ibus 1.5.21 - en to ko translation catalogue (597 entries)

note: Translators: Here “Preload” is a verb
en: Preload engines
ko: 이미-적재된 엔진

note: Translators: Tooltip for the button “Preload Engines”
en: Preload engines during ibus starts up
ko: ibus 시작 할 때에 이미 적재된 엔진

en: Engines order
ko: 엔진 순서

en: Saved engines order in input method list
ko: 입력기 목록에 저장된 엔진 순서

en: Popup delay milliseconds for IME switcher window
ko: IME 전환 창의 팝업 지연 시간 밀리 초

en: Set popup delay milliseconds to show IME switcher window. The default is 400. 0 = Show the window immediately. 0 < Delay milliseconds. 0 > Do not show the window and switch prev/next engines.
ko: IME 전환 창을 표시할 때 밀리초 단위의 지연을 지정합니다. 기본값은 400입니다. 0 = 창을 즉시 표시합니다. 0보다 크면 밀리초 단위로 지연합니다. 0보다 작으면 창을 표시하지 않고 이전/다음 엔진으로 전환합니다.

en: Saved version number
ko: 저장한 버전 번호

en: The saved version number will be used to check the difference between the version of the previous installed ibus and one of the current ibus.
ko: 저장한 버전은 이전에 설치한 ibus 입력기와 현재 ibus 입력기 비교에 활용합니다.

en: Latin layouts which have no ASCII
ko: ASCII가 없는 라틴 문자 키보드 배치

en: US layout is appended to the Latin layouts. variant can be omitted.
ko: US 키보드 배치가 라틴 문자 키보드 배치에 추가되었습니다. 변형 버전은 생략 될 수 있습니다.

en: Use xmodmap
ko: xmodmap 사용

en: Run xmodmap if .xmodmap or .Xmodmap exists when ibus engines are switched.
ko: ibus 엔진을 전환할 때 .xmodmap 또는 .Xmodmap이 있는 경우 xmodmap을 실행합니다.

en: Use system keyboard layout
ko: 시스템 키보드 배치 사용

en: Use system keyboard (XKB) layout
ko: 시스템 키보드 배치 (XKB) 사용

en: Embed Preedit Text
ko: 사전 편집 텍스트 포함

en: Embed Preedit Text in Application Window
ko: 응용 프로그램 창에 사전 편집 텍스트를 포함

en: Use global input method
ko: 전체 공통 입력기 사용

en: Share the same input method among all applications
ko: 모든 응용 프로그램에서 동일한 입력기 공유

en: Enable input method by default
ko: 입력기를 기본값으로 활성화

en: Enable input method by default when the application gets input focus
ko: 응용프로그램의 입력창에 포커스가 가면 기본적으로 입력기 활성화

en: DConf preserve name prefixes
ko: DConf는 이름 접두사를 보존합니다

en: Prefixes of DConf keys to stop name conversion
ko: DConf 키 접두사는 이름 변환을 중지합니다

en: Trigger shortcut keys
ko: 트리거 단축키

en: The shortcut keys for turning input method on or off
ko: 입력기를 켜거나 끄기 위한 단축키

en: Trigger shortcut keys for gtk_accelerator_parse
ko: gtk_accelerator_parse의 트리거 단축키

en: Enable shortcut keys
ko: 단축키 활성화

en: The shortcut keys for turning input method on
ko: 입력기를 켜기 위한 단축키

en: Disable shortcut keys
ko: 단축키 비활성화

en: The shortcut keys for turning input method off
ko: 입력기를 끄기 위한 단축키

en: Next engine shortcut keys
ko: 다음 엔진 단축키

en: The shortcut keys for switching to the next input method in the list
ko: 목록에 있는 다음 입력기로 전환하기 위한 단축키

en: Prev engine shortcut keys
ko: 이전 엔진 단축키

en: The shortcut keys for switching to the previous input method
ko: 목록에 있는 이전 입력기로 전환하기 위한 단축키

en: Auto hide
ko: 자동 숨김

en: The behavior of property panel. 0 = Do not show, 1 = Auto hide, 2 = Always show
ko: 속성 패널 동작입니다. 0 = 보여주지 않음, 1 = 자동 숨김, 2 = 항상 표시

en: Language panel position
ko: 언어 패널 위치

en: Follow the input cursor in case the panel is always shown
ko: 패널이 항상 표시되는 경우 입력 커서를 따라감

en: If true, the panel follows the input cursor in case the panel is always shown. If false, the panel is shown at a fixed location.
ko: 참이면, 패널이 항상 표시되는 경우 패널이 입력 커서를 따라갑니다. 거짓이면, 패널이 고정된 위치에 표시됩니다.

en: The milliseconds to show property panel
ko: 속성 패널을 표시할 시간(밀리초)

en: The milliseconds to show property panel after focus-in or properties are changed.
ko: 포커스를 받은 다음, 또는 속성 값을 바꾸었을 때 속성 패널을 표시할 밀리초 단위 시간입니다.

