ibus 1.5.21 - en to zh_TW translation catalogue (593 entries)

note: Translators: Here “Preload” is a verb
en: Preload engines
zh_TW: 預先載入引擎

note: Translators: Tooltip for the button “Preload Engines”
en: Preload engines during ibus starts up
zh_TW: 當 IBus 啟動時預先載入引擎

en: Engines order
zh_TW: 引擎順序

en: Saved engines order in input method list
zh_TW: 輸入法清單中儲存的引擎順序

en: Popup delay milliseconds for IME switcher window
zh_TW: IME 切換器視窗彈出延遲的毫秒數

en: Set popup delay milliseconds to show IME switcher window. The default is 400. 0 = Show the window immediately. 0 < Delay milliseconds. 0 > Do not show the window and switch prev/next engines.
zh_TW: 設定用來顯示 IME 切換器視窗的彈出視窗延遲毫秒。預設值是 400。0 = 永遠顯示視窗。0 < 延遲毫秒。0 > 不顯示視窗及切換上下引擎。

en: Saved version number
zh_TW: 儲存的版本號碼

en: The saved version number will be used to check the difference between the version of the previous installed ibus and one of the current ibus.
zh_TW: 儲存的版本號碼可以用來查看前次安裝的 ibus 版本與目前安裝的 ibus 版本之間的差異。

en: Latin layouts which have no ASCII
zh_TW: 無 ASCII 之拉丁鍵盤配置

en: US layout is appended to the Latin layouts. variant can be omitted.
zh_TW: US 鍵盤配置附加到拉丁鍵盤配置。variant 可以省略。

en: Use xmodmap
zh_TW: 使用 xmodmap

en: Run xmodmap if .xmodmap or .Xmodmap exists when ibus engines are switched.
zh_TW: 當 ibus 引擎切換之時，若 .xmodmap 或 .Xmodmap 存在的話，則執行 xmodmap。

en: Use system keyboard layout
zh_TW: 使用系統鍵盤配置

en: Use system keyboard (XKB) layout
zh_TW: 使用系統鍵盤 (XKB) 配置

en: Embed Preedit Text
zh_TW: 內嵌預先編輯文字

en: Embed Preedit Text in Application Window
zh_TW: 在應用程式視窗中內嵌預先編輯文字

en: Use global input method
zh_TW: 使用全域輸入法

en: Share the same input method among all applications
zh_TW: 在所有應用程式共用同一個輸入法

en: Enable input method by default
zh_TW: 預設啟用輸入法

en: Enable input method by default when the application gets input focus
zh_TW: 當應用程式取得輸入焦點時，預設將輸入法啟用

en: DConf preserve name prefixes
zh_TW: DConf 保留名稱前綴

en: Prefixes of DConf keys to stop name conversion
zh_TW: DConf 鍵的前綴，用來停止名稱轉換

en: Trigger shortcut keys
zh_TW: 觸發用快捷鍵

en: The shortcut keys for turning input method on or off
zh_TW: 用來開啟或關閉輸入法的快捷鍵

en: Trigger shortcut keys for gtk_accelerator_parse
zh_TW: gtk_accelerator_parse 的觸發快捷鍵

en: Enable shortcut keys
zh_TW: 啟用快捷鍵

en: The shortcut keys for turning input method on
zh_TW: 開啟輸入法的快捷鍵

en: Disable shortcut keys
zh_TW: 停用快捷鍵

en: The shortcut keys for turning input method off
zh_TW: 關閉輸入法的快捷鍵

en: Next engine shortcut keys
zh_TW: 「下一個引擎」快捷鍵

en: The shortcut keys for switching to the next input method in the list
zh_TW: 用來切換到清單內下一個輸入法的快捷鍵

en: Prev engine shortcut keys
zh_TW: 「上一個引擎」快捷鍵

en: The shortcut keys for switching to the previous input method
zh_TW: 用來切換到清單內上一個輸入法的快捷鍵

en: Auto hide
zh_TW: 自動隱藏

en: The behavior of property panel. 0 = Do not show, 1 = Auto hide, 2 = Always show
zh_TW: 屬性面板的行為。0 = 不要顯示，1 = 自動隱藏，2 = 總是顯示

en: Language panel position
zh_TW: 語言面板位置

en: Follow the input cursor in case the panel is always shown
zh_TW: 在面板總是顯示的情況下跟隨輸入游標

en: If true, the panel follows the input cursor in case the panel is always shown. If false, the panel is shown at a fixed location.
zh_TW: 若為真，則面板會在總是顯示的情況下跟隨輸入游標。若為假，則面板會顯示在固定位置上。

en: The milliseconds to show property panel
zh_TW: 顯示屬性面板的毫秒數

en: The milliseconds to show property panel after focus-in or properties are changed.
zh_TW: 當焦點落在屬性面板內，或屬性變更時屬性面板的顯示毫秒數。

en: Orientation of lookup table
zh_TW: 查選表單表排列方向

en: Orientation of lookup table. 0 = Horizontal, 1 = Vertical
zh_TW: 查詢表單的排列方向。0 = 水平，1 = 垂直

