste
zh_TW: 貼上

en: Index Reference
zh_TW: 索引參考

en: Text Reference
zh_TW: 文字參考

en: Please create an index to reference first.
zh_TW: 請先建立您要參考的索引。

en: Select the index you want to reference
zh_TW: 選擇您要參考的索引

en: Found 1 match | Found %1 matches
zh_TW[0]: 找到 %1 筆符合

en: Found no match
zh_TW: 找不到符合的

en: Found no match
    
    No text was replaced
zh_TW: 找不到符合的
    
    所以沒有取代任何文字

en: 1 replacement made | %1 replacements made
zh_TW[0]: 取代了 %1 個地方

en: Replace %1 with %2?
zh_TW: 要用 %2 取代 %1 嗎？

[ctx: Underline Style]
en: None
zh_TW: 無

[ctx: Underline Style]
en: Single
zh_TW: 單行

[ctx: Underline Style]
en: Double
zh_TW: 雙行

[ctx: (qtundo-format)]
en: New Paragraph
zh_TW: 新段落

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Index
zh_TW: 插入索引

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Variable
zh_TW: 插入變數

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Break
zh_TW: 插入中斷點

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Table
zh_TW: 插入表格

[ctx: (qtundo-format)]
en: Merge Cells
zh_TW: 合併儲存格

[ctx: (qtundo-format)]
en: Split Cells
zh_TW: 分割儲存格

[ctx: (qtundo-format)]
en: Change Border Formatting
zh_TW: 變更邊框格式

[ctx: (qtundo-format)]
en: Insert Bibliography
zh_TW: 插入參考書目

[ctx: (qtundo-format)]
en: Strike Out
zh_TW: 刪除線

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Vertical Alignment
zh_TW: 設定垂直對齊

[ctx: (qtundo-format)]
en: Decrease font size
zh_TW: 字型變小

[ctx: (qtundo-format)]
en: Increase font size
zh_TW: 字型變大

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Font
zh_TW: 設定字型

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Font Size
zh_TW: 設定字型大小

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Background Color
zh_TW: 設定背景顏色

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Text Color
zh_TW: 設定文字顏色

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Character Style
zh_TW: 設定字元樣式

[ctx: (qtundo-format)]
en: Set Paragraph Style
zh_TW: 設定段落樣式

en: Default
zh_TW: 預設

en: Opacity
zh_TW: 不透明度

en: Recent:
zh_TW: 最近的檔案：

en: Add / Remove Colors...
zh_TW: 新增/移除顏色...

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, fullNameLabel)
en: Name:
zh_TW: 名稱：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblInitialsDesc)
en: Initials:
zh_TW: 縮寫：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblTitleDesc)
en: Title:
zh_TW: 標題：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPositionDesc)
en: Position:
zh_TW: 位置：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCompanyDesc)
en: Company:
zh_TW: 公司：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblEmailDesc)
en: Email:
zh_TW: 電子郵件：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPhoneHome)
en: Telephone (home):
zh_TW: 電話（住家）：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPhoneWork)
en: Telephone (work):
zh_TW: 電話（工作）：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblFaxDesc)
en: Fax:
zh_TW: 傳真：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblStreetDesc)
en: Street:
zh_TW: 街：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblPostalDesc)
en: Postal code:
zh_TW: 郵遞區號：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCityDesc)
en: City:
zh_TW: 城市：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCountryDesc)
en: Country:
zh_TW: 國家：

en: Import Data
zh_TW: 匯入資料

[ctx: Descriptive encoding name]
en: Recommended ( %1 )
zh_TW: 建議（%1）

[ctx: Descriptive encoding name]
en: Locale ( %1 )
zh_TW: 地域（%1）

[ctx: Descriptive encoding name]
en: Other ( %1 )
zh_TW: 其它（%1）

en: Generic
zh_TW: 一般

en: Text
zh_TW: 文字

en: Date
zh_TW: 日期

en: Currency
zh_TW: 貨幣

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, m_comboQuote)
en: None
zh_TW: 無

en: Please check the ranges you specified. The start value must be lower than the end value.
zh_TW: 請檢查您指定的範圍。啟始值必須小於結束值。

en: Cannot find encoding: %1
zh_TW: 找不到編碼：%1

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, m_dataTab)
en: Data
zh_TW: 資料

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, textLabel1_3)
en: E&ncoding:
zh_TW: 編碼(&N)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_firstRowHeader)
en: First row contains headers
zh_TW: 第一列包含標頭

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_firstColHeader)
en: First column contains headers
zh_TW: 第一欄包含標頭

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, m_formatTab)
en: Format
zh_TW: 格式

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, m_delimiterBox)
en: Delimiter
zh_TW: 分隔符

