hamster-time-tracker HEAD - en to zh_CN translation catalogue (165 entries)

en: Add Earlier Activity
zh_CN: 添加较早的活动

en: to
zh_CN: 到

en: in progress
zh_CN: 正在进行中

en: Description:
zh_CN: 描述：

en: Time:
zh_CN: 时间：

en: Activity:
zh_CN: 活动：

en: Tags:
zh_CN: 标签：

en: Stop tracking on idle
zh_CN: 空闲时停止跟踪

en: Stop tracking current activity when computer becomes idle
zh_CN: 当计算机处于空闲时停止跟踪当前活动

en: Stop tracking on shutdown
zh_CN: 关机时停止跟踪

en: Stop tracking current activity on shutdown
zh_CN: 关机时停止跟踪当前活动

en: Remind of current task every x minutes
zh_CN: 每隔几分钟提醒一次当前任务

en: Remind of current task every specified amount of minutes. Set to 0 or greater than 120 to disable reminder.
zh_CN: 每隔几分钟提醒一次当前任务。设定为 0 或大于 120 代表禁止提醒。

en: Also remind when no activity is set
zh_CN: 没有任何活动时仍然提醒

en: Also remind every notify_interval minutes if no activity has been started.
zh_CN: 如果没有活动开始，仍然每隔设定的提醒间隔时间进行提醒。

en: At what time does the day start (defaults to 5:30AM)
zh_CN: 一天的起始时间在何时 (默认时间到早上5:30)

en: Activities will be counted as to belong to yesterday if the current time is less than the specified day start; and today, if it is over the time. Activities that span two days, will tip over to the side where the largest part of the activity is.
zh_CN: 如果当前时间少于从指定天开始到今天，则活动将被计算到昨天。如果活动跨了两天，则翻到活动时间最长的那天。

en: Should workspace switch trigger activity switch
zh_CN: 应该是工作区转换触发活动转换

en: List of enabled tracking methods. "name" will enable switching activities by name defined in workspace_mapping. "memory" will enable switching to the last activity when returning to a previous workspace.
zh_CN: 允许跟踪的方法列表。 "name" 将允许通过在工作区映射中定义的名字来转换活动。“memory" 将允许当返回到之前的工作区时转换到上一次活动。

en: Switch activity on workspace change
zh_CN: 当工作区改变时，转换活动

en: If switching by name is enabled, this list sets the activity names that should be switched to, workspaces represented by the index of item.
zh_CN: 如果启用按名称转换，该列表会设置应该被转换的活动名称，条目的索引代表工作区

en: Show / hide Time Tracker Window
zh_CN: 显示/隐藏时间跟踪窗口

en: Keyboard shortcut for showing / hiding the Time Tracker window.
zh_CN: 用于显示/隐藏时间跟踪窗口的快捷键。

en: Toggle hamster application window action
zh_CN: 切换 hamster 应用程序窗口动作

en: Command for toggling visibility of the hamster application window.
zh_CN: 切换 hamster 应用程序窗口的可见性的命令。

en: Toggle hamster application window
zh_CN: 切换 hamster 应用程序窗口

en: Toggle visibility of the hamster application window.
zh_CN: 切换 hamster 应用程序窗口的可见性。

en: Time Tracker
zh_CN: 时间跟踪器

en: Project Hamster - track your time
zh_CN: Hamster 项目 - 跟踪您的时间

en: Time Tracking Overview
zh_CN: 时间跟踪概要

en: The overview window of hamster time tracker
zh_CN: Hamster 时间跟踪器的概要窗口

en: Show Statistics
zh_CN: 显示统计

en: Categories
zh_CN: 类别

en: Activities
zh_CN: 活动

en: Tags
zh_CN: 标签

en: No data for this interval
zh_CN: 没有针对这个时间间隔的数据

en: Save report...
zh_CN: 保存报告...

