ibus 1.5.20 - en to zh_CN translation catalogue (618 entries)

note: Translators: Here “Preload” is a verb
en: Preload engines
zh_CN: 预加载引擎

note: Translators: Tooltip for the button “Preload Engines”
en: Preload engines during ibus starts up
zh_CN: IBus 启动时预加载的引擎

en: Engines order
zh_CN: 引擎顺序

en: Saved engines order in input method list
zh_CN: 保存在输入法选单中的引擎顺序

en: Popup delay milliseconds for IME switcher window
zh_CN: 输入法切换窗口弹出延时

en: Set popup delay milliseconds to show IME switcher window. The default is 400. 0 = Show the window immediately. 0 < Delay milliseconds. 0 > Do not show the window and switch prev/next engines.
zh_CN: 设置弹出显示输入法引擎切换窗口的延迟时间，单位为毫秒。默认为 400。0 等于立即显示窗口。大于 0 则延迟对应毫秒数。小于 0 则不显示窗口并切换到之前或之后的引擎。

en: Saved version number
zh_CN: 已储存的版本号

en: The saved version number will be used to check the difference between the version of the previous installed ibus and one of the current ibus.
zh_CN: 已保存的版本号将被用作检查之前安装的 ibus 版本和当前版本间的区别。

en: Latin layouts which have no ASCII
zh_CN: 无 ASCII 码的拉丁字母布局

en: US layout is appended to the Latin layouts. variant can be omitted.
zh_CN: 附加美国布局到这些拉丁字母布局上，忽略其字母变体。

en: Use xmodmap
zh_CN: 使用 xmodmap

en: Run xmodmap if .xmodmap or .Xmodmap exists when ibus engines are switched.
zh_CN: 若 .xmodmap 或者 .Xmodmap 存在则当 ibus 框架启动时执行 xmodmap。

en: Use system keyboard layout
zh_CN: 使用系统键盘布局

en: Use system keyboard (XKB) layout
zh_CN: 使用系统键盘（XKB）布局

en: Embed Preedit Text
zh_CN: 内嵌编辑模式

en: Embed Preedit Text in Application Window
zh_CN: 在应用程序窗口中启用内嵌编辑模式

en: Use global input method
zh_CN: 使用全局输入法

en: Share the same input method among all applications
zh_CN: 在所有应用程序中共享同一个输入法

en: Enable input method by default
zh_CN: 默认启动输入法

en: Enable input method by default when the application gets input focus
zh_CN: 当应用程序需要使用输入时自动启用输入法

en: DConf preserve name prefixes
zh_CN: DConf 保留名称前缀

en: Prefixes of DConf keys to stop name conversion
zh_CN: 用来停止名称转换的 DConf 键前缀

en: Trigger shortcut keys
zh_CN: 触发快捷键

en: The shortcut keys for turning input method on or off
zh_CN: 用于开启或关闭输入法的快捷键

en: Trigger shortcut keys for gtk_accelerator_parse
zh_CN: 触发快捷键（gtk_accelerator_parse 格式）

en: Enable shortcut keys
zh_CN: 开启快捷键

en: The shortcut keys for turning input method on
zh_CN: 开启输入法的快捷键

en: Disable shortcut keys
zh_CN: 关闭快捷键

en: The shortcut keys for turning input method off
zh_CN: 关闭输入法的快捷键

en: Next engine shortcut keys
zh_CN: 下一个引擎快捷键

en: The shortcut keys for switching to the next input method in the list
zh_CN: 切换到列表中下一个输入法快捷键

en: Prev engine shortcut keys
zh_CN: 上一个引擎快捷键

en: The shortcut keys for switching to the previous input method
zh_CN: 切换到列表中上一个输入法快捷键

en: Auto hide
zh_CN: 自动隐藏

en: The behavior of property panel. 0 = Do not show, 1 = Auto hide, 2 = Always show
zh_CN: 属性面板的行为。0 = 不再显示，1 = 自动隐藏，2 = 始终显示

en: Language panel position
zh_CN: 语言栏位置

en: Follow the input cursor in case the panel is always shown
zh_CN: 在始终显示的情况下面板跟随输入光标

en: If true, the panel follows the input cursor in case the panel is always shown. If false, the panel is shown at a fixed location.
zh_CN: 若为真，当面板设为始终显示时面板将跟随输入光标。若为假，面板将在固定位置显示。

en: The milliseconds to show property panel
zh_CN: 显示属性面板的延时

en: The milliseconds to show property panel after focus-in or properties are changed.
zh_CN: 在输入焦点或属性变更后，属性面板的显示延迟时间，单位为毫秒。

en: Orientation of lookup table
zh_CN: 候选词表方向

en: Orientation of lookup table. 0 = Horizontal, 1 = Vertical
zh_CN: 候选词表方向。0 = 水平，1 = 竖直

en: Show icon on system tray
zh_CN: 在系统托盘上显示图标

en: Show input method name
zh_CN: 显示输入法名称

en: Show input method name on language bar
zh_CN: 在语言栏上显示输入法名称

en: RGBA value of XKB icon
zh_CN: XKB 图标的 RGBA 值

en: XKB icon shows the layout string and the string is rendered with the RGBA value. The RGBA value can be 1. a color name from X11, 2. a hex value in form '#rrggbb' where 'r', 'g' and 'b' are hex digits of the red, green, and blue, 3. a RGB color in form 'rgb(r,g,b)' or 4. a RGBA color in form 'rgba(r,g,b,a)' where 'r', 'g', and 'b' are either integers in the range 0 to 255 or percentage values in the range 0% to 100%, and 'a' is a floating point value in the range 0 to 1 of the alpha.
zh_CN: XKB 图标显示键盘布局字符串并依据 RGBA 值进行渲染。RGBA 值可以是 1. X11 中的颜色名；2.“#rrggbb”形式的十六进制数，其中“r”“g”“b”分别代表十六进制数字的红、绿和蓝；3.“rgb(r,g,b)”形式的 RGB 颜色；或者 4.“rgba(r,g,b,a)”形式的 RGBA 颜色，其中“r”“g”“b”分别为 0 到 255 之间的整数值，或者 0% 到 100% 之间的百分比值，而“a”为 0 到 1 之间的浮点透明度。