en: Show icon on system tray
zh_TW: 在系統匣顯示圖示

en: Show input method name
zh_TW: 顯示輸入法名稱

en: Show input method name on language bar
zh_TW: 在語言列顯示輸入法名稱

en: RGBA value of XKB icon
zh_TW: XKB 圖示的 RGBA 值

en: XKB icon shows the layout string and the string is rendered with the RGBA value. The RGBA value can be 1. a color name from X11, 2. a hex value in form '#rrggbb' where 'r', 'g' and 'b' are hex digits of the red, green, and blue, 3. a RGB color in form 'rgb(r,g,b)' or 4. a RGBA color in form 'rgba(r,g,b,a)' where 'r', 'g', and 'b' are either integers in the range 0 to 255 or percentage values in the range 0% to 100%, and 'a' is a floating point value in the range 0 to 1 of the alpha.
zh_TW: XKB 圖示會顯示鍵盤配置的字串，且該字串會以 RGBA 值繪製。RGBA 值可以是 1. X11 定義的顏色，2.「#rrggbb」格式的十六進位值，其中 r、g、b 分別是紅色、綠色與藍色，3. 「rgb(r,g,b)」格式的 RGB 色彩，4.「rgba(r,g,b,a)」格式的 RGBA 採，其中的 r、g、b 為 0 至 255 之間的整數值，或 0% 至 100% 之間的百分比，而 a 則是 0 至 1 之間的浮點 alpha 值。

en: The milliseconds to show the panel icon for a property
zh_TW: 顯示面板屬性圖示的毫秒數

en: The milliseconds to show the panel icon from the engine icon to a property icon whenever engines are switched if the property is specified by the value of icon-prop-key in IBusEngineDesc. If the value is 0, no delay time and the property icon is shown immediately.
zh_TW: 當切換引擎時將面板的引擎圖示改顯示為屬性圖示的毫秒數，若 IBusEngineDesc 中該屬性的 icon-prop-key 值有指定的話。如果值為 0，則沒有延遲時間，該屬性圖示將立即顯示。

en: Use custom font
zh_TW: 使用自訂字型

en: Use custom font name for language panel
zh_TW: 語言面板是否使用自訂字型

en: Custom font
zh_TW: 自訂字型

en: Custom font name for language panel
zh_TW: 為語言面板自訂字型

en: Use custom theme
zh_TW: 使用自訂主題

en: Use custom theme name for language panel
zh_TW: 語言面板使用自訂主題名稱

en: Custom theme
zh_TW: 自訂主題

en: Custom theme name for language panel
zh_TW: 為語言面板自訂主題名稱

en: Use custom icon
zh_TW: 使用自訂圖示

en: Use custom icon name for arrow buttons on candidate window
zh_TW: 為候選字詞視窗中的箭頭按鈕使用自訂圖示名稱

en: Custom icon
zh_TW: 自訂圖示

en: Custom icon name for arrow buttons on candidate window
zh_TW: 為候選字詞視窗中的箭頭按鈕使用自訂圖示名稱

en: Choose glyphs with input method's language on candidate window
zh_TW: 根據候選字詞視窗中的輸入法語言選擇字形

en: Some code points have different glyphs and Pango determines the glyphs from the language attribute. Pango chooses glyphs from the IBus engine's language if the value is true and chooses them from the desktop locale if the value is false.
zh_TW: 有些字碼點會有不同的字形，而 Pango 會根據語言特性判定字形。如果該值為真，則 Pango 會根據 IBus 引擎提供的語言選擇字形；如果該值為假，則會根據桌面的語言地區設定選擇字形。

en: Unicode shortcut keys for gtk_accelerator_parse
zh_TW: gtk_accelerator_parse 的 Unicode 快捷鍵

en: The shortcut keys for turning Unicode typing on or off
zh_TW: 開啟或關閉 Unicode 輸入的快捷鍵

en: Emoji shortcut keys for gtk_accelerator_parse
zh_TW: gtk_accelerator_parse 的繪文字快捷鍵

en: The shortcut keys for turning emoji typing on or off
zh_TW: 開啟繪文字輸入或關閉的快捷鍵

en: Custom font name for emoji characters on emoji dialog
zh_TW: 繪文字對話窗當中繪文字字元的自訂字型名稱

en: Default language for emoji dictionary
zh_TW: 繪文字字典的預設語言

en: Choose a default language of emoji dictionaries on the emoji dialog. The value $lang is applied to /usr/share/ibus/dicts/emoji-$lang.dict .
zh_TW: 請在繪文字對話窗當中選擇繪文字字典語言。$lang 的值會套用到 /usr/share/ibus/dicts/emoji-$lang.dict。

en: favorite emoji list on emoji dialog
zh_TW: 繪文字對話窗中的喜愛繪文字清單

en: You can show the favorite emojis on emoji list if this list has any characters.
zh_TW: 您可以在繪文字清單中顯示喜愛的繪文字，若有列出任何字元的話。

en: favorite emoji annotation list on emoji dialog
zh_TW: 繪文字對話盒中喜愛的繪文字註解列表

en: You can assign an annotation for a favorite emoji in this list.
zh_TW: 您可以為清單中喜愛的繪文字指派註解。

en: Whether emoji annotations can be match partially or not
zh_TW: 是否可以只部分符合繪文字註解

en: Whether emoji annotations can be matched with a partial string instead of the exact match or not.
zh_TW: 比對時是否可以只有部分字串符合繪文字註解，而非精確符合。

en: Match emoji annotations with the specified length
zh_TW: 以指定長度符合繪文字註解

en: Match emoji annotations partially with more than the specified number of characters instead of the exact match.
zh_TW: 以超過指定字數符合部分繪文字註解，而非精確符合。

en: Choose a condition to match emoji annotations partially
zh_TW: 選擇部分符合繪文字註解的條件

en: Choose one of the following conditions to match emoji annotations partially: 0 == Prefix match, 1 == Suffix match, 2 == Containing match
zh_TW: 選擇下列部分符合繪文字註解的條件之一：0 == 前綴符合，1 == 後綴符合, 2 == 內含符合

en: Load the emoji data at the time of startup
zh_TW: 每次開啟時載入 Emoji 資料

en: Load the emoji data at the time of startup if true. About 10MB memory is needed to load the data. Load the emoji data when open the emoji dialog at the beginning if false.
zh_TW: 如果為 True 則在每次開啟時載入 Emoji 資料，載入資料大約需要 10MB 的記憶體大小。當設定為 False 時則在第一次開啟 Emoji 對話框時載入 Emoji 資料。

