gucharmap master - en to zh_CN translation catalogue (499 entries)

note: VERSION=@VERSION@
en: Character Map
zh_CN: 字符映射表

en: Insert special characters into documents
zh_CN: 在文档中插入特殊字符

en: font;unicode;
zh_CN: font;unicode;字体;统一码;万国码;

en: GPL-3.0+ or GFDL-1.3-only
zh_CN: GPL-3.0+ 或仅 GFDL-1.3

en: GNOME Character Map is a Unicode character map program, part of GNOME desktop. This program allows characters to be displayed by unicode block or script type. It includes brief descriptions of related characters and occasionally meanings of the character in question.
zh_CN: GNOME 字符映射表是一款 Unicode 字符映射表程序，是 GNOME 桌面的一部分。这款程序可以按 Unicode 区块或书写形式显示字符。它提供了字符对应的简要说明，偶尔也会给出疑难字符的意义。

en: Gucharmap can also be used to input or enter characters (by copy and paste). The search functionality allows the use of several search methods, including by unicode name or code point of the character.
zh_CN: Gucharmap 也可以用来输入字符(复制粘贴)。搜索功能允许以多种方式搜索，包括Unicode 名称或字符代码点(code point)。

en: ModernToolkit
zh_CN: 现代工具集

en: UserDocs
zh_CN: 用户文档

en: All
zh_CN: 全部

en: Unicode Block
zh_CN: Unicode 区块

en: Korean Education Hanja
zh_CN: 朝鲜语教育汉字

en: Korean Hanja for Use in Personal Names
zh_CN: 用于私人名字的朝鲜汉字

en: later removed at the code point
zh_CN: 随后在码位被移除

en: Font variant of
zh_CN: 是以下字符的字体变体

en: No-break version of
zh_CN: 是以下字符的不间断版本

en: Initial presentation form of
zh_CN: 是以下字符的首部表达形式

en: Medial presentation form of
zh_CN: 是以下字符的中部表达形式

en: Final presentation form of
zh_CN: 是以下字符的尾部表达形式

en: Isolated presentation form of
zh_CN: 是以下字符的独立表达形式

en: Encircled form of
zh_CN: 是以下字符的带圈形式

en: Superscript form of
zh_CN: 是以下字符的上标形式

en: Subscript form of
zh_CN: 是以下字符的下标形式

en: Vertical layout presentation form of
zh_CN: 是以下字符的竖排表达形式

en: Wide compatibility character of
zh_CN: 是以下字符的宽型兼容字符

en: Narrow compatibility character of
zh_CN: 是以下字符的窄型兼容字符

en: Small variant form of
zh_CN: 是以下字符的小型变体

en: CJK squared font variant of
zh_CN: 是以下字符的中日韩方形字体变体

en: Vulgar fraction form of
zh_CN: 是以下字符的普通分数形式

en: Unspecified compatibility character of
zh_CN: 是以下字符的未指定的兼容字符

en: Compatibility decomposition:
zh_CN: 兼容性分解：

en: Canonical decomposition:
zh_CN: 规范化分解：

en: [not a printable character]
zh_CN: [不可打印字符]

en: General Character Properties
zh_CN: 字符常规属性

en: In Unicode since:
zh_CN: 被此后的 Unicode 版本包含：

note: character category
en: Unicode category:
zh_CN: Unicode 分类：

en: Various Useful Representations
zh_CN: 其它有用的表示

en: UTF-8:
zh_CN: UTF-8：

en: UTF-16:
zh_CN: UTF-16：

en: C octal escaped UTF-8:
zh_CN: C 八进制转码的 UTF-8：

en: XML decimal entity:
zh_CN: XML 十进制实体：

en: Annotations and Cross References
zh_CN: 注解和交叉引用

en: Alias names:
zh_CN: 别名：

en: Notes:
zh_CN: 附注：

en: See also:
zh_CN: 另见：

en: Approximate equivalents:
zh_CN: 近似等价字符：

en: Equivalents:
zh_CN: 等价字符：

en: CJK Ideograph Information
zh_CN: 中日韩表意文字信息

en: Definition in English:
zh_CN: 英文释义：

en: Mandarin Pronunciation:
zh_CN: 普通话读音：

en: Cantonese Pronunciation:
zh_CN: 粤语读音：

en: Japanese On Pronunciation:
zh_CN: 日语音读：

en: Japanese Kun Pronunciation:
zh_CN: 日语训读：

en: Tang Pronunciation:
zh_CN: 唐代汉语拟音：

en: Korean Pronunciation:
zh_CN: 韩语读音：

en: Vietnamese Pronunciation:
zh_CN: 越南语读音：

en: Characte_r Table
zh_CN: 字符表(_R)