en: The milliseconds to show the panel icon for a property
zh_CN: 显示属性面板图标的延时

en: The milliseconds to show the panel icon from the engine icon to a property icon whenever engines are switched if the property is specified by the value of icon-prop-key in IBusEngineDesc. If the value is 0, no delay time and the property icon is shown immediately.
zh_CN: 如果由 IBusEngineDesc 中的 icon-prop-key 值指定的引擎属性被切换时，面板图标从引擎图标变成属性图标的显示延迟时间。如果值为 0，则没有延时，属性图标立即显示。

en: Use custom font
zh_CN: 使用自定义字体

en: Use custom font name for language panel
zh_CN: 语言栏上使用自定义字体

en: Custom font
zh_CN: 自定义字体

en: Custom font name for language panel
zh_CN: 自定义语言栏字体

en: Use custom theme
zh_CN: 使用自定义主题

en: Use custom theme name for language panel
zh_CN: 语言栏上使用自定义主题

en: Custom theme
zh_CN: 自定义主题

en: Custom theme name for language panel
zh_CN: 自定义语言栏主题名称

en: Use custom icon
zh_CN: 使用自定义图标

en: Use custom icon name for arrow buttons on candidate window
zh_CN: 在候选词窗口中为箭头按钮使用自定义图标名称

en: Custom icon
zh_CN: 自定义图标

en: Custom icon name for arrow buttons on candidate window
zh_CN: 在候选词窗口中用于箭头按钮的自定义图标名称

en: Choose glyphs with input method's language on candidate window
zh_CN: 按照输入法语言选择候选词窗口的字形

en: Some code points have different glyphs and Pango determines the glyphs from the language attribute. Pango chooses glyphs from the IBus engine's language if the value is true and chooses them from the desktop locale if the value is false.
zh_CN: 有些字符码位有多个不同的字形，Pango 根据语言属性确定其字形。如果该值为真，从 IBus 引擎的语言选择字形；为假，从桌面语言选择字形。

en: Unicode shortcut keys for gtk_accelerator_parse
zh_CN: Unicode 快捷键（gtk_accelerator_parse 格式）

en: The shortcut keys for turning Unicode typing on or off
zh_CN: 开启或关闭 Unicode 输入的快捷键

en: Emoji shortcut keys for gtk_accelerator_parse
zh_CN: 用于 gtk_accelerator_parse 的表情快捷键

en: The shortcut keys for turning emoji typing on or off
zh_CN: 用于开启或关闭表情输入的快捷键

en: Custom font name for emoji characters on emoji dialog
zh_CN: 用于自定义表情符号对话框中表情符号的字体名称

en: Default language for emoji dictionary
zh_CN: Emoji 字典的默认语言

en: Choose a default language of emoji dictionaries on the emoji dialog. The value $lang is applied to /usr/share/ibus/dicts/emoji-$lang.dict .
zh_CN: 选择表情输入面板中默认的表情字典语言。设定值 $lang 会应用于 /usr/share/ibus/dicts/emoji-$lang.dict。

en: favorite emoji list on emoji dialog
zh_CN: Emoji 面板中的常用表情列表

en: You can show the favorite emojis on emoji list if this list has any characters.
zh_CN: 可在表情列表中显示常用的表情符号，但前提是该列表中存在字符。

en: favorite emoji annotation list on emoji dialog
zh_CN: Emoji 面板中的常用表情注释列表

en: You can assign an annotation for a favorite emoji in this list.
zh_CN: 你可以在此列表中为常用的表情符号添加注释。

en: Whether emoji annotations can be match partially or not
zh_CN: 表情注释是否可以部分匹配

en: Whether emoji annotations can be matched with a partial string instead of the exact match or not.
zh_CN: 是否允许使用部分字符来匹配表情注释，而不用完整字符串。

en: Match emoji annotations with the specified length
zh_CN: 使用特定长度字符匹配表情注释

en: Match emoji annotations partially with more than the specified number of characters instead of the exact match.
zh_CN: 不用完全匹配表情注释，只要输入的字符与表情注释匹配超过指定的字符数即可。

en: Choose a condition to match emoji annotations partially
zh_CN: 选择表情注释部分匹配条件

en: Choose one of the following conditions to match emoji annotations partially: 0 == Prefix match, 1 == Suffix match, 2 == Containing match
zh_CN: 选择以下条件来部分匹配表情注释：0 == 字首匹配, 1 == 字尾匹配, 2 == 包含匹配

en: Load the emoji data at the time of startup
zh_CN: 启动时加载 Emoji 数据

en: Load the emoji data at the time of startup if true. About 10MB memory is needed to load the data. Load the emoji data when open the emoji dialog at the beginning if false.
zh_CN: 如果设定为真（True），则在启动时载入表情数据。大概需要 10MB 内存来载入数据。如果设定为假（False），则在打开表情输入面板时加载表情数据。

en: Load the Unicode data at the time of startup
zh_CN: 启动时加载 Unicode 数据

en: Load the Unicode data at the time of startup if true. About 15MB memory is needed to load the data. Load the Unicode data when open the emoji dialog at the beginning if false. The Unicode data is always loaded after the emoji data is loaded even if true.
zh_CN: 如果设为“True”，则在启动时加载 Unicode 数据。加载数据大约需要 15MB 内存。如果设为“False”，则打开表情输入面板时加载 Unicode 数据。Unicode 数据总是会在表情数据加载之后加载，即使设置为“True”也是如此。

en: Copyright (c) 2007-2010 Peng Huang
    Copyright (c) 2007-2010 Red Hat, Inc.
zh_CN: 版权所有 (c) 2007-2010 黄鹏
    版权所有 (c) 2007-2010 Red Hat, Inc.