en: Load the Unicode data at the time of startup
zh_TW: 每次開啟時載入 Unicode 資料

en: Load the Unicode data at the time of startup if true. About 15MB memory is needed to load the data. Load the Unicode data when open the emoji dialog at the beginning if false. The Unicode data is always loaded after the emoji data is loaded even if true.
zh_TW: 如果為 True 則在每次開啟時載入 Unicode 資料。載入資料需要大約 15MB 大小的記憶體。如果設定為 False 則在第一次開啟 Emoji 對話框時載入 Unicode 資料，就算設定為 True，Unicode 資料永遠都會在 Emoji 資料載入後才載入。

en: Copyright (c) 2007-2010 Peng Huang
    Copyright (c) 2007-2010 Red Hat, Inc.
zh_TW: 著作權所有 (c) 2007-2010 黃鵬
    著作權所有 (c) 2007-2010 Red Hat, Inc.

en: Other
zh_TW: 其他

en: Select a language
zh_TW: 選取語言

en: _Cancel
zh_TW: 取消(_C)

en: _OK
zh_TW: 確定(_O)

en: More…
zh_TW: 其他…

en: About
zh_TW: 關於

en: _Close
zh_TW: 關閉(_C)

en: Language: %s
zh_TW: 語言：%s

en: Keyboard layout: %s
zh_TW: 鍵盤配置: %s

en: Author: %s
zh_TW: 作者：%s

en: Description:
zh_TW: 描述：

en: Select an input method
zh_TW: 選取輸入法

note: add button
en: _Add
zh_TW: 加入(_A)

note: create im name & icon column
en: Input Method
zh_TW: 輸入法

en: IBus Preferences
zh_TW: IBus 偏好設定

en: Set IBus Preferences
zh_TW: 設定 IBus 偏好設定

en: Keyboard shortcuts
zh_TW: 鍵盤快捷鍵

en: Key code:
zh_TW: 按鍵碼：

en: Modifiers:
zh_TW: 修飾鍵：

note: apply button
en: _Apply
zh_TW: 套用(_A)

note: delete button
en: _Delete
zh_TW: 刪除(_D)

en: Please press a key (or a key combination).
    The dialog will be closed when the key is released.
zh_TW: 請按鍵盤按鍵 (或是按鍵組合)
    當您放開按鍵時，對話框會自動關閉。

en: Please press a key (or a key combination)
zh_TW: 請按鍵盤按鍵 (或是按鍵組合)

en: Use shortcut with shift to switch to the previous input method
zh_TW: 使用含 Shift 鍵之快捷鍵來切換至前個輸入法

en: The IBus daemon is not running. Do you wish to start it?
zh_TW: IBus 幕後程式並非執行中。您是否要啟動它？

en: IBus has been started! If you cannot use IBus, add the following lines to your $HOME/.bashrc; then relog into your desktop.
      export GTK_IM_MODULE=ibus
      export XMODIFIERS=@im=ibus
      export QT_IM_MODULE=ibus
zh_TW: IBus 已經啟動！若您無法使用 IBus，請將下列文字加入您的 $HOME/.bashrc 中；接著重新登入桌面。
    export GTK_IM_MODULE=ibus
    export XMODIFIERS=@im=ibus
    export QT_IM_MODULE=ibus

note: Translators: %d == 5 currently
en: IBus daemon could not be started in %d seconds.
zh_TW: IBus 幕後程式無法在 %d 秒後啟動。

en: Select keyboard shortcut for %s
zh_TW: 為 %s 選取鍵盤快捷鍵

note: Translators: Title of the window
en: switching input methods
zh_TW: 切換輸入法

en: Horizontal
zh_TW: 水平

en: Vertical
zh_TW: 垂直

en: Top left corner
zh_TW: 左上角

en: Top right corner
zh_TW: 右上角

en: Bottom left corner
zh_TW: 左下角

en: Bottom right corner
zh_TW: 右下角

en: Custom
zh_TW: 自訂

en: Do not show
zh_TW: 不要顯示

en: Hide automatically
zh_TW: 自動隱藏

en: Always
zh_TW: 總是

en: The shortcut keys for switching to next input method in the list
zh_TW: 用來切換到清單內下一個輸入法的快捷鍵

en: Next input method:
zh_TW: 下一個輸入法：

en: The shortcut keys for switching to previous input method in the list
zh_TW: 用來切換到清單內上一個輸入法的快捷鍵

en: Previous input method:
zh_TW: 上一個輸入法：

en: Enable or disable:
zh_TW: 啟用或停用：

en: Enable:
zh_TW: 啟用：

en: Disable:
zh_TW: 停用：

en: <b>Keyboard Shortcuts</b>
zh_TW: <b>鍵盤快捷鍵</b>

en: Set the orientation of candidates in lookup table
zh_TW: 設定查詢表單內候選字詞的排列方向

en: Candidates orientation:
zh_TW: 候選詞排列方向：

en: Set the behavior of ibus how to show or hide language bar
zh_TW: 設定 IBus 如何顯示或隱藏語言列的行為

en: Show property panel:
zh_TW: 顯示屬性面板：

en: Language panel position:
zh_TW: 語言面板位置：

en: Show input method's name on language bar when check the checkbox
zh_TW: 當選取時在語言列上輸入法名稱

en: Embed preedit text in application window
zh_TW: 在應用程式視窗內嵌預先編輯文字

en: Embed the preedit text of input method in the application window
zh_TW: 在應用程式視窗內嵌輸入法的預先編輯文字

en: Use custom font:
zh_TW: 使用自訂字型：

en: <b>Font and Style</b>
zh_TW: <b>字型與風格</b>

en: General
zh_TW: 通用

en: Add the selected input method into the enabled input methods
zh_TW: 加入選取的輸入法到已啟用的輸入法內

