timezones4 - en to zh_CN translation catalogue (726 entries)

en: Africa/Abidjan
zh_CN: 非洲/阿比让

en: Africa/Accra
zh_CN: 非洲/阿克拉

en: Africa/Addis_Ababa
zh_CN: 非洲/亚的斯亚贝巴

en: Africa/Algiers
zh_CN: 非洲/阿尔及尔

en: Africa/Asmara
zh_CN: 非洲/阿斯马拉

en: Africa/Asmera
zh_CN: 非洲/阿斯马拉

en: Africa/Bamako
zh_CN: 非洲/巴马科

en: Africa/Bangui
zh_CN: 非洲/班吉

en: Africa/Banjul
zh_CN: 非洲/班珠尔

en: Africa/Bissau
zh_CN: 非洲/比绍

en: Africa/Blantyre
zh_CN: 非洲/布兰太尔

en: Africa/Brazzaville
zh_CN: 非洲/布拉柴维尔

en: Africa/Bujumbura
zh_CN: 非洲/布琼布拉

en: Africa/Cairo
zh_CN: 非洲/开罗

en: Africa/Casablanca
zh_CN: 非洲/卡萨布兰卡

en: Africa/Ceuta
zh_CN: 非洲/休塔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Ceuta & Melilla
zh_CN: 休达-梅利利亚

en: Africa/Conakry
zh_CN: 非洲/科纳克里

en: Africa/Dakar
zh_CN: 非洲/达喀尔

en: Africa/Dar_es_Salaam
zh_CN: 非洲/达累斯萨拉姆

en: Africa/Djibouti
zh_CN: 非洲/吉布提

en: Africa/Douala
zh_CN: 非洲/杜阿拉

en: Africa/El_Aaiun
zh_CN: 非洲/El_Aaiun

en: Africa/Freetown
zh_CN: 非洲/弗里敦

en: Africa/Gaborone
zh_CN: 非洲/哈博罗内

en: Africa/Harare
zh_CN: 非洲/哈拉雷

en: Africa/Johannesburg
zh_CN: 非洲/约翰内斯堡

en: Africa/Juba
zh_CN: 非洲/朱巴

en: Africa/Kampala
zh_CN: 非洲/坎帕拉

en: Africa/Khartoum
zh_CN: 非洲/喀土穆

en: Africa/Kigali
zh_CN: 非洲/基加利

en: Africa/Kinshasa
zh_CN: 非洲/金沙萨

note: i18n: comment to the previous timezone
en: west Dem. Rep. of Congo
zh_CN: 西民主刚果

en: Africa/Lagos
zh_CN: 非洲/拉各斯

en: Africa/Libreville
zh_CN: 非洲/利伯维尔

en: Africa/Lome
zh_CN: 非洲/洛美

en: Africa/Luanda
zh_CN: 非洲/罗安达

en: Africa/Lubumbashi
zh_CN: 非洲/卢本巴希

note: i18n: comment to the previous timezone
en: east Dem. Rep. of Congo
zh_CN: 东民主刚果

en: Africa/Lusaka
zh_CN: 非洲/卢萨卡

en: Africa/Malabo
zh_CN: 非洲/马拉博

en: Africa/Maputo
zh_CN: 非洲/马普托

en: Africa/Maseru
zh_CN: 非洲/马塞卢

en: Africa/Mbabane
zh_CN: 非洲/姆巴巴纳

en: Africa/Mogadishu
zh_CN: 非洲/摩加迪沙

en: Africa/Monrovia
zh_CN: 非洲/蒙罗维亚

en: Africa/Nairobi
zh_CN: 非洲/内罗毕

en: Africa/Ndjamena
zh_CN: 非洲/恩贾梅纳

en: Africa/Niamey
zh_CN: 非洲/尼亚美

en: Africa/Nouakchott
zh_CN: 非洲/努瓦克肖特

en: Africa/Ouagadougou
zh_CN: 非洲/瓦加杜古

en: Africa/Porto-Novo
zh_CN: 非洲/波多诺伏

en: Africa/Pretoria
zh_CN: 非洲/比勒陀利亚

en: Africa/Sao_Tome
zh_CN: 非洲/圣多美

en: Africa/Timbuktu
zh_CN: 非洲/廷巴克图

en: Africa/Tripoli
zh_CN: 非洲/的黎波里

en: Africa/Tunis
zh_CN: 非洲/突尼斯

en: Africa/Windhoek
zh_CN: 非洲/温得和克

en: America/Adak
zh_CN: 美洲/阿达克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Aleutian Islands
zh_CN: 阿留申群岛

en: America/Anchorage
zh_CN: 美洲/安克雷奇

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Alaska Time
zh_CN: 阿拉斯加时间

en: America/Anguilla
zh_CN: 美洲/安圭拉

en: America/Antigua
zh_CN: 美洲/安提瓜

en: America/Araguaina
zh_CN: 美洲/Araguaina

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Tocantins
zh_CN: 托坎廷斯

en: America/Argentina/Buenos_Aires
zh_CN: 美洲/阿根廷/布宜诺斯艾利斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Buenos Aires (BA, CF)
zh_CN: 布宜诺斯艾利斯(BA、CF)

en: America/Argentina/Catamarca
zh_CN: 美洲/阿根廷/卡塔马卡

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Catamarca (CT), Chubut (CH)
zh_CN: 卡塔马卡(CT)，丘布特(CH)

en: America/Argentina/ComodRivadavia
zh_CN: 美洲/阿根廷/科木多洛

en: America/Argentina/Cordoba
zh_CN: 美洲/阿根廷/科尔多瓦

note: i18n: comment to the previous timezone
en: most locations (CB, CC, CN, ER, FM, LP, MN, NQ, RN, SA, SE, SF)
zh_CN: 多数位置(CB、CC、CN、ER、FM、LP、MN、NQ、RN、SA、SE、SF)

note: i18n: comment to the previous timezone
en: most locations (CB, CC, CN, ER, FM, MN, SE, SF)
zh_CN: 多数位置(CB、CC、CN、ER、FM、MN、SE、SF)

en: America/Argentina/Jujuy
zh_CN: 美洲/阿根廷/胡胡伊

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Jujuy (JY)
zh_CN: 胡胡伊(JY)

en: America/Argentina/La_Rioja
zh_CN: 美洲/阿根廷/拉略哈

note: i18n: comment to the previous timezone
en: La Rioja (LR)
zh_CN: 拉略哈(LR)

en: America/Argentina/Mendoza
zh_CN: 美洲/阿根廷/门多萨

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mendoza (MZ)
zh_CN: 门多萨(MZ)

en: America/Argentina/Rio_Gallegos
zh_CN: 美洲/阿根廷/Rio_Gallegos

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Santa Cruz (SC)
zh_CN: 圣克鲁兹

en: America/Argentina/Salta
zh_CN: 美洲/阿根廷/萨尔塔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: (SA, LP, NQ, RN)
zh_CN: (SA、LP、NQ、RN)

en: America/Argentina/San_Juan
zh_CN: 美洲/阿根廷/圣胡安

note: i18n: comment to the previous timezone
en: San Juan (SJ)
zh_CN: 圣胡安(SJ)

en: America/Argentina/San_Luis
zh_CN: 美洲/阿根廷/圣路易

note: i18n: comment to the previous timezone
en: San Luis (SL)
zh_CN: 圣路易(SL)

