kdeorg - en to zh_CN translation catalogue (206 entries)

[ctx: KConfig|]
en: Please contact your system administrator.
zh_CN: 请联系您的系统管理员。

[ctx: KConfigIniBackend|]
en: Configuration file "%1" not writable.
zh_CN: 配置文件“%1”不可写入。

[ctx: KEMailSettings|]
en: Default
zh_CN: 默认

[ctx: go back|]
en: &Back
zh_CN: 后退(&B)

[ctx: go forward|]
en: &Forward
zh_CN: 前进(&F)

[ctx: home page|]
en: &Home
zh_CN: 主页(&H)

[ctx: KStandardActions|]
en: &New
zh_CN: 新建(&N)

[ctx: KStandardActions|]
en: Create new document
zh_CN: 创建新文档

[ctx: KStandardActions|]
en: &Open…
zh_CN: 打开(&O)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Open an existing document
zh_CN: 打开已有文档

[ctx: KStandardActions|]
en: Open &Recent
zh_CN: 打开最近(&R)

[ctx: KStandardActions|]
en: Open a document which was recently opened
zh_CN: 打开最近使用过的文档

[ctx: KStandardActions|]
en: &Save
zh_CN: 保存(&S)

[ctx: KStandardActions|]
en: Save document
zh_CN: 保存文档

[ctx: KStandardActions|]
en: Save &As…
zh_CN: 另存为(&A)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Save document under a new name
zh_CN: 用新文件名保存文档

[ctx: KStandardActions|]
en: Re&vert
zh_CN: 还原(&V)

[ctx: KStandardActions|]
en: Revert unsaved changes made to document
zh_CN: 还原文档中未保存的更改

[ctx: KStandardActions|]
en: &Close
zh_CN: 关闭(&C)

[ctx: KStandardActions|]
en: Close document
zh_CN: 关闭文档

[ctx: KStandardActions|]
en: &Print…
zh_CN: 打印(&P)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Print document
zh_CN: 打印文档

[ctx: KStandardActions|]
en: Print Previe&w
zh_CN: 打印预览(&W)

[ctx: KStandardActions|]
en: Show a print preview of document
zh_CN: 显示文档的打印预览

[ctx: KStandardActions|]
en: &Mail…
zh_CN: 电子邮件(&M)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Send document by mail
zh_CN: 通过电子邮件发送文档

[ctx: KStandardActions|]
en: &Quit
zh_CN: 退出(&Q)

[ctx: KStandardActions|]
en: Quit application
zh_CN: 退出应用程序

[ctx: KStandardActions|]
en: &Undo
zh_CN: 撤销(&U)

[ctx: KStandardActions|]
en: Undo last action
zh_CN: 撤销上一步操作

[ctx: KStandardActions|]
en: Re&do
zh_CN: 重做(&D)

[ctx: KStandardActions|]
en: Redo last undone action
zh_CN: 重做上一次撤销的操作

[ctx: KStandardActions|]
en: Cu&t
zh_CN: 剪切(&T)

[ctx: KStandardActions|]
en: Cut selection to clipboard
zh_CN: 剪切所选内容到剪贴板

[ctx: KStandardActions|]
en: &Copy
zh_CN: 复制(&C)

[ctx: KStandardActions|]
en: Copy selection to clipboard
zh_CN: 复制所选内容到剪贴板

[ctx: KStandardActions|]
en: &Paste
zh_CN: 粘贴(&P)

[ctx: KStandardActions|]
en: Paste clipboard content
zh_CN: 粘贴剪贴板内容

[ctx: KStandardActions|]
en: C&lear
zh_CN: 清除(&l)

[ctx: KStandardActions|]
en: Select &All
zh_CN: 全部选择(&A)

[ctx: KStandardActions|]
en: Dese&lect
zh_CN: 取消选择(&L)

[ctx: KStandardActions|]
en: &Find…
zh_CN: 查找(&F)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Find &Next
zh_CN: 查找下一个(&N)

[ctx: KStandardActions|]
en: Find Pre&vious
zh_CN: 查找上一个(&V)