en: _Remove
zh_TW: 移除(_R)

en: Remove the selected input method from the enabled input methods
zh_TW: 從已啟用的輸入法中移除所選的輸入法

en: _Up
zh_TW: 向上(_U)

en: Move up the selected input method in the enabled input methods list
zh_TW: 上移所選取的輸入法

en: _Down
zh_TW: 向下(_D)

en: Move down the selected input method in the enabled input methods
zh_TW: 下移所選取的輸入法

en: _About
zh_TW: 關於(_A)

en: Show information of the selected input method
zh_TW: 顯示所選取的輸入法資訊

en: _Preferences
zh_TW: 偏好設定(_P)

en: Show setup of the selected input method
zh_TW: 顯示選取輸入法的設定

en: <small><i>The active input method can be switched around from the selected ones in the above list by pressing the keyboard shortcut keys or clicking the panel icon.</i></small>
zh_TW: <small><i>您可以透過按下鍵盤快捷鍵，或是點按面板圖示的方式，來從上列清單中選取的輸入法之中切換使用中的輸入法。</i></small>

en: The shortcut keys to enable conversions of emoji annotations or Unicode names
zh_TW: 啟用繪文字符號或 Unicode 名稱轉換的快捷鍵

en: Emoji annotation:
zh_TW: 繪文字符號：

en: The shortcut keys to enable Unicode code point conversions
zh_TW: 啟用 Unicode 碼位轉換的快捷鍵

en: Unicode code point:
zh_TW: Unicode 碼位：

en: Set a font of Unicode candidates on the emoji dialog
zh_TW: 設定繪文字對話框上的 Unicode 候選字型

en: Unicode font:
zh_TW: Unicode 字體：

en: Set a language of emoji annotations on the emoji dialog
zh_TW: 設定繪文字對話窗中的繪文字註釋語言

en: Emoji annotation language:
zh_TW: 繪文字註釋語言：

en: Match emoji annotations partially with the following condition and more than the number of characters:
zh_TW: 部分繪文字註解符合下列條件以及至少字數：

en: If emoji annotations can be matched with a partial string instead of the exact match
zh_TW: 是否繪文字註解可以用部分字串符合取代精確符合

en: Prefix match
zh_TW: 前綴符合

en: Suffix match
zh_TW: 後綴符合

en: Containing match
zh_TW: 內含符合

en: Emoji
zh_TW: 繪文字

en: <b>Keyboard Layout</b>
zh_TW: <b>鍵盤配置</b>

en: <b>Global input method settings</b>
zh_TW: <b>全域輸入法設定值</b>

en: Choose glyphs with the input method's language on the candidate window for the duplicated code points
zh_TW: 對於重複使用的字碼點，根據候選字詞視窗中的輸入法語言選擇字形

en: Use custom theme:
zh_TW: 使用自訂主題：

en: Choose a theme of the candidate window
zh_TW: 選擇候選字詞視窗的主題

en: Use custom icon:
zh_TW: 使用自訂圖示：

en: Choose a theme of the arrow buttons on the candidate window
zh_TW: 選擇候選字詞視窗中箭頭按鈕的主題

en: <b>Font and Theme</b>
zh_TW: <b>字型與主題</b>

en: Advanced
zh_TW: 進階

en: Activities
zh_TW: 活動

en: Animals & Nature
zh_TW: 動物與自然

en: Component
zh_TW: 元件

en: Flags
zh_TW: 旗幟

en: Food & Drink
zh_TW: 食物與飲品

en: Objects
zh_TW: 物體

en: People & Body
zh_TW: 人們 & 身體

en: Smileys & Emotion
zh_TW: 笑臉 & 表情

en: Symbols
zh_TW: 符號

en: Travel & Places
zh_TW: 旅行與地點

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Basic Latin
zh_TW: 基本拉丁字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin-1 Supplement
zh_TW: 拉丁字-1 補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-A
zh_TW: 拉丁字擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-B
zh_TW: 拉丁字擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: IPA Extensions
zh_TW: IPA 國際音標擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Spacing Modifier Letters
zh_TW: 佔位修飾字元

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks
zh_TW: 組合式變音標記

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Greek and Coptic
zh_TW: 希臘字與科普特字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic
zh_TW: 西里爾字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Supplement
zh_TW: 西里爾字補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Armenian
zh_TW: 阿美尼亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hebrew
zh_TW: 希伯來文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic
zh_TW: 阿拉伯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syriac
zh_TW: 敘利亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Supplement
zh_TW: 阿拉伯文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Thaana
zh_TW: 塔納文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: NKo
zh_TW: Nko 西非書面文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Samaritan
zh_TW: 撒馬利亞字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mandaic
zh_TW: 曼達文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syriac Supplement
zh_TW: 敘利亞文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-B
zh_TW: 阿拉伯文擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-A
zh_TW: 阿拉伯文擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari
zh_TW: 天城文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bengali
zh_TW: 孟加拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gurmukhi
zh_TW: 古爾穆基文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gujarati
zh_TW: 古吉拉特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Oriya
zh_TW: 歐利亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tamil
zh_TW: 泰米爾文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Telugu
zh_TW: 泰盧固文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kannada
zh_TW: 卡納達文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Malayalam
zh_TW: 馬拉亞拉姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sinhala
zh_TW: 僧伽羅文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Thai
zh_TW: 泰文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lao
zh_TW: 寮文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tibetan
zh_TW: 藏文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar
zh_TW: 緬甸文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian
zh_TW: 喬治亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo
zh_TW: 韓文字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic
zh_TW: 衣索比亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Supplement
zh_TW: 衣索比亞文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cherokee
zh_TW: 切羅基文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_TW: 統一加拿大原住民音節