en: Other
zh_CN: 其他

en: Select a language
zh_CN: 选择语言

en: _Cancel
zh_CN: 取消(_C)

en: _OK
zh_CN: 确定(_O)

en: More…
zh_CN: 更多…

en: About
zh_CN: 关于

en: _Close
zh_CN: 关闭(_C)

en: Language: %s
zh_CN: 语言：%s

en: Keyboard layout: %s
zh_CN: 键盘布局：%s

en: Author: %s
zh_CN: 作者：%s

en: Description:
zh_CN: 描述：

en: Select an input method
zh_CN: 选择输入法

note: add button
en: _Add
zh_CN: 添加(_A)

note: create im name & icon column
en: Input Method
zh_CN: 输入法

en: IBus Preferences
zh_CN: IBus 首选项

en: Set IBus Preferences
zh_CN: 设定 IBus 首选项

en: Keyboard shortcuts
zh_CN: 快捷键

en: Key code:
zh_CN: 按键：

en: Modifiers:
zh_CN: 修饰键：

note: apply button
en: _Apply
zh_CN: 应用(_A)

note: delete button
en: _Delete
zh_CN: 删除(_D)

en: Please press a key (or a key combination).
    The dialog will be closed when the key is released.
zh_CN: 请按下一个键盘按键（或者按键组合）。
    当您松开按键时，对话框将自动关闭。

en: Please press a key (or a key combination)
zh_CN: 请按下一个键盘按键（或者按键组合）

en: Use shortcut with shift to switch to the previous input method
zh_CN: 和 SHIFT 一起使用快捷键来切换到先前的输入法

en: The IBus daemon is not running. Do you wish to start it?
zh_CN: IBus 守护进程尚未运行。您希望启动它吗？

en: IBus has been started! If you cannot use IBus, add the following lines to your $HOME/.bashrc; then relog into your desktop.
      export GTK_IM_MODULE=ibus
      export XMODIFIERS=@im=ibus
      export QT_IM_MODULE=ibus
zh_CN: IBus 已经启动！如果您无法使用 IBus，添加以下行至 $HOME/.bashrc；然后重新登录您的桌面。
      export GTK_IM_MODULE=ibus
      export XMODIFIERS=@im=ibus
      export QT_IM_MODULE=ibus

note: Translators: %d == 5 currently
en: IBus daemon could not be started in %d seconds.
zh_CN: IBus 守护在 %d 秒内无法启动。

en: Select keyboard shortcut for %s
zh_CN: 选择 %s 的快捷键

note: Translators: Title of the window
en: switching input methods
zh_CN: 切换输入法

en: Horizontal
zh_CN: 横排

en: Vertical
zh_CN: 竖排

en: Top left corner
zh_CN: 左上角

en: Top right corner
zh_CN: 右上角

en: Bottom left corner
zh_CN: 左下角

en: Bottom right corner
zh_CN: 右下角

en: Custom
zh_CN: 自定义

en: Do not show
zh_CN: 不再显示

en: Hide automatically
zh_CN: 自动隐藏

en: Always
zh_CN: 总是

en: The shortcut keys for switching to next input method in the list
zh_CN: 切换下一个输入法的快捷键

en: Next input method:
zh_CN: 下一输入法：

en: The shortcut keys for switching to previous input method in the list
zh_CN: 切换上一个输入法的快捷键

en: Previous input method:
zh_CN: 上一输入法：

en: Enable or disable:
zh_CN: 开关：

en: Enable:
zh_CN: 启用：

en: Disable:
zh_CN: 禁用：

en: <b>Keyboard Shortcuts</b>
zh_CN: <b>快捷键</b>

en: Set the orientation of candidates in lookup table
zh_CN: 设置候选词表方向

en: Candidates orientation:
zh_CN: 候选词排列方向：

en: Set the behavior of ibus how to show or hide language bar
zh_CN: 设置如何显示或隐藏语言栏

en: Show property panel:
zh_CN: 显示属性栏：

en: Language panel position:
zh_CN: 语言栏位置：

en: Show input method's name on language bar when check the checkbox
zh_CN: 选中该项将在语言栏上显示输入法的名字

en: Embed preedit text in application window
zh_CN: 在应用程序窗口中启用内嵌编辑模式

en: Embed the preedit text of input method in the application window
zh_CN: 在应用程序窗口中启用输入法的内嵌编辑模式

en: Use custom font:
zh_CN: 使用自定义字体：

en: <b>Font and Style</b>
zh_CN: <b>字体和风格</b>

en: General
zh_CN: 常规

en: Add the selected input method into the enabled input methods
zh_CN: 添加选中的输入法到启用输入法列表

en: _Remove
zh_CN: 删除(_R)

en: Remove the selected input method from the enabled input methods
zh_CN: 从启用输入法列表删除选中的输入法

en: _Up
zh_CN: 向上(_U)

en: Move up the selected input method in the enabled input methods list
zh_CN: 上移选中的输入法

en: _Down
zh_CN: 向下(_D)

en: Move down the selected input method in the enabled input methods
zh_CN: 下移选中的输入法

en: _About
zh_CN: 关于(_A)

en: Show information of the selected input method
zh_CN: 显示选中输入法的信息

en: _Preferences
zh_CN: 首选项(_P)

en: Show setup of the selected input method
zh_CN: 显示选中输入法的设置界面

en: <small><i>The active input method can be switched around from the selected ones in the above list by pressing the keyboard shortcut keys or clicking the panel icon.</i></small>
zh_CN: <small><i>可以通过按下键盘快捷键或者点击面板图标来在上述列表中切换选中的输入法</i></small>

en: The shortcut keys to enable conversions of emoji annotations or Unicode names
zh_CN: 启用 Emoji 注释或 Unicode 名称转换的快捷键

en: Emoji annotation:
zh_CN: 表情注释：

en: The shortcut keys to enable Unicode code point conversions
zh_CN: 启用 Unicode 码位转换的快捷键

en: Unicode code point:
zh_CN: Unicode 码位：

en: Set a font of Unicode candidates on the emoji dialog
zh_CN: 设置表情输入面板中 Unicode 候选字符的字体