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioComma)
en: Comma
zh_TW: 逗號

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioSemicolon)
en: Semicolon
zh_TW: 分號

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioOther)
en: Other
zh_TW: 其他

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioTab)
en: Tabulator
zh_TW: 定位點

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, m_radioSpace)
en: Space
zh_TW: 空白鍵

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label2)
en: Text&quote:
zh_TW: 文字引號(&Q)：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label3)
en: Decimal symbol:
zh_TW: 數字符號：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label4)
en: Thousands separator:
zh_TW: 千位點：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QCheckBox, m_ignoreDuplicates)
en: Ignore duplicate delimiters
zh_TW: 忽略重覆的分隔符

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label1)
en: &Format:
zh_TW: 格式(&F)：

note: i18n: ectx: attribute (title), widget (QWidget, m_rangesTab)
en: Ranges
zh_TW: 範圍

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, m_updateButton)
en: Update
zh_TW: 更新

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, TextLabel3_2)
en: Import columns:
zh_TW: 匯入欄位：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, TextLabel3)
en: Import lines:
zh_TW: 匯入行：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, textLabel1_2) i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, textLabel1)
en: to
zh_TW: 到

[ctx: @info:tooltip]
en: Float Docker
zh_TW: 浮動面板

[ctx: @info:tooltip]
en: Close Docker
zh_TW: 關閉面板

[ctx: @info:tooltip]
en: Collapse Docker
zh_TW: 摺疊面板

[ctx: @info:tooltip]
en: Lock Docker
zh_TW: 鎖定面板

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, pbEncrypt)
en: &Encrypt
zh_TW: 加密(&E)

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblKeywordsDesc)
en: Keywords:
zh_TW: 關鍵字：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblSubjectDesc)
en: Subject:
zh_TW: 主旨：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblLastPrintedDesc)
en: Last printed:
zh_TW: 最後列印：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblEditingDesc)
en: Total editing time:
zh_TW: 總計編輯時間：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblEncryptedDesc)
en: Encryption:
zh_TW: 加密：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblRevisionDesc)
en: Revision number:
zh_TW: 版本號：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblModifiedDesc)
en: Modified:
zh_TW: 修改時間：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lbCommentsDesc)
en: Comments:
zh_TW: 註解：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, lblCreatedDesc)
en: Created:
zh_TW: 建立時間：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, filePathInfoLabel)
en: Path:
zh_TW: 路徑：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QPushButton, pbReset)
en: &Reset
zh_TW: 重置(&R)

en: General
zh_TW: 一般

en: Use ';' (Example: Office;KDE;Calligra)
zh_TW: 使用 ; （如：Office;KDE;Calligra）

en: This document will be decrypted
zh_TW: 此文件將被解密

en: Do not decrypt
zh_TW: 不要解密

en: This document is encrypted
zh_TW: 此文件將被加密

en: D&ecrypt
zh_TW: 解密(&E)

en: This document will be encrypted.
zh_TW: 此文件將被加密。

en: Do not encrypt
zh_TW: 不要加密

en: This document is not encrypted
zh_TW: 此文件將不會被加密

en: This document does not support encryption
zh_TW: 此文件未支援加密

en: <qt>Decrypting the document will remove the password protection from it.<p>Do you still want to decrypt the file?</qt>
zh_TW: <qt>解密此文件會移除它的密碼保護。 <p>您還是要解密此檔案嗎？</qt>

en: Confirm Decrypt
zh_TW: 確認解密

en: Decrypt
zh_TW: 解密

en: <qt>Your document could not be saved automatically.<p>To complete the decryption, please save the document.</qt>
zh_TW: <qt>您的文件無法自動儲存。 <p>要完成解密，請儲存此文件。</qt>

en: Save Document
zh_TW: 儲存文件

en: <qt>The document has been changed since it was opened. To complete the decryption the document needs to be saved.<p>Do you want to save the document now?</qt>
zh_TW: <qt>文件開啟後被變更了。要完成文件的解密，必須要儲存它。 <p>您要現在儲存文件嗎？</qt>

en: <qt>The document is currently saved as %1. The document needs to be changed to <b>OASIS OpenDocument</b> to be encrypted.<p>Do you want to change the file to OASIS OpenDocument?</qt>
zh_TW: <qt>文件目前儲存為 %1。此文件需要被變更為 OASIS OpenDocument 的格式才能被加密。 <p>您要將檔案格式轉換為 OASIS OpenDocument 嗎？</qt>

en: Change Filetype
zh_TW: 改變檔案類型

en: Change
zh_TW: 改變

en: <qt>Your document could not be saved automatically.<p>To complete the encryption, please save the document.</qt>
zh_TW: <qt>您的文件無法自動儲存。 <p>要完成加密，請儲存此文件。</qt>

en: <qt>The document has been changed since it was opened. To complete the encryption the document needs to be saved.<p>Do you want to save the document now?</qt>
zh_TW: <qt>此文件開啟後已變更。要完成加密，必須儲存此文件。 <p>您要現在儲存此文件嗎？</qt>