en: Orientation of lookup table
ko: 검색 테이블의 방향

en: Orientation of lookup table. 0 = Horizontal, 1 = Vertical
ko: 검색 테이블의 방향. 0 = 가로, 1 = 세로

en: Show icon on system tray
ko: 시스템 트레이에 아이콘 표시

en: Show input method name
ko: 입력기 이름 표시

en: Show input method name on language bar
ko: 입력 도구모음에 입력기 이름 표시

en: RGBA value of XKB icon
ko: XKB 아이콘의 RGBA 값

en: XKB icon shows the layout string and the string is rendered with the RGBA value. The RGBA value can be 1. a color name from X11, 2. a hex value in form '#rrggbb' where 'r', 'g' and 'b' are hex digits of the red, green, and blue, 3. a RGB color in form 'rgb(r,g,b)' or 4. a RGBA color in form 'rgba(r,g,b,a)' where 'r', 'g', and 'b' are either integers in the range 0 to 255 or percentage values in the range 0% to 100%, and 'a' is a floating point value in the range 0 to 1 of the alpha.
ko: XKB 아이콘은 배치 문자열을 보여주며 RGBA 값을 통해 표현합니다. RGBA 값은 1. X11의 색상 이름, 2. 'r' 'g' 'b' 자리에 적, 녹, 청의 16진수 값이 들어가는 '#rrggbb' 형식의 16진수 값이며, 3. 'r', 'g', 'b' 자리에 0부터 255까지의 값 또는 0%부터 100%까지의 백분율 값이 들어가는 'rgb(r,g,b)' 형식의 RGB 색상 값 또는, 4. 여기에 'a'는 0부터 1까지의 실수 알파 값이 들어가는 'rgba(r,g,b,a)' 값이 될 수 있습니다.

en: The milliseconds to show the panel icon for a property
ko: 속성에 대해 패널 아이콘을 표시하는 시간, 밀리초 단위

en: The milliseconds to show the panel icon from the engine icon to a property icon whenever engines are switched if the property is specified by the value of icon-prop-key in IBusEngineDesc. If the value is 0, no delay time and the property icon is shown immediately.
ko: 엔진을 전환할 때 IBusEngineDesc에서 icon-prop-key 값을 통해 속성이 지정되었을 때, 패널 아이콘을 엔진 아이콘에서 속성 아이콘으로 표시하는 시간 (밀리초 단위). 이 값이 0이면 지연 시간이 없고 속성 아이콘을 즉시 표시합니다.

en: Use custom font
ko: 사용자 지정 글꼴 사용

en: Use custom font name for language panel
ko: 언어 패널용 사용자 지정 글꼴 이름 사용

en: Custom font
ko: 사용자 지정 글꼴

en: Custom font name for language panel
ko: 언어 패널에 사용할 지정 글꼴 이름

en: Use custom theme
ko: 사용자 지정 테마 사용

en: Use custom theme name for language panel
ko: 언어 패널을 위한 사용자 지정 테마 이름 사용

en: Custom theme
ko: 사용자 지정 테마

en: Custom theme name for language panel
ko: 언어 패널을 위한 사용자 지정 테마 이름

en: Use custom icon
ko: 사용자 지정 아이콘 사용

en: Use custom icon name for arrow buttons on candidate window
ko: 후보 창에서 화살표 누름 단추를 위한 사용자 정의 아이콘 이름 사용

en: Custom icon
ko: 사용자 지정 아이콘

en: Custom icon name for arrow buttons on candidate window
ko: 후보 창에서 화살표 누름 단추를 위한 사용자 정의 이름

en: Choose glyphs with input method's language on candidate window
ko: 후보 창에서 입력기의 언어에 따라 글리프 선택

en: Some code points have different glyphs and Pango determines the glyphs from the language attribute. Pango chooses glyphs from the IBus engine's language if the value is true and chooses them from the desktop locale if the value is false.
ko: 일부 코드 포인트는 다른 글리프가 있고 Pango는 언어 속성에 따라 글리프를 결정합니다. Pango는 만약 값이 참이면 IBus 엔진의 언어에서 글리프를 선택하고 만약 값이 거짓이면 데스크톱 로케일에서 글리프를 선택합니다.

en: Unicode shortcut keys for gtk_accelerator_parse
ko: 유니코드 단축키, gtk_accelerator_parse 형식

en: The shortcut keys for turning Unicode typing on or off
ko: 입력기를 활성 또는 해제하는 단축키

en: Emoji shortcut keys for gtk_accelerator_parse
ko: gtk_accelerator_parse의 이모지 단축키

en: The shortcut keys for turning emoji typing on or off
ko: 이모지 입력을 켜거나 끄는 단축키

en: Custom font name for emoji characters on emoji dialog
ko: 이모지 대화창의 이모지 문자에 사용할 사용자 설정 글꼴 이름

en: Default language for emoji dictionary
ko: 이모지 사전에 사용할 기본값 언어

en: Choose a default language of emoji dictionaries on the emoji dialog. The value $lang is applied to /usr/share/ibus/dicts/emoji-$lang.dict .
ko: 이모지 대화창의 이모지 사전의 기본 언어를 선택합니다. $lang 값이면 /usr/share/ibus/dicts/emoji-$lang.dict 사전을 사용합니다.

en: favorite emoji list on emoji dialog
ko: 이모지 대화 창의 자주 사용하는 이모지 목록

en: You can show the favorite emojis on emoji list if this list has any characters.
ko: 이 목록에 문자가 들어 있으면 이모지 목록에서 자주 사용하는 이모지를 표시합니다.

en: favorite emoji annotation list on emoji dialog
ko: 이모지 대화 창의 자주 사용하는 이모지 주석

en: You can assign an annotation for a favorite emoji in this list.
ko: 이 목록에 자주 사용하는 이모지의 주석을 저장할 수 있습니다.

en: Whether emoji annotations can be match partially or not
ko: 이모지 주석을 일부분 일치할지 여부

en: Whether emoji annotations can be matched with a partial string instead of the exact match or not.
ko: 이모지 주석 전체가 일치할 경우가 아니더라도 문자열 일부분만 일치해도 찾을지 여부.

en: Match emoji annotations with the specified length
ko: 지정한 길이의 이모지 주석 일치

en: Match emoji annotations partially with more than the specified number of characters instead of the exact match.
ko: 이모지 주석 전체가 일치할 경우가 아니더라도 지정한 개수의 문자보다 많이 일치하면 찾습니다.