en: Unicode font:
zh_CN: Unicode 字体：

en: Set a language of emoji annotations on the emoji dialog
zh_CN: 设置表情输入面板中表情注释的语言

en: Emoji annotation language:
zh_CN: 表情注释语言：

en: Match emoji annotations partially with the following condition and more than the number of characters:
zh_CN: 不用完全匹配表情注释，只要输入的字符与表情注释匹配超过指定的字符数：

en: If emoji annotations can be matched with a partial string instead of the exact match
zh_CN: 是否允许使用部分字符而非完整字符匹配表情注释

en: Prefix match
zh_CN: 字首匹配

en: Suffix match
zh_CN: 字尾匹配

en: Containing match
zh_CN: 包含匹配

en: Emoji
zh_CN: 表情符号

en: <b>Keyboard Layout</b>
zh_CN: <b>键盘布局</b>

en: <b>Global input method settings</b>
zh_CN: <b>全局输入法设置</b>

en: Choose glyphs with the input method's language on the candidate window for the duplicated code points
zh_CN: 对于复用的码位，按照输入法语言选择它在候选词窗口中的字形

en: Use custom theme:
zh_CN: 使用自定义主题：

en: Choose a theme of the candidate window
zh_CN: 选择候选词窗口的主题

en: Use custom icon:
zh_CN: 使用自定义图标：

en: Choose a theme of the arrow buttons on the candidate window
zh_CN: 为候选词窗口中的箭头按钮选择主题

en: <b>Font and Theme</b>
zh_CN: <b>字体和主题</b>

en: Advanced
zh_CN: 高级

en: Since IBus 1.5.33, Compose files replace the builtin
    compose sequences. To keep them and add your own
    sequences on top, the line:
    
      include "%%L"
    
    has been added to the Compose file:
    %s.
zh_CN: 从 IBus 1.5.33 开始，合成文件替代了内置的
    合成序列。要保留它们并在其上添加您自己
    的序列，该行：
    
      include "%%L"
    
    已添加至合成文件：
    %s。

en: Since IBus 1.5.33, Compose files replace the builtin
    compose sequences. To keep them and add your own
    sequences on top, you need to add the line:
    
      include "%%L"
    
    to the Compose file:
    %s.
zh_CN: 从 IBus 1.5.33 开始，合成文件替代了内置的
    合成序列。要保留它们并在其上添加您自己
    的序列，您需要添加该行：
    
      include "%%L"
    
    至合成文件：
    %s。

en: Activities
zh_CN: 活动

en: Animals & Nature
zh_CN: 动物和自然

en: Component
zh_CN: 组件

en: Flags
zh_CN: 旗帜

en: Food & Drink
zh_CN: 食物和饮料

en: Objects
zh_CN: 物品

en: People & Body
zh_CN: 人物和身体

en: Smileys & Emotion
zh_CN: 笑脸和情感

en: Symbols
zh_CN: 符号

en: Travel & Places
zh_CN: 旅行和地点

en: Detect unregistered character in your compose sequence
zh_CN: 检测您合成序列中的未注册字符

en: The character you just input is not recognized as a valid part of the currently active compose sequence and the character was cancelled. Try inputting the correct character to the compose sequence again, or press Escape key to terminate whole the compose sequence.
zh_CN: 您刚输入的字符未识别为当前激活合成序列的有效部分且该字符已取消。请重新尝试向合成序列输入正确的字符，或按 Esc 键终止整个合成序列。

en: Compose file update
zh_CN: 合成文件更新

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Basic Latin
zh_CN: 基本拉丁字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin-1 Supplement
zh_CN: 拉丁文 1 补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-A
zh_CN: 拉丁文扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-B
zh_CN: 拉丁文扩展 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: IPA Extensions
zh_CN: 国际音标扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Spacing Modifier Letters
zh_CN: 空格修饰字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks
zh_CN: 组合变音标记

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Greek and Coptic
zh_CN: 希腊和科普特字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic
zh_CN: 西里尔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Supplement
zh_CN: 西里尔文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Armenian
zh_CN: 亚美尼亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hebrew
zh_CN: 希伯来字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic
zh_CN: 阿拉伯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syriac
zh_CN: 叙利亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Supplement
zh_CN: 阿拉伯文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Thaana
zh_CN: 它拿字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: NKo
zh_CN: Nko 书面字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Samaritan
zh_CN: 撒玛利亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mandaic
zh_CN: 曼达安文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syriac Supplement
zh_CN: 叙利亚文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-B
zh_CN: 阿拉伯文扩展-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-A
zh_CN: 阿拉伯文扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari
zh_CN: 天城文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bengali
zh_CN: 孟加拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gurmukhi
zh_CN: 古木基文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gujarati
zh_CN: 古吉拉特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Oriya
zh_CN: 奥里亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tamil
zh_CN: 泰米尔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Telugu
zh_CN: 泰卢固文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kannada
zh_CN: 卡纳达文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Malayalam
zh_CN: 马拉雅拉姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sinhala
zh_CN: 僧伽罗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Thai
zh_CN: 泰文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lao
zh_CN: 老挝文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tibetan
zh_CN: 藏文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar
zh_CN: 缅甸文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian
zh_CN: 格鲁吉亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo
zh_CN: 谚文字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic
zh_CN: 埃塞俄比亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Supplement
zh_CN: 埃塞俄比亚文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cherokee
zh_CN: 切罗基文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ogham
zh_CN: 欧甘文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Runic
zh_CN: 卢恩文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tagalog
zh_CN: 他加禄文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hanunoo
zh_CN: 哈努诺文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Buhid
zh_CN: 布希德文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tagbanwa
zh_CN: 塔格班瓦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khmer
zh_CN: 高棉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mongolian
zh_CN: 蒙古文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Limbu
zh_CN: 林布文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Le
zh_CN: 傣仂文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: New Tai Lue
zh_CN: 新傣仂文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khmer Symbols
zh_CN: 高棉文符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Buginese
zh_CN: 布吉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Tham
zh_CN: 老傣文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks Extended
zh_CN: 组合变音标记扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Balinese
zh_CN: 巴厘文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sundanese
zh_CN: 巽他文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Batak
zh_CN: 巴塔克文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lepcha
zh_CN: 绒巴文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ol Chiki
zh_CN: 桑塔利文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-C
zh_CN: 西里尔文扩展 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian Extended
zh_CN: 格鲁吉亚文扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sundanese Supplement
zh_CN: 巽他字母补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vedic Extensions
zh_CN: 吠陀扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phonetic Extensions
zh_CN: 音标扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phonetic Extensions Supplement
zh_CN: 音标扩展补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_CN: 组合变音标记补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended Additional
zh_CN: 拉丁文扩展附加

