gucharmap - en to ko translation catalogue (504 entries)

note: VERSION=@VERSION@
en: Character Map
ko: 문자 표

en: Insert special characters into documents
ko: 문서에 특수 문자를 입력합니다

en: font;unicode;
ko: font;글꼴;폰트;unicode;유니코드;

en: GPL-3.0+ or GFDL-1.3-only
ko: GPL-3.0+ 또는 GFDL-1.3-only

en: GNOME Character Map is a Unicode character map program, part of GNOME desktop. This program allows characters to be displayed by unicode block or script type. It includes brief descriptions of related characters and occasionally meanings of the character in question.
ko: 그놈 문자표 유니코드 문자 표 프로그램으로 그놈 데스크톱의 일부입니다. 이 프로그램에서는 문자를 유니코드 블록이나 문자 종류 단위로 표시합니다. 문자에 대한 간략한 설명이 들어 있고, 해당 문자의 의미가 들어 있기도 합니다.

en: Gucharmap can also be used to input or enter characters (by copy and paste). The search functionality allows the use of several search methods, including by unicode name or code point of the character.
ko: 문자표는 복사와 붙여넣기를 이용해 문자를 입력하는데 사용할 수도 있습니다. 검색 기능에서는 유니코드 이름이나 코드 포인트로 문자를 검색할 수 있습니다.

en: UserDocs
ko: 사용자문서

en: GNOME
ko: 그놈

en: All
ko: 모두

en: Unicode Block
ko: 유니코드 범위

en: Korean Education Hanja
ko: 한문 교육용 기초 한자 (漢文敎育用基礎漢字)

en: Korean Hanja for Use in Personal Names
ko: 인명용 한자 (人名用漢字)

en: later removed at the code point
ko: 코드 포인트에서 나중에 제거됨

en: Font variant of
ko: 문자 변형

en: No-break version of
ko: 줄바꿈없는 형식

en: Initial presentation form of
ko: 어두형

en: Medial presentation form of
ko: 어중형

en: Final presentation form of
ko: 어말형

en: Isolated presentation form of
ko: 단독형

en: Encircled form of
ko: 원형글자

en: Superscript form of
ko: 위첨자

en: Subscript form of
ko: 아랫첨자

en: Vertical layout presentation form of
ko: 세로쓰기 표시 꼴

en: Wide compatibility character of
ko: 전각 호환 문자

en: Narrow compatibility character of
ko: 반각 호환 문자

en: Small variant form of
ko: 작은꼴 변형

en: CJK squared font variant of
ko: 한중일 네모꼴 문자 변형

en: Vulgar fraction form of
ko: 분수 형

en: Unspecified compatibility character of
ko: 지정되지 않은 호환 문자

en: Compatibility decomposition:
ko: 호환문자 분해:

en: Canonical decomposition:
ko: 정준 분해:

en: [not a printable character]
ko: [표시할 수 없는 문자]

en: General Character Properties
ko: 일반 문자 속성

en: In Unicode since:
ko: 유니코드에 포함된 시점:

note: character category
en: Unicode category:
ko: 유니코드 범위:

en: Various Useful Representations
ko: 다른 표기법

en: C octal escaped UTF-8:
ko: C언어 8진수로 표기한 UTF-8:

en: XML decimal entity:
ko: XML 10진수 엔티티:

en: Annotations and Cross References
ko: 해설 및 참고 사항

en: Alias names:
ko: 다른 이름:

en: Notes:
ko: 주의:

en: See also:
ko: 참고:

en: Approximate equivalents:
ko: 비슷한 문자:

en: Equivalents:
ko: 같은 문자:

en: CJK Ideograph Information
ko: 한중일 한자 정보

en: Definition in English:
ko: 뜻을 영어로 풀어놓기:

en: Mandarin Pronunciation:
ko: 북경어 발음:

en: Cantonese Pronunciation:
ko: 광동어 발음:

en: Japanese On Pronunciation:
ko: 일본어 음독:

en: Japanese Kun Pronunciation:
ko: 일본어 훈독:

en: Tang Pronunciation:
ko: 중국 고어(당음) 발음:

en: Korean Pronunciation:
ko: 한국어 발음:

en: Vietnamese Pronunciation:
ko: 베트남어 발음:

en: Characte_r Table
ko: 문자 표(_R)

en: Character _Details
ko: 문자 자세히(_D)

en: Character Table
ko: 문자 표

en: Unknown character, unable to identify.
ko: 알 수 없는 문자, 인식할 수 없습니다.