en: Character _Details
zh_CN: 字符细节(_D)

en: Character Table
zh_CN: 字符表

en: Unknown character, unable to identify.
zh_CN: 未知字符，无法分辨。

en: Not found.
zh_CN: 未查到。

en: Character found.
zh_CN: 字符已找到。

en: By _Script
zh_CN: 按文字(_S)

en: By _Unicode Block
zh_CN: 按 _Unicode 区块

en: Sho_w only glyphs from this font
zh_CN: 只显示来自此字体的字形(_W)

en: Snap _Columns to Power of Two
zh_CN: 将列数设定为二的 N 次方(_C)

en: Zoom _In
zh_CN: 放大(_I)

en: Zoom _Out
zh_CN: 缩小(_O)

en: _Normal Size
zh_CN: 正常大小(_N)

en: _Find
zh_CN: 查找(_F)

en: _Help
zh_CN: 帮助(_H)

en: _About
zh_CN: 关于(_A)

en: _Close Window
zh_CN: 关闭窗口(_C)

en: _File
zh_CN: 文件(_F)

en: _Close
zh_CN: 关闭(_C)

en: _View
zh_CN: 查看(_V)

en: _Search
zh_CN: 搜索(_S)

en: Find _Next
zh_CN: 查找下一个(_N)

en: Find _Previous
zh_CN: 查找上一个(_P)

en: _Go
zh_CN: 转到(_G)

en: _Next Character
zh_CN: 下一个字符(_N)

en: _Previous Character
zh_CN: 上一个字符(_P)

en: _Contents
zh_CN: 目录(_C)

en: Font
zh_CN: 字体

en: Font Family
zh_CN: 字体族

en: Font Size
zh_CN: 字体大小

en: Script
zh_CN: 文字

note: Unicode assigns "Unknown" as the script name for any character not * specifically listed in Scripts.txt
en: Unknown
zh_CN: 未知

en: Information
zh_CN: 信息

note: follow hig guidelines
en: Find
zh_CN: 查找

en: _Previous
zh_CN: 上一个(_P)

en: _Next
zh_CN: 下一个(_N)

en: _Search:
zh_CN: 搜索(_S)：

en: Match _whole word
zh_CN: 匹配整个单词(_W)

en: Search in character _details
zh_CN: 在字符细节中搜索(_D)