en: Choose a condition to match emoji annotations partially
ko: 이모지 주석을 부분 일치하는 조건 선택

en: Choose one of the following conditions to match emoji annotations partially: 0 == Prefix match, 1 == Suffix match, 2 == Containing match
ko: 이모지 주석을 부분 일치하는 다음 조건 중의 하나를 고르십시오: 0 = 시작 일치, 1 == 끝 일치, 2 == 포함 일치

en: Load the emoji data at the time of startup
ko: 시작할 때 이모지 데이터 읽어들이기

en: Load the emoji data at the time of startup if true. About 10MB memory is needed to load the data. Load the emoji data when open the emoji dialog at the beginning if false.
ko: 참이면 시작할 때 이모지 데이터를 읽어들입니다. 이 데이터를 읽어들이려면 약 10MB의 메모리가 필요합니다. 거짓이면 이모지 대화창을 처음 열 때 이모지 데이터를 읽어들입니다.

en: Load the Unicode data at the time of startup
ko: 시작할 때 유니코드 데이터 읽어들이기

en: Load the Unicode data at the time of startup if true. About 15MB memory is needed to load the data. Load the Unicode data when open the emoji dialog at the beginning if false. The Unicode data is always loaded after the emoji data is loaded even if true.
ko: 참이면 시작할 때 유니코드 데이터를 읽어들입니다. 이 데이터를 읽어들이려면 약 15MB의 메모리가 필요합니다. 거짓이면 이모지 대화창을 처음 열 때 유니코드 데이터를 읽어들입니다. 참이더라도 이모지 데이터를 읽어들인 뒤에는 유니코드 데이터를 항상 읽어들입니다.

en: Copyright (c) 2007-2010 Peng Huang
    Copyright (c) 2007-2010 Red Hat, Inc.
ko: 저작권 (c) 2007-2010 Peng Huang
    저작권 (c) 2007-2010 Red Hat, Inc.

en: Other
ko: 기타

en: Select a language
ko: 언어를 선택하십시오

en: _Cancel
ko: _취소

en: _OK
ko: 확인(_O)

en: More…
ko: 더 보기…

en: About
ko: 정보

en: _Close
ko: _닫기

en: Language: %s
ko: 언어: %s

en: Keyboard layout: %s
ko: 키보드 배치: %s

en: Author: %s
ko: 작성자: %s

en: Description:
ko: 설명:

en: Select an input method
ko: 입력기를 선택합니다

note: add button
en: _Add
ko: _추가

note: create im name & icon column
en: Input Method
ko: 입력기

en: IBus Preferences
ko: IBus 기본 설정

en: Set IBus Preferences
ko: IBus 기본 설정 변경

en: Keyboard shortcuts
ko: 키보드 단축키

en: Key code:
ko: 키 코드:

en: Modifiers:
ko: 변경 키:

note: apply button
en: _Apply
ko: 적용(_A)

note: delete button
en: _Delete
ko: _삭제

en: Please press a key (or a key combination).
    The dialog will be closed when the key is released.
ko: 키 또는 키 조합을 입력하십시오.
    키를 입력하면 대화 상자가 닫히게 됩니다.

en: Please press a key (or a key combination)
ko: 키 (또는 키 조합)를 누르세요

en: Use shortcut with shift to switch to the previous input method
ko: 이전 입력기로 전환는 단축키에 Shift를 누른 키 사용

en: The IBus daemon is not running. Do you wish to start it?
ko: IBus 데몬이 실행 중이 아닙니다. 시작하시겠습니까?

en: IBus has been started! If you cannot use IBus, add the following lines to your $HOME/.bashrc; then relog into your desktop.
      export GTK_IM_MODULE=ibus
      export XMODIFIERS=@im=ibus
      export QT_IM_MODULE=ibus
ko: IBus를 시작했습니다! IBus를 사용 할 수 으면, 다음 행을 자신의 $HOME/.bashrc 파일에 추가; 그런 후에 자신의 데스크탑에 다시 로그인하세요.
      export GTK_IM_MODULE=ibus
      export XMODIFIERS=@im=ibus
      export QT_IM_MODULE=ibus

note: Translators: %d == 5 currently
en: IBus daemon could not be started in %d seconds.
ko: IBus 데몬이 %d초 내에 시작하지 못했습니다.

en: Select keyboard shortcut for %s
ko: %s의 단축키 선택

note: Translators: Title of the window
en: switching input methods
ko: 입력기 전환

en: Horizontal
ko: 가로

en: Vertical
ko: 세로

en: Top left corner
ko: 상단 왼쪽 모서리

en: Top right corner
ko: 상단 오른쪽 모서리

en: Bottom left corner
ko: 하단 왼쪽 모서리

en: Bottom right corner
ko: 하단 오른쪽 모서리

en: Custom
ko: 사용자 지정

en: Do not show
ko: 표시하지 않음

en: Hide automatically
ko: 자동으로 숨김

en: Always
ko: 항상

en: The shortcut keys for switching to next input method in the list
ko: 목록에 있는 다음 입력기로 전환하는 단축키

en: Next input method:
ko: 다음 입력기:

en: The shortcut keys for switching to previous input method in the list
ko: 목록에 있는 이전 입력기로 전환하는 단축키

en: Previous input method:
ko: 이전 입력기:

en: Enable or disable:
ko: 활성화 또는 비활성화:

en: Enable:
ko: 활성화:

en: Disable:
ko: 비활성화:

en: <b>Keyboard Shortcuts</b>
ko: <b>키보드 단축키</b>

en: Set the orientation of candidates in lookup table
ko: 검색 테이블에서 후보 창의 방향을 설정합니다

en: Candidates orientation:
ko: 후보 창의 방향:

en: Set the behavior of ibus how to show or hide language bar
ko: 입력 도구모음을 표시하거나 숨기는 ibus의 동작 방식을 설정합니다