[ctx: KStandardActions|]
en: &Replace…
zh_CN: 替换(&R)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Zoom to &Actual Size
zh_CN: 缩放为实际大小(&A)

[ctx: KStandardActions|]
en: View document at its actual size
zh_CN: 缩放到文档的实际大小

[ctx: KStandardActions|]
en: &Fit to Page
zh_CN: 适合整个页面(&F)

[ctx: KStandardActions|]
en: Zoom to fit page in window
zh_CN: 缩放到整个页面适合窗口大小

[ctx: KStandardActions|]
en: Fit to Page &Width
zh_CN: 适合页面宽度(&W)

[ctx: KStandardActions|]
en: Zoom to fit page width in window
zh_CN: 缩放到页面宽度适合窗口大小

[ctx: KStandardActions|]
en: Fit to Page &Height
zh_CN: 适合页面高度(&H)

[ctx: KStandardActions|]
en: Zoom to fit page height in window
zh_CN: 缩放到页面高度适合窗口大小

[ctx: KStandardActions|]
en: Zoom &In
zh_CN: 放大(&I)

[ctx: KStandardActions|]
en: Zoom &Out
zh_CN: 缩小(&O)

[ctx: KStandardActions|]
en: &Zoom…
zh_CN: 缩放(&Z)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Select zoom level
zh_CN: 选择缩放级别

[ctx: KStandardActions|]
en: &Refresh
zh_CN: 刷新(&R)

[ctx: KStandardActions|]
en: Refresh document
zh_CN: 刷新

[ctx: KStandardActions|]
en: &Up
zh_CN: 上一级(&U)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go up
zh_CN: 跳转到上一级

[ctx: KStandardActions|]
en: &Previous Page
zh_CN: 上一页(&P)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go to previous page
zh_CN: 跳转到上一页

[ctx: KStandardActions|]
en: &Next Page
zh_CN: 下一页(&N)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go to next page
zh_CN: 跳转到下一页

[ctx: KStandardActions|]
en: &Go To…
zh_CN: 跳转到(&G)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &Go to Page…
zh_CN: 跳转到页面(&G)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &Go to Line…
zh_CN: 跳转到行(&G)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &First Page
zh_CN: 第一页(&F)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go to first page
zh_CN: 跳转到第一页

[ctx: KStandardActions|]
en: &Last Page
zh_CN: 最后一页(&L)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go to last page
zh_CN: 跳转到最后一页

[ctx: KStandardActions|]
en: &Back
zh_CN: 后退(&B)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go back in document
zh_CN: 在文档中后退

[ctx: KStandardActions|]
en: &Forward
zh_CN: 前进(&F)

[ctx: KStandardActions|]
en: Go forward in document
zh_CN: 在文档中前进

[ctx: KStandardActions|]
en: &Add Bookmark
zh_CN: 添加书签(&A)

[ctx: KStandardActions|]
en: &Edit Bookmarks…
zh_CN: 编辑书签(&E)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &Spelling…
zh_CN: 拼写检查(&S)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Check spelling in document
zh_CN: 检查文档中的拼写错误

[ctx: KStandardActions|]
en: Show &Menubar
zh_CN: 显示菜单栏(&M)

[ctx: KStandardActions|]
en: Show or hide menubar
zh_CN: 显示或者隐藏菜单栏

[ctx: KStandardActions|]
en: Show &Toolbar
zh_CN: 显示工具栏(&T)

[ctx: KStandardActions|]
en: Show or hide toolbar
zh_CN: 显示或者隐藏工具栏

[ctx: KStandardActions|]
en: Show St&atusbar
zh_CN: 显示状态栏(&A)

[ctx: KStandardActions|]
en: Show or hide statusbar
zh_CN: 显示或者隐藏状态栏

[ctx: KStandardActions|]
en: F&ull Screen Mode
zh_CN: 全屏模式(&U)

[ctx: KStandardActions|]
en: Configure Keyboard S&hortcuts…
zh_CN: 配置键盘快捷键(&H)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &Configure %1…
zh_CN: 配置 %1(&C)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Configure Tool&bars…
zh_CN: 配置工具栏(&B)...