en: <Non Private Use High Surrogate>
zh_CN: <非私用高半代理区>

en: <Private Use High Surrogate>
zh_CN: <私用高半代理区>

en: <Low Surrogate>
zh_CN: <低半代理区>

en: <Private Use>
zh_CN: <私用区>

en: <Plane 15 Private Use>
zh_CN: <第15平面私用区>

en: <Plane 16 Private Use>
zh_CN: <第16平面私用区>

en: <not assigned>
zh_CN: <尚未赋值>

en: Other, Control
zh_CN: 其它，控制字符

en: Other, Format
zh_CN: 其它，格式化字符

en: Other, Not Assigned
zh_CN: 其它，尚未指派

en: Other, Private Use
zh_CN: 其它，私用区

en: Other, Surrogate
zh_CN: 其它，代理区

en: Letter, Lowercase
zh_CN: 字母，小写

en: Letter, Modifier
zh_CN: 字母，修饰符

en: Letter, Other
zh_CN: 字母，其它

en: Letter, Titlecase
zh_CN: 字母，标题样式

en: Letter, Uppercase
zh_CN: 字母，大写

en: Mark, Spacing Combining
zh_CN: 标记，空格组合

en: Mark, Enclosing
zh_CN: 标记，带圈

en: Mark, Non-Spacing
zh_CN: 标记，无空格

en: Number, Decimal Digit
zh_CN: 数字，十进制数字

en: Number, Letter
zh_CN: 数字，字母

en: Number, Other
zh_CN: 数字，其它

en: Punctuation, Connector
zh_CN: 标点符号，连接符

en: Punctuation, Dash
zh_CN: 标点符号，破折号

en: Punctuation, Close
zh_CN: 标点符号，关闭

en: Punctuation, Final Quote
zh_CN: 标点符号，右引号

en: Punctuation, Initial Quote
zh_CN: 标点符号，左引号

en: Punctuation, Other
zh_CN: 标点符号，其它

en: Punctuation, Open
zh_CN: 标点符号，开始

en: Symbol, Currency
zh_CN: 符号，货币

en: Symbol, Modifier
zh_CN: 符号，修饰符

en: Symbol, Math
zh_CN: 符号，数学

en: Symbol, Other
zh_CN: 符号，其它

en: Separator, Line
zh_CN: 分隔符，直线

en: Separator, Paragraph
zh_CN: 分隔符，段落

en: Separator, Space
zh_CN: 分隔符，空格

en: Gucharmap is free software; you can redistribute it and/or modify it under the terms of the GNU General Public License as published by the Free Software Foundation; either version 3 of the License, or (at your option) any later version.
zh_CN: Gucharmap 是自由软件；您可以按照自由软件基金会所发表的 GNU GPL 协议自由发放和/或修改它；GPL 协议应该采用第三版或(由您选择)更高版本。

en: Permission is hereby granted, free of charge, to any person obtaining a copy of the Unicode data files to deal in them without restriction, including without limitation the rights to use, copy, modify, merge, publish, distribute, and/or sell copies.
zh_CN: 特此免费授予任何获得 Unicode 数据文件拷贝的个人以不受限制的处理该文件的权利，包括不受限制的使用、拷贝、修改、合并、出版、分发，以及/或者出售拷贝的权利。

en: Gucharmap and the Unicode data files are distributed in the hope that they will be useful, but WITHOUT ANY WARRANTY; without even the implied warranty of MERCHANTABILITY or FITNESS FOR A PARTICULAR PURPOSE.  See the GNU General Public License and Unicode Copyright for more details.
zh_CN: Gucharmap 及 Unicode 数据文件所发表的目的是希望它能够对您有用，但我们没有任何保证；对于以任何用途使用它所造成的任何直接或间接后果都不承担任何责任。请参看 GNU GPL 协议中的细节。

en: You should have received a copy of the GNU General Public License along with Gucharmap; if not, write to the Free Software Foundation, Inc., 51 Franklin Street, Fifth Floor, Boston, MA 02110-1335 USA
zh_CN: 您应该在收到 Gucharmap 的同时收到了 GNU GPL 协议的副本；如果您没有收到的话，请给自由软件基金会写信，地址是 51 Franklin Street, Fifth Floor, Boston, MA 02110-1335 USA

en: Also you should have received a copy of the Unicode Copyright along with Gucharmap; you can always find it at Unicode's website: https://www.unicode.org/copyright.html
zh_CN: 同时，您应该与 Gucharmap 同时收到了 Unicode 版权声明的副本；您总是可以在 Unicode 的网站上找到该版权声明 http://www.unicode.org/copyright.html

en: GNOME Character Map
zh_CN: GNOME 字符映射表

en: Based on the Unicode Character Database 15.1.0
zh_CN: 基于 Unicode 字符数据库 15.1.0

en: Next Script
zh_CN: 下一字符

en: Previous Script
zh_CN: 上一字符

en: Next Block
zh_CN: 下一区块

en: Previous Block
zh_CN: 上一区块

note: Text to copy entry + button
en: _Text to copy:
zh_CN: 要复制的文本(_T)：

en: Copy to the clipboard.
zh_CN: 复制到剪贴板。

en: Page _Setup
zh_CN: 页面设置(_S)

note: g_menu_append (G_MENU (model), _("Print Preview"), "win.print-preview");
en: _Print
zh_CN: 打印(_P)

en: Font to start with; ex: 'Serif 27'
zh_CN: 起始使用字体，如“Serif 27”

en: FONT
zh_CN: 字体

en: [STRING…]
zh_CN: [字符串...]

en: Character map grouping method
zh_CN: 字符映射表分组方法

en: This is how the characters in the character map are grouped. The characters can either be grouped by 'script' or 'block'.
zh_CN: 在字符映射表中字符如何分组。这些字符可分组为 'script' 或 'block'。

en: Character map font description
zh_CN: 字符映射表字体描述

en: The font to use for the character map. If set to 'nothing' then the default is the system font with the size doubled. Otherwise it should be a font description string like 'Sans 24'.
zh_CN: 用于字符映射表的字体。如果未设定 (nothing)，则默认使用双倍大小的系统字体，否则应当使用诸如 'Sans 24' 的字体描述字符串。