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Greek Extended
zh_CN: 希腊文扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: General Punctuation
zh_CN: 通用标点符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Superscripts and Subscripts
zh_CN: 上标和下标

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Currency Symbols
zh_CN: 货币符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_CN: 符号用组合变音标记

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Letterlike Symbols
zh_CN: 字母状符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Number Forms
zh_CN: 数字形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arrows
zh_CN: 箭头

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mathematical Operators
zh_CN: 数学运算符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Technical
zh_CN: 杂项技术符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Control Pictures
zh_CN: 控制图

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Optical Character Recognition
zh_CN: 光学识别符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Alphanumerics
zh_CN: 带圈的字母数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Box Drawing
zh_CN: 制表符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Block Elements
zh_CN: 块状元素

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Geometric Shapes
zh_CN: 几何形状

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols
zh_CN: 杂项符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dingbats
zh_CN: 杂锦符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_CN: 杂项数学符号 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-A
zh_CN: 补充箭头 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Braille Patterns
zh_CN: 盲文点字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-B
zh_CN: 补充箭头 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_CN: 杂项数学符号 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Mathematical Operators
zh_CN: 补充数学运算符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_CN: 杂项符号和箭头

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Glagolitic
zh_CN: 格拉哥里文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-C
zh_CN: 拉丁文扩展 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Coptic
zh_CN: 科普特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian Supplement
zh_CN: 格鲁吉亚文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tifinagh
zh_CN: 提非纳文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended
zh_CN: 埃塞俄比亚文扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-A
zh_CN: 西里尔文扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Punctuation
zh_CN: 补充标点符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Radicals Supplement
zh_CN: 中日韩部首补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kangxi Radicals
zh_CN: 康熙部首

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ideographic Description Characters
zh_CN: 表意文字描述字符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Symbols and Punctuation
zh_CN: 中日韩符号和标点

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hiragana
zh_CN: 平假名

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Katakana
zh_CN: 片假名

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bopomofo
zh_CN: 注音符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Compatibility Jamo
zh_CN: 谚文兼容字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kanbun
zh_CN: 汉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bopomofo Extended
zh_CN: 注音符号扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Strokes
zh_CN: 中日韩笔画

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Katakana Phonetic Extensions
zh_CN: 片假名语音扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_CN: 带圈的中日韩字符和月份

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility
zh_CN: 中日韩兼容字符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yijing Hexagram Symbols
zh_CN: 易经六边形符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs
zh_CN: 中日韩统一表意文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yi Syllables
zh_CN: 彝文音节

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yi Radicals
zh_CN: 彝文部首

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lisu
zh_CN: 傈僳文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vai
zh_CN: 瓦伊文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-B
zh_CN: 西里尔文扩展 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bamum
zh_CN: 巴姆穆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Modifier Tone Letters
zh_CN: 修饰用声调字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-D
zh_CN: 拉丁文扩展 D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syloti Nagri
zh_CN: 锡尔赫特城文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Common Indic Number Forms
zh_CN: 通用印度数字形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phags-pa
zh_CN: 八思巴文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Saurashtra
zh_CN: 索拉什特拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari Extended
zh_CN: 天城文扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kayah Li
zh_CN: 克耶里文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Rejang
zh_CN: 拉让文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo Extended-A
zh_CN: 谚文字母扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Javanese
zh_CN: 爪哇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-B
zh_CN: 缅甸文扩展 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cham
zh_CN: 占文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-A
zh_CN: 缅甸文扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Viet
zh_CN: 越南傣文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meetei Mayek Extensions
zh_CN: 曼尼普尔文扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended-A
zh_CN: 埃塞俄比亚文扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-E
zh_CN: 拉丁文扩展 E

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cherokee Supplement
zh_CN: 切罗基文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meetei Mayek
zh_CN: 曼尼普尔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Syllables
zh_CN: 谚文音节

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo Extended-B
zh_CN: 谚文字母扩展 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: High Surrogates
zh_CN: 高半代理区

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: High Private Use Surrogates
zh_CN: 高半私用代理区

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Low Surrogates
zh_CN: 低半代理区

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Private Use Area
zh_CN: 私用区

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Ideographs
zh_CN: 中日韩兼容表意文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Alphabetic Presentation Forms
zh_CN: 字母表示形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Presentation Forms-A
zh_CN: 阿拉伯文表现形式 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Variation Selectors
zh_CN: 变体选择符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vertical Forms
zh_CN: 竖排形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Half Marks
zh_CN: 组合用半形标记

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Forms
zh_CN: 中日韩兼容形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Small Form Variants
zh_CN: 小型变体

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Presentation Forms-B
zh_CN: 阿拉伯文表现形式 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Halfwidth and Fullwidth Forms
zh_CN: 半角及全角形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Specials
zh_CN: 特殊字符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear B Syllabary
zh_CN: 线形文字 B 音节

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear B Ideograms
zh_CN: 线形文字 B 表意文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Aegean Numbers
zh_CN: 爱琴海数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Greek Numbers
zh_CN: 古希腊数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Symbols
zh_CN: 古代符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phaistos Disc
zh_CN: 斐斯托斯圆盘