en: Not found.
ko: 찾지 못함.

en: Character found.
ko: 문자를 찾았습니다.

en: By _Script
ko: 문자 범위 순서(_S)

en: By _Unicode Block
ko: 유니코드 범위 순서(_U)

en: Sho_w only glyphs from this font
ko: 이 글꼴의 글리프만 표시(_W)

en: Snap _Columns to Power of Two
ko: 2의 거듭제곱으로 가로 칸 맞추기(_C)

en: Zoom _In
ko: 확대(_I)

en: Zoom _Out
ko: 축소(_O)

en: _Normal Size
ko: 보통 크기(_N)

en: _Find
ko: 찾기(_F)

en: _Help
ko: 도움말(_H)

en: _About
ko: 정보(_A)

en: _Close Window
ko: 창 닫기(_C)

en: _File
ko: 파일(_F)

en: _Close
ko: 닫기(_C)

en: _View
ko: 보기(_V)

en: _Search
ko: 검색(_S)

en: Find _Next
ko: 다음 찾기(_N)

en: Find _Previous
ko: 이전 찾기(_P)

en: _Go
ko: 이동(_G)

en: _Next Character
ko: 다음 문자(_N)

en: _Previous Character
ko: 이전 문자(_P)

en: _Contents
ko: 차례(_C)

en: Font
ko: 글꼴

en: Font Family
ko: 글꼴 계열

en: Font Size
ko: 글꼴 크기

en: Script
ko: 문자 범위

note: Unicode assigns "Unknown" as the script name for any character not * specifically listed in Scripts.txt
en: Unknown
ko: 알 수 없음

en: Information
ko: 정보

note: follow hig guidelines
en: Find
ko: 찾기

en: _Previous
ko: 이전(_P)

en: _Next
ko: 다음(_N)

en: _Search:
ko: 검색(_S):

en: Match _whole word
ko: 전체 단어 일치(_W)

en: Search in character _details
ko: 문자 자세한 정보에서 검색(_D)