en: Snap number of columns to a power of two
zh_CN: 将列数设定为 2 的 N 次方

en: The number of columns in the character map grid is determined by the width of the window. If this setting is 'true' then the value will be forced to the nearest power of two.
zh_CN: 在字符映射表格中的列数由窗口宽度决定。如果该设定为“真”，则该值将强制为 2 的最小次方。

en: Last selected character
zh_CN: 最后选定的字符

en: This is the last character that was selected in the character map (and will be selected again when the character map is next started). By default, it is the first letter of the alphabet in the current locale.
zh_CN: 这是在字符映射表中最后被选定的字符（字符映射表再次启动时也将再次选定该字符）。默认设定时，为当前区域设置的字母表第一个字母。

en: Basic Latin
zh_CN: 基本拉丁文

en: Latin-1 Supplement
zh_CN: 拉丁文 1 补充

en: Latin Extended-A
zh_CN: 拉丁文扩展 A

en: Latin Extended-B
zh_CN: 拉丁文扩展 B

en: IPA Extensions
zh_CN: 国际音标扩展

en: Spacing Modifier Letters
zh_CN: 占位修饰字母

en: Combining Diacritical Marks
zh_CN: 组合附加记号

en: Greek and Coptic
zh_CN: 希腊文和科普特文

en: Cyrillic
zh_CN: 西里尔文

en: Cyrillic Supplement
zh_CN: 西里尔文补充

en: Armenian
zh_CN: 亚美尼亚文

en: Hebrew
zh_CN: 希伯来文

en: Arabic
zh_CN: 阿拉伯文

en: Syriac
zh_CN: 叙利亚文

en: Arabic Supplement
zh_CN: 阿拉伯文补充

en: Thaana
zh_CN: 它拿文

en: N'Ko
zh_CN: 西非书面文字

en: Samaritan
zh_CN: 撒玛利亚文

en: Mandaic
zh_CN: 曼达安文

en: Syriac Supplement
zh_CN: 叙利亚文补充

en: Arabic Extended-B
zh_CN: 阿拉伯文扩展 B

en: Arabic Extended-A
zh_CN: 阿拉伯文扩展 A

en: Devanagari
zh_CN: 天城文

en: Bengali
zh_CN: 孟加拉文

en: Gurmukhi
zh_CN: 古木基文

en: Gujarati
zh_CN: 古吉拉特文

en: Oriya
zh_CN: 奥里亚文

en: Tamil
zh_CN: 泰米尔文

en: Telugu
zh_CN: 泰卢固文

en: Kannada
zh_CN: 卡纳达文

en: Malayalam
zh_CN: 马拉雅拉姆文

en: Sinhala
zh_CN: 僧伽罗文

en: Thai
zh_CN: 泰文

en: Lao
zh_CN: 老挝文

en: Tibetan
zh_CN: 藏文

en: Myanmar
zh_CN: 缅甸文

en: Georgian
zh_CN: 格鲁吉亚文

en: Hangul Jamo
zh_CN: 谚文字母

en: Ethiopic
zh_CN: 埃塞俄比亚文

en: Ethiopic Supplement
zh_CN: 埃塞俄比亚文补充

en: Cherokee
zh_CN: 切罗基文

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字

en: Ogham
zh_CN: 欧甘文

en: Runic
zh_CN: 卢恩文

en: Tagalog
zh_CN: 他加禄文

en: Hanunoo
zh_CN: 哈努诺文

en: Buhid
zh_CN: 布希德文

en: Tagbanwa
zh_CN: 塔格班瓦文

en: Khmer
zh_CN: 高棉文

en: Mongolian
zh_CN: 蒙古文

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字扩展

en: Limbu
zh_CN: 林布文

en: Tai Le
zh_CN: 傣仂文

en: New Tai Lue
zh_CN: 新傣仂文

en: Khmer Symbols
zh_CN: 高棉文符号

en: Buginese
zh_CN: 布吉文

en: Tai Tham
zh_CN: 老傣文

en: Combining Diacritical Marks Extended
zh_CN: 组合变音标记扩展

en: Balinese
zh_CN: 巴厘文

en: Sundanese
zh_CN: 巽他文

en: Batak
zh_CN: 巴塔克文

en: Lepcha
zh_CN: 绒巴文

en: Ol Chiki
zh_CN: 桑塔利文

en: Cyrillic Extended-C
zh_CN: 西里尔文扩展 C

en: Georgian Extended
zh_CN: 格鲁吉亚文扩展

en: Sundanese Supplement
zh_CN: 巽他字母补充

en: Vedic Extensions
zh_CN: 吠陀扩展

en: Phonetic Extensions
zh_CN: 音标扩展

en: Phonetic Extensions Supplement
zh_CN: 音标扩展补充

en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_CN: 组合附加记号补充

en: Latin Extended Additional
zh_CN: 拉丁文扩展附加

en: Greek Extended
zh_CN: 希腊文扩展

en: General Punctuation
zh_CN: 常用标点

en: Superscripts and Subscripts
