hamster-time-tracker - en to ko translation catalogue (166 entries)

en: Add Earlier Activity
ko: 이전 활동 추가

en: to
ko: -

en: in progress
ko: 진행 중

en: Description:
ko: 설명:

en: Time:
ko: 시간:

en: Activity:
ko: 활동:

en: Tags:
ko: 꼬리표:

en: Stop tracking on idle
ko: 절전 상태에 추적 중지

en: Stop tracking current activity when computer becomes idle
ko: 컴퓨터가 절전 상태가 되면 현재 활동의 추적을 중지합니다

en: Stop tracking on shutdown
ko: 컴퓨터를 끄면 추적 중지

en: Stop tracking current activity on shutdown
ko: 컴퓨터를 끄면 현재 활동의 추적을 중지합니다

en: Remind of current task every x minutes
ko: 현재 활동을 매 몇분마다 알립니다

en: Remind of current task every specified amount of minutes. Set to 0 or greater than 120 to disable reminder.
ko: 현재 활동을 지정한 분마다 알립니다. 0으로 설정하거나 120보다 큰 값으로 설정하면 알리지 않습니다.

en: Also remind when no activity is set
ko: 활동을 설정하지 않은 경우에도 알리기

en: Also remind every notify_interval minutes if no activity has been started.
ko: 활동이 시작하지 않았을 때에도 매 notify_interval 분마다 알립니다.

en: At what time does the day start (defaults to 5:30AM)
ko: 하루가 시작하는 시각 (기본값은 오전 5:30)

en: Activities will be counted as to belong to yesterday if the current time is less than the specified day start; and today, if it is over the time. Activities that span two days, will tip over to the side where the largest part of the activity is.
ko: 현재 시각이 지정한 하루의 시작 시각보다 이전이면 어제 날짜의 활동으로 취급되고, 하루의 시작 시각보다 나중이면 오늘 날짜의 활동으로 취급됩니다. 이틀에 걸쳐서 이루어진 활동의 경우 시간이 긴 쪽 날짜의 활동으로 취급됩니다.

en: Should workspace switch trigger activity switch
ko: 작업 공간을 전환하면 활동을 전환합니다

en: List of enabled tracking methods. "name" will enable switching activities by name defined in workspace_mapping. "memory" will enable switching to the last activity when returning to a previous workspace.
ko: 사용하는 추적 방법 목록. "name"이면 workspace_mapping에서 정의한 활동으로 전환합니다. "memory"면 작업 공간으로 돌아가면 최근 활동으로 전환합니다.

en: Switch activity on workspace change
ko: 작업 공간을 바꾸면 활동 전환

en: If switching by name is enabled, this list sets the activity names that should be switched to, workspaces represented by the index of item.
ko: 이름으로 전환하는 경우, 이 목록에서 전환할 활동의 이름을 설정합니다. 목록의 항목은 순서대로 해당 번호의 작업 공간에 해당하는 활동입니다.

en: Show / hide Time Tracker Window
ko: 시간 추적 창을 보이기 / 감추기

en: Keyboard shortcut for showing / hiding the Time Tracker window.
ko: 시간 추적 프로그램 창을 보이고 감추는 바로 가기 키.

en: Toggle hamster application window action
ko: 햄스터 프로그램 창 토글 동작

en: Command for toggling visibility of the hamster application window.
ko: 햄스터 프로그램 창을 보일지 말지 토글하는 명령.

en: Toggle hamster application window
ko: 햄스터 프로그램 창 토글

en: Toggle visibility of the hamster application window.
ko: 햄스터 프로그램 창을 표시할지 토글합니다.

en: Time Tracker
ko: 시간 추적

en: Project Hamster - track your time
ko: 프로젝트 햄스터 - 시간 추적

en: Time Tracking Overview
ko: 시간 추적 개요

en: The overview window of hamster time tracker
ko: 햄스터 타임 추적의 개요 창

en: Show Statistics
ko: 통계 표시

en: Categories
ko: 분류

en: Activities
ko: 활동

en: Tags
ko: 꼬리표

en: No data for this interval
ko: 이 기간에 데이터가 없습니다

en: Save report...
ko: 보고서 저장...

