gdl master - en to zh_CN translation catalogue (96 entries)

en: Controlling dock item
zh_CN: 控制浮动项

en: Dockitem which 'owns' this tablabel
zh_CN: 拥有标签的浮动项

en: Master
zh_CN: 主对象

en: GdlDockMaster object which the dockbar widget is attached to
zh_CN: 浮动条控件附着的 GdlDocMaster 对象

en: Dockbar style
zh_CN: 浮动条风格

en: Dockbar style to show items on it
zh_CN: 用于显示项目的浮动条风格

en: Floating
zh_CN: 浮动

en: Whether the dock is floating in its own window
zh_CN: 浮动对象是否在自己的窗体内浮动

en: Default title
zh_CN: 默认标题

en: Default title for the newly created floating docks
zh_CN: 新创建的浮动对象的默认标题

en: Width
zh_CN: 宽度

en: Width for the dock when it's of floating type
zh_CN: 浮动状态时的宽

en: Height
zh_CN: 高度

en: Height for the dock when it's of floating type
zh_CN: 浮动状态时的高

en: Float X
zh_CN: 浮动横坐标

en: X coordinate for a floating dock
zh_CN: 浮动时的横坐标

en: Float Y
zh_CN: 浮动纵坐标

en: Y coordinate for a floating dock
zh_CN: 浮动时的纵坐标

en: Skip taskbar
zh_CN: 避开任务栏

en: Whether or not to prevent a floating dock window from appearing in the taskbar
zh_CN: 是否阻止浮动的 dock 窗口显示在任务栏位置

en: Orientation
zh_CN: 方向

en: Orientation of the docking item
zh_CN: 浮动项的方向

en: Resizable
zh_CN: 可改变大小

en: If set, the dock item can be resized when docked in a GtkPanel widget
zh_CN: 如果设定，浮动项在嵌入至 GtkPanel 部件时也可改变大小。

en: Item behavior
zh_CN: 项目行为

en: General behavior for the dock item (i.e. whether it can float, if it's locked, etc.)
zh_CN: 浮动项的一般行为(如是锁定后否可浮动，等。)

en: Locked
zh_CN: 锁定

en: If set, the dock item cannot be dragged around and it doesn't show a grip
zh_CN: 如果设定，浮动项不能被拖动且不显示控制柄。

en: Preferred width
zh_CN: 首选宽度

en: Preferred width for the dock item
zh_CN: 浮动项的首选宽度

en: Preferred height
zh_CN: 首选高度

en: Preferred height for the dock item
zh_CN: 浮动项的首选高度

en: Iconified
zh_CN: 已图标化

en: If set, the dock item is hidden but it has a corresponding icon in the dock bar allowing to show it again.
zh_CN: 如果设置，dock 上的项目会隐藏，但在 dock 上会显示对应的图标，通过图标可以再次显示它。

en: Closed
zh_CN: 已关闭

en: Whether the widget is closed.
zh_CN: 控件是否已关闭。

en: You can't add a dock object (%p of type %s) inside a %s. Use a GdlDock or some other compound dock object.
zh_CN: 您不能将浮动对象 (%p，类型 %s) 添加到 %s 中。请使用 GdlDock 或者其他符合浮动对象。

en: Attempting to add a widget with type %s to a %s, but it can only contain one widget at a time; it already contains a widget of type %s
zh_CN: 尝试添加类型为 %s 的控件到 %s，但它一次只能包含一个控件；它已经包含了类型为 %s 的控件

en: Unsupported docking strategy %s in dock object of type %s
zh_CN: 不支持将浮动策略 %s 用于类型为 %s 的浮动对象

note: UnLock menuitem
en: UnLock
zh_CN: 解锁

note: Hide menuitem.
en: Hide
zh_CN: 隐藏

note: Lock menuitem
en: Lock
zh_CN: 锁定

en: Attempt to bind an unbound item %p
zh_CN: 尝试绑定自由项 %p

en: Iconify this dock
zh_CN: 图标化此浮动对象

en: Close this dock
zh_CN: 关闭此浮动对象

en: Dockitem which 'owns' this grip
zh_CN: 拥有控制柄的浮动项

en: GdlDockMaster or GdlDockObject object which the layout object is attached to
zh_CN: 布局对象所附着的 GdlDockMaster 或 GdlDockObject 对象

en: Dirty
zh_CN: 脏

en: True if the layouts have changed and need to be saved to a file
zh_CN: 当布局改变并需要存储到文件时为真

en: While loading layout: don't know how to create a dock object whose nick is '%s'
zh_CN: 当加载布局时：不知道如何创建昵称为“%s”的浮动对象