zh_CN: 上标和下标

en: Currency Symbols
zh_CN: 货币符号

en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_CN: 符号用组合附加记号

en: Letterlike Symbols
zh_CN: 字母式符号

en: Number Forms
zh_CN: 数字形式

en: Arrows
zh_CN: 箭头

en: Mathematical Operators
zh_CN: 数学运算符

en: Miscellaneous Technical
zh_CN: 杂项技术符号

en: Control Pictures
zh_CN: 控制图片

en: Optical Character Recognition
zh_CN: 光学识别符

en: Enclosed Alphanumerics
zh_CN: 带圈的字母数字

en: Box Drawing
zh_CN: 制表符

en: Block Elements
zh_CN: 块状元素

en: Geometric Shapes
zh_CN: 几何形状

en: Miscellaneous Symbols
zh_CN: 杂项符号

en: Dingbats
zh_CN: 什锦符号

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_CN: 杂项数学符号 A

en: Supplemental Arrows-A
zh_CN: 补充箭头 A

en: Braille Patterns
zh_CN: 盲文点字

en: Supplemental Arrows-B
zh_CN: 补充箭头 B

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_CN: 其它数学符号 B

en: Supplemental Mathematical Operators
zh_CN: 补充数学运算符

en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_CN: 杂项符号和箭头

en: Glagolitic
zh_CN: 格拉哥里文

en: Latin Extended-C
zh_CN: 拉丁文扩展 C

en: Coptic
zh_CN: 科普特文

en: Georgian Supplement
zh_CN: 格鲁吉亚文补充

en: Tifinagh
zh_CN: 提非纳文

en: Ethiopic Extended
zh_CN: 埃塞俄比亚文扩展

en: Cyrillic Extended-A
zh_CN: 西里尔文扩展 A

en: Supplemental Punctuation
zh_CN: 补充标点

en: CJK Radicals Supplement
zh_CN: 中日韩部首补充

en: Kangxi Radicals
zh_CN: 康熙部首

en: Ideographic Description Characters
zh_CN: 表意文字描述字符

en: CJK Symbols and Punctuation
zh_CN: 中日韩符号和标点

en: Hiragana
zh_CN: 日文平假名

en: Katakana
zh_CN: 日文片假名

en: Bopomofo
zh_CN: 注音符号

en: Hangul Compatibility Jamo
zh_CN: 谚文兼容字母

en: Kanbun
zh_CN: 汉文训点记号

en: Bopomofo Extended
zh_CN: 注音符号扩展

en: CJK Strokes
zh_CN: 中日韩笔画

en: Katakana Phonetic Extensions
zh_CN: 日文片假名语音扩展

en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_CN: 带圈的中日韩字符和月份

en: CJK Compatibility
zh_CN: 中日韩兼容字符

en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 A

en: Yijing Hexagram Symbols
zh_CN: 易经六十四卦符号

en: CJK Unified Ideographs
zh_CN: 中日韩统一表意文字

en: Yi Syllables
zh_CN: 彝文音节

en: Yi Radicals
zh_CN: 彝文部首

en: Lisu
zh_CN: 傈僳文

en: Vai
zh_CN: 瓦伊文

en: Cyrillic Extended-B
zh_CN: 西里尔文扩展 B

en: Bamum
zh_CN: 巴姆穆文

en: Modifier Tone Letters
zh_CN: 修饰用声调字母

en: Latin Extended-D
zh_CN: 拉丁文扩展 D

en: Syloti Nagri
zh_CN: 锡尔赫特城文

en: Common Indic Number Forms
zh_CN: 通用印度数字形式

en: Phags-pa
zh_CN: 八思巴文

en: Saurashtra
zh_CN: 索拉什特拉文

en: Devanagari Extended
zh_CN: 天城文扩展

en: Kayah Li
zh_CN: 克耶里文

en: Rejang
zh_CN: 拉让文

en: Hangul Jamo Extended-A
zh_CN: 谚文字母扩展 A

en: Javanese
zh_CN: 爪哇文

en: Myanmar Extended-B
zh_CN: 缅甸文扩展 B

en: Cham
zh_CN: 占文

en: Myanmar Extended-A
zh_CN: 缅甸文扩展 A

en: Tai Viet
zh_CN: 越南傣文

en: Meetei Mayek Extensions
zh_CN: 曼尼普尔文扩展

en: Ethiopic Extended-A
zh_CN: 埃塞俄比亚文扩展 A

en: Latin Extended-E
zh_CN: 拉丁文扩展 E

en: Cherokee Supplement
zh_CN: 切罗基文补充

en: Meetei Mayek
zh_CN: 曼尼普尔文

en: Hangul Syllables
zh_CN: 谚文音节

en: Hangul Jamo Extended-B
zh_CN: 谚文字母扩展 B

en: High Surrogates
zh_CN: 高半代理区

en: High Private Use Surrogates