en: Show property panel:
ko: 속성 패널 표시:

en: Language panel position:
ko: 언어 패널 위치:

en: Show input method's name on language bar when check the checkbox
ko: 확인란을 선택하면 입력기의 이름을 입력 도구모음에 표시합니다

en: Embed preedit text in application window
ko: 응용 프로그램 창에 프리에디트 텍스트 포함

en: Embed the preedit text of input method in the application window
ko: 입력기의 프리에디트 텍스트를 어플레케이션 창에 포함시킵니다

en: Use custom font:
ko: 사용자 지정 글꼴 사용:

en: <b>Font and Style</b>
ko: <b>글꼴 및 스타일</b>

en: General
ko: 일반

en: Add the selected input method into the enabled input methods
ko: 활성화된 입력기 목록에 선택한 입력기를 추가합니다

en: _Remove
ko: _제거

en: Remove the selected input method from the enabled input methods
ko: 활성화된 입력기 목록에서 선택한 입력기를 제거합니다

en: _Up
ko: _위

en: Move up the selected input method in the enabled input methods list
ko: 활성화된 입력기 목록에서 선택한 입력기를 위로 이동합니다

en: _Down
ko: _아래

en: Move down the selected input method in the enabled input methods
ko: 활성화된 입력기 목록에서 선택한 입력기를 아래로 이동합니다

en: _About
ko: _정보

en: Show information of the selected input method
ko: 선택한 입력기의 정보를 표시합니다

en: _Preferences
ko: _기본 설정

en: Show setup of the selected input method
ko: 선택한 입력기의 설정을 표시합니다

en: <small><i>The active input method can be switched around from the selected ones in the above list by pressing the keyboard shortcut keys or clicking the panel icon.</i></small>
ko: <small><i>위의 목록에서 선택한 후 키보드 단축키를 누르거나 패널 아이콘을 눌러 활성 입력기를 전환 할 수 있습니다.</i></small>

en: The shortcut keys to enable conversions of emoji annotations or Unicode names
ko: 이모지 주석 또는 유니코드 이름을 문자로 변환하는 단축키 목록

en: Emoji annotation:
ko: 이모지 주석:

en: The shortcut keys to enable Unicode code point conversions
ko: 유니코드 코드 값을 문자로 변환하는 단축키

en: Unicode code point:
ko: 유니코드 코드 값:

en: Set a font of Unicode candidates on the emoji dialog
ko: 이모지 대화창의 유니코드 후보 문자의 글꼴을 설정합니다

en: Unicode font:
ko: 유니코드 글꼴:

en: Set a language of emoji annotations on the emoji dialog
ko: 이모지 대화창의 이모지 주석 언어를 설정합니다

en: Emoji annotation language:
ko: 이모지 주석 언어:

en: Match emoji annotations partially with the following condition and more than the number of characters:
ko: 이모지 주석이 다음 조건에 따라 일정 문자 개수보다 더 일치하면 찾기:

en: If emoji annotations can be matched with a partial string instead of the exact match
ko: 이모지 주석이 전체 일치하지 않더라도 문자열 일부만 일치하면 찾습니다

en: Prefix match
ko: 시작 일치

en: Suffix match
ko: 끝 일치

en: Containing match
ko: 포함 일치

en: Emoji
ko: 이모지

en: <b>Keyboard Layout</b>
ko: <b>키보드 배치</b>

en: <b>Global input method settings</b>
ko: <b>전체 공통 입력기 설정</b>

en: Choose glyphs with the input method's language on the candidate window for the duplicated code points
ko: 중복된 코드 포인트의 후보 창에서 입력기의 언어에 따라 글리프를 선택합니다

en: Use custom theme:
ko: 사용자 지정 테마:

en: Choose a theme of the candidate window
ko: 후보 창의 테마를 선택합니다

en: Use custom icon:
ko: 사용자 지정 아이콘:

en: Choose a theme of the arrow buttons on the candidate window
ko: 후보 창에서 화살표 누름 단추의 테마를 선택합니다

en: <b>Font and Theme</b>
ko: <b>글꼴과 테마</b>

en: Advanced
ko: 고급

en: Activities
ko: 활동

en: Animals & Nature
ko: 동물 및 자연

en: Component
ko: 부품

en: Flags
ko: 깃발

en: Food & Drink
ko: 음식 및 음료

en: Objects
ko: 물건

en: People & Body
ko: 사람 및 신체

en: Smileys & Emotion
ko: 표정 및 감정 표현

en: Symbols
ko: 기호

en: Travel & Places
ko: 여행 및 장소

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Basic Latin
ko: 기본 라틴 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin-1 Supplement
ko: 라틴-1 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-A
ko: 라틴 문자 확장영역 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-B
ko: 라틴 문자 확장영역 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: IPA Extensions
ko: 국제 음표 문자 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Spacing Modifier Letters
ko: 간격 조정 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks
ko: 조합 구분 표시

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Greek and Coptic
ko: 그리스 문자 및 콥트 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic
ko: 키릴 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Supplement
ko: 키릴 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Armenian
ko: 아르메니아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hebrew
ko: 히브리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic
ko: 아랍 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syriac
ko: 시리아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Supplement
ko: 아랍 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Thaana
ko: 타너 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: NKo
ko: 은코 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Samaritan
ko: 사마리아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mandaic
ko: 만다르어 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syriac Supplement
ko: 시리아 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-B
ko: 아랍 문자 확장영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-A
ko: 아랍 문자 확장영역 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari
ko: 데바나가리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bengali
ko: 벵골 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gurmukhi
ko: 구르무키 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gujarati
ko: 구자라트 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Oriya
ko: 오리야 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tamil
ko: 타밀 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Telugu
ko: 텔루구 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kannada
ko: 칸나다 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Malayalam
ko: 말라얌람 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sinhala
ko: 신할라 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Thai
ko: 타이 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lao
ko: 라오 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tibetan
ko: 티베트 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar
ko: 미얀마 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian
ko: 그루지야 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo
ko: 한글 자모