en: Day
zh_CN: 天

en: Week
zh_CN: 周

en: Month
zh_CN: 月

en: Overview — Hamster
zh_CN: 概要 — Hamster

en: _Overview
zh_CN: 概要(_O)

en: Activity
zh_CN: 活动

en: _View
zh_CN: 查看(_V)

en: Totals
zh_CN: 合计

en: Remove
zh_CN: 删除

en: Add new
zh_CN: 添加新的活动

en: Edit
zh_CN: 编辑

en: Time Tracker Preferences
zh_CN: 时间跟踪器首选项

en: Stop tracking when computer becomes idle
zh_CN: 当计算机处于空闲时停止跟踪

en: Remind of current activity every:
zh_CN: 提醒当前活动每：

en: New day starts at
zh_CN: 新一天开始于

en: Use following todo list if available:
zh_CN: 如果可用，使用下面的 TODO 列表：

en: Integration
zh_CN: 集成

en: Tracking
zh_CN: 跟踪

en: _Categories
zh_CN: 类别(_C)

en: Category list
zh_CN: 类别列表

en: Add category
zh_CN: 添加类别

en: Remove category
zh_CN: 删除类别

en: Edit category
zh_CN: 编辑类别

en: _Activities
zh_CN: 活动(_A)

en: Activity list
zh_CN: 活动列表

en: Add activity
zh_CN: 添加活动

en: Remove activity
zh_CN: 删除活动

en: Edit activity
zh_CN: 编辑活动

en: Tags that should appear in autocomplete
zh_CN: 应在自动完成中显示的标签

en: Categories and Tags
zh_CN: 类别和标签

en: Resume the last activity when returning to a workspace
zh_CN: 当返回到一个工作区后恢复上一次活动

en: Start new activity when switching workspaces:
zh_CN: 当转换工作区时开始新的活动：

en: Workspaces
zh_CN: 工作区

en: Day:
zh_CN: 天：

en: Week:
zh_CN: 周：

en: Month:
zh_CN: 月：

en: Range:
zh_CN: 日期范围：

en: Apply
zh_CN: 应用

en: _Tracking
zh_CN: 跟踪(_T)

en: Add earlier activity
zh_CN: 添加较早的活动

en: Overview
zh_CN: 概要

en: Statistics
zh_CN: 统计

en: _Edit
zh_CN: 编辑(_E)

en: _Help
zh_CN: 帮助(_H)

en: Contents
zh_CN: 内容

en: Sto_p tracking
zh_CN: 停止跟踪(_P)

en: S_witch
zh_CN: 切换(_W)

en: Start _Tracking
zh_CN: 开始跟踪(_T)

en: Start new activity
zh_CN: 开始新活动

en: Today
zh_CN: 今天

en: totals
zh_CN: 合计

en: Show Overview
zh_CN: 显示概要

en: No activity
zh_CN: 没有活动

en: Category
zh_CN: 类别

en: Description
zh_CN: 描述

en: Start
zh_CN: 开始

en: End
zh_CN: 结束

en: Duration
zh_CN: 持续时间

en: Project Hamster — track your time
zh_CN: Hamster 项目 - 跟踪你的时间

en: Copyright © 2007–2010 Toms Bauģis and others
zh_CN: 版权 © 2007-2010 Toms Bauģis 和其他人

en: Project Hamster Website
zh_CN: Hamster 项目网站

en: About Time Tracker
zh_CN: 关于时间跟踪器

en: Unsorted
zh_CN: 未分类

note: defaults
en: Work
zh_CN: 工作

en: Reading news
zh_CN: 阅读新闻

en: Checking stocks
zh_CN: 查看股票

en: Super secret project X
zh_CN: 进行绝密项目

en: World domination
zh_CN: 征服世界

en: Day-to-day
zh_CN: 日常

en: Lunch
zh_CN: 午饭

en: Watering flowers
zh_CN: 浇花

en: Doing handstands
zh_CN: 玩倒立

en: Update activity
zh_CN: 更新活动

note: duration in round hours
en: %dh
zh_CN: %d 时

note: duration less than hour
en: %dmin
zh_CN: %d 分

note: x hours, y minutes
en: %dh %dmin
zh_CN: %d 时·%d 分

note: label of date range if looking on single day date format for overview label when only single day is visible Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %B %d, %Y
zh_CN: %Y年%m月%d日

[ctx: overview list]
en: %A, %b %d
zh_CN: %m月%d日，%A

en: %s hours tracked total
zh_CN: 总计已跟踪 %s 小时

note: Translators: 'None' refers here to the Todo list choice in Hamster preferences (Tracking tab)
en: None
zh_CN: 空

en: Name
zh_CN: 名称

en: New category
zh_CN: 新建类别

en: New activity
zh_CN: 新建活动

note: notify interval slider value label
en: %(interval_minutes)d minute | %(interval_minutes)d minutes
zh_CN[0]: %(interval_minutes)d 分

note: notify interval slider value label
en: Never
zh_CN: 从不

note: column title in the TSV export format
en: activity
zh_CN: 活动

note: column title in the TSV export format
en: start time
zh_CN: 开始时间

note: column title in the TSV export format
en: end time
zh_CN: 结束时间

note: column title in the TSV export format
en: duration minutes
zh_CN: 持续时间

note: column title in the TSV export format
en: category
zh_CN: 类别

note: column title in the TSV export format
en: description
zh_CN: 描述

note: column title in the TSV export format
en: tags
zh_CN: 标签

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s
zh_CN: 活动报告：%(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s
zh_CN: 活动报告：%(start_B)s %(start_d)s – %(end_B)s %(end_d)s, %(end_Y)s

