gdl 3.3.5 - en to zh translation catalogue (86 entries)

en: Master
zh: 主項目

en: GdlDockMaster object which the dockbar widget is attached to
zh: 此浮動工具列元件所附加的 GdlDockMaster 物件

en: Dockbar style
zh: 浮動列樣式

en: Dockbar style to show items on it
zh: 浮動工具列顯示其上項目的風格

en: Floating
zh: 浮動

en: Whether the dock is floating in its own window
zh: 浮動項目是否可在自身視窗中浮動

en: Default title
zh: 預設的標題

en: Default title for the newly created floating docks
zh: 最新建立的浮動項目的預設標題

en: Width
zh: 闊度

en: Width for the dock when it's of floating type
zh: 成為浮動狀態時的闊度

en: Height
zh: 高度

en: Height for the dock when it's of floating type
zh: 成為浮動狀態時的高度

en: Float X
zh: 浮動 X 軸

en: X coordinate for a floating dock
zh: 浮動狀態時的 X 坐標

en: Float Y
zh: 浮動 Y 軸

en: Y coordinate for a floating dock
zh: 浮動狀態時的 Y 坐標

en: Dock #%d
zh: 浮動物件 #%d

en: Orientation
zh: 紙張方向

en: Orientation of the docking item
zh: 浮動項目的方向

en: Resizable
zh: 可重設大小

en: If set, the dock item can be resized when docked in a GtkPanel widget
zh: 如果設定，當浮動項目停駐於 GtkPanel 視窗元件時可重設大小

en: Item behavior
zh: 項目行為

en: General behavior for the dock item (i.e. whether it can float, if it's locked, etc.)
zh: 浮動項目的一般行為（例如是否可浮動、是否鎖定等）

en: Locked
zh: 已鎖定

en: If set, the dock item cannot be dragged around and it doesn't show a grip
zh: 如果設定，浮動項目將不能被拖放而且也不會顯示控制柄

en: Preferred width
zh: 偏好的闊度

en: Preferred width for the dock item
zh: 浮動項目偏好的闊度

en: Preferred height
zh: 偏好的高度

en: Preferred height for the dock item
zh: 浮動項目偏好的高度

en: You can't add a dock object (%p of type %s) inside a %s. Use a GdlDock or some other compound dock object.
zh: 你不能將浮動式物件 (類型 %2$s 的 %1$p) 加到 %3$s 中。請使用 GdlDock 或其他的複合浮動物件。

en: Attempting to add a widget with type %s to a %s, but it can only contain one widget at a time; it already contains a widget of type %s
zh: 嘗試加入一個類型 %s 的視窗元件到 %s，但是它在同一時間內只能包含一個視窗元件；而它已含有一個類型 %s 的視窗元件

en: Unsupported docking strategy %s in dock object of type %s
zh: 在類型 %2$s 的浮動式物件中有不支援的浮動策略 %1$s

note: UnLock menuitem
en: UnLock
zh: 解鎖

note: Hide menuitem.
en: Hide
zh: 隱藏

note: Lock menuitem
en: Lock
zh: 鎖定

en: Attempt to bind an unbound item %p
zh: 嘗試綁定一個自由項目 %p

en: Iconify this dock
zh: 圖示化此浮動項目

en: Close this dock
zh: 關閉這個浮動項目

en: Controlling dock item
zh: 控制浮動項目

en: Dockitem which 'owns' this grip
zh: 「擁有」這個控制柄浮動項目

en: GdlDockMaster object which the layout object is attached to
zh: 配置物件附加的 GdlDockMaster 物件

en: Dirty
zh: 粗劣

en: True if the layouts have changed and need to be saved to a file
zh: 若為 True 則配置已更改並需要儲存為檔案

en: While loading layout: don't know how to create a dock object whose nick is '%s'
zh: 當載入配置時：不知道如何建立網名為「%s」的浮動式物件

