gnome-utils - en to ko translation catalogue (207 entries)

en: Fonts
ko: 글꼴

en: View fonts on your system
ko: 시스템에 설치된 글꼴을 봅니다

en: Fonts shows you the fonts installed on your computer for your use as thumbnails. Selecting any thumbnails shows the full view of how the font would look under various sizes.
ko: 글꼴은 컴퓨터에 설치된 글꼴을 섬네일로 보여줍니다. 섬네일을 선택하면 크기에 따라 글꼴이 어떻게 보이는지 표시합니다.

en: Fonts also supports installing new font files downloaded in the .ttf and other formats. Fonts may be installed only for your use or made available to all users on the computer.
ko: 글꼴은 .ttf나 기타 형식으로 다운로드한 글꼴 파일을 설치할 수도 있습니다. 사용자 본인만 쓸 수 있게 설치할 수도 있고 컴퓨터의 모든 사용자가 사용할 수 있게 설치할 수도 있습니다.

en: The GNOME Project
ko: 그놈 프로젝트

en: Text to thumbnail (default: Aa)
ko: 섬네일에 사용할 텍스트(기본값: Aa)

en: TEXT
ko: <텍스트>

en: Thumbnail size (default: 128)
ko: 섬네일 크기(기본값: 128)

en: SIZE
ko: <크기>

en: FONT-FILE OUTPUT-FILE
ko: <글꼴파일> <출력파일>

en: Could Not Display Font
ko: 글꼴을 화면에 표시할 수 없음

en: Failed
ko: 설치 실패

en: Installed
ko: 설치함

en: Installing
ko: 설치중

en: Install
ko: 설치

note: Translators, this string is used to display information about * a 'font variation axis'. The %s gets replaced with the name * of the axis, for example 'Width'. The three %g get replaced * with the minimum, maximum and default values for the axis.
en: %s %g — %g, default %g
ko: %s %g — %g, 기본값 %g

en: Instance %d
ko: 인스턴스 %d

en: Name
ko: 이름

en: Location
ko: 위치

en: Style
ko: 모양

en: Type
ko: 종류

en: Version
ko: 버전

en: Copyright
ko: 저작권

en: Description
ko: 설명

en: Manufacturer
ko: 제작자

en: Designer
ko: 디자이너

en: License
ko: 라이선스

en: Glyph Count
ko: 글리프 수

en: Color Glyphs
ko: 컬러 글리프

en: yes
ko: 예

en: no
ko: 아니요

en: Layout Features
ko: 레이아웃 기능

en: Variation Axes
ko: 변형 축

en: Named Styles
ko: 스타일 이름

en: Could Not Install Font
ko: 글꼴을 설치할 수 없음

en: All Fonts
ko: 모든 글꼴

en: Search
ko: 검색

en: About Fonts
ko: 글꼴 프로그램 정보

en: Search fonts
ko: 글꼴 검색

en: Back
ko: 뒤로

en: _Install
ko: 설치(_I)

en: Install Font
ko: 글꼴 설치

en: I_nfo
ko: 정보(_N)

en: Font Details
ko: 글꼴 상세

en: _Close
ko: 닫기(_C)

en: GNOME Fonts
ko: 그놈 글꼴

en: Show the application's version
ko: 프로그램 버전을 표시합니다

note: Translators: Search terms to find this application. Do NOT translate or localize the semicolons! The list MUST also end with a semicolon!
en: fonts;fontface;
ko: fonts;글꼴;fontface;폰트;서체;

[ctx: OpenType layout]
en: Access All Alternates
ko: 모든 대체 문자에 접근

[ctx: OpenType layout]
en: Above-base Forms
ko: 베이스 위 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Above-base Mark Positioning
ko: 베이스 위 표시 위치

[ctx: OpenType layout]
en: Above-base Substitutions
ko: 베이스 위 표시 대체

[ctx: OpenType layout]
en: Alternative Fractions
ko: 대체 부분

[ctx: OpenType layout]
en: Akhands
ko: 아크한즈

[ctx: OpenType layout]
en: Below-base Forms
ko: 베이스 아래 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Below-base Mark Positioning
ko: 베이스 아래 표시 위치

[ctx: OpenType layout]
en: Below-base Substitutions
ko: 베이스 아래 대체

[ctx: OpenType layout]
en: Contextual Alternates
ko: 문맥별 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Case-Sensitive Forms
ko: 대소문자 구별 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Glyph Composition / Decomposition
ko: 글리프 조합 / 분해

[ctx: OpenType layout]
en: Conjunct Form After Ro
ko: Ro 뒤에 결합 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Conjunct Forms
ko: 결합 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Contextual Ligatures
ko: 문맥별 리거쳐