en: America/Argentina/Tucuman
zh_CN: 美洲/阿根廷/吐库曼

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Tucuman (TM)
zh_CN: 吐库曼(TM)

en: America/Argentina/Ushuaia
zh_CN: 美洲/阿根廷/乌斯怀亚

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Tierra del Fuego (TF)
zh_CN: 火地岛(TF)

en: America/Aruba
zh_CN: 美洲/阿鲁巴

en: America/Asuncion
zh_CN: 美洲/亚松森

en: America/Atikokan
zh_CN: 美洲/阿蒂科肯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Standard Time - Atikokan, Ontario and Southampton I, Nunavut
zh_CN: 东部标准时间-阿提克坎、安大略和南安普敦岛、努那福特

en: America/Atka
zh_CN: 美洲/阿提卡

en: America/Bahia
zh_CN: 美洲/巴伊亚

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Bahia
zh_CN: 巴伊亚

en: America/Bahia_Banderas
zh_CN: 美洲/巴伊亚-班德拉斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mexican Central Time - Bahia de Banderas
zh_CN: 墨西哥中部时间-班德拉斯湾

en: America/Barbados
zh_CN: 美洲/巴巴多斯

en: America/Belem
zh_CN: 美洲/巴连姆

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Amapa, E Para
zh_CN: 阿马巴州、巴拉州

en: America/Belize
zh_CN: 美洲/伯利兹

en: America/Blanc-Sablon
zh_CN: 美洲/魁北克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atlantic Standard Time - Quebec - Lower North Shore
zh_CN: 大西洋标准时间-魁北克-下北岸区

en: America/Boa_Vista
zh_CN: 美洲/泊亚维斯特

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Roraima
zh_CN: 罗赖马

en: America/Bogota
zh_CN: 美洲/波哥大

en: America/Boise
zh_CN: 美洲/博伊西

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - south Idaho & east Oregon
zh_CN: 山地时间-南爱达荷州和东俄勒冈

en: America/Buenos_Aires
zh_CN: 美洲/布宜诺斯艾利斯

en: America/Calgary
zh_CN: 美洲/卡尔加里

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - Alberta, east British Columbia & west Saskatchewan
zh_CN: 山地时间-阿尔伯特、英属哥伦比亚东部和萨斯喀彻温省西部

en: America/Cambridge_Bay
zh_CN: 美洲/剑桥湾

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - west Nunavut
zh_CN: 山地时间-努那福特西部

en: America/Campo_Grande
zh_CN: 美洲/大坎普市

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mato Grosso do Sul
zh_CN: 南马托格罗索州

en: America/Cancun
zh_CN: 美洲/坎昆

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Quintana Roo
zh_CN: 中部时间-金塔纳罗奥州

en: America/Caracas
zh_CN: 美洲/加拉加斯

en: America/Catamarca
zh_CN: 美洲/卡塔马卡

en: America/Cayenne
zh_CN: 美洲/卡宴

en: America/Cayman
zh_CN: 美洲/开曼

en: America/Chicago
zh_CN: 美洲/芝加哥

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time
zh_CN: 中部时间

en: America/Chihuahua
zh_CN: 美洲/奇瓦瓦

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - Chihuahua
zh_CN: 山地时间-奇瓦瓦

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mexican Mountain Time - Chihuahua away from US border
zh_CN: 墨西哥山地时间-奇瓦瓦 远美国边境

en: America/Coral_Harbour
zh_CN: 美洲/珊瑚港

en: America/Cordoba
zh_CN: 美洲/科尔多瓦

en: America/Costa_Rica
zh_CN: 美洲/哥斯达黎加

en: America/Creston
zh_CN: 美洲/克雷斯顿

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Standard Time - Creston, British Columbia
zh_CN: 山地标准时间-克雷斯顿、英属哥伦比亚

en: America/Cuiaba
zh_CN: 美洲/库亚巴

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mato Grosso
zh_CN: 马托格罗索州

en: America/Curacao
zh_CN: 美洲/库拉索岛

en: America/Danmarkshavn
zh_CN: 美洲/丹马沙文

note: i18n: comment to the previous timezone
en: east coast, north of Scoresbysund
zh_CN: 海岸东部，斯科斯比松北部

en: America/Dawson
zh_CN: 美洲/道森

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Pacific Time - north Yukon
zh_CN: 太平洋时间-育空河北部

en: America/Dawson_Creek
zh_CN: 美洲/道森克里克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Standard Time - Dawson Creek & Fort Saint John, British Columbia
zh_CN: 山地标准时间-道森克里克、圣约翰堡、英属哥伦比亚

en: America/Denver
zh_CN: 美洲/丹佛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time
zh_CN: 山地时间

en: America/Detroit
zh_CN: 美洲/底特律

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Michigan - most locations
zh_CN: 东部时间-密歇根州大多数地区

en: America/Dominica
zh_CN: 美洲/多米尼加

en: America/Edmonton
zh_CN: 美洲/埃德蒙顿(爱民顿)

en: America/Eirunepe
zh_CN: 美洲/依伦尼贝

note: i18n: comment to the previous timezone
en: W Amazonas
zh_CN: 亚马逊西部

en: America/El_Salvador
zh_CN: 美洲/萨尔瓦多

en: America/Ensenada
zh_CN: 美洲/恩塞纳达

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Pacific Time
zh_CN: 太平洋时间

en: America/Fort_Wayne
zh_CN: 美洲/维恩堡

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - most locations
zh_CN: 东部时间-印地安纳州大多数地区

en: America/Fortaleza
zh_CN: 美洲/福塔雷萨

note: i18n: comment to the previous timezone
en: NE Brazil (MA, PI, CE, RN, PB)
zh_CN: 巴西东北部(MA、PI、CE、RN、PB)

en: America/Fredericton
zh_CN: 美洲/弗雷德里克顿

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atlantic Time - Nova Scotia (most places), PEI
zh_CN: 大西洋时间-新斯科舍大多数地区、爱德华王子岛

en: America/Glace_Bay
zh_CN: 美洲/格莱斯贝

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atlantic Time - Nova Scotia - places that did not observe DST 1966-1971
zh_CN: 大西洋时间-不遵守 1966-1971 夏令时的新斯科舍地区

en: America/Godthab
zh_CN: 美洲/戈德霍普

note: i18n: comment to the previous timezone
en: most locations
zh_CN: 大多数地区

en: America/Goose_Bay
zh_CN: 美洲/鹅湾

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atlantic Time - Labrador - most locations
zh_CN: 大西洋时间-拉布拉多大多数地区

en: America/Grand_Turk
zh_CN: 美洲/Grand_Turk

en: America/Grenada
zh_CN: 美洲/格林纳达

en: America/Guadeloupe
zh_CN: 美洲/瓜德罗普岛

en: America/Guatemala
zh_CN: 美洲/危地马拉

en: America/Guayaquil
zh_CN: 美洲/瓜亚基尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: mainland
zh_CN: 大陆

en: America/Guyana
zh_CN: 美洲/圭亚那

en: America/Halifax
zh_CN: 美洲/哈利法克斯

en: America/Havana
zh_CN: 美洲/哈瓦那

en: America/Hermosillo
zh_CN: 美洲/厄木波利斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Standard Time - Sonora
zh_CN: 山地标准时间-索诺拉州

en: America/Indiana/Indianapolis
zh_CN: 美洲/印地安那/印地安纳波利斯

en: America/Indiana/Knox
zh_CN: 美洲/印地安那/诺克斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - Starke County
zh_CN: 东部时间-印地安那州-斯塔克县