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lycian
zh_CN: 吕西亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Carian
zh_CN: 卡里亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Coptic Epact Numbers
zh_CN: 科普特闰余数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Italic
zh_CN: 古意大利文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gothic
zh_CN: 哥特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Permic
zh_CN: 古彼尔姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ugaritic
zh_CN: 乌加里特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Persian
zh_CN: 古波斯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Deseret
zh_CN: 德瑟雷特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Shavian
zh_CN: 萧伯纳文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Osmanya
zh_CN: 奥斯曼亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Osage
zh_CN: 欧塞奇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Elbasan
zh_CN: 爱尔巴桑文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Caucasian Albanian
zh_CN: 高加索阿尔巴尼亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vithkuqi
zh_CN: 维斯库奇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Todhri
zh_CN: 托德瑞字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear A
zh_CN: 线形文字 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-F
zh_CN: 拉丁语扩展-F

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cypriot Syllabary
zh_CN: 塞浦路斯文字音表

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Imperial Aramaic
zh_CN: 帝国亚拉姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Palmyrene
zh_CN: 帕米拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nabataean
zh_CN: 纳巴泰文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hatran
zh_CN: 哈特拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phoenician
zh_CN: 腓尼基文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lydian
zh_CN: 吕底亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meroitic Hieroglyphs
zh_CN: 麦罗埃文圣书体

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meroitic Cursive
zh_CN: 麦罗埃文草书体

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kharoshthi
zh_CN: 佉卢文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old South Arabian
zh_CN: 古南阿拉伯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old North Arabian
zh_CN: 古北阿拉伯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Manichaean
zh_CN: 摩尼文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Avestan
zh_CN: 阿维斯陀文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Inscriptional Parthian
zh_CN: 碑刻帕提亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Inscriptional Pahlavi
zh_CN: 碑刻巴列维文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Psalter Pahlavi
zh_CN: 诗篇巴列维文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Turkic
zh_CN: 古突厥文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Hungarian
zh_CN: 古匈牙利文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hanifi Rohingya
zh_CN: 哈乃斐罗兴亚文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Garay
zh_CN: 加雷字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Rumi Numeral Symbols
zh_CN: 卢米计数符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yezidi
zh_CN: 雅茲迪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-C
zh_CN: 阿拉伯文扩展-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Sogdian
zh_CN: 古粟特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sogdian
zh_CN: 粟特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Uyghur
zh_CN: 古维吾尔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chorasmian
zh_CN: 花剌子模文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Elymaic
zh_CN: 以利买文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Brahmi
zh_CN: 婆罗米文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kaithi
zh_CN: 凯提文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sora Sompeng
zh_CN: 索拉桑朋文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chakma
zh_CN: 查克马文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mahajani
zh_CN: 马哈加尼文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sharada
zh_CN: 夏达拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sinhala Archaic Numbers
zh_CN: 僧伽罗文古数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khojki
zh_CN: 可吉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Multani
zh_CN: 穆尔塔尼文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khudawadi
zh_CN: 库达瓦迪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Grantha
zh_CN: 古兰塔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tulu-Tigalari
zh_CN: 图卢-提加拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Newa
zh_CN: 纽瓦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tirhuta
zh_CN: 提尔胡塔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Siddham
zh_CN: 悉昙文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Modi
zh_CN: 莫迪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mongolian Supplement
zh_CN: 蒙古文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Takri
zh_CN: 塔卡里文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-C
zh_CN: 缅甸文扩展 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ahom
zh_CN: 阿洪姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dogra
zh_CN: 多格拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Warang Citi
zh_CN: 瓦兰齐地文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dives Akuru
zh_CN: 迪维西阿库鲁文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nandinagari
zh_CN: 南迪城文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Zanabazar Square
zh_CN: 札那巴札尔方形字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Soyombo
zh_CN: 索永布文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended-A
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字扩展-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Pau Cin Hau
zh_CN: 包钦豪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari Extended-A
zh_CN: 天城文扩展-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sunuwar
zh_CN: 苏努瓦尔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bhaiksuki
zh_CN: 拜克舒基文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Marchen
zh_CN: 玛钦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Masaram Gondi
zh_CN: 马萨拉姆贡德文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gunjala Gondi
zh_CN: 贡贾拉贡德文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Makasar
zh_CN: 望加锡文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kawi
zh_CN: 卡维文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lisu Supplement
zh_CN: 傈僳文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tamil Supplement
zh_CN: 泰米尔文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cuneiform
zh_CN: 楔形文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cuneiform Numbers and Punctuation
zh_CN: 楔形数字和标点

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Early Dynastic Cuneiform
zh_CN: 早王朝楔形文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cypro-Minoan
zh_CN: 塞浦路斯-米诺斯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyphs
zh_CN: 埃及圣书体

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyph Format Controls
zh_CN: 埃及圣书体格式控制

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyphs Extended-A
zh_CN: 埃及圣书体扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Anatolian Hieroglyphs
zh_CN: 安纳托利亚象形文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gurung Khema
zh_CN: 古隆凯玛文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bamum Supplement
zh_CN: 巴姆穆文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mro
zh_CN: 莫鲁文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangsa
zh_CN: 唐萨文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bassa Vah
zh_CN: 巴萨瓦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Pahawh Hmong
zh_CN: 帕哈苗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kirat Rai
zh_CN: 基拉特拉伊文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Medefaidrin
zh_CN: 梅德法伊德林文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miao
zh_CN: 苗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ideographic Symbols and Punctuation
zh_CN: 表意符号及标点

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut
zh_CN: 西夏文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut Components
zh_CN: 西夏文偏旁

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khitan Small Script
zh_CN: 契丹小字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut Supplement
zh_CN: 西夏文补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Extended-B
zh_CN: 假名扩展-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Supplement
zh_CN: 假名补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Extended-A
zh_CN: 假名扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Small Kana Extension
zh_CN: 小型假名扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nushu
zh_CN: 女书

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Duployan
zh_CN: 杜普洛彦速记文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Shorthand Format Controls
zh_CN: 速记格式控制

