gdl - en to ko translation catalogue (92 entries)

en: Iconify this dock
ko: 이 도킹 영역을 아이콘으로 만듭니다

en: Close this dock
ko: 이 도킹 영역을 닫습니다

en: Controlling dock item
ko: 제어 도킹 항목

en: Dockitem which 'owns' this grip
ko: 이 그립을 '소유한' 도킹 항목

en: Orientation
ko: 방향

en: Orientation of the docking item
ko: 도킹 영역의 방향

en: Resizable
ko: 크기 변경 가능

en: If set, the dock item can be resized when docked in a GtkPanel widget
ko: 설정하면 GtkPanel 위젯 안에 도킹한 항목의 크기를 변경할 수 있습니다

en: Item behavior
ko: 항목 동작

en: General behavior for the dock item (i.e. whether it can float, if it's locked, etc.)
ko: 도킹 항목의 일반적인 동작 (분리하거나 잠글 수 있는 지 여부 등)

en: Locked
ko: 잠금

en: If set, the dock item cannot be dragged around and it doesn't show a grip
ko: 설정하면 도킹 항목을 밖으로 빼낼 수 없으며 그립을 표시하지 않습니다

en: Preferred width
ko: 기본 너비

en: Preferred width for the dock item
ko: 도킹 항목의 기본 너비

en: Preferred height
ko: 기본 높이

en: Preferred height for the dock item
ko: 도킹 항목의 기본 높이

en: You can't add a dock object (%p of type %s) inside a %s. Use a GdlDock or some other compound dock object.
ko: 해당 도킹 객체(%p, 타입 %s)를 %s 내부로 도킹할 수 없습니다. GdlDock 혹은 다른 복합 도킹 객체를 사용하십시오.

en: Attempting to add a widget with type %s to a %s, but it can only contain one widget at a time; it already contains a widget of type %s
ko: %s 타입의 위젯을 %s에 더하려고 시도하였지만, 여기에는 오직 한 번에 하나의 위젯만이 포함될 수 있으며, 이미 %s 타입의 위젯을 포함하고 있습니다.

en: Unsupported docking strategy %s in dock object of type %s
ko: %s은(는) %s 타입의 도킹 객체에 대해 지원되지 않는 도킹 방식입니다

note: UnLock menuitem
en: UnLock
ko: 잠금 해제

note: Hide menuitem.
en: Hide
ko: 숨기기

note: Lock menuitem
en: Lock
ko: 잠그기

en: Attempt to bind an unbound item %p
ko: 묶이지 않은 항목 %p을(를) 묶으려고(bind) 시도

en: Master
ko: 마스터

en: GdlDockMaster object which the layout object is attached to
ko: 레이아웃 객체가 붙여질 GdlDockMaster 객체

en: Dirty
ko: 변경됨

en: True if the layouts have changed and need to be saved to a file
ko: 레이아웃이 바뀌어 파일로 저장되어야 할 경우에 설정됩니다

en: Could not load layout user interface file '%s'
ko: 레이아웃 사용자 인터페이스 파일 '%s'을(를) 로드할 수 없습니다

en: Visible
ko: 보임

en: Item
ko: 항목

en: Name
ko: 이름

en: While loading layout: don't know how to create a dock object whose nick is '%s'
ko: 레이아웃 로딩 중: '%s'(이)라는 이름의 도킹 객체를 만드는 방법을 모르겠습니다

en: Default title
ko: 기본 제목

en: Default title for newly created floating docks
ko: 새로 만들어진 도킹 항목에서 사용할 기본 제목

en: If is set to 1, all the dock items bound to the master are locked; if it's 0, all are unlocked; -1 indicates inconsistency among the items
ko: 만약 1로 설정되면, 마스터에 묶인 모든 도킹 항목들이 잠깁니다. 만약 0으로 설정되면, 모든 항목들의 잠금이 풀립니다. -1은 항목들의 잠금 상태가 일치하지 않는다는 것을 의미합니다

en: Switcher Style
ko: 전환기 스타일

en: Switcher buttons style
ko: 전환 단추 스타일

en: master %p: unable to add object %p[%s] to the hash.  There already is an item with that name (%p).
ko: 마스터 %p: %p[%s] 객체를 해시에 더할 수 없습니다.  해당 이름을 가진 항목이 이미 존재합니다 (%p).

en: The new dock controller %p is automatic.  Only manual dock objects should be named controller.
ko: 새로운 제어 도킹 객체 %p이(가) 자동 객체입니다. 오직 수동 도킹 객체만이 이름있는 제어 도킹 객체가 될 수 있습니다.