[ctx: KStandardActions|]
en: Configure &Notifications…
zh_CN: 配置通知(&N)…

[ctx: KStandardActions|]
en: %1 &Handbook
zh_CN: %1 使用手册(&H)

[ctx: KStandardActions|]
en: What's &This?
zh_CN: 这是什么(&T)？

[ctx: KStandardActions|]
en: &Report Bug…
zh_CN: 报告程序缺陷(&R)…

[ctx: KStandardActions|]
en: Configure &Language…
zh_CN: 配置语言(&L)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &About %1
zh_CN: 关于 %1(&A)

[ctx: KStandardActions|]
en: About &KDE
zh_CN: 关于 &KDE

[ctx: KStandardActions|]
en: &Delete
zh_CN: 删除(&D)

[ctx: KStandardActions|]
en: &Rename…
zh_CN: 重命名(&R)…

[ctx: KStandardActions|]
en: &Move to Trash
zh_CN: 移动到回收站(&M)

[ctx: KStandardActions|]
en: &Donate
zh_CN: 捐款(&D)

[ctx: KStandardActions|]
en: Open &Menu
zh_CN: 打开菜单(&M)

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Open
zh_CN: 打开

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: New
zh_CN: 新建

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Close
zh_CN: 关闭

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Save
zh_CN: 保存

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Print
zh_CN: 打印

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Quit
zh_CN: 退出

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Undo
zh_CN: 撤销

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Redo
zh_CN: 重做

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Cut
zh_CN: 剪切

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Copy
zh_CN: 复制

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Paste
zh_CN: 粘贴

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Paste Selection
zh_CN: 粘贴选中内容

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Select All
zh_CN: 选择全部

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Deselect
zh_CN: 取消选择

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Delete Word Backwards
zh_CN: 删除前一个单词

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Delete Word Forward
zh_CN: 删除后一个单词

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Find
zh_CN: 查找

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Find Next
zh_CN: 查找下一个

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Find Prev
zh_CN: 查找上一个

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Replace
zh_CN: 替换

[ctx: KStandardShortcut|@action Go to main page]
en: Home
zh_CN: 主页

[ctx: KStandardShortcut|@action Beginning of document]
en: Begin
zh_CN: 开头

[ctx: KStandardShortcut|@action End of document]
en: End
zh_CN: 结尾

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Prior
zh_CN: 之前

[ctx: KStandardShortcut|@action Opposite to Prior]
en: Next
zh_CN: 之后

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Up
zh_CN: 向上

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Back
zh_CN: 后退

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Forward
zh_CN: 前进

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Reload
zh_CN: 重新加载

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Beginning of Line
zh_CN: 行首

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: End of Line
zh_CN: 行尾

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Go to Line
zh_CN: 跳转到行

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Backward Word
zh_CN: 上一单词

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Forward Word
zh_CN: 下一单词

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Add Bookmark
zh_CN: 添加书签

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Zoom In
zh_CN: 放大

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Zoom Out
zh_CN: 缩小

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Full Screen Mode
zh_CN: 全屏模式

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Show Menu Bar
zh_CN: 显示菜单栏

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Activate Next Tab
zh_CN: 激活下一标签页

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Activate Previous Tab
zh_CN: 激活上一标签页

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Help
zh_CN: 帮助

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: What's This
zh_CN: 这是什么

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Text Completion
zh_CN: 文本补全

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Previous Completion Match
zh_CN: 上一条补全匹配

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Next Completion Match
zh_CN: 下一条补全匹配

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Substring Completion
zh_CN: 子串补全

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Previous Item in List
zh_CN: 列表中的前一项

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Next Item in List
zh_CN: 列表中的后一项

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Open Recent
zh_CN: 打开最近项目

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Save As
zh_CN: 另存为

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Revert
zh_CN: 还原

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Print Preview
zh_CN: 打印预览

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Mail
zh_CN: 发送电子邮件

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Clear
zh_CN: 清除

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Zoom to Actual Size
zh_CN: 缩放为实际大小