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Indiana - Starke County
zh_CN: 中部时间-印地安那州-斯塔克县

en: America/Indiana/Marengo
zh_CN: 美洲/印地安那/马伦戈

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - Crawford County
zh_CN: 东部时间-印地安那州-克劳福德县

en: America/Indiana/Petersburg
zh_CN: 美洲/印地安那/彼得堡

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Indiana - Pike County
zh_CN: 中部时间-印地安那州-派克县

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - Pike County
zh_CN: 东部时间-印地安那州-派克县

en: America/Indiana/Tell_City
zh_CN: 美洲/印地安那/特尔城

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Indiana - Perry County
zh_CN: 中部时间-印地安那州-佩里县

en: America/Indiana/Vevay
zh_CN: 美洲/印地安那/韦恩

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - Switzerland County
zh_CN: 东部时间-印地安那州-瑞士县

en: America/Indiana/Vincennes
zh_CN: 美洲/印地安那/文森尼斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - Daviess, Dubois, Knox & Martin Counties
zh_CN: 东部时间-印地安那州-戴维斯县、杜波伊斯县、诺克斯县和马丁县

en: America/Indiana/Winamac
zh_CN: 美洲/印地安那/威纳马克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Indiana - Pulaski County
zh_CN: 东部时间-印地安那州-珀拉斯凯县

en: America/Indianapolis
zh_CN: 美洲/印地安纳波利斯

en: America/Inuvik
zh_CN: 美洲/伊努维克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - west Northwest Territories
zh_CN: 山地时间-加拿大西北地区的西部

en: America/Iqaluit
zh_CN: 美洲/伊卡卢伊特

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - east Nunavut - most locations
zh_CN: 东部时间-努那福特东部大多数地区

en: America/Jamaica
zh_CN: 美洲/牙买加

en: America/Jujuy
zh_CN: 美洲/胡胡伊

en: America/Juneau
zh_CN: 美洲/朱诺

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Alaska Time - Alaska panhandle
zh_CN: 阿拉斯加时间-阿拉斯加狭长地带

en: America/Kentucky/Louisville
zh_CN: 美洲/肯塔基/路易斯维尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Kentucky - Louisville area
zh_CN: 东部时间-肯塔基州-路易斯维尔地区

en: America/Kentucky/Monticello
zh_CN: 美洲/肯塔基/Monticello

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Kentucky - Wayne County
zh_CN: 东部时间-肯塔基州-韦恩县

en: America/Knox_IN
zh_CN: 美洲/诺克斯

en: America/Kralendijk
zh_CN: 美洲/克拉伦代克

en: America/La_Paz
zh_CN: 美洲/拉巴斯

en: America/Lima
zh_CN: 美洲/利马

en: America/Los_Angeles
zh_CN: 美洲/洛杉矶

en: America/Louisville
zh_CN: 美洲/路易斯维尔

en: America/Lower_Princes
zh_CN: 美洲//Lower Princes

en: America/Maceio
zh_CN: 美洲/马塞约

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Alagoas, Sergipe
zh_CN: 阿拉戈阿斯州、塞尔希培州

en: America/Managua
zh_CN: 美洲/马那瓜

en: America/Manaus
zh_CN: 美洲/马瑙斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: E Amazonas
zh_CN: 亚马逊东部

en: America/Marigot
zh_CN: 美洲/马利格

en: America/Martinique
zh_CN: 美洲/马提尼克岛

en: America/Matamoros
zh_CN: 美洲/马塔莫罗斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: US Central Time - Coahuila, Durango, Nuevo Leon, Tamaulipas near US border
zh_CN: 美国中部时间-科阿韦拉、杜兰戈、新里昂、塔毛利帕斯 近美国边境

en: America/Mazatlan
zh_CN: 美洲/马萨特兰

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - S Baja, Nayarit, Sinaloa
zh_CN: 山地时间-南下加利福尼亚、纳亚里特州、西纳洛亚

en: America/Mendoza
zh_CN: 美洲/门多萨

en: America/Menominee
zh_CN: 美洲/梅诺米尼

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Michigan - Dickinson, Gogebic, Iron & Menominee Counties
zh_CN: 中部时间-密歇根州-迪金森县、戈吉比克县、艾恩县和梅诺米尼县

en: America/Merida
zh_CN: 美洲/Merida

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Campeche, Yucatan
zh_CN: 中部时间-坎佩切湾、尤卡坦半岛

en: America/Metlakatla
zh_CN: 美洲/梅特拉卡特拉

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Metlakatla Time - Annette Island
zh_CN: 梅特拉卡特拉时间-安妮特岛

en: America/Mexico_City
zh_CN: 美洲/墨西哥城

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - most locations
zh_CN: 中部时间-大多数地区

en: America/Miquelon
zh_CN: 美洲/密克隆岛

en: America/Moncton
zh_CN: 美洲/蒙克顿

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atlantic Time - New Brunswick
zh_CN: 大西洋时间-新不伦瑞克

en: America/Monterrey
zh_CN: 美洲/蒙特雷

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Coahuila, Durango, Nuevo Leon, Tamaulipas
zh_CN: 中部时间-科阿韦拉、杜兰戈、新里昂、塔毛利帕斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mexican Central Time - Coahuila, Durango, Nuevo Leon, Tamaulipas away from US border
zh_CN: 墨西哥中部时间-科阿韦拉、杜兰戈、新里昂、塔毛利帕斯 远美国边境

en: America/Montevideo
zh_CN: 美洲/蒙得维的亚

en: America/Montreal
zh_CN: 美洲/蒙特利尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Quebec - most locations
zh_CN: 东部时间-魁北克大多数地区

en: America/Montserrat
zh_CN: 美洲/蒙特塞拉特

en: America/Nassau
zh_CN: 美洲/拿骚

en: America/New_York
zh_CN: 美洲/纽约

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time
zh_CN: 东部时间

en: America/Nipigon
zh_CN: 美洲/尼皮克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Ontario & Quebec - places that did not observe DST 1967-1973
zh_CN: 东部时间-安大略和魁北克地区中不遵守 1967-1973 夏令时的地区

en: America/Nome
zh_CN: 美洲/诺姆

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Alaska Time - west Alaska
zh_CN: 阿拉斯加时间-阿拉斯加西部

en: America/Noronha
zh_CN: 美洲/诺罗尼亚

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atlantic islands
zh_CN: 大西洋群岛

en: America/North_Dakota/Beulah
zh_CN: 美洲/北达科它/比尤拉

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - North Dakota - Mercer County
zh_CN: 中部时间-北达科它-默瑟县

en: America/North_Dakota/Center
zh_CN: 美洲/北达科它/中心

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - North Dakota - Oliver County
zh_CN: 中部时间-北达科它-奥利弗县

en: America/North_Dakota/New_Salem
zh_CN: 美洲/北达科它/新萨勒姆

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - North Dakota - Morton County (except Mandan area)
zh_CN: 中部时间-北达科它-莫顿县(曼丹地区除外)

en: America/Ojinaga
zh_CN: 美洲/奥希纳加

note: i18n: comment to the previous timezone
en: US Mountain Time - Chihuahua near US border
zh_CN: 美国山地时间-奇瓦瓦 近美国边境