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s
zh_CN: 活动报告：%(start_B)s %(start_d)s, %(start_Y)s

en: Activity report for %(start_B)s %(start_d)s – %(end_d)s, %(end_Y)s
zh_CN: 活动报告：%(start_B)s %(start_d)s – %(end_d)s, %(end_Y)s

[ctx: html report]
note: date column format for each row in HTML report Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d, %Y
zh_CN: %Y年%m月%d日

note: grand_total = _("%s hours") % ("%.1f" % (total_duration.seconds / 60.0 / 60 + total_duration.days * 24)),
en: Totals by Day
zh_CN: 按天合计

en: Activity Log
zh_CN: 活动日志

en: activities
zh_CN: 活动

en: categories
zh_CN: 类别

en: Distinguish:
zh_CN: 区别：

en: Date
zh_CN: 日期

en: Show template
zh_CN: 显示模板

en: You can override it by storing your version in %(home_folder)s
zh_CN: 您可以通过在 %(home_folder)s 中保存您的版本来覆盖它。

[ctx: years]
en: All
zh_CN: 所有

en: There is no data to generate statistics yet.
    A week of usage would be nice!
zh_CN: 目前还没有用于产生统计的数据。
    一周的使用将会很好！

en: Collecting data — check back after a week has passed!
zh_CN: 正在收集数据 —  一个星期过后再来检查！

[ctx: first record]
note: date format for the first record if the year has not been selected Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d, %Y
zh_CN: %Y年%m月%d日

[ctx: first record]
note: date of first record when year has been selected Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d
zh_CN: %m月%d日

en: First activity was recorded on %s.
zh_CN: 第一次的活动记录在%s。

en: %(num)s year | %(num)s years
zh_CN[0]: %(num)s年

note: FIXME: difficult string to properly pluralize
en: Time tracked so far is %(human_days)s human days (%(human_years)s) or %(working_days)s working days (%(working_years)s).
zh_CN: 时间目前跟踪了 %(human_days)s 自然日 (%(human_years)s) 或 %(working_days)s 工作日 (%(working_years)s).

[ctx: date of the longest activity]
note: How the date of the longest activity should be displayed in statistics Using python datetime formatting syntax. See: http://docs.python.org/library/time.html#time.strftime
en: %b %d, %Y
zh_CN: %Y年%m月%d日

en: Longest continuous work happened on %(date)s and was %(hours)s hour. | Longest continuous work happened on %(date)s and was %(hours)s hours.
zh_CN[0]: 最长持续的工作持续了 %(hours)s 小时，发生于 %(date)s。

note: total records (in selected scope)
en: There is %s record. | There are %s records.
zh_CN[0]: 有 %s 个记录。

en: Hamster would like to observe you some more!
zh_CN: Hamster 想观察你多一些！

en: With %s percent of all activities starting before 9am, you seem to be an early bird.
zh_CN: 有 %s 的活动开始于早上9点之前，你看起来是个早起的鸟儿。

en: With %s percent of all activities starting after 11pm, you seem to be a night owl.
zh_CN: 有 %s 的活动开始于晚上11点之后，你看起来是个夜猫子。

en: With %s percent of all activities being shorter than 15 minutes, you seem to be a busy bee.
zh_CN: 有 %s 的活动在15分钟之内，你看起来是只忙碌的小蜜蜂。

en: No records today
zh_CN: 今天没有记录

en: %(category)s: %(duration)s
zh_CN: %(category)s：%(duration)s

note: duration in main drop-down per category in hours
en: %sh
zh_CN: %s小时

en: Just started
zh_CN: 刚刚开始

en: Save Report — Time Tracker
zh_CN: 保存报告 — 时间跟踪器

en: HTML Report
zh_CN: HTML 报告

en: Tab-Separated Values (TSV)
zh_CN: 制表符分隔值 (TSV)

note: title in the report file name
en: Time track
zh_CN: 时间跟踪器