en: <Non Private Use High Surrogate>
ko: <비 개인용 상위 확장코드>

en: <Private Use High Surrogate>
ko: <개인용 상위 확장코드>

en: <Low Surrogate>
ko: <하위 확장코드>

en: <Private Use>
ko: <개인 영역>

en: <Plane 15 Private Use>
ko: <개인 영역 15 수준>

en: <Plane 16 Private Use>
ko: <개인 영역 16 수준>

en: <not assigned>
ko: <지정되지 않음>

en: Other, Control
ko: 기타, 제어문자

en: Other, Format
ko: 기타, 형식

en: Other, Not Assigned
ko: 기타, 지정되지 않음

en: Other, Private Use
ko: 기타, 개인 영역

en: Other, Surrogate
ko: 기타, 확장 코드

en: Letter, Lowercase
ko: 문자, 소문자

en: Letter, Modifier
ko: 문자, 변경자

en: Letter, Other
ko: 문자, 기타

en: Letter, Titlecase
ko: 문자, 제목 문자

en: Letter, Uppercase
ko: 문자, 대문자

en: Mark, Spacing Combining
ko: 표시, 공백 조합

en: Mark, Enclosing
ko: 표시, 둘러싸기

en: Mark, Non-Spacing
ko: 표시, 공백 아님

en: Number, Decimal Digit
ko: 숫자, 10진 숫자

en: Number, Letter
ko: 숫자, 문자

en: Number, Other
ko: 숫자, 그외

en: Punctuation, Connector
ko: 구두 기호, 연결자

en: Punctuation, Dash
ko: 구두 기호, 대시

en: Punctuation, Close
ko: 구두 기호, 닫기

en: Punctuation, Final Quote
ko: 구두 기호, 닫는 따옴표

en: Punctuation, Initial Quote
ko: 구두 기호, 여는 따옴표

en: Punctuation, Other
ko: 구두 기호, 기타

en: Punctuation, Open
ko: 구두 기호, 열기

en: Symbol, Currency
ko: 기호, 통화

en: Symbol, Modifier
ko: 기호, 변경자

en: Symbol, Math
ko: 기호, 수학

en: Symbol, Other
ko: 기호, 기타

en: Separator, Line
ko: 분리 기호, 줄

en: Separator, Paragraph
ko: 분리 기호, 문단

en: Separator, Space
ko: 분리 기호, 공백

en: GNOME Character Map
ko: 그놈 문자 표

en: Based on the Unicode Character Database 16.0.0
ko: 유니코드 문자 데이터베이스 16.0.0 기준

en: Next Script
ko: 다음 문자 범위

en: Previous Script
ko: 이전 문자 범위

en: Next Block
ko: 다음 범위

en: Previous Block
ko: 이전 범위

note: Text to copy entry + button
en: _Text to copy:
ko: 복사할 텍스트(_T):

en: Copy to the clipboard.
ko: 클립보드로 복사합니다.

en: Page _Setup
ko: 페이지 설정(_S)

note: g_menu_append (G_MENU (model), _("Print Preview"), "win.print-preview");
en: _Print
ko: 인쇄(_P)

en: Font to start with; ex: 'Serif 27'
ko: 시작할 글꼴, 예: 'Gulim 27'

en: FONT
ko: <글꼴>

en: [STRING…]
ko: [문자열…]

en: Character map grouping method
ko: 문자 표 모으기 방식

en: This is how the characters in the character map are grouped. The characters can either be grouped by 'script' or 'block'.
ko: 문자 표에서 문자를 모으는 기준입니다. 'script' 또는 'block' 단위로 모을 수 있습니다.

en: Character map font description
ko: 문자 표 글꼴 설명

en: The font to use for the character map. If set to 'nothing' then the default is the system font with the size doubled. Otherwise it should be a font description string like 'Sans 24'.
ko: 문자 표에 사용할 글꼴. 'nothing'으로 설정하면 기본 시스템 글꼴에서 크기만 두 배로 확대해 사용합니다. 'nothing'이 아니면 'Sans 24' 따위의 글꼴 지정 문자열입니다.

en: Snap number of columns to a power of two
ko: 2의 거듭제곱으로 가로 칸 맞추기

en: The number of columns in the character map grid is determined by the width of the window. If this setting is 'true' then the value will be forced to the nearest power of two.
ko: 문자 표의 격자에서 열 개수는 창의 너비에 따라 결정됩니다. 이 값이 참이면 그 값은 가장 가까운 2의 거듭제곱으로 맞춥니다.

en: Last selected character
ko: 최근에 선택한 문자

en: This is the last character that was selected in the character map (and will be selected again when the character map is next started). By default, it is the first letter of the alphabet in the current locale.
ko: 이 문자는 문자 표에서 최종으로 선택한 문자입니다 (그리고 문자표가 다음에 시작될때 다시 선택됩니다). 문자 표가 다음번에 시작할 때 이 문자를 선택합니다). 기본 선택은, 현재의 로캘의 첫번째 글자입니다.

[ctx: First letter]
note: The unicode code point of the first letter of the alphabet
en: 0x41
ko: 0xAC00