zh_CN: 高半私用代理区

en: Low Surrogates
zh_CN: 低半代理区

en: Private Use Area
zh_CN: 私用区

en: CJK Compatibility Ideographs
zh_CN: 中日韩兼容表意文字

en: Alphabetic Presentation Forms
zh_CN: 字母表达形式

en: Arabic Presentation Forms-A
zh_CN: 阿拉伯表达形式 A

en: Variation Selectors
zh_CN: 异体字选择器

en: Vertical Forms
zh_CN: 竖排形式

en: Combining Half Marks
zh_CN: 组合用半符号

en: CJK Compatibility Forms
zh_CN: 中日韩兼容形式

en: Small Form Variants
zh_CN: 小型变体

en: Arabic Presentation Forms-B
zh_CN: 阿拉伯表达形式 B

en: Halfwidth and Fullwidth Forms
zh_CN: 半角及全角形式

en: Specials
zh_CN: 特殊字符

en: Linear B Syllabary
zh_CN: 线形文字 B 音节

en: Linear B Ideograms
zh_CN: 线形文字 B 表意文字

en: Aegean Numbers
zh_CN: 爱琴海数字

en: Ancient Greek Numbers
zh_CN: 古希腊数字

en: Ancient Symbols
zh_CN: 古代符号

en: Phaistos Disc
zh_CN: 斐斯托斯圆盘

en: Lycian
zh_CN: 吕西亚文

en: Carian
zh_CN: 卡里亚文

en: Coptic Epact Numbers
zh_CN: 科普特闰余数字

en: Old Italic
zh_CN: 古意大利文

en: Gothic
zh_CN: 哥特文

en: Old Permic
zh_CN: 古彼尔姆文

en: Ugaritic
zh_CN: 乌加里特文

en: Old Persian
zh_CN: 古波斯文

en: Deseret
zh_CN: 德瑟雷特文

en: Shavian
zh_CN: 萧伯纳文

en: Osmanya
zh_CN: 奥斯曼亚文

en: Osage
zh_CN: 欧塞奇文

en: Elbasan
zh_CN: 爱尔巴桑文

en: Caucasian Albanian
zh_CN: 高加索阿尔巴尼亚文

en: Vithkuqi
zh_CN: 维特库奇

en: Linear A
zh_CN: 线形文字 A

en: Latin Extended-F
zh_CN: 拉丁文扩展 F

en: Cypriot Syllabary
zh_CN: 塞浦路斯文字音表

en: Imperial Aramaic
zh_CN: 帝国亚拉姆文

en: Palmyrene
zh_CN: 帕米拉文

en: Nabataean
zh_CN: 纳巴泰文

en: Hatran
zh_CN: 哈特拉文

en: Phoenician
zh_CN: 腓尼基文

en: Lydian
zh_CN: 吕底亚文

en: Meroitic Hieroglyphs
zh_CN: 麦罗埃文圣书体

en: Meroitic Cursive
zh_CN: 麦罗埃文草书体

en: Kharoshthi
zh_CN: 佉卢文

en: Old South Arabian
zh_CN: 古南阿拉伯文

en: Old North Arabian
zh_CN: 古北阿拉伯文

en: Manichaean
zh_CN: 摩尼文

en: Avestan
zh_CN: 阿维斯陀文

en: Inscriptional Parthian
zh_CN: 碑刻帕提亚文

en: Inscriptional Pahlavi
zh_CN: 碑刻巴列维文

en: Psalter Pahlavi
zh_CN: 诗篇巴列维文

en: Old Turkic
zh_CN: 古突厥文

en: Old Hungarian
zh_CN: 古匈牙利文

en: Hanifi Rohingya
zh_CN: 哈乃斐罗兴亚文

en: Rumi Numeral Symbols
zh_CN: 卢米计数符号

en: Yezidi
zh_CN: 雅兹迪文

en: Arabic Extended-C
zh_CN: 阿拉伯文扩展 C

en: Old Sogdian
zh_CN: 古粟特文

en: Sogdian
zh_CN: 粟特文

en: Old Uyghur
zh_CN: 回鹘文

en: Chorasmian
zh_CN: 花剌子模文

en: Elymaic
zh_CN: 以利买文

en: Brahmi
zh_CN: 婆罗米文

en: Kaithi
zh_CN: 凯提文

en: Sora Sompeng
zh_CN: 索拉桑朋文

en: Chakma
zh_CN: 查克马文

en: Mahajani
zh_CN: 马哈加尼文

en: Sharada
zh_CN: 夏达拉文

en: Sinhala Archaic Numbers
zh_CN: 僧伽罗文古数字

en: Khojki
zh_CN: 可吉文

en: Multani
zh_CN: 穆尔塔尼文

en: Khudawadi
zh_CN: 库达瓦迪文

en: Grantha
zh_CN: 古兰塔文

en: Newa
zh_CN: 纽瓦文

en: Tirhuta
zh_CN: 提尔胡塔文

en: Siddham
zh_CN: 悉昙文

en: Modi
zh_CN: 莫迪文

en: Mongolian Supplement
zh_CN: 蒙古文补充

en: Takri
zh_CN: 塔卡里

en: Ahom
zh_CN: 阿洪姆文

en: Dogra
zh_CN: 多格拉文

en: Warang Citi
zh_CN: 瓦兰齐地文

en: Dives Akuru
zh_CN: 迪维斯·阿库鲁文

en: Nandinagari
zh_CN: 南迪城文

en: Zanabazar Square
zh_CN: 札那巴札尔方形字母

en: Soyombo
zh_CN: 索永布文

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended-A
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字扩展 A