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ogham
zh_TW: 歐甘文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Runic
zh_TW: 盧恩文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tagalog
zh_TW: 他加祿文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hanunoo
zh_TW: 哈努諾文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Buhid
zh_TW: 布希德文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tagbanwa
zh_TW: 塔格巴努亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khmer
zh_TW: 高棉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mongolian
zh_TW: 蒙古文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
zh_TW: 統一加拿大原住民音節擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Limbu
zh_TW: 林布文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Le
zh_TW: 傣哪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: New Tai Lue
zh_TW: 新傣仂文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khmer Symbols
zh_TW: 高棉符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Buginese
zh_TW: 布吉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Tham
zh_TW: 老傣文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks Extended
zh_TW: 組合式變音標記擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Balinese
zh_TW: 巴厘文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sundanese
zh_TW: 巽他文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Batak
zh_TW: 巴塔克文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lepcha
zh_TW: 雷布查文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ol Chiki
zh_TW: 桑塔利文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-C
zh_TW: 西里爾字擴充-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian Extended
zh_TW: 喬治亞文擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sundanese Supplement
zh_TW: 巽他文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vedic Extensions
zh_TW: 吠陀梵文擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phonetic Extensions
zh_TW: 音標擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phonetic Extensions Supplement
zh_TW: 音標擴充補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_TW: 組合式變音標記補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended Additional
zh_TW: 拉丁字擴充增補

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Greek Extended
zh_TW: 希臘字擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: General Punctuation
zh_TW: 一般標點符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Superscripts and Subscripts
zh_TW: 上標和下標

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Currency Symbols
zh_TW: 貨幣符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_TW: 符號的組合式變音標記

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Letterlike Symbols
zh_TW: 類文字符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Number Forms
zh_TW: 數字形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arrows
zh_TW: 箭頭

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mathematical Operators
zh_TW: 數學運算子

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Technical
zh_TW: 零雜技術符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Control Pictures
zh_TW: 控制圖案

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Optical Character Recognition
zh_TW: 光學字元辨識

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Alphanumerics
zh_TW: 括圈字母數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Box Drawing
zh_TW: 方塊繪製

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Block Elements
zh_TW: 區塊元件

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Geometric Shapes
zh_TW: 幾何形狀

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols
zh_TW: 零雜符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dingbats
zh_TW: 裝飾符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_TW: 零雜數學用符號-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-A
zh_TW: 補充箭號-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Braille Patterns
zh_TW: 盲人點字樣式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-B
zh_TW: 補充箭號-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_TW: 雜合數學用符號-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Mathematical Operators
zh_TW: 補充數學運算符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_TW: 混合符號與鍵號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Glagolitic
zh_TW: 格拉哥里字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-C
zh_TW: 拉丁字擴充-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Coptic
zh_TW: 科普特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Georgian Supplement
zh_TW: 喬治亞文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tifinagh
zh_TW: 提非納格字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended
zh_TW: 衣索比亞文擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-A
zh_TW: 西里爾字擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Punctuation
zh_TW: 補充標點符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Radicals Supplement
zh_TW: 中日韓部首補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kangxi Radicals
zh_TW: 康熙部首

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ideographic Description Characters
zh_TW: 表意文字描述字元

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Symbols and Punctuation
zh_TW: 中日韓符號和標點符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hiragana
zh_TW: 平假名

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Katakana
zh_TW: 片假名

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bopomofo
zh_TW: 注音符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Compatibility Jamo
zh_TW: 韓文相容字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kanbun
zh_TW: 日本漢文訓點號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bopomofo Extended
zh_TW: 注音符號擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Strokes
zh_TW: 中日韓筆劃部件

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Katakana Phonetic Extensions
zh_TW: 片假名注音擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_TW: 括圈中日韓文字和月份

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility
zh_TW: 中日韓相容字元

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yijing Hexagram Symbols
zh_TW: 易經六十四卦象符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs
zh_TW: 中日韓統一表意文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yi Syllables
zh_TW: 彝文音節字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yi Radicals
zh_TW: 彝文字根

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lisu
zh_TW: 老傈僳文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vai
zh_TW: 瓦伊文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-B
zh_TW: 西里爾字擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bamum
zh_TW: 巴蒙文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Modifier Tone Letters
zh_TW: 聲調修飾符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-D
zh_TW: 拉丁字擴充-D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Syloti Nagri
zh_TW: 錫爾赫特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Common Indic Number Forms
zh_TW: 常用印度數字圖樣

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phags-pa
zh_TW: 八思巴文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Saurashtra
zh_TW: 索拉什特拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari Extended
zh_TW: 天城文擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kayah Li
zh_TW: 克耶文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Rejang
zh_TW: 勒姜文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo Extended-A
zh_TW: 韓文字母擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Javanese
zh_TW: 爪哇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-B
zh_TW: 緬甸文擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cham
zh_TW: 占文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Myanmar Extended-A
zh_TW: 緬甸文擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Viet
zh_TW: 傣端文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meetei Mayek Extensions
zh_TW: 曼尼普爾文擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended-A
zh_TW: 衣索比亞文擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-E
zh_TW: 拉丁字擴充-E

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cherokee Supplement
zh_TW: 切羅基文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meetei Mayek
zh_TW: 曼尼普爾文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Syllables
zh_TW: 韓文音節文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hangul Jamo Extended-B
zh_TW: 韓文字母擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: High Surrogates
zh_TW: 高段代理區

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: High Private Use Surrogates
zh_TW: 高段私用代理區

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Low Surrogates
zh_TW: 低段代理區

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Private Use Area
zh_TW: 私用區塊