en: Adlam
ko: 애들램 문자

en: Aegean Numbers
ko: 에게 숫자

en: Ahom
ko: 아홈 문자

en: Alchemical Symbols
ko: 연금술 기호

en: Alphabetic Presentation Forms
ko: 알파벳 표시 꼴

en: Anatolian Hieroglyphs
ko: 아나톨리아 상형문자

en: Ancient Greek Musical Notation
ko: 고대 그리스 음표

en: Ancient Greek Numbers
ko: 고대 그리스 숫자

en: Ancient Symbols
ko: 고대 기호

en: Arabic
ko: 아랍 문자

en: Arabic Extended-A
ko: 아랍 문자 확장영역 A

en: Arabic Extended-B
ko: 아랍 문자 확장영역 B

en: Arabic Extended-C
ko: 아랍 문자 확장영역 C

en: Arabic Mathematical Alphabetic Symbols
ko: 아랍 수학용 알파벳 기호

en: Arabic Presentation Forms-A
ko: 아랍 문자 표시 꼴 A

en: Arabic Presentation Forms-B
ko: 아랍 문자 표시 꼴 B

en: Arabic Supplement
ko: 아랍 문자 추가영역

en: Armenian
ko: 아르메니아 문자

en: Arrows
ko: 화살표

en: Avestan
ko: 아베스탄어

en: Balinese
ko: 발리 문자

en: Bamum
ko: 바뭄어 문자

en: Bamum Supplement
ko: 바뭄어 문자 추가영역

en: Basic Latin
ko: 기본 라틴문자

en: Bassa Vah
ko: 바사 문자

en: Batak
ko: 바타크 문자

en: Bengali
ko: 벵골 문자

en: Bhaiksuki
ko: 바이크수키 문자

en: Block Elements
ko: 블럭 요소

en: Bopomofo
ko: 주음부호(중국어 발음기호)

en: Bopomofo Extended
ko: 주음부호 확장영역

en: Box Drawing
ko: 테두리 모양

en: Brahmi
ko: 브라흐미 문자

en: Braille Patterns
ko: 점자 모양

en: Buginese
ko: 부기스 문자

en: Buhid
ko: 부히드 문자

en: Byzantine Musical Symbols
ko: 비잔틴 음악 기호

en: CJK Compatibility
ko: 한중일 호환 영역

en: CJK Compatibility Forms
ko: 한중일 호환 꼴

en: CJK Compatibility Ideographs
ko: 한중일 호환 한자

en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
ko: 한중일 호환 보충 한자

en: CJK Radicals Supplement
ko: 한중일 부수 추가영역

en: CJK Strokes
ko: 한중일 획수

en: CJK Symbols and Punctuation
ko: 한중일 기호 및 문장 부호

en: CJK Unified Ideographs
ko: 한중일 통합 한자

en: CJK Unified Ideographs Extension A
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 A

en: CJK Unified Ideographs Extension B
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 B

en: CJK Unified Ideographs Extension C
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 C

en: CJK Unified Ideographs Extension D
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 D

en: CJK Unified Ideographs Extension E
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 E

en: CJK Unified Ideographs Extension F
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 F

en: CJK Unified Ideographs Extension G
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 G

en: CJK Unified Ideographs Extension H
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 H

en: CJK Unified Ideographs Extension I
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 I