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, remove)
en: Remove
zh_TW: 移除

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, open)
en: Open palette
zh_TW: 開啟調色盤

note: i18n: ectx: property (toolTip), widget (QToolButton, save)
en: Save palette
zh_TW: 儲存調色盤

en: Add Color To Palette
zh_TW: 新增顏色到調色盤

en: Color name:
zh_TW: 顏色名稱：

en: Cannot write to palette file %1. Maybe it is read-only.
zh_TW: 無法寫入調色盤檔案 %1。也許該檔案是唯讀的。

en: Palette
zh_TW: 調色盤

en: Add/Remove Colors
zh_TW: 新增/移除顏色

[ctx: No stroke or fill]
en: None
zh_TW: 無

[ctx: Solid color stroke or fill]
en: Solid
zh_TW: 單色

en: Gradient
zh_TW: 漸層

en: Change the filling color
zh_TW: 變更填充色

en: Change the filling gradient
zh_TW: 變更填充漸層

en: Change the filling pattern
zh_TW: 變更填充圖樣

en: Page Layout
zh_TW: 頁面配置

en: Apply to document
zh_TW: 套用到文件

en: Left Edge:
zh_TW: 左邊緣：

en: Right Edge:
zh_TW: 右邊緣：

en: Binding Edge:
zh_TW: 裝訂邊緣：

en: Page Edge:
zh_TW: 頁面邊緣：

en: Facing Pages:
zh_TW: 封面頁：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, facingPages)
en: Facing pages
zh_TW: 封面頁

en: Page Layout:
zh_TW: 頁面配置：

en: Page spread
zh_TW: 頁面展開

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, unitsLabel)
en: Unit:
zh_TW: 單位：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, stylesLabel)
en: Follow style:
zh_TW: 跟隨樣式：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Size:
zh_TW: 大小：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_3)
en: Width:
zh_TW: 寬度：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel)
en: Height:
zh_TW: 高度：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel)
en: Orientation:
zh_TW: 方向：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, portrait)
en: Portrait
zh_TW: 縱向

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, landscape)
en: Landscape
zh_TW: 橫向

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, facingPageLabel)
en: Facing pages:
zh_TW: 封面頁：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QRadioButton, singleSided)
en: Single sided
zh_TW: 單頁

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, directionLabel)
en: Text direction:
zh_TW: 文字方向：

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, textDirection)
en: Automatic
zh_TW: 自動

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, textDirection)
en: Left to right
zh_TW: 左到右

note: i18n: ectx: property (text), item, widget (QComboBox, textDirection)
en: Right to left
zh_TW: 右到左

note: i18n: ectx: property (title), widget (QGroupBox, margins)
en: Margins
zh_TW: 邊界

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel)
en: Top:
zh_TW: 頂端：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, leftLabel)
en: Binding edge:
zh_TW: 裝訂邊緣：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, rightLabel)
en: Page edge:
zh_TW: 頁面邊緣：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_12)
en: Bottom:
zh_TW: 底端：

en: First line indent
zh_TW: 首行縮排

en: Left indent
zh_TW: 往左縮排

en: Right indent
zh_TW: 往右縮排

en: Change the color of the shadow
zh_TW: 變更陰影的顏色

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label_2)
en: Blur:
zh_TW: 模糊：

note: i18n: ectx: property (text), widget (QLabel, label)
en: Distance:
zh_TW: 距離：

en: Butt cap
zh_TW: 靶形頂點

en: Round cap
zh_TW: 圓形頂點

en: Square cap
zh_TW: 方形頂點

en: Miter join
zh_TW: 斜接合

en: Round join
zh_TW: 圓接合

en: Bevel join
zh_TW: 斜角接合

en: Thickness:
zh_TW: 厚度：

en: Set line width of actual selection
zh_TW: 設定實際選取的線條寬度

en: Change the color of the line/border
zh_TW: 變更線/邊框的顏色

en: Toolbox
zh_TW: 工具箱

en: Tool Options
zh_TW: 工具選項

en: Fit Page Width
zh_TW: 配合頁面寬度

en: Fit Page
zh_TW: 配合頁面

en: Actual Pixels
zh_TW: 實際像素

en: Use same aspect as pixels
zh_TW: 使用同樣的像素比例

en: Zoom to Selection
zh_TW: 縮放到選取區

en: Zoom to All
zh_TW: 縮放到全部