en: Day
ko: 일

en: Week
ko: 주

en: Month
ko: 달

en: Overview — Hamster
ko: 개요 — 햄스터

en: _Overview
ko: 개요(_O)

en: Activity
ko: 활동

en: _View
ko: 보기(_V)

en: Totals
ko: 전체

en: Remove
ko: 제거

en: Add new
ko: 새로 추가

en: Edit
ko: 편집

en: Time Tracker Preferences
ko: 시간 추적 기본 설정

en: Stop tracking when computer becomes idle
ko: 컴퓨터가 절전 상태이면 추적 중지

en: Remind of current activity every:
ko: 현재 활동을 알려주는 시간 주기:

en: New day starts at
ko: 하루의 시작 시각:

en: Use following todo list if available:
ko: 가능하면 다음 할 일 목록 사용:

en: Integration
ko: 통합

en: Tracking
ko: 추적

en: _Categories
ko: 분류(_C)

en: Category list
ko: 분류 목록

en: Add category
ko: 분류 추가

en: Remove category
ko: 분류 제거

en: Edit category
ko: 분류 편집

en: _Activities
ko: 활동(_A)

en: Activity list
ko: 활동 목록

en: Add activity
ko: 활동 추가

en: Remove activity
ko: 활동 제거

en: Edit activity
ko: 활동 편집

en: Tags that should appear in autocomplete
ko: 자동 완성될 꼬리표

en: Categories and Tags
ko: 분류 및 꼬리표

en: Resume the last activity when returning to a workspace
ko: 작업 공간으로 돌아오면 최근 활동 다시 시작:

en: Start new activity when switching workspaces:
ko: 작업 공간을 바꾸면 새 활동 시작:

en: Workspaces
ko: 작업 공간

en: Day:
ko: 일:

en: Week:
ko: 주:

en: Month:
ko: 달:

en: Range:
ko: 범위:

en: Apply
ko: 적용

en: _Tracking
ko: 추적(_T)

en: Add earlier activity
ko: 이전 활동 추가

en: Overview
ko: 개요

en: Statistics
ko: 통계

en: _Edit
ko: 편집(_E)

en: _Help
ko: 도움말(_H)

en: Contents
ko: 차례

en: Sto_p tracking
ko: 추적 중지(_P)

en: S_witch
ko: 전환(_W)

en: Start _Tracking
ko: 추적 시작(_T)

en: Start new activity
ko: 새 활동 시작

en: Today
ko: 오늘

en: totals
ko: 전체

en: Show Overview
ko: 개요 표시

en: No activity
ko: 활동 없음

en: Category
ko: 분류

en: Description
ko: 설명

en: Start
ko: 시작

en: End
ko: 끝

en: Duration
ko: 기간

en: Project Hamster — track your time
ko: 프로젝트 햄스터 — 시간 추적

en: Project Hamster Website
ko: 프로젝트 햄스터 홈페이지

en: About Time Tracker
ko: 시간 추적 정보

en: Unsorted
ko: 분류 없음

note: defaults
en: Work
ko: 업무

en: Reading news
ko: 뉴스 읽기

en: Checking stocks
ko: 주식 시세 확인

en: Super secret project X
ko: 초 극비 프로젝트 엑스

en: World domination
ko: 세계 정복

en: Day-to-day
ko: 일일 작업

en: Lunch
ko: 점심

en: Watering flowers
ko: 꽃에 물 주기

en: Doing handstands
ko: 물구나무서기

en: Update activity
ko: 활동 업데이트

note: duration in round hours
en: %dh
ko: %d시간

note: duration less than hour
en: %dmin
ko: %d분

note: x hours, y minutes
en: %dh %dmin
ko: %d시간 %d분

note: label of date range if looking on single day date format for overview label when only single day is visible Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %B %d, %Y
ko: %Y년 %B %d일

note: label of date range if start and end years don't match letter after prefixes (start_, end_) is the one of standard python date formatting ones- you can use all of them see http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s
ko: %(start_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일 – %(end_Y)s년 %(end_B)s %(end_d)s일

note: label of date range if start and end month do not match letter after prefixes (start_, end_) is the one of standard python date formatting ones- you can use all of them see http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %(start_B)s %(start_d)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s
ko: %(end_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일 – %(end_B)s %(end_d)s일

note: label of date range for interval in same month letter after prefixes (start_, end_) is the one of standard python date formatting ones- you can use all of them see http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %(start_B)s %(start_d)s – %(end_d)s, %(end_Y)s
ko: %(end_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일 – %(end_d)s일