en: America/Ontario
zh_CN: 美洲/安大略

en: America/Panama
zh_CN: 美洲/巴拿马

en: America/Pangnirtung
zh_CN: 美洲/冰河湾

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Pangnirtung, Nunavut
zh_CN: 东部时间-冰河湾、努那福特

en: America/Paramaribo
zh_CN: 美洲/帕拉马里博

en: America/Phoenix
zh_CN: 美洲/凤凰城

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Standard Time - Arizona
zh_CN: 山地标准时间-亚利桑那州

en: America/Port-au-Prince
zh_CN: 美洲/太子港

en: America/Port_of_Spain
zh_CN: 美洲/西班牙港

en: America/Porto_Acre
zh_CN: 美洲/波尔图亚克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Acre
zh_CN: 亚克

en: America/Porto_Velho
zh_CN: 美洲/波多韦柳

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Rondonia
zh_CN: 朗多尼亚

en: America/Puerto_Rico
zh_CN: 美洲/波多黎各

en: America/Rainy_River
zh_CN: 美洲/雨河

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Rainy River & Fort Frances, Ontario
zh_CN: 中部时间-雨河、弗朗西斯堡和安大略

en: America/Rankin_Inlet
zh_CN: 美洲/兰今湾

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - central Nunavut
zh_CN: 中部时间-努那福特中部

en: America/Recife
zh_CN: 美洲/累西腓

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Pernambuco
zh_CN: 伯南布哥

en: America/Regina
zh_CN: 美洲/里贾纳

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Standard Time - Saskatchewan - most locations
zh_CN: 中部标准时间-萨斯喀彻温大多数地区

en: America/Resolute
zh_CN: 美洲/里索特

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Resolute, Nunavut
zh_CN: 东部时间-里索特、努那福特

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Standard Time - Resolute, Nunavut
zh_CN: 中部标准时间-里索特、努那福特

en: America/Rio_Branco
zh_CN: 美洲/里奥布朗库

en: America/Rosario
zh_CN: 美洲/罗萨里奥

en: America/Santa_Isabel
zh_CN: 美洲/圣伊莎贝尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mexican Pacific Time - Baja California away from US border
zh_CN: 墨西哥太平洋时间-下加利福尼亚州 远美国边境

en: America/Santarem
zh_CN: 美洲/圣塔伦

note: i18n: comment to the previous timezone
en: W Para
zh_CN: 西部帕拉

en: America/Santiago
zh_CN: 美洲/圣地亚哥

en: America/Santo_Domingo
zh_CN: 美洲/圣多明哥

en: America/Sao_Paulo
zh_CN: 美洲/圣保罗

note: i18n: comment to the previous timezone
en: S & SE Brazil (GO, DF, MG, ES, RJ, SP, PR, SC, RS)
zh_CN: 巴西南部和东南部(GO、DF、MG、ES、RJ、SP、PR、SC、RS)

en: America/Saskatoon
zh_CN: 美洲/萨斯卡通

en: America/Scoresbysund
zh_CN: 美洲/斯克斯比松

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Scoresbysund / Ittoqqortoormiit
zh_CN: 斯克斯比松/伊托科尔托米特

en: America/Shiprock
zh_CN: 美洲/希普罗克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - Navajo
zh_CN: 山地时间-纳瓦约

en: America/Sitka
zh_CN: 美洲/锡特卡

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Alaska Time - southeast Alaska panhandle
zh_CN: 阿拉斯加时间-阿拉斯加狭长地带东南部

en: America/St_Barthelemy
zh_CN: 美洲/圣巴托洛缪岛

en: America/St_Johns
zh_CN: 美洲/圣约翰斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Newfoundland Time, including SE Labrador
zh_CN: 纽芬兰时间，含拉布拉多东南部

en: America/St_Kitts
zh_CN: 美洲/St_Kitts

en: America/St_Lucia
zh_CN: 美洲/圣露西娅

en: America/St_Thomas
zh_CN: 美洲/圣托马斯

en: America/St_Vincent
zh_CN: 美洲/圣文森特

en: America/Swift_Current
zh_CN: 美洲/Swift_Current

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Standard Time - Saskatchewan - midwest
zh_CN: 中部标准时间-萨斯喀彻温中西部

en: America/Tegucigalpa
zh_CN: 美洲/特古西加尔巴

en: America/Thule
zh_CN: 美洲/图勒

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Thule / Pituffik
zh_CN: 图勒/皮图非克

en: America/Thunder_Bay
zh_CN: 美洲/桑得贝

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Thunder Bay, Ontario
zh_CN: 东部时间-桑得贝、安大略

en: America/Tijuana
zh_CN: 美洲/提华纳

note: i18n: comment to the previous timezone
en: US Pacific Time - Baja California near US border
zh_CN: 美国太平洋时间-下加利福尼亚州 近美国边境

en: America/Toronto
zh_CN: 美洲/多伦多

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Eastern Time - Ontario - most locations
zh_CN: 东部时间-安大略大多数地区

en: America/Tortola
zh_CN: 美洲/托托拉岛

en: America/Vancouver
zh_CN: 美洲/温哥华

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Pacific Time - west British Columbia
zh_CN: 太平洋时间-英属哥伦比亚西部

en: America/Virgin
zh_CN: 美洲/维尔金

en: America/Whitehorse
zh_CN: 美洲/怀特霍斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Pacific Time - south Yukon
zh_CN: 太平洋时间-育空河南部

en: America/Winnipeg
zh_CN: 美洲/温尼伯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Central Time - Manitoba & west Ontario
zh_CN: 中部时间-马尼托巴省和安大略西部

en: America/Yakutat
zh_CN: 美洲/Yakutat

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Alaska Time - Alaska panhandle neck
zh_CN: 阿拉斯加时间-阿拉斯加狭长地带

en: America/Yellowknife
zh_CN: 美洲/耶洛奈夫

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mountain Time - central Northwest Territories
zh_CN: 山地时间-西北地带中部

en: Antarctica/Casey
zh_CN: 南极洲/凯西

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Casey Station, Bailey Peninsula
zh_CN: 凯西站、贝利半岛

en: Antarctica/Davis
zh_CN: 南极洲/戴维斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Davis Station, Vestfold Hills
zh_CN: 戴维斯站、维斯特福尔得岭

en: Antarctica/DumontDUrville
zh_CN: 南极洲/迪蒙·迪尔维尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Dumont-d'Urville Station, Terre Adelie
zh_CN: 迪蒙·迪尔维尔站、阿德莱地

en: Antarctica/Macquarie
zh_CN: 南极洲/麦夸里岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Macquarie Island Station, Macquarie Island
zh_CN: 麦夸里岛站、麦夸里岛

en: Antarctica/Mawson
zh_CN: 南极洲/莫森

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Mawson Station, Holme Bay
zh_CN: 莫森站、霍姆湾

en: Antarctica/McMurdo
zh_CN: 南极洲/麦克默多

note: i18n: comment to the previous timezone
en: McMurdo Station, Ross Island
zh_CN: 麦克默多站、罗斯岛

en: Antarctica/Palmer
zh_CN: 南极洲/帕默

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Palmer Station, Anvers Island
zh_CN: 帕默站、安维尔岛

en: Antarctica/Rothera
zh_CN: 南极洲/路德

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Rothera Station, Adelaide Island
zh_CN: 路德站、阿德莱德岛

en: Antarctica/South_Pole
zh_CN: 南极洲/南极点

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Amundsen-Scott Station, South Pole
zh_CN: 阿蒙森-斯科特站、南极点

en: Antarctica/Syowa
zh_CN: 南极洲/昭和

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Syowa Station, E Ongul I
zh_CN: 昭和站、钓钩岛

en: Antarctica/Vostok
zh_CN: 南极洲/东方站

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Vostok Station, S Magnetic Pole
zh_CN: 东方站、南磁极