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols for Legacy Computing Supplement
zh_CN: 传统计算符号补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Znamenny Musical Notation
zh_CN: 赞玫尼圣歌音乐符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Byzantine Musical Symbols
zh_CN: 拜占庭音乐符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Musical Symbols
zh_CN: 音乐符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Greek Musical Notation
zh_CN: 古希腊音乐记号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kaktovik Numerals
zh_CN: 卡克托维克数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mayan Numerals
zh_CN: 玛雅数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Xuan Jing Symbols
zh_CN: 太玄经符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Counting Rod Numerals
zh_CN: 算筹数码

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mathematical Alphanumeric Symbols
zh_CN: 数学用字母数字符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sutton SignWriting
zh_CN: 萨顿手语文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-G
zh_CN: 拉丁文扩展-G

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Glagolitic Supplement
zh_CN: 格拉哥里字母补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-D
zh_CN: 西里尔文扩展-D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nyiakeng Puachue Hmong
zh_CN: 涅根普瓦最苗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Toto
zh_CN: 投投文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Wancho
zh_CN: 文乔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nag Mundari
zh_CN: 蒙达里文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ol Onal
zh_CN: 奥纳尔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended-B
zh_CN: 埃塞俄比亚文扩展-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mende Kikakui
zh_CN: 门德基卡库文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Adlam
zh_CN: 阿德拉姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Indic Siyaq Numbers
zh_CN: 印度西亚格数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ottoman Siyaq Numbers
zh_CN: 奥斯曼西亚格数字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Mathematical Alphabetic Symbols
zh_CN: 阿拉伯数学字母符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mahjong Tiles
zh_CN: 麻将牌

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Domino Tiles
zh_CN: 多米诺骨牌

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Playing Cards
zh_CN: 扑克牌

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Alphanumeric Supplement
zh_CN: 带圈字母数字补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Ideographic Supplement
zh_CN: 带圈表意文字补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
zh_CN: 杂项符号和象形图

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Emoticons
zh_CN: 表情符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ornamental Dingbats
zh_CN: 装饰杂锦符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Transport and Map Symbols
zh_CN: 交通和地图符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Alchemical Symbols
zh_CN: 炼金术符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Geometric Shapes Extended
zh_CN: 几何形状扩展

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-C
zh_CN: 补充箭头 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Symbols and Pictographs
zh_CN: 补充符号和象形图

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chess Symbols
zh_CN: 象棋符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols and Pictographs Extended-A
zh_CN: 符号和象形图扩展 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols for Legacy Computing
zh_CN: 传统计算符号

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension B
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension C
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension D
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension E
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 E

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension F
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 F

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension I
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 I

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
zh_CN: 中日韩兼容表意文字补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension G
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 G

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension H
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展 H

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tags
zh_CN: 标签

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Variation Selectors Supplement
zh_CN: 变体选择器补充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplementary Private Use Area-A
zh_CN: 补充私用区 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplementary Private Use Area-B
zh_CN: 补充私用区 B

en: Set im-module TYPE to "gtk2",  "gtk3" or "gtk4". Default is "gtk3".
zh_CN: 设置 im-module 类型为“gtk2”、“gtk3”或“gtk4”。默认为“gtk3”。

en: Can't connect to IBus.
zh_CN: 无法连接 IBus。

en: IBus is running.
zh_CN: IBus 正在运行。

en: List engine name only
zh_CN: 仅列出引擎名称

en: language: %s
zh_CN: 语言：%s

en: No engine is set.
zh_CN: 尚未设置引擎。

en: Set global engine failed.
zh_CN: 设定全局引擎失败。

en: Get global engine failed.
zh_CN: 获取全局引擎失败。

en: Start or restart daemon with "direct", "systemd", "kde-wayland" or "wayland" TYPE.
zh_CN: 使用“direct”、“systemd”、“kde-wayland”或“wayland”类型启动或重启守护进程。

en: Start or restart daemon with SYSTEMD_SERVICE file.
zh_CN: 使用 SYSTEMD_SERVICE（Systemd 服务）文件启动或重启守护程序。

en: Show debug messages.
zh_CN: 显示调试信息。

en: Exit daemon with "direct" or "kde-wayland" TYPE.
zh_CN: 使用“direct”或“kde-wayland”类型退出守护进程。

en: Read the system registry cache.
zh_CN: 读取系统注册缓存。

en: Read the registry cache FILE.
zh_CN: 读取注册缓存 FILE。

en: The registry cache is invalid.
zh_CN: 注册缓存无效。

en: Write the system registry cache.
zh_CN: 写入系统注册缓存。

en: Write the registry cache FILE.
zh_CN: 写入注册缓存 FILE。

en: Use engine schema paths instead of ibus core, which can be comma-separated values.
zh_CN: 使用引擎架构的路径而非 IBus 核心的，该值以半角逗号分隔。

en: Resetting…
zh_CN: 正在重置……

en: Done
zh_CN: 完成

en: Set or get engine
zh_CN: 设定或获取引擎

en: Exit ibus-daemon
zh_CN: 退出 ibus-daemon

en: Show available engines
zh_CN: 显示可用引擎

en: (Not implemented)
zh_CN: （暂不可用）

en: Restart ibus-daemon
zh_CN: 重启 ibus-daemon

en: Start ibus-daemon
zh_CN: 启动 ibus-daemon

en: Show version
zh_CN: 显示版本号

en: Show the content of registry cache
zh_CN: 显示注册缓存内容

en: Create registry cache
zh_CN: 创建注册缓存

en: Print the D-Bus address of ibus-daemon
zh_CN: 输出 ibus-daemon 的 D-Bus 地址

en: Show the configuration values
zh_CN: 显示配置值

en: Reset the configuration values
zh_CN: 重置配置值

en: Save emoji on dialog to clipboard
zh_CN: 保存面板中的 Emoji 到剪贴板

en: Retrieve im-module value from GTK instance
zh_CN: 从 GTK 实例获取 im-module 取值

en: Show this information
zh_CN: 显示本信息

en: Usage: %s COMMAND [OPTION...]
zh_CN: 用法：%s 命令 [选项...]