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Fit To Page
zh_CN: 适合整个页面

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Fit To Width
zh_CN: 适合页面宽度

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Fit To Height
zh_CN: 适合页面高度

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Zoom
zh_CN: 缩放

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Goto
zh_CN: 跳转到

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Goto Page
zh_CN: 跳转到页面

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Document Back
zh_CN: 文档后退

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Document Forward
zh_CN: 文档前进

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Edit Bookmarks
zh_CN: 编辑书签

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Spelling
zh_CN: 拼写

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Show Toolbar
zh_CN: 显示工具栏

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Show Statusbar
zh_CN: 显示状态栏

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Key Bindings
zh_CN: 键位绑定

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Configure Application
zh_CN: 配置应用程序

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Configure Toolbars
zh_CN: 配置工具栏

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Configure Notifications
zh_CN: 配置通知

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Report Bug
zh_CN: 报告程序缺陷

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Configure Language…
zh_CN: 配置语言…

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: About Application
zh_CN: 关于应用程序

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: About KDE
zh_CN: 关于 KDE

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Delete
zh_CN: 删除

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Rename
zh_CN: 重命名

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Move to Trash
zh_CN: 移动到回收站

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Donate
zh_CN: 捐款

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Show/Hide Hidden Files
zh_CN: 显示/隐藏隐藏文件

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Create Folder
zh_CN: 创建文件夹

[ctx: KStandardShortcut|@action referring to the menu bar or a hamburger menu]
en: Open Main Menu
zh_CN: 打开主菜单

[ctx: KStandardShortcut|@action]
en: Open Context Menu
zh_CN: 打开右键菜单

[ctx: main|]
en: KDE Tool for updating user configuration files
zh_CN: KDE 的用户配置文件更新工具

[ctx: main|]
en: Keep output results from scripts
zh_CN: 保留脚本的输出结果

[ctx: main|]
en: For unit tests only: do not write the done entries, so that with every re-run, the scripts are executed again
zh_CN: 仅针对单元测试：不要写入已完成的条目，于是每次重新运行时，脚本将被重新执行

[ctx: main|]
en: Check whether config file itself requires updating
zh_CN: 检查配置文件本身是否需要更新

[ctx: main|]
en: File(s) to read update instructions from
zh_CN: 要读取更新指令的文件

[ctx: main|]
en: Directory to generate files in [.]
zh_CN: 用于生成文件的目录，格式为 [.]

[ctx: main|]
en: directory
zh_CN: 目录

[ctx: main|]
en: Display software license.
zh_CN: 显示软件许可证。

[ctx: main|]
en: Use <file> instead of global config
zh_CN: 使用 <file> 代替全局设置

[ctx: main|]
en: Group to look in. Use "<default>" for the root group, or use repeatedly for nested groups.
zh_CN: 要查看的组。根组使用“<default>”，嵌套组可重复使用。

[ctx: main|]
en: Key to look for
zh_CN: 要查询的键

[ctx: main|]
en: Default value
zh_CN: 默认值

[ctx: main|]
en: Type of variable
zh_CN: 变量类型

[ctx: main|]
en: Dump all entries
zh_CN: 转储所有条目

[ctx: main|]
en: Include globals; by default, the global config files are not read if a file is specified
zh_CN: 包括全局配置；默认情况下，如果制定了配置文件，则不读取全局配置文件

[ctx: main|]
en: Group name cannot be empty, use "<default>" for the root group
zh_CN: 组名称不能为空，根组应使用“<default>”

[ctx: main|]
en: Type of variable. Use "bool" for a boolean, otherwise it is treated as a string
zh_CN: 变量类型。布尔值应选择“bool”，否则它将被视作字符串。

[ctx: main|]
en: Delete the designated key if enabled
zh_CN: 启用时删除指定项

[ctx: notify|]
en: Notify applications of the change
zh_CN: 通知应用程序有关更改

[ctx: main|]
en: The value to write. Mandatory, on a shell use '' for empty
zh_CN: 要写入的值。此为必填项。在 shell 中应使用 " 代表空值。