en: Carian
ko: 카리 문자

en: Caucasian Albanian
ko: 캅카스 알바니아 문자

en: Chakma
ko: 차크마 문자

en: Cham
ko: 참 문자

en: Cherokee
ko: 체로키 문자

en: Cherokee Supplement
ko: 체로키 문자 추가영역

en: Chess Symbols
ko: 체스 기호

en: Chorasmian
ko: 호라즘 문자

en: Combining Diacritical Marks
ko: 조합 구분 표시

en: Combining Diacritical Marks Extended
ko: 조합 구분 표시 확장영역

en: Combining Diacritical Marks Supplement
ko: 조합 구분 표시 추가영역

en: Combining Diacritical Marks for Symbols
ko: 기호용 조합 구분 표시

en: Combining Half Marks
ko: 조합 반각 표시

en: Common Indic Number Forms
ko: 인도 공통 숫자

en: Control Pictures
ko: 제어 문자 표시

en: Coptic
ko: 콥트 문자

en: Coptic Epact Numbers
ko: 콥트어 이팩트 번호

en: Counting Rod Numerals
ko: 산가지 숫자

en: Cuneiform
ko: 설형 문자

en: Cuneiform Numbers and Punctuation
ko: 설형 숫자및 구두기호

en: Currency Symbols
ko: 화폐 기호

en: Cypriot Syllabary
ko: 키프로스 음절표

en: Cypro-Minoan
ko: 키프로-미노아 문자

en: Cyrillic
ko: 키릴 문자

en: Cyrillic Extended-A
ko: 키릴 문자 확장영역 A

en: Cyrillic Extended-B
ko: 키릴 문자 확장영역 B

en: Cyrillic Extended-C
ko: 키릴 문자 확장영역 C

en: Cyrillic Extended-D
ko: 키릴 문자 확장영역 D

en: Cyrillic Supplement
ko: 키릴 문자 추가영역

en: Deseret
ko: 데저렛 문자

en: Devanagari
ko: 데바나가리 문자

en: Devanagari Extended
ko: 데바나가리 확장영역

en: Devanagari Extended-A
ko: 데바나가리 확장영역 A

en: Dingbats
ko: 딩뱃 기호

en: Dives Akuru
ko: 디베스 아쿠루 문자

en: Dogra
ko: 도그라 문자

en: Domino Tiles
ko: 도미노 타일

en: Duployan
ko: 듀플로이언 속기 문자

en: Early Dynastic Cuneiform
ko: 초기 왕조 쐐기 문자

en: Egyptian Hieroglyph Format Controls
ko: 고대 이집트 신성문자 형식 제어 문자

en: Egyptian Hieroglyphs
ko: 고대 이집트 신성문자

en: Egyptian Hieroglyphs Extended-A
ko: 고대 이집트 신성문자 확장영역 A

en: Elbasan
ko: 엘바산 문자

en: Elymaic
ko: 엘리마이스 문자

en: Emoticons
ko: 이모티콘

en: Enclosed Alphanumeric Supplement
ko: 괄호 영문자 및 숫자 추가영역

en: Enclosed Alphanumerics
ko: 괄호 영문자

en: Enclosed CJK Letters and Months
ko: 한중일 둘러싼 문자 및 날짜 기호

en: Enclosed Ideographic Supplement
ko: 괄호 한자 추가영역

en: Ethiopic
ko: 에티오피아 문자

en: Ethiopic Extended
ko: 에티오피아 문자 확장영역

en: Ethiopic Extended-A
ko: 에티오피아 문자 확장영역 A

en: Ethiopic Extended-B
ko: 에티오피아 문자 확장영역 B

en: Ethiopic Supplement
ko: 에티오피아 문자 추가영역

en: Garay
ko: 가라이 문자

en: General Punctuation
ko: 일반 문장 부호

en: Geometric Shapes
ko: 도형

en: Geometric Shapes Extended
ko: 도형 확장영역

en: Georgian
ko: 그루지야 문자

en: Georgian Extended
ko: 그루지야 문자 확장영역

en: Georgian Supplement
ko: 그루지야 문자 추가영역

en: Glagolitic
ko: 글라골루 문자

en: Glagolitic Supplement
ko: 글라골루 문자 추가영역

en: Gothic
ko: 고트 문자

en: Grantha
ko: 그랜사 문자

en: Greek Extended
ko: 그리스 문자 확장영역

en: Greek and Coptic
ko: 그리스 문자 및 콥트 문자

en: Gujarati
ko: 구자라트 문자

en: Gunjala Gondi