en: Pau Cin Hau
zh_CN: 包钦豪文

en: Devanagari Extended-A
zh_CN: 梵文扩展 A

en: Bhaiksuki
zh_CN: 拜克舒基文

en: Marchen
zh_CN: 玛钦文

en: Masaram Gondi
zh_CN: 马萨拉姆贡德文

en: Gunjala Gondi
zh_CN: 贡贾拉贡德文

en: Makasar
zh_CN: 望加锡文

en: Kawi
zh_CN: 股爪哇文

en: Lisu Supplement
zh_CN: 僳僳文补充

en: Tamil Supplement
zh_CN: 泰米尔文补充

en: Cuneiform
zh_CN: 楔形文字

en: Cuneiform Numbers and Punctuation
zh_CN: 楔形数字和标点

en: Early Dynastic Cuneiform
zh_CN: 早王朝楔形文字

en: Cypro-Minoan
zh_CN: 塞浦路斯-米诺斯文

en: Egyptian Hieroglyphs
zh_CN: 埃及圣书体

en: Egyptian Hieroglyph Format Controls
zh_CN: 埃及圣书体格式控制

en: Anatolian Hieroglyphs
zh_CN: 安纳托利亚象形文字

en: Bamum Supplement
zh_CN: 巴姆穆文补充

en: Mro
zh_CN: 莫鲁文

en: Tangsa
zh_CN: 坦撒文

en: Bassa Vah
zh_CN: 巴萨瓦文

en: Pahawh Hmong
zh_CN: 帕哈苗文

en: Medefaidrin
zh_CN: 梅德法伊德林文

en: Miao
zh_CN: 苗文

en: Ideographic Symbols and Punctuation
zh_CN: 表意文字符号和标点

en: Tangut
zh_CN: 西夏文

en: Tangut Components
zh_CN: 西夏文偏旁

en: Khitan Small Script
zh_CN: 契丹文小脚本

en: Tangut Supplement
zh_CN: 西夏文补充

en: Kana Extended-B
zh_CN: 日文假名扩展 B

en: Kana Supplement
zh_CN: 日文假名补充

en: Kana Extended-A
zh_CN: 日文假名扩展 A

en: Small Kana Extension
zh_CN: 小型日文假名扩展

en: Nushu
zh_CN: 女书

en: Duployan
zh_CN: 杜普雷速记符号

en: Shorthand Format Controls
zh_CN: 速记格式控制

en: Znamenny Musical Notation
zh_CN: 赞玫尼圣歌音乐符号

en: Byzantine Musical Symbols
zh_CN: 拜占庭音乐符号

en: Musical Symbols
zh_CN: 音乐符号

en: Ancient Greek Musical Notation
zh_CN: 古希腊音乐记号

en: Kaktovik Numerals
zh_CN: 卡克托维克数字

en: Mayan Numerals
zh_CN: 玛雅数字

en: Tai Xuan Jing Symbols
zh_CN: 太玄经符号

en: Counting Rod Numerals
zh_CN: 算筹数码

en: Mathematical Alphanumeric Symbols
zh_CN: 数学用字母数字符号

en: Sutton SignWriting
zh_CN: 萨顿手语文字

en: Latin Extended-G
zh_CN: 拉丁文扩展 G

en: Glagolitic Supplement
zh_CN: 格拉哥里字母补充

en: Cyrillic Extended-D
zh_CN: 西里尔文扩展 D

en: Nyiakeng Puachue Hmong
zh_CN: 涅根普瓦最苗文

en: Toto
zh_CN: 托托文

en: Wancho
zh_CN: 文乔文

en: Nag Mundari
zh_CN: 蒙达里文

en: Ethiopic Extended-B
zh_CN: 埃塞俄比亚文扩展 B

en: Mende Kikakui
zh_CN: 门德基卡库文

en: Adlam
zh_CN: 阿德拉姆文

en: Indic Siyaq Numbers
zh_CN: 印度西亚格数字

en: Ottoman Siyaq Numbers
zh_CN: 奥斯曼西亚格数字

en: Arabic Mathematical Alphabetic Symbols