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic
ko: 에티오피아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Supplement
ko: 에티오피아 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cherokee
ko: 체로키 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
ko: 통합 캐나다 원주민 음절

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ogham
ko: 오검 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Runic
ko: 룬 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tagalog
ko: 타갈로그 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hanunoo
ko: 하누누 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Buhid
ko: 부히드 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tagbanwa
ko: 타그반와 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khmer
ko: 크메르 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mongolian
ko: 몽골 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
ko: 통합 캐나다 원주민 음절 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Limbu
ko: 림부 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Le
ko: 타이레 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: New Tai Lue
ko: 신 타이 루에

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khmer Symbols
ko: 크메르 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Buginese
ko: 부기스 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Tham
ko: 란나 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks Extended
ko: 조합 구분 표시 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Balinese
ko: 발리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sundanese
ko: 순다 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Batak
ko: 바타크 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lepcha
ko: 렙차 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ol Chiki
ko: 올치키 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-C
ko: 키릴 문자 확장영역-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian Extended
ko: 그루지야 문자 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sundanese Supplement
ko: 순다 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vedic Extensions
ko: 베다 확장

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phonetic Extensions
ko: 발음 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phonetic Extensions Supplement
ko: 발음 확장 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks Supplement
ko: 조합 구분 표시 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended Additional
ko: 라틴 문자 확장 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Greek Extended
ko: 그리스 문자 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: General Punctuation
ko: 일반 문장 부호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Superscripts and Subscripts
ko: 위첨자/아래첨자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Currency Symbols
ko: 화폐 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks for Symbols
ko: 기호용 조합 구분 표시

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Letterlike Symbols
ko: 문자 모양 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Number Forms
ko: 여러가지 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arrows
ko: 화살표

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mathematical Operators
ko: 수학 연산자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Technical
ko: 여러가지 기타 서술 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Control Pictures
ko: 제어 문자 표시

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Optical Character Recognition
ko: 광학 인식 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Alphanumerics
ko: 괄호 영문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Box Drawing
ko: 테두리 모양

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Block Elements
ko: 블럭 요소

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Geometric Shapes
ko: 도형

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols
ko: 여러가지 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dingbats
ko: 딩뱃 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
ko: 여러가지 수학기호-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-A
ko: 화살표 추가영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Braille Patterns
ko: 점자 모양

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-B
ko: 화살표 추가영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
ko: 여러가지 수학기호-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Mathematical Operators
ko: 수학 연산자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols and Arrows
ko: 여러가지 기호 및 화살표

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Glagolitic
ko: 글라골 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-C
ko: 라틴문자 확장영역-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Coptic
ko: 콥트 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian Supplement
ko: 그루지야 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tifinagh
ko: 티피나그 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended
ko: 에티오피아 문자 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-A
ko: 키릴 문자 확장영역 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Punctuation
ko: 추가 문장 부호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Radicals Supplement
ko: 한중일 부수 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kangxi Radicals
ko: 강희자전 부수

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ideographic Description Characters
ko: 한자 기술 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Symbols and Punctuation
ko: 한중일 기호 및 문장 부호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hiragana
ko: 히라가나

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Katakana
ko: 카다카나

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bopomofo
ko: 주음부호(중국어 발음기호)

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Compatibility Jamo
ko: 한글 호환 자모

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kanbun
ko: 간분

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bopomofo Extended
ko: 주음부호 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Strokes
ko: 한중일 획수

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Katakana Phonetic Extensions
ko: 카타카나 발음 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed CJK Letters and Months
ko: 한중일 둘러싼 문자 및 날짜 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility
ko: 한중일 호환 영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension A
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yijing Hexagram Symbols
ko: 주역 6선형 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs
ko: 한중일 통합 한자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yi Syllables
ko: 이 음절문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yi Radicals
ko: 이 문자 부수

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lisu
ko: 리수 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vai
ko: 바이 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-B
ko: 키릴 문자 확장영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bamum
ko: 바뭄어 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Modifier Tone Letters
ko: 변조 성조 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-D
ko: 라틴 문자 확장영역-D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syloti Nagri
ko: 실헤티 나가리

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Common Indic Number Forms
ko: 인도 공통 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phags-pa
ko: 파스파 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Saurashtra
ko: 사우라슈트라 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari Extended
ko: 데바나가리 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kayah Li
ko: 카야 리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Rejang
ko: 레장 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo Extended-A
ko: 한글 자모 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Javanese
ko: 자와어

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-B
ko: 미얀마 확장영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cham
ko: 참 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-A
ko: 미얀마 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Viet
ko: 타이비엣 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meetei Mayek Extensions
ko: 메이테이 문자 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended-A
ko: 에티오피아 문자 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-E
ko: 라틴문자 확장영역-E

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cherokee Supplement
ko: 체로키 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meetei Mayek
ko: 메이테이 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Syllables
ko: 한글 음절

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo Extended-B
ko: 한글 자모 확장영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: High Surrogates
ko: 상위 확장코드

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: High Private Use Surrogates
ko: 개인용 상위 확장코드

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Low Surrogates
ko: 하위 확장코드

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Private Use Area
ko: 개인 사용 영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Ideographs
ko: 한중일 호환 한자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Alphabetic Presentation Forms
ko: 알파벳 표시 양식

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Presentation Forms-A
ko: 아랍 문자 표시 양식-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Variation Selectors
ko: 여러가지 선택자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vertical Forms
ko: 세로 모양