ko: 건잘라 곤디 문자

en: Gurmukhi
ko: 구르무키 문자

en: Gurung Khema
ko: 구룽 케마 문자

en: Halfwidth and Fullwidth Forms
ko: 반각 및 전각 꼴

en: Hangul Compatibility Jamo
ko: 한글 호환 자모

en: Hangul Jamo
ko: 한글 자모

en: Hangul Jamo Extended-A
ko: 한글 자모 확장영역 A

en: Hangul Jamo Extended-B
ko: 한글 자모 확장영역 B

en: Hangul Syllables
ko: 한글 음절

en: Hanifi Rohingya
ko: 하니피 로힝야 문자

en: Hanunoo
ko: 하누누 문자

en: Hatran
ko: 하트란 문자

en: Hebrew
ko: 히브리 문자

en: High Private Use Surrogates
ko: 개인용 상위 확장코드

en: High Surrogates
ko: 상위 확장코드

en: Hiragana
ko: 히라가나

en: IPA Extensions
ko: 국제 음표 문자 확장영역

en: Ideographic Description Characters
ko: 한자 기술 문자

en: Ideographic Symbols and Punctuation
ko: 표의문자용 기호 및 구두 기호

en: Imperial Aramaic
ko: 황실 아람어 알파벳

en: Indic Siyaq Numbers
ko: 인도 시야크 숫자

en: Inscriptional Pahlavi
ko: 팔레비어 새김 문자

en: Inscriptional Parthian
ko: 파르티아어 새김 문자

en: Javanese
ko: 자와어

en: Kaithi
ko: 카이시 문자

en: Kaktovik Numerals
ko: 칵토빅 숫자

en: Kana Extended-A
ko: 가나 확장영역 A

en: Kana Extended-B
ko: 가나 확장영역 B

en: Kana Supplement
ko: 가나 추가영역

en: Kanbun
ko: 간분

en: Kangxi Radicals
ko: 강희자전 부수

en: Kannada
ko: 칸나다 문자

en: Katakana
ko: 카타카나

en: Katakana Phonetic Extensions
ko: 카타카나 발음 확장영역

en: Kawi
ko: 카위 문자

en: Kayah Li
ko: 카야 리 문자

en: Kharoshthi
ko: 카로시디 문자

en: Khitan Small Script
ko: 거란 소자

en: Khmer
ko: 크메르 문자

en: Khmer Symbols
ko: 크메르 기호

en: Khojki
ko: 코즈키 문자

en: Khudawadi
ko: 쿠다와디 문자

en: Kirat Rai
ko: 키랏 라이 문자

en: Lao
ko: 라오 문자

en: Latin Extended Additional
ko: 라틴 확장 추가영역

en: Latin Extended-A
ko: 라틴문자 확장영역 A

en: Latin Extended-B
ko: 라틴문자 확장영역 B

en: Latin Extended-C
ko: 라틴문자 확장영역 C

en: Latin Extended-D
ko: 라틴문자 확장영역 D

en: Latin Extended-E
ko: 라틴문자 확장영역 E

en: Latin Extended-F
ko: 라틴문자 확장영역 F

en: Latin Extended-G
ko: 라틴문자 확장영역 G

en: Latin-1 Supplement
ko: 라틴-1 문자 추가영역

en: Lepcha
ko: 레프차 문자

en: Letterlike Symbols
ko: 문자 모양 기호

en: Limbu
ko: 림부 문자

en: Linear A
ko: 선형 A

en: Linear B Ideograms
ko: 선형 B 표의문자

en: Linear B Syllabary
ko: 선형 B 음절문자

en: Lisu
ko: 리수 문자

en: Lisu Supplement
ko: 리수 문자 추가영역

en: Low Surrogates
ko: 하위 확장코드

en: Lycian
ko: 리키아 문자

en: Lydian
ko: 리디아 문자

en: Mahajani
ko: 마하자니 문자

en: Mahjong Tiles
ko: 마작 타일

en: Makasar
ko: 마카사르 문자

en: Malayalam
ko: 말라얌람 문자

en: Mandaic
ko: 만다르어 문자

en: Manichaean
ko: 마니교 문자

en: Marchen
ko: 샹슝 문자

en: Masaram Gondi
ko: 마사람 곤디 문자

en: Mathematical Alphanumeric Symbols
ko: 수학용 알파벳, 숫자 기호

en: Mathematical Operators
ko: 수학 연산자

en: Mayan Numerals
ko: 마야 숫자

en: Medefaidrin
ko: 메데파이드린 문자

en: Meetei Mayek
ko: 메이테이 문자

en: Meetei Mayek Extensions
ko: 메이테이 문자 확장영역