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Vostok Station, Lake Vostok
zh_CN: 东方站、沃斯托克湖

en: Arctic/Longyearbyen
zh_CN: 北极地区/郎伊尔城

en: Asia/Aden
zh_CN: 亚洲/亚丁

en: Asia/Almaty
zh_CN: 亚洲/阿拉木图

en: Asia/Amman
zh_CN: 亚洲/安曼

en: Asia/Anadyr
zh_CN: 亚洲/阿纳德尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+10 - Bering Sea
zh_CN: 莫斯科+10 - 白令海

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+08 - Bering Sea
zh_CN: 莫斯科+08 - 白令海

en: Asia/Aqtau
zh_CN: 亚洲/阿克托

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Atyrau (Atirau, Gur'yev), Mangghystau (Mankistau)
zh_CN: 阿特劳、满基斯图

en: Asia/Aqtobe
zh_CN: 亚洲/阿克托贝

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Aqtobe (Aktobe)
zh_CN: 阿克托贝

en: Asia/Ashgabat
zh_CN: 亚洲/阿什哈巴德

en: Asia/Ashkhabad
zh_CN: 亚洲/阿什哈巴德

en: Asia/Baghdad
zh_CN: 亚洲/巴格达

en: Asia/Bahrain
zh_CN: 亚洲/巴林岛

en: Asia/Baku
zh_CN: 亚洲/巴库

en: Asia/Bangkok
zh_CN: 亚洲/曼谷

en: Asia/Beijing
zh_CN: 亚洲/北京

note: i18n: comment to the previous timezone
en: east China - Beijing, Guangdong, Shanghai, etc.
zh_CN: 中国东部-北京、广东和上海等

note: i18n: comment to the previous timezone
en: China Standard Time
zh_CN: 中国标准时间

en: Asia/Beirut
zh_CN: 亚洲/贝鲁特

en: Asia/Bishkek
zh_CN: 亚洲/比什凯克

en: Asia/Brunei
zh_CN: 亚洲/文莱

en: Asia/Calcutta
zh_CN: 亚洲/加尔各答

en: Asia/Choibalsan
zh_CN: 亚洲/卓巴尔塞

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Dornod, Sukhbaatar
zh_CN: 多尔勒德、苏赫巴特

en: Asia/Chongqing
zh_CN: 亚洲/重庆

note: i18n: comment to the previous timezone
en: central China - Sichuan, Yunnan, Guangxi, Shaanxi, Guizhou, etc.
zh_CN: 中国中部-四川、云南、广西、陕西、贵州等

note: i18n: comment to the previous timezone
en: China mountains
zh_CN: 中国山地

en: Asia/Chungking
zh_CN: 亚洲/重庆

en: Asia/Colombo
zh_CN: 亚洲/科伦坡

en: Asia/Dacca
zh_CN: 亚洲/达卡

en: Asia/Damascus
zh_CN: 亚洲/大马士革

en: Asia/Dhaka
zh_CN: 亚洲/达卡

en: Asia/Dili
zh_CN: 亚洲/帝力

en: Asia/Dubai
zh_CN: 亚洲/迪拜

en: Asia/Dushanbe
zh_CN: 亚洲/杜尚别

en: Asia/Gaza
zh_CN: 亚洲/加沙

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Gaza Strip
zh_CN: 加沙地带

en: Asia/Harbin
zh_CN: 亚洲/哈尔滨

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Heilongjiang (except Mohe), Jilin
zh_CN: 黑龙江(漠河除外)、吉林

note: i18n: comment to the previous timezone
en: China north
zh_CN: 中国北部

en: Asia/Hebron
zh_CN: 亚洲/希伯伦

note: i18n: comment to the previous timezone
en: West Bank
zh_CN: 约旦河西岸

en: Asia/Ho_Chi_Minh
zh_CN: 亚洲/胡志明市

en: Asia/Hong_Kong
zh_CN: 亚洲/香港

en: Asia/Hovd
zh_CN: 亚洲/科布多

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Bayan-Olgiy, Govi-Altai, Hovd, Uvs, Zavkhan
zh_CN: 巴彦乌勒盖、戈壁-阿拉泰、科布多、Uvs、札布汗

en: Asia/Irkutsk
zh_CN: 亚洲/伊尔库次克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+05 - Lake Baikal
zh_CN: 莫斯科+05 - 贝加尔湖

en: Asia/Jakarta
zh_CN: 亚洲/雅加达

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Java & Sumatra
zh_CN: 爪哇岛、苏门答腊岛

en: Asia/Jayapura
zh_CN: 亚洲/查亚普拉

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Irian Jaya & the Moluccas
zh_CN: 伊里安查亚省和摩鹿加群岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: west New Guinea (Irian Jaya) & Malukus (Moluccas)
zh_CN: 新几内亚西部 (伊里安查亚) 和马鲁古群岛 (摩鹿加群岛)

en: Asia/Jerusalem
zh_CN: 亚洲/耶路撒冷

en: Asia/Kabul
zh_CN: 亚洲/喀布尔

en: Asia/Kamchatka
zh_CN: 亚洲/堪察加半岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+09 - Kamchatka
zh_CN: 莫斯科+09 - 堪察加半岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+08 - Kamchatka
zh_CN: 莫斯科+08 - 堪察加半岛

en: Asia/Karachi
zh_CN: 亚洲/卡拉奇

en: Asia/Kashgar
zh_CN: 亚洲/喀什噶尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: west Tibet & Xinjiang
zh_CN: 西藏西部和新疆

note: i18n: comment to the previous timezone
en: China west Xinjiang
zh_CN: 中国新疆西部

en: Asia/Kathmandu
zh_CN: 亚洲/加德满都

en: Asia/Katmandu
zh_CN: 亚洲/加德满都

en: Asia/Kolkata
zh_CN: 亚洲/加尔各答

en: Asia/Krasnoyarsk
zh_CN: 亚洲/克拉斯诺伏斯克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+04 - Yenisei River
zh_CN: 莫斯科+04 - 叶尼塞河

en: Asia/Kuala_Lumpur
zh_CN: 亚洲/吉隆坡

note: i18n: comment to the previous timezone
en: peninsular Malaysia
zh_CN: 马来西亚半岛

en: Asia/Kuching
zh_CN: 亚洲/古晋

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Sabah & Sarawak
zh_CN: 沙巴和砂拉越

en: Asia/Kuwait
zh_CN: 亚洲/科威特

en: Asia/Macao
zh_CN: 亚洲/澳门

en: Asia/Macau
zh_CN: 亚洲/澳门

en: Asia/Magadan
zh_CN: 亚洲/马加丹

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+08 - Magadan
zh_CN: 莫斯科+08 - 马加丹