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Half Marks
ko: 조합 반각 표시

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Forms
ko: 한중일 호환 양식

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Small Form Variants
ko: 작은꼴 변형

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Presentation Forms-B
ko: 아랍 문자 표시 양식-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Halfwidth and Fullwidth Forms
ko: 반각 및 전각 양식

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Specials
ko: 특수 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear B Syllabary
ko: 선형 B 음절문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear B Ideograms
ko: 선형 B 표의문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Aegean Numbers
ko: 에게 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Greek Numbers
ko: 고대 그리스 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Symbols
ko: 고대 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phaistos Disc
ko: 파이스토스 원판

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lycian
ko: 리키아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Carian
ko: 카리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Coptic Epact Numbers
ko: 콥트어 이팩트 번호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Italic
ko: 고대 이탈리아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gothic
ko: 고트 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Permic
ko: 고대 페름어

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ugaritic
ko: 우가릿 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Persian
ko: 옛 페르시아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Deseret
ko: 데저렛 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Shavian
ko: 쇼 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Osmanya
ko: 오스마냐 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Osage
ko: 오세이지 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Elbasan
ko: 엘바산 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Caucasian Albanian
ko: 캅카스 알바니아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vithkuqi
ko: 비트쿠크

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear A
ko: 선형 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-F
ko: 라틴 문자 확장영역-F

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cypriot Syllabary
ko: 키프로스 음절표

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Imperial Aramaic
ko: 황실 아람어 알파벳

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Palmyrene
ko: 팔미라 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nabataean
ko: 나바테아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hatran
ko: 하트란 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phoenician
ko: 페니키아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lydian
ko: 리디아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meroitic Hieroglyphs
ko: 메로에 상형문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meroitic Cursive
ko: 메로에 필기체

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kharoshthi
ko: 카로시디 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old South Arabian
ko: 고대 남아라비아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old North Arabian
ko: 고대 북아라비아 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Manichaean
ko: 마니교 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Avestan
ko: 아베스탄어

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Inscriptional Parthian
ko: 파르티아어 새김 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Inscriptional Pahlavi
ko: 팔레비어 새김 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Psalter Pahlavi
ko: 시편 팔레비어 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Turkic
ko: 고대 튀르크 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Hungarian
ko: 옛 헝가리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hanifi Rohingya
ko: 하니피 로힝야 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Rumi Numeral Symbols
ko: 루미 숫자 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yezidi
ko: 야지디 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-C
ko: 아랍 문자 확장영역-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Sogdian
ko: 고대 소그드 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sogdian
ko: 소그드 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Uyghur
ko: 고대 위그루어

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chorasmian
ko: 호라즘 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Elymaic
ko: 엘리마이스 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Brahmi
ko: 브라흐미 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kaithi
ko: 카이시 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sora Sompeng
ko: 소라 솜펭 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chakma
ko: 차크마 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mahajani
ko: 마하자니 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sharada
ko: 샤라다 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sinhala Archaic Numbers
ko: 신할라 고대 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khojki
ko: 코즈키 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Multani
ko: 물타니 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khudawadi
ko: 쿠다와디 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Grantha
ko: 그랜사 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Newa
ko: 네와 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tirhuta
ko: 티르후타 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Siddham
ko: 시드햄 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Modi
ko: 모디 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mongolian Supplement
ko: 몽골 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Takri
ko: 타크리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ahom
ko: 아홈 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dogra
ko: 도그라 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Warang Citi
ko: 바랑 크시티 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dives Akuru
ko: 디베스 아쿠루 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nandinagari
ko: 난디나가리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Zanabazar Square
ko: 자나바자르 정방형 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Soyombo
ko: 소욤보 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended-A
ko: 통합 캐나다 원주민 음절 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Pau Cin Hau
ko: 파우 킨 하우 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari Extended-A
ko: 데바나가리 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bhaiksuki
ko: 바이크수키 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Marchen
ko: 샹슝 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Masaram Gondi
ko: 마사람 곤디 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gunjala Gondi
ko: 건잘라 곤디 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Makasar
ko: 마카사르 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kawi
ko: 카위 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lisu Supplement
ko: 리수 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tamil Supplement
ko: 타밀 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cuneiform
ko: 설형 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cuneiform Numbers and Punctuation
ko: 설형 숫자및 구두기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Early Dynastic Cuneiform
ko: 초기 왕조 쐐기 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cypro-Minoan
ko: 키프로-미노아어

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyphs
ko: 고대 이집트 신성문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyph Format Controls
ko: 고대 이집트 신성문자 형식 제어 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Anatolian Hieroglyphs
ko: 아나톨리아 상형문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bamum Supplement
ko: 바뭄어 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mro
ko: 므로 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangsa
ko: 탕사

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bassa Vah
ko: 바사 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Pahawh Hmong
ko: 파하우몽 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Medefaidrin
ko: 메데파이드린 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miao
ko: 먀오 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ideographic Symbols and Punctuation
ko: 표의문자용 기호 및 구두 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut
ko: 서하 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut Components
ko: 서하 문자 구성요소

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khitan Small Script
ko: 거란 소자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut Supplement
ko: 서하 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Extended-B
ko: 가나 확장영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Supplement
ko: 가나 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Extended-A
ko: 가나 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Small Kana Extension
ko: 작은 가나 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nushu
ko: 뉘수 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Duployan
ko: 듀플로이언 속기 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Shorthand Format Controls
ko: 속기 형식 컨트롤 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Znamenny Musical Notation
ko: 즈나메니 기보법

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Byzantine Musical Symbols
ko: 비잔틴 음악 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Musical Symbols
ko: 음악 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Greek Musical Notation
ko: 고대 그리스 음표