en: Default title for newly created floating docks
zh_CN: 新创建的浮动对象的默认标题

en: If is set to 1, all the dock items bound to the master are locked; if it's 0, all are unlocked; -1 indicates inconsistency among the items
zh_CN: 如果设置为1，所有绑定到主对象的浮动项将被锁定；如果为0，所有的将被解锁；-1表示项目不统一

en: Switcher Style
zh_CN: 切换器风格

en: Switcher buttons style
zh_CN: 切换器按钮风格

en: Tab Position
zh_CN: 标签位置

en: Which side of the notebook holds the tabs
zh_CN: 标签显示在标签本的哪一侧

en: Tab reorderable
zh_CN: 标签可重新排序

en: Whether the tab is reorderable by user action
zh_CN: 用户是否可以对标签重新排序

en: master %p: unable to add object %p[%s] to the hash.  There already is an item with that name (%p).
zh_CN: 主对象 %p：无法添加对象 %p[%s] 到 hash 表格。已经有一个项目用了这个名字(%p)。

en: The new dock controller %p is automatic.  Only manual dock objects should be named controller.
zh_CN: 新浮动控制器 %p 是自动的。只有手动浮动对象才能指定控制器。

en: Dock #%d
zh_CN: 浮动对象 #%d

en: Page
zh_CN: 页面

en: The index of the current page
zh_CN: 当前页面的索引

en: Name
zh_CN: 名称

en: Unique name for identifying the dock object
zh_CN: 用来识别浮动对象的唯一名称

en: Long name
zh_CN: 长名字

en: Human readable name for the dock object
zh_CN: 浮动对象的人类可读名称。

en: Stock Icon
zh_CN: 嵌入图标

en: Stock icon for the dock object
zh_CN: 浮动对象的嵌入图标

en: Pixbuf Icon
zh_CN: Pixbuf 图标

en: Pixbuf icon for the dock object
zh_CN: 浮动对象的 Pixbuf 图标

en: Dock master
zh_CN: 浮动主对象

en: Dock master this dock object is bound to
zh_CN: 绑定此浮动对象的浮动主对象

en: Call to gdl_dock_object_dock in a dock object %p (object type is %s) which hasn't implemented this method
zh_CN: 浮动对象 %p(对象类型为%s)调用了 gdl_doc_object_dock，但此方法尚未实现

en: Dock operation requested in a non-bound object %p. The application might crash
zh_CN: 非绑定对象 %p 请求了浮动操作。应用程序可能会崩溃

en: Cannot dock %p to %p because they belong to different masters
zh_CN: 无法将 %p 嵌入到 %p 因为它们属于不同的主对象

en: Attempt to bind to %p an already bound dock object %p (current master: %p)
zh_CN: 尝试在 %p 绑定一个已经被绑定的浮动对象 %p (当前主对象：%p)

en: Position
zh_CN: 位置

en: Position of the divider in pixels
zh_CN: 分离器的位置，以像素计算

en: Sticky
zh_CN: 粘滞

en: Whether the placeholder will stick to its host or move up the hierarchy when the host is redocked
zh_CN: 当宿主重新嵌入时，占位器是粘滞于其宿主还是延层次关系上移

en: Host
zh_CN: 主机

en: The dock object this placeholder is attached to
zh_CN: 浮动对象所附属的占位器

en: Next placement
zh_CN: 下一个位置

en: The position an item will be docked to our host if a request is made to dock to us
zh_CN: 当请求嵌入我们时，项目将被嵌入我们宿主的位置

en: Width for the widget when it's attached to the placeholder
zh_CN: 当附着在占位器时控件的宽度

en: Height for the widget when it's attached to the placeholder
zh_CN: 当附着在占位器时控件的高度

en: Floating Toplevel
zh_CN: 浮动的顶层

en: Whether the placeholder is standing in for a floating toplevel dock
zh_CN: 占位器是否用于浮动的顶层窗体

en: X Coordinate
zh_CN: 横坐标

en: X coordinate for dock when floating
zh_CN: 浮动对象浮动时的横坐标

en: Y Coordinate
zh_CN: 纵坐标

en: Y coordinate for dock when floating
zh_CN: 浮动对象浮动时的纵坐标

en: Attempt to dock a dock object to an unbound placeholder
zh_CN: 尝试向未绑定的占位器嵌入浮动对象

en: Got a detach signal from an object (%p) who is not our host %p
zh_CN: 收到来自一个对象(%p)的分离信号，但它并不在我们的宿主 %p

en: Something weird happened while getting the child placement for %p from parent %p
zh_CN: 当为 %p 从父位置 %p 取得子位置时发生了一些奇怪的事