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Ideographs
zh_TW: 中日韓相容表意文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Alphabetic Presentation Forms
zh_TW: 字母表現形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Presentation Forms-A
zh_TW: 阿拉伯文表現形式-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Variation Selectors
zh_TW: 字形變體選取符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vertical Forms
zh_TW: 直書形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Combining Half Marks
zh_TW: 組合式半形符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Forms
zh_TW: 中日韓相容形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Small Form Variants
zh_TW: 小寫形式變體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Presentation Forms-B
zh_TW: 阿拉伯文表現形式-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Halfwidth and Fullwidth Forms
zh_TW: 半寬與全寬形式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Specials
zh_TW: 特殊區域

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear B Syllabary
zh_TW: 線形 B 音節文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear B Ideograms
zh_TW: 線形 B 表意文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Aegean Numbers
zh_TW: 愛琴海數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Greek Numbers
zh_TW: 古希臘數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Symbols
zh_TW: 古代符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phaistos Disc
zh_TW: 費斯托斯泥圓盤文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lycian
zh_TW: 呂基亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Carian
zh_TW: 卡里亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Coptic Epact Numbers
zh_TW: 科普特潤餘數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Italic
zh_TW: 古意大利文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gothic
zh_TW: 歌德文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Permic
zh_TW: 古彼爾姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ugaritic
zh_TW: 烏加里特楔形文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Persian
zh_TW: 古波斯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Deseret
zh_TW: 猶他大學音標

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Shavian
zh_TW: 肅伯納字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Osmanya
zh_TW: 奥斯曼亞字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Osage
zh_TW: 歐塞奇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Elbasan
zh_TW: 艾爾巴桑文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Caucasian Albanian
zh_TW: 高加索阿爾巴尼亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Vithkuqi
zh_TW: 維斯庫奇字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Linear A
zh_TW: 線形文字 A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-F
zh_TW: 拉丁字擴充-F

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cypriot Syllabary
zh_TW: 塞浦路斯音節字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Imperial Aramaic
zh_TW: 規範阿拉米文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Palmyrene
zh_TW: 帕爾邁拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nabataean
zh_TW: 納巴泰文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hatran
zh_TW: 哈坦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Phoenician
zh_TW: 腓尼基字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lydian
zh_TW: 呂底亞文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meroitic Hieroglyphs
zh_TW: 麥羅埃文碑銘體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Meroitic Cursive
zh_TW: 麥羅埃文通俗體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kharoshthi
zh_TW: 佉盧字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old South Arabian
zh_TW: 古南阿拉伯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old North Arabian
zh_TW: 古北阿拉伯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Manichaean
zh_TW: 摩尼教文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Avestan
zh_TW: 阿維斯陀文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Inscriptional Parthian
zh_TW: 帕提亞文碑銘體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Inscriptional Pahlavi
zh_TW: 巴列維文碑銘體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Psalter Pahlavi
zh_TW: 詩篇巴列維文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Turkic
zh_TW: 古突厥文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Hungarian
zh_TW: 古匈牙利文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Hanifi Rohingya
zh_TW: 哈乃斐羅興亞文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Rumi Numeral Symbols
zh_TW: 魯米數字符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Yezidi
zh_TW: 雅茲迪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Extended-C
zh_TW: 阿拉伯文擴充-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Sogdian
zh_TW: 古粟特字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sogdian
zh_TW: 粟特字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Old Uyghur
zh_TW: 古維吾爾文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chorasmian
zh_TW: 花剌子模字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Elymaic
zh_TW: 埃利邁文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Brahmi
zh_TW: 婆羅米字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kaithi
zh_TW: 凱提字母

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sora Sompeng
zh_TW: 索朗桑朋文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chakma
zh_TW: 查克馬文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mahajani
zh_TW: 馬哈佳尼文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sharada
zh_TW: 夏拉達文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sinhala Archaic Numbers
zh_TW: 古僧伽羅文數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khojki
zh_TW: 可吉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Multani
zh_TW: 穆爾坦尼文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khudawadi
zh_TW: 庫達瓦迪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Grantha
zh_TW: 帕拉瓦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Newa
zh_TW: 紐瓦文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tirhuta
zh_TW: 特忽塔文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Siddham
zh_TW: 悉曇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Modi
zh_TW: 莫迪文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mongolian Supplement
zh_TW: 蒙古文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Takri
zh_TW: 塔克里文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ahom
zh_TW: 阿洪姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dogra
zh_TW: 多格拉文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Warang Citi
zh_TW: 瓦蘭齊地文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Dives Akuru
zh_TW: 迪維希阿庫魯文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nandinagari
zh_TW: 南迪城文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Zanabazar Square
zh_TW: 札那巴札爾方塊字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Soyombo
zh_TW: 索永布文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended-A
zh_TW: 統一加拿大原住民音節擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Pau Cin Hau
zh_TW: 包欽浩文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Devanagari Extended-A
zh_TW: 天城文擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bhaiksuki
zh_TW: 比奇舒奇文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Marchen
zh_TW: 象雄文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Masaram Gondi
zh_TW: 馬薩拉姆共地文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Gunjala Gondi
zh_TW: 古吉拉共地文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Makasar
zh_TW: 瑪卡莎文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kawi
zh_TW: 卡維文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Lisu Supplement
zh_TW: 傈僳文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tamil Supplement
zh_TW: 泰米爾文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cuneiform
zh_TW: 楔形文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cuneiform Numbers and Punctuation
zh_TW: 楔形數字和標點符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Early Dynastic Cuneiform
zh_TW: 古王國時期楔形文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cypro-Minoan
zh_TW: 賽普勒斯・米諾斯文字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyphs
zh_TW: 古埃及聖書字碑銘體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Egyptian Hieroglyph Format Controls
zh_TW: 埃及聖書體格式控制

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Anatolian Hieroglyphs
zh_TW: 安那托利亞文碑銘體