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kaktovik Numerals
ko: 칵토빅 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mayan Numerals
ko: 마야 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Xuan Jing Symbols
ko: 태현경 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Counting Rod Numerals
ko: 산가지 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mathematical Alphanumeric Symbols
ko: 수학용 알파벳, 숫자 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sutton SignWriting
ko: 서튼 수화 표기

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-G
ko: 라틴 문자 확장영역-G

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Glagolitic Supplement
ko: 글라골루 문자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-D
ko: 키릴 문자 확장영역-D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nyiakeng Puachue Hmong
ko: 창세기 몽족 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Toto
ko: 토토

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Wancho
ko: 완초 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nag Mundari
ko: 나그 문다리 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended-B
ko: 에티오피아 문자 확장영역-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mende Kikakui
ko: 멘데어 키카쿠이 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Adlam
ko: 애들램 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Indic Siyaq Numbers
ko: 인도 시야크 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ottoman Siyaq Numbers
ko: 오스만 시야크 숫자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Mathematical Alphabetic Symbols
ko: 아랍 수학용 알파벳 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mahjong Tiles
ko: 마작 타일

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Domino Tiles
ko: 도미노 타일

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Playing Cards
ko: 플레잉카드

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Alphanumeric Supplement
ko: 괄호 영문자 및 숫자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Ideographic Supplement
ko: 괄호 한자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
ko: 여러가지 기호 및 그림 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Emoticons
ko: 이모티콘

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ornamental Dingbats
ko: 장식용 딩뱃 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Transport and Map Symbols
ko: 교통 및 지도 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Alchemical Symbols
ko: 연금술 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Geometric Shapes Extended
ko: 도형 확장영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-C
ko: 화살표 추가영역-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Symbols and Pictographs
ko: 추가 기호 및 그림 문자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chess Symbols
ko: 체스 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols and Pictographs Extended-A
ko: 기호 및 그림 문자 확장영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols for Legacy Computing
ko: 레거시 컴퓨팅 기호

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension B
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension C
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension D
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension E
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 E

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension F
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 F

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
ko: 한중일 호환 보충 한자

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension G
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 G

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension H
ko: 한중일 통합 한자 확장영역 H

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tags
ko: 태그

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Variation Selectors Supplement
ko: 여러가지 선택자 추가영역

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplementary Private Use Area-A
ko: 사용자 추가영역-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplementary Private Use Area-B
ko: 사용자 추가영역-B

en: Set im-module TYPE to "gtk2",  "gtk3" or "gtk4". Default is "gtk3".
ko: im-모듈 유형을 "gtk2",  "gtk3" 또는 "gtk4"로 설정합니다. 기본값은 "gtk3"입니다.

en: List engine name only
ko: 엔진 이름만 나열합니다

en: Can't connect to IBus.
ko: IBus에 연결 할 수 없습니다.

en: language: %s
ko: 언어: %s

en: No engine is set.
ko: 엔진이 설정되어 있지 않습니다.

en: Set global engine failed.
ko: 전체 공통 엔진의 설정에 실패했습니다.

en: Get global engine failed.
ko: 전체 공통 엔진의 취득에 실패했습니다.

en: Start or restart daemon with "direct" or "systemd" TYPE.
ko: "direct" 또는 "systemd" 유형으로 시작 또는 재시작합니다.

en: Start or restart daemon with SYSTEMD_SERVICE file.
ko: SYSTEMD_SERVICE 파일로 데몬을 시작 또는 재시작합니다.

en: Show debug messages.
ko: 디버그 메세지를 표시합니다.

en: Read the system registry cache.
ko: 시스템 레지스트리 캐쉬를 읽어 들입니다.

en: Read the registry cache FILE.
ko: 레지스트리 캐쉬 파일을 읽어 들입니다.

en: The registry cache is invalid.
ko: 레지스트리 캐쉬가 잘못되었습니다.

en: Write the system registry cache.
ko: 시스템 레지스트리 캐쉬를 씁니다.

en: Write the registry cache FILE.
ko: 레지스트리 캐쉬 파일을 씁니다.

en: Use engine schema paths instead of ibus core, which can be comma-separated values.
ko: IBus 코어 대신 엔진 스키마 경로를 사용합니다. 쉼표로 구분한 경로 값 목록.

en: Resetting…
ko: 재설정 중…

en: Done
ko: 완료

en: Set or get engine
ko: 엔진을 설정하거나 얻기

en: Exit ibus-daemon
ko: ibus-daemon 끝내기

en: Show available engines
ko: 존재하는 엔진 표시

en: (Not implemented)
ko: (구현 안함)

en: Restart ibus-daemon
ko: ibus-daemon 다시 시작

en: Start ibus-daemon
ko: ibus-daemon을 시작합니다

en: Show version
ko: 버전 보기

en: Show the content of registry cache
ko: 레지스트리 캐쉬의 내용 표시

en: Create registry cache
ko: 레지스트리 캐시 생성

en: Print the D-Bus address of ibus-daemon
ko: ibus-daemon의 D-Bus 주소 출력

en: Show the configuration values
ko: 설정 값 표시

en: Reset the configuration values
ko: 설정 값 재설정

en: Save emoji on dialog to clipboard
ko: 대화창의 이모지를 클립보드에 저장

en: Retrieve im-module value from GTK instance
ko: GTK 사례에서 im-모듈 값을 검색합니다

en: Show this information
ko: 도움말 정보 표시

en: Usage: %s COMMAND [OPTION...]
ko: 사용법: %s <명령> [옵션...]

en: Commands:
ko: 명령:

en: %s is unknown command!
ko: %s는 알 수 없는 명령입니다!