en: Mende Kikakui
ko: 멘데어 키카쿠이 문자

en: Meroitic Cursive
ko: 메로에 필기체

en: Meroitic Hieroglyphs
ko: 메로에 상형문자

en: Miao
ko: 먀오 문자

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
ko: 여러가지 수학기호 A

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
ko: 여러가지 수학기호 B

en: Miscellaneous Symbols
ko: 여러가지 기호

en: Miscellaneous Symbols and Arrows
ko: 여러가지 기호 및 화살표

en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
ko: 여러가지 기호 및 그림 문자

en: Miscellaneous Technical
ko: 여러가지 기타 서술 기호

en: Modi
ko: 모디 문자

en: Modifier Tone Letters
ko: 변조 성조 문자

en: Mongolian
ko: 몽골 문자

en: Mongolian Supplement
ko: 몽골 문자 추가영역

en: Mro
ko: 므로 문자

en: Multani
ko: 물타니 문자

en: Musical Symbols
ko: 음악 기호

en: Myanmar
ko: 미얀마 문자

en: Myanmar Extended-A
ko: 미얀마 확장영역 A

en: Myanmar Extended-B
ko: 미얀마 확장영역 B

en: Myanmar Extended-C
ko: 미얀마 확장영역 C

en: N'Ko
ko: 은코 문자

en: Nabataean
ko: 나바테아 문자

en: Nag Mundari
ko: 나그 문다리 문자

en: Nandinagari
ko: 난디나가리 문자

en: New Tai Lue
ko: 신 타이 루에

en: Newa
ko: 네와 문자

en: Number Forms
ko: 여러가지 숫자

en: Nushu
ko: 뉘수 문자

en: Nyiakeng Puachue Hmong
ko: 창세기 몽족 문자

en: Ogham
ko: 오검 문자

en: Ol Chiki
ko: 올 치키 문자

en: Ol Onal
ko: 올 오날 문자

en: Old Hungarian
ko: 옛 헝가리 문자

en: Old Italic
ko: 고대 이탈리아 문자

en: Old North Arabian
ko: 고대 북아라비아 문자

en: Old Permic
ko: 고대 페름어

en: Old Persian
ko: 옛 페르시아 문자

en: Old Sogdian
ko: 고대 소그드 문자

en: Old South Arabian
ko: 고대 남아라비아 문자

en: Old Turkic
ko: 고대 튀르크 문자

en: Old Uyghur
ko: 고대 위구르 문자

en: Optical Character Recognition
ko: 광학 인식 문자

en: Oriya
ko: 오리야 문자

en: Ornamental Dingbats
ko: 장식용 딩뱃 기호

en: Osage
ko: 오세이지 문자

en: Osmanya
ko: 오스마냐 문자

en: Ottoman Siyaq Numbers
ko: 오스만 시야크 숫자

en: Pahawh Hmong
ko: 파하우몽 문자

en: Palmyrene
ko: 팔미라 문자

en: Pau Cin Hau
ko: 파우 킨 하우 문자

en: Phags-pa
ko: 파스파 문자

en: Phaistos Disc
ko: 파이스토스 원판

en: Phoenician
ko: 페니키아 문자

en: Phonetic Extensions
ko: 발음 확장영역

en: Phonetic Extensions Supplement
ko: 발음 확장 추가영역

en: Playing Cards
ko: 플레잉카드

en: Private Use Area
ko: 개인 사용 영역

en: Psalter Pahlavi
ko: 시편 팔레비어 문자

en: Rejang
ko: 레장 문자

en: Rumi Numeral Symbols
ko: 루미 숫자 기호

en: Runic
ko: 룬 문자

en: Samaritan
ko: 사마리아 문자

en: Saurashtra
ko: 사우라슈트라 문자

en: Sharada
ko: 샤라다 문자

en: Shavian
ko: 쇼 문자

en: Shorthand Format Controls
ko: 속기 형식 컨트롤 문자

en: Siddham
ko: 시드햄 문자

en: Sinhala
ko: 신할라 문자

en: Sinhala Archaic Numbers
ko: 신할라 고대 숫자

en: Small Form Variants
ko: 작은꼴 변형

en: Small Kana Extension
ko: 작은 가나꼴 확장영역

en: Sogdian
ko: 소그드 문자

en: Sora Sompeng
ko: 소라 솜펭 문자

en: Soyombo
ko: 소욤보 문자

en: Spacing Modifier Letters
ko: 간격 조정 문자

en: Specials
ko: 특수 문자

en: Sundanese