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bamum Supplement
zh_TW: 巴蒙文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mro
zh_TW: 蒙羅文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangsa
zh_TW: 唐薩文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Bassa Vah
zh_TW: 巴撒符文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Pahawh Hmong
zh_TW: 救世苗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Medefaidrin
zh_TW: 梅德法伊德林文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miao
zh_TW: 柏格理苗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ideographic Symbols and Punctuation
zh_TW: 表意文字符號和標點

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut
zh_TW: 西夏文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut Components
zh_TW: 西夏文部件

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Khitan Small Script
zh_TW: 契丹小字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tangut Supplement
zh_TW: 西夏文補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Extended-B
zh_TW: 假名擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Supplement
zh_TW: 假名補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kana Extended-A
zh_TW: 假名擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Small Kana Extension
zh_TW: 小假名擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nushu
zh_TW: 女書文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Duployan
zh_TW: 杜普雷速記

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Shorthand Format Controls
zh_TW: 速記格式控制符

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Znamenny Musical Notation
zh_TW: 贊玫尼聖歌音樂譜記號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Byzantine Musical Symbols
zh_TW: 拜占庭音樂符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Musical Symbols
zh_TW: 音樂符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ancient Greek Musical Notation
zh_TW: 古希臘音樂譜記號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Kaktovik Numerals
zh_TW: 卡克托威數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mayan Numerals
zh_TW: 瑪雅數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tai Xuan Jing Symbols
zh_TW: 太玄經符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Counting Rod Numerals
zh_TW: 算籌記數式

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mathematical Alphanumeric Symbols
zh_TW: 數學用字母數字符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Sutton SignWriting
zh_TW: 薩頓手語符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Latin Extended-G
zh_TW: 拉丁字擴充-G

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Glagolitic Supplement
zh_TW: 格拉哥里字母補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Cyrillic Extended-D
zh_TW: 西里爾字擴充-D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nyiakeng Puachue Hmong
zh_TW: 創世紀苗文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Toto
zh_TW: 托特文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Wancho
zh_TW: 萬秋文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Nag Mundari
zh_TW: 納格蒙達里文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ethiopic Extended-B
zh_TW: 衣索比亞文擴充-B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mende Kikakui
zh_TW: 門德語奇卡奎文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Adlam
zh_TW: 阿德拉姆文

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Indic Siyaq Numbers
zh_TW: 印度西亞克數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ottoman Siyaq Numbers
zh_TW: 奧斯曼西亞克數字

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Arabic Mathematical Alphabetic Symbols
zh_TW: 阿拉伯文數學用字母符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Mahjong Tiles
zh_TW: 麻將牌面

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Domino Tiles
zh_TW: 西洋骨牌牌面

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Playing Cards
zh_TW: 撲克牌

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Alphanumeric Supplement
zh_TW: 括圈字母數字補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Enclosed Ideographic Supplement
zh_TW: 括圈表意文字補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
zh_TW: 雜合符號和象形圖

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Emoticons
zh_TW: 表情圖示

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Ornamental Dingbats
zh_TW: 裝飾雜錦圖

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Transport and Map Symbols
zh_TW: 運輸和地圖符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Alchemical Symbols
zh_TW: 煉金術符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Geometric Shapes Extended
zh_TW: 幾何圖形擴充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Arrows-C
zh_TW: 補充箭頭-C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplemental Symbols and Pictographs
zh_TW: 補充符號與象形圖

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Chess Symbols
zh_TW: 西洋棋符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols and Pictographs Extended-A
zh_TW: 符號和象形文字擴充-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Symbols for Legacy Computing
zh_TW: 舊式計算符號

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension B
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 B

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension C
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 C

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension D
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 D

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension E
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 E

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension F
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 F

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
zh_TW: 中日韓相容表意文字補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension G
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 G

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: CJK Unified Ideographs Extension H
zh_TW: 中日韓統一表意文字擴充 H

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Tags
zh_TW: 標籤

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Variation Selectors Supplement
zh_TW: 字形變體選取符補充

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplementary Private Use Area-A
zh_TW: 補充私用區-A

note: TRANSLATORS: You might refer the translations from gucharmap with the following command: msgmerge -C gucharmap.po ibus.po ibus.pot
en: Supplementary Private Use Area-B
zh_TW: 補充私用區-B

en: Set im-module TYPE to "gtk2",  "gtk3" or "gtk4". Default is "gtk3".
zh_TW: 設定 im-module 類別為「gtk2」、「gtk3」、「gtk4」。預設為「gtk3」。

en: Can't connect to IBus.
zh_TW: 無法連接 IBus。

en: List engine name only
zh_TW: 僅列出引擎名稱

en: language: %s
zh_TW: 語言：%s

en: No engine is set.
zh_TW: 尚未設定引擎。

en: Set global engine failed.
zh_TW: 無法設定全域引擎。

en: Get global engine failed.
zh_TW: 無法取得全域引擎。

en: Start or restart daemon with SYSTEMD_SERVICE file.
zh_TW: 以 SYSTEMD_SERVICE 檔案啟動或重新啟動幕後程式。

en: Show debug messages.
zh_TW: 顯示除錯訊息。

en: Read the system registry cache.
zh_TW: 讀取系統註冊快取。

en: Read the registry cache FILE.
zh_TW: 讀取註冊快取 FILE。

en: The registry cache is invalid.
zh_TW: 註冊快取無效。

en: Write the system registry cache.
zh_TW: 寫入系統註冊快取。

en: Write the registry cache FILE.
zh_TW: 寫入註冊快取 FILE。

en: Use engine schema paths instead of ibus core, which can be comma-separated values.
zh_TW: 使用引擎基模位置取代 ibus 核心，可以透過逗號分割字串。