en: Default title for newly created floating docks
zh: 新建立浮動式元件的預設標題

en: If is set to 1, all the dock items bound to the master are locked; if it's 0, all are unlocked; -1 indicates inconsistency among the items
zh: 如果設為 1，所有綁定到主項目的浮動項目都會鎖定；如果設為 0 則全部解鎖； -1 則表示項目間不一致性

en: Switcher Style
zh: 切換程式樣式

en: Switcher buttons style
zh: 切換程式按鈕樣式

en: master %p: unable to add object %p[%s] to the hash.  There already is an item with that name (%p).
zh: 主項目 %p：無法將物件 %p[%s] 加入湊雜。那裏已經有一個名稱 (%p) 的項目。

en: The new dock controller %p is automatic.  Only manual dock objects should be named controller.
zh: 新的浮動式控制器 %p 是自動的。只有手動浮動式物件才能成為命名的控制器。

en: Page
zh: 頁

en: The index of the current page
zh: 目前頁面的索引

en: Name
zh: 名稱

en: Unique name for identifying the dock object
zh: 用來識別浮動式物件的唯一名稱

en: Long name
zh: 完整名稱

en: Human readable name for the dock object
zh: 浮動式物件的易讀名稱

en: Stock Icon
zh: 嵌入圖示

en: Stock icon for the dock object
zh: 浮動式物件嵌入圖示

en: Pixbuf Icon
zh: Pixbuf 圖示

en: Pixbuf icon for the dock object
zh: 浮動式物件的 Pixbuf 圖示

en: Dock master
zh: 浮動主項目

en: Dock master this dock object is bound to
zh: 此浮動項目所綁定的浮動主項目

en: Call to gdl_dock_object_dock in a dock object %p (object type is %s) which hasn't implemented this method
zh: 浮動式物件 %p (物件類型為 %s) 呼叫了 gdl_dock_object_dock，但此方法尚未實作

en: Dock operation requested in a non-bound object %p. The application might crash
zh: 來自未綁定物件 %p 要求的停駐操作。這個應用程式可能已經當掉

en: Cannot dock %p to %p because they belong to different masters
zh: 不能將 %p 停駐在 %p，因為他們屬於不同的主項目

en: Attempt to bind to %p an already bound dock object %p (current master: %p)
zh: 嘗試將已經綁定的浮動式物件 %2$p 綁定到 %1$p (目前的主項目：%3$p)

en: Position
zh: 位置

en: Position of the divider in pixels
zh: 分離器的位置(以像素計)

en: Sticky
zh: 吸附

en: Whether the placeholder will stick to its host or move up the hierarchy when the host is redocked
zh: 當宿主重新停駐時佔位符要黏附於宿主或根據體系結構上移

en: Host
zh: 主機

en: The dock object this placeholder is attached to
zh: 此佔位符附加到的浮動式物件

en: Next placement
zh: 下一個位置

en: The position an item will be docked to our host if a request is made to dock to us
zh: 當請求停駐我們時，項目將被停駐我們宿主的位置

en: Width for the widget when it's attached to the placeholder
zh: 當附加到佔位符時的視窗元件闊度

en: Height for the widget when it's attached to the placeholder
zh: 當附加到佔位符時的視窗元件高度

en: Floating Toplevel
zh: 浮動的頂端層級

en: Whether the placeholder is standing in for a floating toplevel dock
zh: 佔位符是否用於浮動的頂端層級浮動式物件

en: X Coordinate
zh: X 坐標

en: X coordinate for dock when floating
zh: 浮動時的停駐區 X 坐標

en: Y Coordinate
zh: Y 坐標

en: Y coordinate for dock when floating
zh: 浮動時的停駐區 Y 坐標

en: Attempt to dock a dock object to an unbound placeholder
zh: 嘗試將浮動式物件停駐到未綁定的佔位符

en: Got a detach signal from an object (%p) who is not our host %p
zh: 從不是我們宿主 %2$p 的物件 (%1$p) 收到分離信號

en: Something weird happened while getting the child placement for %p from parent %p
zh: 為 %p 從父位置 %p 取得子位置時發生異常

en: Dockitem which 'owns' this tablabel
zh: 「擁有」這個分頁標籤的浮動項目