en: Page
ko: 페이지

en: The index of the current page
ko: 현재 페이지의 인덱스

en: Unique name for identifying the dock object
ko: 도킹 객체를 구별하기 위한 고유 이름

en: Long name
ko: 긴 이름

en: Human readable name for the dock object
ko: 도킹 객체에 대한 사람이 읽기 편한 이름

en: Stock Icon
ko: 스톡 아이콘

en: Stock icon for the dock object
ko: 도킹 객체에 대한 스톡(stock) 아이콘

en: Dock master
ko: 도킹 마스터

en: Dock master this dock object is bound to
ko: 이 도킹 객체가 묶일 도킹 마스터 객체

en: Call to gdl_dock_object_dock in a dock object %p (object type is %s) which hasn't implemented this method
ko: 이 메소드를 구현하지 않은 도킹 객체 %p (객체 타입: %s) 내에서 gdl_dock_object_dock 호출

en: Dock operation requested in a non-bound object %p. The application might crash
ko: 묶이지 않은 객체 %p에서 도킹 연산 요청이 있었습니다. 프로그램이 충돌할 수 있습니다.

en: Cannot dock %p to %p because they belong to different masters
ko: 각각 별도의 마스터에 속한 %p 객체를 %p 객체에 도킹할 수 없습니다

en: Attempt to bind to %p an already bound dock object %p (current master: %p)
ko: %p 객체를 이미 묶인 도킹 객체 %p에 묶으려고 시도 (현재 마스터: %p)

en: Position
ko: 위치

en: Position of the divider in pixels
ko: 구분자의 위치 (픽셀)

en: Sticky
ko: 고정

en: Whether the placeholder will stick to its host or move up the hierarchy when the host is redocked
ko: 이 호스트를 다시 붙일 때 붙는 위치가 해당 호스트에 유지할 지, 아니면 위 단계로 옮길 지 결정.

en: Host
ko: 호스트

en: The dock object this placeholder is attached to
ko: 이 위치고정자(placeholder)가 붙여질 도킹 객체

en: Next placement
ko: 다음 위치

en: The position an item will be docked to our host if a request is made to dock to us
ko: 다음에 도킹 요청이 들어올 때 이 호스트에 항목이 도킹될 위치

en: Width
ko: 너비

en: Width for the widget when it's attached to the placeholder
ko: 붙는 위치에 붙였을 때 위젯의 너비

en: Height
ko: 높이

en: Height for the widget when it's attached to the placeholder
ko: 붙는 위치에 붙였을 때 위젯의 높이

en: Floating Toplevel
ko: 떠 다니는 탑레벨

en: Whether the placeholder is standing in for a floating toplevel dock
ko: 떠 다니는 탑레벨 도크에 대해 붙일 위치를 준비할 지 여부

en: X Coordinate
ko: X 좌표

en: X coordinate for dock when floating
ko: 도크가 움직일 때 X 좌표

en: Y Coordinate
ko: Y 좌표

en: Y coordinate for dock when floating
ko: 도크가 움직일 때 Y 좌표

en: Attempt to dock a dock object to an unbound placeholder
ko: 붙일 범위가 정해지지 않은 위치로 도크 오브젝트를 붙이려고 시도했습니다.

en: Got a detach signal from an object (%p) who is not our host %p
ko: %p 객체로부터 분리 시그널 받음 (이 객체는 우리의 호스트 %p이(가) 아닙니다)

en: Something weird happened while getting the child placement for %p from parent %p
ko: %p에 대한 하위 위치를 상위 %p에서 얻는 데 이상이 발생했습니다

en: Dockitem which 'owns' this tablabel
ko: 이 탭 레이블을 소유하는 도크 항목

en: GdlDockMaster object which the dockbar widget is attached to
ko: dockbar 위젯이 붙여질 GdlDockMaster 객체

en: Dockbar style
ko: 도킹바 스타일

en: Dockbar style to show items on it
ko: 항목을 보여줄 도킹바의 스타일

en: Floating
ko: 띄움

en: Whether the dock is floating in its own window
ko: 도킹 항목을 자신의 창으로 띄울지 여부를 선택합니다

en: Default title for the newly created floating docks
ko: 새로 만든 띄워진 도킹 항목의 기본 제목

en: Width for the dock when it's of floating type
ko: 도킹 항목이 띄워졌을 때의 너비

en: Height for the dock when it's of floating type
ko: 도킹 항목이 띄워졌을 때의 높이

en: Float X
ko: 띄울 X 좌표

en: X coordinate for a floating dock
ko: 도킹 항목을 띄울 X 좌표

en: Float Y
ko: 띄울 Y 좌표

en: Y coordinate for a floating dock
ko: 도킹 항목을 띄울 Y 좌표

en: Dock #%d
ko: 도킹 항목 #%d

en: Dock items
ko: 도킹 항목

en: Layout Managment
ko: 레이아웃 관리

en: Saved layouts
ko: 저장된 레이아웃

en: _Load
ko: 로드(_L)

en: _Lock dock items
ko: 도킹 항목 로드(_L)