[ctx: OpenType layout]
en: Centered CJK Punctuation
ko: 한중일 가운데 문장 부호

[ctx: OpenType layout]
en: Capital Spacing
ko: 대문자 간격

[ctx: OpenType layout]
en: Contextual Swash
ko: 문맥별 기운 문자

[ctx: OpenType layout]
en: Cursive Positioning
ko: 필기체 위치

[ctx: OpenType layout]
en: Petite Capitals From Capitals
ko: 대문자에서 나온 자그마한 대문자

[ctx: OpenType layout]
en: Small Capitals From Capitals
ko: 대문자에서 나온 작은 대문자

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 1
ko: 문자 변형 1

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 2
ko: 문자 변형 2

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 3
ko: 문자 변형 3

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 4
ko: 문자 변형 4

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 5
ko: 문자 변형 5

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 6
ko: 문자 변형 6

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 7
ko: 문자 변형 7

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 8
ko: 문자 변형 8

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 9
ko: 문자 변형 9

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 10
ko: 문자 변형 10

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 11
ko: 문자 변형 11

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 12
ko: 문자 변형 12

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 13
ko: 문자 변형 13

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 14
ko: 문자 변형 14

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 15
ko: 문자 변형 15

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 16
ko: 문자 변형 16

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 17
ko: 문자 변형 17

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 18
ko: 문자 변형 18

[ctx: OpenType layout]
en: Character Variation 19
ko: 문자 변형 19

[ctx: OpenType layout]
en: Distances
ko: 거리

[ctx: OpenType layout]
en: Discretionary Ligatures
ko: 임의의 리거쳐

[ctx: OpenType layout]
en: Denominators
ko: 분모

[ctx: OpenType layout]
en: Dotless Forms
ko: 점 없는 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Expert Forms
ko: 고급 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Final Glyph on Line Alternates
ko: 줄 대안에서 최종 글리프

[ctx: OpenType layout]
en: Terminal Forms #2
ko: 종결형 #2

[ctx: OpenType layout]
en: Terminal Forms #3
ko: 종결형 #3

[ctx: OpenType layout]
en: Terminal Forms
ko: 종결형

[ctx: OpenType layout]
en: Flattened accent forms
ko: 평평한 액센트 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Fractions
ko: 분수

[ctx: OpenType layout]
en: Full Widths
ko: 전각

[ctx: OpenType layout]
en: Half Forms
ko: 반각 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Halant Forms
ko: 할란트 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Alternate Half Widths
ko: 절반 너비 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Historical Forms
ko: 과거 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Horizontal Kana Alternates
ko: 가로쓰기 가나 문자 대체글자

[ctx: OpenType layout]
en: Historical Ligatures
ko: 과거 리거쳐

[ctx: OpenType layout]
en: Hangul
ko: 한글

[ctx: OpenType layout]
en: Hojo Kanji Forms
ko: 일본어의 보조한자 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Half Widths
ko: 절반 너비

[ctx: OpenType layout]
en: Initial Forms
ko: 최초 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Isolated Forms
ko: 단독 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Italics
ko: 이탤릭

[ctx: OpenType layout]
en: Justification Alternates
ko: 정렬 대체글자

[ctx: OpenType layout]
en: JIS78 Forms
ko: JIS78 형태

[ctx: OpenType layout]
en: JIS83 Forms
ko: JIS83 형태

[ctx: OpenType layout]
en: JIS90 Forms
ko: JIS90 형태

[ctx: OpenType layout]
en: JIS2004 Forms
ko: JIS2004 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Kerning
ko: 커닝

[ctx: OpenType layout]
en: Left Bounds
ko: 왼쪽 경계

[ctx: OpenType layout]
en: Standard Ligatures
ko: 표준 리거쳐

[ctx: OpenType layout]
en: Leading Jamo Forms
ko: 초성 자모 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Lining Figures
ko: 줄 맞춤 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Localized Forms
ko: 지역화 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Left-to-right alternates
ko: 좌행서 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Left-to-right mirrored forms
ko: 좌행서 거울 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Mark Positioning
ko: 표시 위치

[ctx: OpenType layout]
en: Medial Forms #2
ko: 안쪽 형태 #2

[ctx: OpenType layout]
en: Medial Forms
ko: 안쪽 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Mathematical Greek
ko: 수학 그리스 문자

[ctx: OpenType layout]
en: Mark to Mark Positioning
ko: 기호와 기호 위치

[ctx: OpenType layout]
en: Mark Positioning via Substitution
ko: 대체를 통한 기호 위치

[ctx: OpenType layout]
en: Alternate Annotation Forms
ko: 대체 주석 형태

[ctx: OpenType layout]
en: NLC Kanji Forms
ko: NLC 칸지 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Nukta Forms
ko: 누크타 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Numerators
ko: 분자