[ctx: overview list]
en: %A, %b %d
ko: %b %d일 %A

en: %s hours tracked total
ko: 전체 %s시간 추적

note: Translators: 'None' refers here to the Todo list choice in Hamster preferences (Tracking tab)
en: None
ko: 없음

en: Name
ko: 이름

en: New category
ko: 새 분류

en: New activity
ko: 새 활동

note: notify interval slider value label
en: %(interval_minutes)d minute | %(interval_minutes)d minutes
ko[0]: %(interval_minutes)d분

note: notify interval slider value label
en: Never
ko: 하지 않음

note: column title in the TSV export format
en: activity
ko: 활동

note: column title in the TSV export format
en: start time
ko: 시작 시간

note: column title in the TSV export format
en: end time
ko: 끝 시간

note: column title in the TSV export format
en: duration minutes
ko: 기간 (분)

note: column title in the TSV export format
en: category
ko: 분류

note: column title in the TSV export format
en: description
ko: 설명

note: column title in the TSV export format
en: tags
ko: 꼬리표

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s
ko: 활동 보고, %(start_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일 – %(end_Y)s년 %(end_B)s %(end_d)s일

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s
ko: 활동 보고, %(end_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일 – %(end_B)s %(end_d)s일

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s
ko: 활동 보고, %(start_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s – %(end_d)s, %(end_Y)s
ko: 활동 보고, %(end_Y)s년 %(start_B)s %(start_d)s일 – %(end_d)s일

[ctx: html report]
note: date column format for each row in HTML report Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d, %Y
ko: %Y년 %b %d일

note: grand_total = _("%s hours") % ("%.1f" % (total_duration.seconds / 60.0 / 60 + total_duration.days * 24)),
en: Totals by Day
ko: 날짜별 전체

en: Activity Log
ko: 활동 기록

en: activities
ko: 활동

en: categories
ko: 분류

en: Distinguish:
ko: 구별:

en: Date
ko: 날짜

en: Show template
ko: 서식 표시

en: You can override it by storing your version in %(home_folder)s
ko: 버전을 %(home_folder)s 위치에 저장해서 무시할 수 있습니다

[ctx: years]
en: All
ko: 전체

en: There is no data to generate statistics yet.
    A week of usage would be nice!
ko: 아직 통계를 만들 데이터가 없습니다.
    일주일이면 됩니다.

en: Collecting data — check back after a week has passed!
ko: 데이터를 수집하는 중입니다 — 일주일이 지난 뒤에 다시 보십시오!

[ctx: first record]
note: date format for the first record if the year has not been selected Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d, %Y
ko: %Y년 %b %d일

[ctx: first record]
note: date of first record when year has been selected Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d
ko: %b %d일

en: First activity was recorded on %s.
ko: 처음 활동이 %s에 기록되었습니다.

en: %(num)s year | %(num)s years
ko[0]: %(num)s년

note: FIXME: difficult string to properly pluralize
en: Time tracked so far is %(human_days)s human days (%(human_years)s) or %(working_days)s working days (%(working_years)s).
ko: 지금까지 추적한 시간은 전체 %(human_days)s일 (%(human_years)s) 혹은 업무일 %(working_days)s일 (%(working_years)s) 입니다.

[ctx: date of the longest activity]
note: How the date of the longest activity should be displayed in statistics Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d, %Y
ko: %Y년 %b %d일

en: Longest continuous work happened on %(date)s and was %(hours)s hour. | Longest continuous work happened on %(date)s and was %(hours)s hours.
ko[0]: 가장 길게 연속으로 일한 때는 %(date)s이고, 일한 시간은 %(hours)s 시간입니다.

note: total records (in selected scope)
en: There is %s record. | There are %s records.
ko[0]: %s개 기록이 있습니다.

en: Hamster would like to observe you some more!
ko: 햄스터에 데이터가 더 필요합니다!

en: With %s percent of all activities starting before 9am, you seem to be an early bird.
ko: 오전 9시 전에 시작한 활동이 %s 퍼센트이므로 일찍 일어나는 새입니다.

en: With %s percent of all activities starting after 11pm, you seem to be a night owl.
ko: 오후 11시 후에 시작한 활동이 %s 퍼센트이므로 올빼미족입니다.

en: With %s percent of all activities being shorter than 15 minutes, you seem to be a busy bee.
ko: 15분 안에 끝난 활동이 %s 퍼센트이므로 바쁜 꿀벌입니다.

en: No records today
ko: 오늘의 기록 없음

note: duration in main drop-down per category in hours
en: %sh
ko: %s시간

en: Just started
ko: 방금 시작

en: Save Report — Time Tracker
ko: 보고서 저장 – 시간 추적

en: HTML Report
ko: HTML 보고서

en: Tab-Separated Values (TSV)
ko: TSV (탭으로 구분한 값 목록)

note: title in the report file name
en: Time track
ko: 시간 추적