zh_CN: 阿拉伯数学字母符号

en: Mahjong Tiles
zh_CN: 麻将牌

en: Domino Tiles
zh_CN: 多米诺牌

en: Playing Cards
zh_CN: 扑克牌

en: Enclosed Alphanumeric Supplement
zh_CN: 带圈字母数字补充

en: Enclosed Ideographic Supplement
zh_CN: 带圈表意文字补充

en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
zh_CN: 杂项符号和象形图

en: Emoticons
zh_CN: 表情符号

en: Ornamental Dingbats
zh_CN: 装饰什锦符号

en: Transport and Map Symbols
zh_CN: 交通和地图符号

en: Alchemical Symbols
zh_CN: 炼金术符号

en: Geometric Shapes Extended
zh_CN: 几何形状扩展

en: Supplemental Arrows-C
zh_CN: 补充箭头 C

en: Supplemental Symbols and Pictographs
zh_CN: 补充符号和象形图

en: Chess Symbols
zh_CN: 象棋符号

en: Symbols and Pictographs Extended-A
zh_CN: 符号和象形图扩展 A

en: Symbols for Legacy Computing
zh_CN: 用于过时计算机的符号

en: CJK Unified Ideographs Extension B
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 B

en: CJK Unified Ideographs Extension C
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 C

en: CJK Unified Ideographs Extension D
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 D

en: CJK Unified Ideographs Extension E
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 E

en: CJK Unified Ideographs Extension F
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 F

en: CJK Unified Ideographs Extension I
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 I

en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
zh_CN: 中日韩兼容表意文字补充

en: CJK Unified Ideographs Extension G
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 G

en: CJK Unified Ideographs Extension H
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 H

en: Tags
zh_CN: 标签

en: Variation Selectors Supplement
zh_CN: 变体选择器补充

en: Supplementary Private Use Area-A
zh_CN: 补充私用区 A

en: Supplementary Private Use Area-B
zh_CN: 补充私用区 B

en: Braille
zh_CN: 盲文

en: Canadian Aboriginal
zh_CN: 加拿大原住民音节文字

en: Common
zh_CN: 公共

en: Cypriot
zh_CN: 塞浦路斯文

en: Cypro Minoan
zh_CN: 塞浦路斯-米诺斯文

en: Greek
zh_CN: 希腊文

en: Han
zh_CN: 汉字

en: Hangul
zh_CN: 谚文

en: Inherited
zh_CN: 继承

en: Latin
zh_CN: 拉丁文

en: Linear B
zh_CN: 线形文字 B

en: Phags Pa
zh_CN: 八思巴文

en: Signwriting
zh_CN: 手语文字

en: Yi
zh_CN: 彝文