en: Connect Wayland input method protocol
ko: 웨이랜드 입력 방식 통신규약을 연결합니다

en: Execute ibus-daemon if it's not running
ko: 만약 동작하지 않으면 ibus-데몬을 실행합니다

en: ibus-daemon's arguments
ko: ibus-데몬의 인수

en: Verbose logging
ko: 상세한 로깅

en: Favorites
ko: 자주 사용

en: Others
ko: 기타

en: Open Unicode choice
ko: 유니코드 선택 열기

en: Bring back emoji choice
ko: 이모지 선택으로 돌아가기

en: Page Down
ko: 다음 페이지

en: Page Up
ko: 이전 페이지

en: Show emoji variants
ko: 이모지 변종 보기

en: Close
ko: 닫기

en: Menu
ko: 메뉴

en: Click to view a warning message
ko: 경고 메시지를 보려면 누르십시오

en: Loading a Unicode dictionary:
ko: 유니코드 사전 읽어들이는 중:

en: Code point: %s
ko: 코드값: %s

en: Has emoji variants
ko: 이모지 변종 있음

en: Description: %s
ko: 설명: %s

en: None
ko: 없음

en: Annotations: %s
ko: 주석: %s

en: Name: %s
ko: 이름: %s

en: Alias: %s
ko: 다른 이름: %s

en: Emoji Choice
ko: 이모지 선택

en: Unicode Choice
ko: 유니코드 선택

en: Failed to get the current text application. Please re-focus your application. E.g. Press Esc key several times to release the emoji typing mode, click your desktop and click your text application again.
ko: 현재 텍스트 응용 프로그램을 가져 올 수 없습니다. 응용 프로그램에 다시 초점을 맞춰보세요. 예를 들어 Esc 키를 여러 번 눌러서 이모지 입력 방식을 벗어나거나, 바탕 화면을 누르고 텍스트 응용 프로그램을 다시 눌러 보세요.

en: Canceled to choose an emoji.
ko: 이모지 선택 취소됨.

en: Copied an emoji to your clipboard.
ko: 이모지를 클립보드에 복사.

note: TRANSLATORS: "FONT" should be capital and translatable. * It's used for an argument command --font=FONT
en: "FONT" for emoji characters on emoji dialog
ko: 이모지 대화상자의 이모지 문자 "<글꼴>"

en: FONT
ko: 글꼴

note: TRANSLATORS: "LANG" should be capital and translatable. * It's used for an argument command --lang=LANG
en: "LANG" for annotations on emoji dialog. E.g. "en"
ko: "언어"를 이모지 대화창 주석에 사용합니다. 예: "en"

en: LANG
ko: 언어

en: Emoji annotations can be match partially
ko: 이모지 주석을 부분적으로 일치시킬 수 있습니다

en: Match with the length of the specified integer
ko: 지정한 정수 값 길이만큼 일치

en: Match with the condition of the specified integer
ko: 지정된 정수의 조건과 일치

en: IBus Panel
ko: IBus 패널

en: You can toggle the activate menu and context one with clicking the mouse middle button on the panel icon.
ko: 당신은 패널 아이콘에서 마우스 가운데 누름단추를 눌러서 활성화 메뉴와 컨텍스를 전환 할 수 있습니다.

en: IBus should be called from the desktop session in %s. For KDE, you can launch '%s' utility and go to "Input Devices" -> "Virtual Keyboard" section and select "%s" icon and click "Apply" button to configure IBus in %s. For other desktop sessions, you can copy the 'Exec=' line in %s file to a configuration file of the session. Please refer each document about the "Wayland input method" configuration. Before you configure the "Wayland input method", you should make sure that QT_IM_MODULE and GTK_IM_MODULE environment variables are unset in the desktop session.
ko: IBus는 %s의 데스크탑 세션에서 호출되어야 합니다. KDE에서는, '%s' 유틸리티를 실행 할 수 있고 "입력 장치" -> "가상 키보드" 부분으로 이동하며 "%s" 아이콘을 선택하여 "적용" 누름단추를 눌러서 %s에서 IBus를 구성합니다. 다른 데스크탑 세션에서는, %s 파일의 'Exec=' 행에서 세션의 구성 파일로 복사 할 수 있습니다. "웨이랜드 입력 방식" 구성에 대해서 개별 문서를 참조하세요. 당신이 "웨이랜드 입력 방식"을 구성하기 전에, QT_IM_MODULE 및 GTK_IM_MODULE 환경 변수가 데스크탑 세션에서 설정 해제되었는지 확인해야 합니다.

en: Please unset QT_IM_MODULE and GTK_IM_MODULE environment variables and 'ibus-daemon --panel disable' should be executed as a child process of %s component.
ko: QT_IM_MODULE과 GTK_IM_Module 환경 변수 및 'ibus-데몬' 설정을 해제해 주세요 -- 판넬 비활성화는 %s 구성 요소의 하위 프로세스로 실행되어야 합니다.

en: IBus Notification
ko: IBus 알림

en: Your configured input method %s does not exist in IBus input methods so "US" layout was configured instead of your input method.
ko: 당신이 사용하도록 설정한 %s 입력기가 IBUS 입력기에 없으므로, 당신의 입력기 대신 "US" 키보드 배치가 설정되었습니다.

en: At least one of your configured input methods does not exist in IBus input methods.
ko: IBus 입력기에는 당신이 사용하도록 설정한 입력기가 존재하지 않습니다.

en: Please run `ibus-setup` command, open "Input Method" tab, and configure your input methods again.
ko: `ibus-setup` 명령을 실행하고 "입력기" 탭을 연 다음 입력기를 다시 구성하십시오.

en: IBus is an intelligent input bus for Linux/Unix.
ko: IBus는 리눅스/유닉스를 위한 지능형 입력 버스입니다.

en: Preferences
ko: 기본 설정

en: Restart
ko: 다시 시작

en: Quit
ko: 끝내기