en: Asia/Makassar
zh_CN: 亚洲/玛加沙

note: i18n: comment to the previous timezone
en: east & south Borneo, Celebes, Bali, Nusa Tenggara, west Timor
zh_CN: 婆罗洲东部和南部、西里伯岛、巴厘岛、努沙登卡拉、西帝汶岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: east & south Borneo, Sulawesi (Celebes), Bali, Nusa Tenggara, west Timor
zh_CN: 婆罗洲东部和南部、苏拉威西 (西里伯岛)、巴厘岛、努沙登卡拉、西帝汶岛

en: Asia/Manila
zh_CN: 亚洲/马尼拉

en: Asia/Muscat
zh_CN: 亚洲/马斯喀特

en: Asia/Nicosia
zh_CN: 亚洲/尼科西亚

en: Asia/Novokuznetsk
zh_CN: 亚洲/新库斯内次

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+03 - Novokuznetsk
zh_CN: 莫斯科+03 - 新库斯内次

en: Asia/Novosibirsk
zh_CN: 亚洲/新西伯利亚

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+03 - Novosibirsk
zh_CN: 莫斯科+03 - 新西伯利亚

en: Asia/Omsk
zh_CN: 亚洲/鄂木斯克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+03 - west Siberia
zh_CN: 莫斯科+03 - 西伯利亚西部

en: Asia/Oral
zh_CN: 亚洲/奥伦

note: i18n: comment to the previous timezone
en: West Kazakhstan
zh_CN: 哈萨克斯坦西部

en: Asia/Phnom_Penh
zh_CN: 亚洲/金边

en: Asia/Pontianak
zh_CN: 亚洲/坤甸

note: i18n: comment to the previous timezone
en: west & central Borneo
zh_CN: 婆罗洲西部和中部

en: Asia/Pyongyang
zh_CN: 亚洲/平壤

en: Asia/Qatar
zh_CN: 亚洲/卡塔尔

en: Asia/Qyzylorda
zh_CN: 亚洲/克孜勒奥尔达

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Qyzylorda (Kyzylorda, Kzyl-Orda)
zh_CN: 克孜勒奥尔达

en: Asia/Rangoon
zh_CN: 亚洲/仰光

en: Asia/Riyadh
zh_CN: 亚洲/利雅得

en: Asia/Saigon
zh_CN: 亚洲/西贡

en: Asia/Sakhalin
zh_CN: 亚洲/库页岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+07 - Sakhalin Island
zh_CN: 莫斯科+07 - 库页岛

en: Asia/Samarkand
zh_CN: 亚洲/撒马尔罕

note: i18n: comment to the previous timezone
en: west Uzbekistan
zh_CN: 乌兹别克斯坦西部

en: Asia/Seoul
zh_CN: 亚洲/首尔

en: Asia/Shanghai
zh_CN: 亚洲/上海

note: i18n: comment to the previous timezone
en: China east
zh_CN: 中国东部

en: Asia/Singapore
zh_CN: 亚洲/新加坡

en: Asia/Taipei
zh_CN: 亚洲/台北

en: Asia/Tashkent
zh_CN: 亚洲/塔什干

note: i18n: comment to the previous timezone
en: east Uzbekistan
zh_CN: 乌兹别克斯坦东部

en: Asia/Tbilisi
zh_CN: 亚洲/第比利斯

en: Asia/Tehran
zh_CN: 亚洲/德黑兰

en: Asia/Tel_Aviv
zh_CN: 亚洲/特拉维夫

en: Asia/Thimbu
zh_CN: 亚洲/廷布

en: Asia/Thimphu
zh_CN: 亚洲/廷布

en: Asia/Tokyo
zh_CN: 亚洲/东京

en: Asia/Ujung_Pandang
zh_CN: 亚洲/乌戎潘当

en: Asia/Ulaanbaatar
zh_CN: 亚洲/乌兰巴托

en: Asia/Ulan_Bator
zh_CN: 亚洲/乌兰巴托

en: Asia/Urumqi
zh_CN: 亚洲/乌鲁木齐

note: i18n: comment to the previous timezone
en: most of Tibet & Xinjiang
zh_CN: 西藏和新疆大多数地区

note: i18n: comment to the previous timezone
en: China Xinjiang-Tibet
zh_CN: 中国新疆-西藏

en: Asia/Vientiane
zh_CN: 亚洲/万象

en: Asia/Vladivostok
zh_CN: 亚洲/符拉迪沃斯托克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+07 - Amur River
zh_CN: 莫斯科+07 - 阿穆尔河

en: Asia/Yakutsk
zh_CN: 亚洲/雅库茨克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+06 - Lena River
zh_CN: 莫斯科+06 - 勒那河

en: Asia/Yekaterinburg
zh_CN: 亚洲/叶卡捷琳堡

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+02 - Urals
zh_CN: 莫斯科+02 - 乌拉尔山脉

en: Asia/Yerevan
zh_CN: 亚洲/耶列万

en: Atlantic/Azores
zh_CN: 大西洋/亚述尔群岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Azores
zh_CN: 亚述尔群岛

en: Atlantic/Bermuda
zh_CN: 大西洋/百慕大

en: Atlantic/Canary
zh_CN: 大西洋/卡内里

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Canary Islands
zh_CN: 卡内里群岛

en: Atlantic/Cape_Verde
zh_CN: 大西洋/佛得角

en: Atlantic/Faeroe
zh_CN: 大西洋/法罗群岛

en: Atlantic/Faroe
zh_CN: 大西洋/法罗

en: Atlantic/Jan_Mayen
zh_CN: 大洋洲/Jan_Mayen

en: Atlantic/Madeira
zh_CN: 大西洋/马德拉群岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Madeira Islands
zh_CN: 马德拉群岛

en: Atlantic/Reykjavik
zh_CN: 大西洋/雷克雅未克

en: Atlantic/South_Georgia
zh_CN: 大西洋/南乔治亚

en: Atlantic/St_Helena
zh_CN: 大西洋/圣海伦娜

en: Atlantic/Stanley
zh_CN: 大西洋/斯坦利

en: Australia/ACT
zh_CN: 大洋洲/首府领地

note: i18n: comment to the previous timezone
en: New South Wales - most locations
zh_CN: 新南威尔士-大多数地区

en: Australia/Adelaide
zh_CN: 大洋洲/阿德莱德

note: i18n: comment to the previous timezone
en: South Australia
zh_CN: 大洋洲南部

en: Australia/Brisbane
zh_CN: 大洋洲/布里斯班

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Queensland - most locations
zh_CN: 昆士兰-大多数地区

en: Australia/Broken_Hill
zh_CN: 大洋洲/布罗肯希尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: New South Wales - Yancowinna
zh_CN: 新南威尔士-Yancowinna

en: Australia/Canberra
zh_CN: 大洋洲/堪培拉

en: Australia/Currie
zh_CN: 大洋洲/Currie

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Tasmania - King Island
zh_CN: 塔斯马尼亚-国王岛

en: Australia/Darwin
zh_CN: 大洋洲/达尔文

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Northern Territory
zh_CN: 北部领地

en: Australia/Eucla
zh_CN: 大洋洲/尤克拉

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Western Australia - Eucla area
zh_CN: 大洋洲西部-尤克拉地区

en: Australia/Hobart
zh_CN: 大洋洲/霍巴特

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Tasmania - most locations
zh_CN: 塔斯马尼亚-大多数地区

en: Australia/LHI
zh_CN: 大洋洲/豪勋爵岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Lord Howe Island
zh_CN: 豪勋爵岛