[ctx: OpenType layout]
en: Oldstyle Figures
ko: 과거 스타일 모양

[ctx: OpenType layout]
en: Optical Bounds
ko: 광학 경계

[ctx: OpenType layout]
en: Ordinals
ko: 서수

[ctx: OpenType layout]
en: Ornaments
ko: 장식

[ctx: OpenType layout]
en: Proportional Alternate Widths
ko: 비례 너비 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Petite Capitals
ko: 자그마한 대문자

[ctx: OpenType layout]
en: Proportional Kana
ko: 비례 가나 문자

[ctx: OpenType layout]
en: Proportional Figures
ko: 비례 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Pre-Base Forms
ko: 베이스 전 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Pre-base Substitutions
ko: 베이스 전 대체

[ctx: OpenType layout]
en: Post-base Forms
ko: 베이스 후 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Post-base Substitutions
ko: 베이스 후 대체

[ctx: OpenType layout]
en: Proportional Widths
ko: 비례 너비

[ctx: OpenType layout]
en: Quarter Widths
ko: 사등분 너비

[ctx: OpenType layout]
en: Randomize
ko: 임의화

[ctx: OpenType layout]
en: Required Contextual Alternates
ko: 필수 문맥별 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Rakar Forms
ko: 라카르 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Required Ligatures
ko: 필수 리거쳐

[ctx: OpenType layout]
en: Reph Forms
ko: 레프 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Right Bounds
ko: 오른쪽 경계

[ctx: OpenType layout]
en: Right-to-left alternates
ko: 우횡서 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Right-to-left mirrored forms
ko: 우횡서 거울 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Ruby Notation Forms
ko: 루비 표기 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Required Variation Alternates
ko: 필수 변종 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Alternates
ko: 문체 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Scientific Inferiors
ko: 과학 저등급

[ctx: OpenType layout]
en: Optical size
ko: 광학 크기

[ctx: OpenType layout]
en: Small Capitals
ko: 작은 대문자

[ctx: OpenType layout]
en: Simplified Forms
ko: 단순화 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 1
ko: 문체 모음 1

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 2
ko: 문체 모음 2

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 3
ko: 문체 모음 3

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 4
ko: 문체 모음 4

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 5
ko: 문체 모음 5

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 6
ko: 문체 모음 6

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 7
ko: 문체 모음 7

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 8
ko: 문체 모음 8

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 9
ko: 문체 모음 9

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 10
ko: 문체 모음 10

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 11
ko: 문체 모음 11

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 12
ko: 문체 모음 12

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 13
ko: 문체 모음 13

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 14
ko: 문체 모음 14

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 15
ko: 문체 모음 15

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 16
ko: 문체 모음 16

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 17
ko: 문체 모음 17

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 18
ko: 문체 모음 18

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 19
ko: 문체 모음 19

[ctx: OpenType layout]
en: Stylistic Set 20
ko: 문체 모음 20

[ctx: OpenType layout]
en: Math script style alternates
ko: 수식 형태 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Stretching Glyph Decomposition
ko: 늘린 글리프 분해

[ctx: OpenType layout]
en: Subscript
ko: 아랫첨자

[ctx: OpenType layout]
en: Superscript
ko: 위 첨자

[ctx: OpenType layout]
en: Swash
ko: 기운 문자

[ctx: OpenType layout]
en: Titling
ko: 제목

[ctx: OpenType layout]
en: Trailing Jamo Forms
ko: 종성 자모 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Traditional Name Forms
ko: 전통적 이름 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Tabular Figures
ko: 표 모양

[ctx: OpenType layout]
en: Traditional Forms
ko: 전통적 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Third Widths
ko: 세 번째 너비

[ctx: OpenType layout]
en: Unicase
ko: 단일형

[ctx: OpenType layout]
en: Alternate Vertical Metrics
ko: 대안 수직 메트릭

[ctx: OpenType layout]
en: Vattu Variants
ko: 바투 변형 문자

[ctx: OpenType layout]
en: Vertical Writing
ko: 세로쓰기

[ctx: OpenType layout]
en: Alternate Vertical Half Metrics
ko: 세로쓰기 절반 메트릭 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Vowel Jamo Forms
ko: 모음 자모 형태

[ctx: OpenType layout]
en: Vertical Kana Alternates
ko: 세로쓰기 가나 대체문자

[ctx: OpenType layout]
en: Vertical Kerning
ko: 세로쓰기 커닝

[ctx: OpenType layout]
en: Proportional Alternate Vertical Metrics
ko: 비례 세로쓰기 메트릭 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Vertical Alternates and Rotation
ko: 세로쓰기 대안 및 회전

[ctx: OpenType layout]
en: Vertical Alternates for Rotation
ko: 회전에 대한 세로쓰기 대안

[ctx: OpenType layout]
en: Slashed Zero
ko: 선이 그어진 0 숫자