en: Commands:
zh_CN: 命令：

en: %s is unknown command!
zh_CN: %s 是未知命令！

en: Connect Wayland input method protocol
zh_CN: 连接 Wayland 输入法协议

en: Execute ibus-daemon if it's not running
zh_CN: 如果其未运行则执行 ibus-daemon

en: ibus-daemon's arguments
zh_CN: ibus-daemon 的参数

en: Verbose logging
zh_CN: 记录详细日志

en: Favorites
zh_CN: 常用

en: Others
zh_CN: 其他

en: Open Unicode choice
zh_CN: 打开 Unicode 选择

en: Bring back emoji choice
zh_CN: 返回 Emoji 选择

en: Page Down
zh_CN: 下一页

en: Page Up
zh_CN: 上一页

en: Show emoji variants
zh_CN: 显示表情变体

en: Close
zh_CN: 关闭

en: Menu
zh_CN: 菜单

en: Click to view a warning message
zh_CN: 点击查看警告信息

en: Loading a Unicode dictionary:
zh_CN: 正在加载 Unicode 字典：

en: IBus Emoji initialization
zh_CN: IBus 表情初始化

en: Code point: %s
zh_CN: 码位：%s

en: Has emoji variants
zh_CN: 有表情符号变体

en: Description: %s
zh_CN: 描述：%s

en: None
zh_CN: 无

en: Annotations: %s
zh_CN: 注释：%s

en: Name: %s
zh_CN: 名称：%s

en: Alias: %s
zh_CN: 别名：%s

en: Emoji Choice
zh_CN: Emoji 选择

en: Unicode Choice
zh_CN: Unicode 选择

en: Failed to get the current text application. Please re-focus your application. E.g. Press Esc key several times to release the emoji typing mode, click your desktop and click your text application again.
zh_CN: 无法捕捉当前文本应用程序。请重新让该应用程序获得焦点。比如多次按 Esc 键来退出表情输入模式，或是点击桌面然后再点击回该文本应用程序。

en: Canceled to choose an emoji.
zh_CN: 已取消所选的 Emoji。

en: Copied an emoji to your clipboard.
zh_CN: 已复制 Emoji 到剪贴板。

note: TRANSLATORS: "FONT" should be capital and translatable. * It's used for an argument command --font=FONT
en: "FONT" for emoji characters on emoji dialog
zh_CN: 用于表情输入面板中表情符号的字体

en: FONT
zh_CN: 字体

note: TRANSLATORS: "LANG" should be capital and translatable. * It's used for an argument command --lang=LANG
en: "LANG" for annotations on emoji dialog. E.g. "en"
zh_CN: 表情输入面板中的注释语言，如“en”

en: LANG
zh_CN: 语言

en: Emoji annotations can be match partially
zh_CN: 表情注释可以部分匹配

en: Match with the length of the specified integer
zh_CN: 匹配指定整数的长度

en: Match with the condition of the specified integer
zh_CN: 按指定长度的条件匹配

en: IBus Panel
zh_CN: IBus 面板

en: You can toggle the activate menu and context one with clicking the mouse middle button on the panel icon.
zh_CN: 您可以通过在面板按钮上点击鼠标中键来开关活动菜单和上下文菜单。

en: IBus should be called from the desktop session in %s. For KDE, you can launch '%s' utility and go to "Input & Output" -> "Keyboard" -> "Virtual Keyboard" section and select "%s" icon and click "Apply" button to configure IBus in %s. For other desktop sessions, you can run "%s" command. Please refer each document about the "Wayland input method" configuration. Before you configure the "Wayland input method", you should make sure that QT_IM_MODULE and GTK_IM_MODULE environment variables are unset in the desktop session.
zh_CN: IBus 应由 %s 中的桌面会话调用。对于 KDE，您可以启动“%s”工具并前往“输入与输出”->“键盘”->“虚拟键盘”部分，选择“%s”图标并点击“应用”按钮以在 %s 中配置 IBus。对于其它桌面会话，您可以运行“%s”命令。请参阅关于“Wayland 输入法”配置的每篇文档。在您配置“Wayland 输入法”前，您应确保在桌面会话中未设置 QT_IM_MODULE 和 GTK_IM_MODULE 环境变量。

en: Please unset QT_IM_MODULE and GTK_IM_MODULE environment variables and 'ibus-daemon --panel disable' should be executed as a child process of %s component.
zh_CN: 请取消设置 QT_IM_MODULE 和 GTK_IM_MODULE 环境变量且“ibus-daemon --panel disable”应作为 %s 组件的子进程执行。

en: Seems you run %s with '--enable-wayland-im' option but your display server is Xorg so the Wayland feature is disabled. You would be better off running ibus-daemon directly instead or %s without that option.
zh_CN: 看起来您使用了“--enable-wayland-im”选项运行 %s 但您的显示服务器为 Xorg 因而已禁用 Wayland 功能。您最好不带那个选项直接运行 ibus-daemon 或 %s。

en: IBus Notification
zh_CN: IBus 通知

en: Your configured input method %s does not exist in IBus input methods so "US" layout was configured instead of your input method.
zh_CN: 你配置的输入法 %s 在 IBus 输入法上不存在，因此配置了美国布局来替代你的输入法。

en: At least one of your configured input methods does not exist in IBus input methods.
zh_CN: 至少有一款你配置的输入法在 IBus 输入法上不存在。

en: Please run `ibus-setup` command, open "Input Method" tab, and configure your input methods again.
zh_CN: 请运行“ibus-setup”命令，打开“输入法”设置页，再次配置你的输入法。

en: IBus is an intelligent input bus for Linux/Unix.
zh_CN: IBus 是一个适用于 Linux/Unix 系统的智能输入平台。

en: Maintainers
zh_CN: 维护者

en: Preferences
zh_CN: 首选项

en: Restart
zh_CN: 重新启动

en: Quit
zh_CN: 退出