en: Australia/Lindeman
zh_CN: 大洋洲/林德曼

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Queensland - Holiday Islands
zh_CN: 昆士兰-假日岛

en: Australia/Lord_Howe
zh_CN: 大洋洲/豪勋爵

en: Australia/Melbourne
zh_CN: 大洋洲/墨尔本

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Victoria
zh_CN: 维多利亚

en: Australia/NSW
zh_CN: 大洋洲/新西兰

en: Australia/North
zh_CN: 大洋洲/北部

en: Australia/Perth
zh_CN: 大洋洲/珀斯

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Western Australia - most locations
zh_CN: 大洋洲西部-大多数地区

en: Australia/Queensland
zh_CN: 大洋洲/昆士兰

en: Australia/South
zh_CN: 大洋洲/南部

en: Australia/Sydney
zh_CN: 大洋洲/悉尼

en: Australia/Tasmania
zh_CN: 大洋洲/塔斯马尼亚

en: Australia/Victoria
zh_CN: 大洋洲/维多利亚

en: Australia/West
zh_CN: 大洋洲/西部

en: Australia/Yancowinna
zh_CN: 大洋洲/新南威尔斯

en: Brazil/Acre
zh_CN: 巴西/亚克

en: Brazil/DeNoronha
zh_CN: 巴西/迪诺罗尼亚

en: Brazil/East
zh_CN: 巴西/东部

en: Brazil/West
zh_CN: 巴西/西部

en: Canada/Atlantic
zh_CN: 加拿大/大西洋

en: Canada/Central
zh_CN: 加拿大/中部

en: Canada/East-Saskatchewan
zh_CN: 加拿大/萨斯喀彻温东部

en: Canada/Eastern
zh_CN: 加拿大/东部

en: Canada/Mountain
zh_CN: 加拿大/山地

en: Canada/Newfoundland
zh_CN: 加拿大/纽芬兰

en: Canada/Pacific
zh_CN: 加拿大/太平洋

en: Canada/Saskatchewan
zh_CN: 加拿大/萨斯喀彻温

en: Canada/Yukon
zh_CN: 加拿大/育空河

en: Chile/Continental
zh_CN: 智利/大陆

en: Chile/EasterIsland
zh_CN: 智利/复活节岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Easter Island & Sala y Gomez
zh_CN: 复活节岛和萨雷戈麦兹

en: Cuba
zh_CN: 古巴

en: Egypt
zh_CN: 埃及

en: Eire
zh_CN: 爱尔兰

en: Europe/Amsterdam
zh_CN: 欧洲/阿姆斯特丹

en: Europe/Andorra
zh_CN: 欧洲/安道尔

en: Europe/Athens
zh_CN: 欧洲/雅典

en: Europe/Belfast
zh_CN: 欧洲/贝尔法斯特

en: Europe/Belgrade
zh_CN: 欧洲/贝尔格莱德

en: Europe/Berlin
zh_CN: 欧洲/柏林

en: Europe/Bratislava
zh_CN: 欧洲/布拉迪斯拉发

en: Europe/Brussels
zh_CN: 欧洲/布鲁塞尔

en: Europe/Bucharest
zh_CN: 欧洲/布加勒斯特

en: Europe/Budapest
zh_CN: 欧洲/布达佩斯

en: Europe/Chisinau
zh_CN: 欧洲/基什尼奥夫

en: Europe/Copenhagen
zh_CN: 欧洲/哥本哈根

en: Europe/Dublin
zh_CN: 欧洲/都柏林

en: Europe/Gibraltar
zh_CN: 欧洲/直布罗陀

en: Europe/Guernsey
zh_CN: 欧洲/格恩西

en: Europe/Helsinki
zh_CN: 欧洲/赫尔辛基

en: Europe/Isle_of_Man
zh_CN: 欧洲/马恩岛

en: Europe/Istanbul
zh_CN: 欧洲/伊斯坦布尔

en: Europe/Jersey
zh_CN: 欧洲/泽西

en: Europe/Kaliningrad
zh_CN: 欧洲/加里宁格勒

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow-01 - Kaliningrad
zh_CN: 莫斯科-01 - 加里宁格勒

en: Europe/Kiev
zh_CN: 欧洲/基辅

en: Europe/Lisbon
zh_CN: 欧洲/里斯本

en: Europe/Ljubljana
zh_CN: 欧洲/卢布尔雅纳

en: Europe/London
zh_CN: 欧洲/伦敦

en: Europe/Luxembourg
zh_CN: 欧洲/卢森堡

en: Europe/Madrid
zh_CN: 欧洲/马德里

en: Europe/Malta
zh_CN: 欧洲/马耳他

en: Europe/Mariehamn
zh_CN: 欧洲/马里汉姆

en: Europe/Minsk
zh_CN: 欧洲/明斯克

en: Europe/Monaco
zh_CN: 欧洲/摩纳哥

en: Europe/Moscow
zh_CN: 欧洲/莫斯科

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+00 - west Russia
zh_CN: 莫斯科+00 - 俄罗斯西部

en: Europe/Oslo
zh_CN: 欧洲/奥斯路

en: Europe/Paris
zh_CN: 欧洲/巴黎

en: Europe/Podgorica
zh_CN: 欧洲/波德戈里察

en: Europe/Prague
zh_CN: 欧洲/布拉格

en: Europe/Riga
zh_CN: 欧洲/里加

en: Europe/Rome
zh_CN: 欧洲/罗马

en: Europe/Samara
zh_CN: 欧洲/萨马拉

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+01 - Samara, Udmurtia
zh_CN: 莫斯科+01 - 萨马拉、乌德穆尔特

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+00 - Samara, Udmurtia
zh_CN: 莫斯科+00 - 萨马拉、乌德穆尔特

en: Europe/San_Marino
zh_CN: 欧洲/圣马力诺

en: Europe/Sarajevo
zh_CN: 欧洲/萨拉热窝

en: Europe/Simferopol
zh_CN: 欧洲/辛菲罗波尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: central Crimea
zh_CN: 克里米亚半岛中部

en: Europe/Skopje
zh_CN: 欧洲/斯科普里

en: Europe/Sofia
zh_CN: 欧洲/索非亚

en: Europe/Stockholm
zh_CN: 欧洲/斯德哥尔摩

en: Europe/Tallinn
zh_CN: 欧洲/塔林

en: Europe/Tirane
zh_CN: 欧洲/地拉那

en: Europe/Tiraspol
zh_CN: 欧洲/泰拉斯普尔

en: Europe/Uzhgorod
zh_CN: 欧洲/乌日戈罗德

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Ruthenia
zh_CN: 罗塞尼亚

en: Europe/Vaduz
zh_CN: 欧洲/瓦杜兹

en: Europe/Vatican
zh_CN: 欧洲/梵蒂冈

en: Europe/Vienna
zh_CN: 欧洲/维也纳

en: Europe/Vilnius
zh_CN: 欧洲/维尔纽斯

en: Europe/Volgograd
zh_CN: 欧洲/伏尔加格勒

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Moscow+00 - Caspian Sea
zh_CN: 莫斯科+00 - 里海

en: Europe/Warsaw
zh_CN: 欧洲/华沙

en: Europe/Zagreb
zh_CN: 欧洲/萨格勒布

en: Europe/Zaporozhye
zh_CN: 欧洲/扎波罗日

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Zaporozh'ye, E Lugansk / Zaporizhia, E Luhansk
zh_CN: 扎波罗日、东卢甘斯克/扎波里日亚