en: Resetting…
zh_TW: 重設中…

en: Done
zh_TW: 完成

en: Set or get engine
zh_TW: 設定引擎或取得引擎

en: Exit ibus-daemon
zh_TW: 離開 ibus-daemon

en: Show available engines
zh_TW: 顯示可用的引擎

en: (Not implemented)
zh_TW: (尚未實作)

en: Restart ibus-daemon
zh_TW: 重新啟動 ibus-daemon

en: Start ibus-daemon
zh_TW: 啟動 ibus-daemon

en: Show version
zh_TW: 顯示版本

en: Show the content of registry cache
zh_TW: 顯示註冊快取的內容

en: Create registry cache
zh_TW: 建立註冊快取

en: Print the D-Bus address of ibus-daemon
zh_TW: 列印 ibus-daemon 的 D-Bus 位址

en: Show the configuration values
zh_TW: 顯示組態值

en: Reset the configuration values
zh_TW: 重設組態值

en: Save emoji on dialog to clipboard
zh_TW: 將對話窗中的繪文字儲存到剪貼簿

en: Retrieve im-module value from GTK instance
zh_TW: 從 GTK 實體擷取 im-module 值

en: Show this information
zh_TW: 顯示此資訊

en: Usage: %s COMMAND [OPTION...]
zh_TW: 用法：%s COMMAND [OPTION...]

en: Commands:
zh_TW: 指令：

en: %s is unknown command!
zh_TW: %s 為未知指令！

en: Connect Wayland input method protocol
zh_TW: 連接 Wayland 輸入法協定

en: Execute ibus-daemon if it's not running
zh_TW: 若未在運作中，則執行 ibus-daemon

en: ibus-daemon's arguments
zh_TW: ibus-daemon 的引數

en: Verbose logging
zh_TW: 詳盡日誌記錄

en: Favorites
zh_TW: 喜愛

en: Others
zh_TW: 其他

en: Open Unicode choice
zh_TW: 開啟 Unicode 選擇

en: Bring back emoji choice
zh_TW: 返回繪文字選擇

en: Page Down
zh_TW: 上一頁

en: Page Up
zh_TW: 下一頁

en: Show emoji variants
zh_TW: 顯示繪文字變化

en: Close
zh_TW: 關閉

en: Menu
zh_TW: 選單

en: Click to view a warning message
zh_TW: 點擊顯示警告訊息

en: Loading a Unicode dictionary:
zh_TW: 載入 Unicode 字典：

en: Code point: %s
zh_TW: 碼點：%s

en: Has emoji variants
zh_TW: 有繪文字變化

en: Description: %s
zh_TW: 描述：%s

en: None
zh_TW: 無

en: Annotations: %s
zh_TW: 註釋：%s

en: Name: %s
zh_TW: 名稱：%s

en: Alias: %s
zh_TW: 別名：%s

en: Emoji Choice
zh_TW: 繪文字選擇

en: Unicode Choice
zh_TW: Unicode 選擇

en: Failed to get the current text application. Please re-focus your application. E.g. Press Esc key several times to release the emoji typing mode, click your desktop and click your text application again.
zh_TW: 無法取得目前的文字應用程式，請重新取回您應用程式的焦點。例如按幾次 Esc 退出繪文字輸入模式後，按一下桌面再重按您的文字應用程式一次。

en: Canceled to choose an emoji.
zh_TW: 已取消繪文字的選擇。

en: Copied an emoji to your clipboard.
zh_TW: 已將繪文字複製到您的剪貼簿。

note: TRANSLATORS: "FONT" should be capital and translatable. * It's used for an argument command --font=FONT
en: "FONT" for emoji characters on emoji dialog
zh_TW: 繪文字對話盒之繪文字字元用「FONT」字型

note: TRANSLATORS: "LANG" should be capital and translatable. * It's used for an argument command --lang=LANG
en: "LANG" for annotations on emoji dialog. E.g. "en"
zh_TW: 繪文字對話盒的「LANG」語言註解。例：「en」

en: Emoji annotations can be match partially
zh_TW: 可以部分符合繪文字註解

en: Match with the length of the specified integer
zh_TW: 符合指定整數長度

en: Match with the condition of the specified integer
zh_TW: 符合指定整數的條件

en: IBus Panel
zh_TW: IBus 面板

en: You can toggle the activate menu and context one with clicking the mouse middle button on the panel icon.
zh_TW: 您可以對面板圖示點按滑鼠中鍵，來切換使用中選單與情境選單。

en: Please unset QT_IM_MODULE and GTK_IM_MODULE environment variables and 'ibus-daemon --panel disable' should be executed as a child process of %s component.
zh_TW: 請取消 QT-IM_MODULE 和 GTK_IM_MODULE 環境變數的設定，且「ibus-daemon --panel disable」應作為 %s 組件的子程序執行。

en: IBus Notification
zh_TW: IBus 通知

en: Your configured input method %s does not exist in IBus input methods so "US" layout was configured instead of your input method.
zh_TW: 您所組態設定的輸入法 %s 不存在於 IBus 輸入法中，所以組態設定將改為「US」鍵盤配置。

en: At least one of your configured input methods does not exist in IBus input methods.
zh_TW: 您有至少一個組態設定的輸入法不存在於 IBus 輸入法中。

en: Please run `ibus-setup` command, open "Input Method" tab, and configure your input methods again.
zh_TW: 請執行「ibus-setup」命令，開啟「輸入法」分頁，並再次組態設定您的輸入法。

en: IBus is an intelligent input bus for Linux/Unix.
zh_TW: IBus 為 Linux/Unix 上的智慧型輸入法框架。

en: Preferences
zh_TW: 偏好設定

en: Restart
zh_TW: 重新啟動

en: Quit
zh_TW: 結束