ko: 순다 문자

en: Sundanese Supplement
ko: 순다 문자 추가영역

en: Sunuwar
ko: 수누와르 문자

en: Superscripts and Subscripts
ko: 위첨자/아래첨자

en: Supplemental Arrows-A
ko: 화살표 추가영역 A

en: Supplemental Arrows-B
ko: 화살표 추가영역 B

en: Supplemental Arrows-C
ko: 화살표 추가영역 C

en: Supplemental Mathematical Operators
ko: 수학 연산자 추가영역

en: Supplemental Punctuation
ko: 추가 문장 부호

en: Supplemental Symbols and Pictographs
ko: 추가 기호 및 그림 문자

en: Supplementary Private Use Area-A
ko: 사용자 추가영역 A

en: Supplementary Private Use Area-B
ko: 사용자 추가영역 B

en: Sutton SignWriting
ko: 서튼 수화 표기

en: Syloti Nagri
ko: 실헤티 나가리

en: Symbols and Pictographs Extended-A
ko: 기호 및 그림 문자 확장영역 A

en: Symbols for Legacy Computing
ko: 레거시 컴퓨팅 기호

en: Symbols for Legacy Computing Supplement
ko: 레거시 컴퓨팅 기호 추가영역

en: Syriac
ko: 시리아 문자

en: Syriac Supplement
ko: 시리아 문자 추가영역

en: Tagalog
ko: 타갈로그 문자

en: Tagbanwa
ko: 타그반와 문자

en: Tags
ko: 태그

en: Tai Le
ko: 타이레 문자

en: Tai Tham
ko: 타이삼 문자

en: Tai Viet
ko: 타이비엣 문자

en: Tai Xuan Jing Symbols
ko: 태현경 기호

en: Takri
ko: 타크리 문자

en: Tamil
ko: 타밀 문자

en: Tamil Supplement
ko: 타밀 문자 추가영역

en: Tangsa
ko: 탕사 문자

en: Tangut
ko: 서하 문자

en: Tangut Components
ko: 서하 문자 구성요소

en: Tangut Supplement
ko: 서하 문자 추가영역

en: Telugu
ko: 텔루구 문자

en: Thaana
ko: 타너 문자

en: Thai
ko: 타이 문자

en: Tibetan
ko: 티베트 문자

en: Tifinagh
ko: 티피나그 문자

en: Tirhuta
ko: 티르후타 문자

en: Todhri
ko: 토드리 문자

en: Toto
ko: 토토 문자

en: Transport and Map Symbols
ko: 교통 및 지도 기호

en: Tulu-Tigalari
ko: 툴루-티갈라리 문자

en: Ugaritic
ko: 우가릿 문자

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
ko: 통합 캐나다 원주민 음절

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
ko: 통합 캐나다 원주민 음절 확장영역

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended-A
ko: 통합 캐나다 원주민 음절 확장영역 A

en: Vai
ko: 바이 문자

en: Variation Selectors
ko: 여러가지 선택자

en: Variation Selectors Supplement
ko: 여러가지 선택자 추가영역

en: Vedic Extensions
ko: 베다 확장영역

en: Vertical Forms
ko: 세로 모양

en: Vithkuqi
ko: 비스쿠치 문자

en: Wancho
ko: 완초 문자

en: Warang Citi
ko: 바랑 크시티 문자

en: Yezidi
ko: 야지디 문자

en: Yi Radicals
ko: 이 문자 부수

en: Yi Syllables
ko: 이 음절문자

en: Yijing Hexagram Symbols
ko: 주역 6선형 기호

en: Zanabazar Square
ko: 자나바자르 정방형 문자

en: Znamenny Musical Notation
ko: 즈나메니 음표

en: Braille
ko: 점자

en: Canadian Aboriginal
ko: 캐나다 원주민 문자

en: Common
ko: 일반

en: Cypriot
ko: 키프로스어

en: Cypro Minoan
ko: 키프로 미노아 문자

en: Greek
ko: 그리스어

en: Han
ko: 한자

en: Hangul
ko: 한글

en: Inherited
ko: 의존

en: Latin
ko: 라틴

en: Linear B
ko: 선형 B

en: Phags Pa
ko: 파스파 문자

en: Signwriting
ko: 수화 표기

en: Tulu Tigalari
ko: 툴루 티갈라리 문자

en: Yi
ko: 이 문자