en: Europe/Zurich
zh_CN: 欧洲/苏黎世

en: GB-Eire
zh_CN: 英属爱尔兰

en: Hongkong
zh_CN: 香港

en: Iceland
zh_CN: 冰岛

en: Indian/Antananarivo
zh_CN: 印度洋/塔那那利佛

en: Indian/Chagos
zh_CN: 印度洋/查戈斯群岛

en: Indian/Christmas
zh_CN: 印度洋/圣诞岛

en: Indian/Cocos
zh_CN: 印度洋/科科斯

en: Indian/Comoro
zh_CN: 印度洋/科摩罗

en: Indian/Kerguelen
zh_CN: 印度洋/凯尔盖朗群岛

en: Indian/Mahe
zh_CN: 印度洋/马埃

en: Indian/Maldives
zh_CN: 印度洋/马尔代夫

en: Indian/Mauritius
zh_CN: 印度洋/毛里求斯

en: Indian/Mayotte
zh_CN: 印度洋/马约特岛

en: Indian/Reunion
zh_CN: 印度洋/留尼汪

en: Iran
zh_CN: 伊朗

en: Israel
zh_CN: 以色列

en: Jamaica
zh_CN: 牙买加

en: Japan
zh_CN: 日本

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Kwajalein
zh_CN: 夸贾林环礁

en: Libya
zh_CN: 利比亚

en: Mexico/BajaNorte
zh_CN: 墨西哥/北下加利福尼亚

en: Mexico/BajaSur
zh_CN: 墨西哥/南下加利福尼亚

en: Mexico/General
zh_CN: 墨西哥/通用

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Chatham Islands
zh_CN: 查塔姆群岛

en: Navajo
zh_CN: 纳瓦约

en: PRC
zh_CN: 中华人民共和国

en: Pacific/Apia
zh_CN: 太平洋/阿皮亚

en: Pacific/Auckland
zh_CN: 太平洋/奥克兰

en: Pacific/Chatham
zh_CN: 太平洋/查塔姆群岛

en: Pacific/Chuuk
zh_CN: 太平洋/丘克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Chuuk (Truk) and Yap
zh_CN: 丘克州 (特鲁克州) 与雅浦州

en: Pacific/Easter
zh_CN: 太平洋/复活节岛

en: Pacific/Efate
zh_CN: 太平洋/埃法特岛

en: Pacific/Enderbury
zh_CN: 太平洋/恩德伯里岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Phoenix Islands
zh_CN: 凤凰群岛

en: Pacific/Fakaofo
zh_CN: 太平洋/法考福

en: Pacific/Fiji
zh_CN: 太平洋/斐济

en: Pacific/Funafuti
zh_CN: 太平洋/富纳富提

en: Pacific/Galapagos
zh_CN: 太平洋/加拉帕哥斯群岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Galapagos Islands
zh_CN: 加拉帕哥斯群岛

en: Pacific/Gambier
zh_CN: 太平洋/甘比尔

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Gambier Islands
zh_CN: 甘比尔群岛

en: Pacific/Guadalcanal
zh_CN: 太平洋/瓜达卡纳尔岛

en: Pacific/Guam
zh_CN: 太平洋/关岛

en: Pacific/Honolulu
zh_CN: 太平洋/火奴鲁鲁

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Hawaii
zh_CN: 夏威夷

en: Pacific/Johnston
zh_CN: 太平洋/约翰斯顿

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Johnston Atoll
zh_CN: 约翰斯顿岛

en: Pacific/Kiritimati
zh_CN: 太平洋/圣诞岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Line Islands
zh_CN: 莱恩群岛

en: Pacific/Kosrae
zh_CN: 太平洋/科斯雷

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Kosrae
zh_CN: 科斯雷

en: Pacific/Kwajalein
zh_CN: 太平洋/夸贾林环礁

en: Pacific/Majuro
zh_CN: 太平洋/马朱罗

en: Pacific/Marquesas
zh_CN: 太平洋/马克萨斯群岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Marquesas Islands
zh_CN: 马克萨斯群岛

en: Pacific/Midway
zh_CN: 太平洋/中途岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Midway Islands
zh_CN: 中途岛

en: Pacific/Nauru
zh_CN: 太平洋/瑙鲁

en: Pacific/Niue
zh_CN: 太平洋/纽埃岛

en: Pacific/Norfolk
zh_CN: 太平洋/诺福克

en: Pacific/Noumea
zh_CN: 太平洋/努美阿

en: Pacific/Pago_Pago
zh_CN: 太平洋/帕果-帕果

en: Pacific/Palau
zh_CN: 太平洋/帕劳

en: Pacific/Pitcairn
zh_CN: 太平洋/皮特克恩岛

en: Pacific/Pohnpei
zh_CN: 太平洋/波那佩岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Pohnpei (Ponape)
zh_CN: 波那佩岛

en: Pacific/Ponape
zh_CN: 太平洋/波那佩岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Ponape (Pohnpei)
zh_CN: 波那佩岛

en: Pacific/Port_Moresby
zh_CN: 太平洋/莫尔斯比港

en: Pacific/Rarotonga
zh_CN: 太平洋/拉罗汤加岛

en: Pacific/Saipan
zh_CN: 太平洋/塞班岛

en: Pacific/Samoa
zh_CN: 太平洋/萨摩亚

en: Pacific/Tahiti
zh_CN: 太平洋/塔希提

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Society Islands
zh_CN: 社会群岛

en: Pacific/Tarawa
zh_CN: 太平洋/塔拉瓦岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Gilbert Islands
zh_CN: 吉尔伯特群岛

en: Pacific/Tongatapu
zh_CN: 太平洋/汤加塔布群岛

en: Pacific/Truk
zh_CN: 太平洋/特鲁克

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Truk (Chuuk) and Yap
zh_CN: 特鲁克州与雅浦州

en: Pacific/Wake
zh_CN: 太平洋/威克岛

note: i18n: comment to the previous timezone
en: Wake Island
zh_CN: 复活岛

en: Pacific/Wallis
zh_CN: 太平洋/沃利斯

en: Pacific/Yap
zh_CN: 太平洋/雅浦群岛

en: Poland
zh_CN: 波兰

en: Portugal
zh_CN: 葡萄牙

en: ROC
zh_CN: 中国台湾

en: ROK
zh_CN: 韩国

en: Singapore
zh_CN: 新加坡

en: Turkey
zh_CN: 土耳其

en: US/Alaska
zh_CN: 美国/阿拉斯加

en: US/Aleutian
zh_CN: 美国/阿留申

en: US/Arizona
zh_CN: 美国/亚利桑那州

en: US/Central
zh_CN: 美国/中部

en: US/East-Indiana
zh_CN: 美国/印地安那州东部

en: US/Eastern
zh_CN: 美国/东部

en: US/Hawaii
zh_CN: 美国/夏威夷

en: US/Indiana-Starke
zh_CN: 美国/印地安那州斯塔克县

en: US/Michigan
zh_CN: 美国/密歇根州

en: US/Mountain
zh_CN: 美国/山地

en: US/Pacific
zh_CN: 美国/太平洋

en: US/Samoa
zh_CN: 美国/萨摩亚
