kdeorg - en to zh_CN translation catalogue (462 entries)

[ctx: FontHelpers|@item Font name]
note: Generic sans serif font presented in font choosers. When selected, the system will choose a real font, mandated by distro settings.
en: Sans Serif
zh_CN: 无衬线

[ctx: FontHelpers|@item Font name]
note: Generic serif font presented in font choosers. When selected, the system will choose a real font, mandated by distro settings.
en: Serif
zh_CN: 衬线

[ctx: FontHelpers|@item Font name]
note: Generic monospace font presented in font choosers. When selected, the system will choose a real font, mandated by distro settings.
en: Monospace
zh_CN: 等宽

[ctx: KActionSelector|@label:listbox]
en: &Available:
zh_CN: 可用(&A)：

[ctx: KActionSelector|@label:listbox]
en: &Selected:
zh_CN: 已选择(&S)：

[ctx: KAssistantDialog|@action:button go back]
en: &Back
zh_CN: 上一步(&B)

[ctx: KAssistantDialog|@info:tooltip]
en: Go back one step
zh_CN: 后退一步

[ctx: KAssistantDialog|@action:button Opposite to Back]
en: Next
zh_CN: 下一步

[ctx: KAssistantDialog|@action:button]
en: Finish
zh_CN: 完成

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: All
zh_CN: 全部

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: European Scripts
zh_CN: 欧洲文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: African Scripts
zh_CN: 非洲文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Middle Eastern Scripts
zh_CN: 中东文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Central Asian Scripts
zh_CN: 中亚文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: South Asian Scripts
zh_CN: 南亚文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Southeast Asian Scripts
zh_CN: 东南亚文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Indonesia and Oceania Scripts
zh_CN: 印尼与大洋洲文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: East Asian Scripts
zh_CN: 东亚文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: American Scripts
zh_CN: 美洲文字

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Symbols
zh_CN: 符号

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Mathematical Symbols
zh_CN: 数学符号

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Phonetic Symbols
zh_CN: 语音符号

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Combining Diacritics
zh_CN: 结合用读音符号

[ctx: KCharSelectData|KCharSelect section name]
en: Other
zh_CN: 其他

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Basic Latin
zh_CN: 基本拉丁字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin-1 Supplement
zh_CN: 拉丁字母补充-1

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin Extended-A
zh_CN: 拉丁字母扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin Extended-B
zh_CN: 拉丁字母扩展-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: IPA Extensions
zh_CN: 国际音标扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Spacing Modifier Letters
zh_CN: 占位修饰符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Combining Diacritical Marks
zh_CN: 组合附加符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Greek and Coptic
zh_CN: 希腊字母及科普特字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cyrillic
zh_CN: 西里尔字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cyrillic Supplement
zh_CN: 西里尔字母补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Armenian
zh_CN: 亚美尼亚字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hebrew
zh_CN: 希伯来文字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arabic
zh_CN: 阿拉伯文字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Syriac
zh_CN: 叙利亚字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arabic Supplement
zh_CN: 阿拉伯文字母补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Thaana
zh_CN: 它拿字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: NKo
zh_CN: 西非书面文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Samaritan
zh_CN: 撒马利亚字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Mandaic
zh_CN: 曼达安字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Syriac Supplement
zh_CN: 叙利亚文补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arabic Extended-B
zh_CN: 阿拉伯文字母扩展-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arabic Extended-A
zh_CN: 阿拉伯文字母扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Devanagari
zh_CN: 天城文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Bengali
zh_CN: 孟加拉文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Gurmukhi
zh_CN: 古木基文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Gujarati
zh_CN: 古吉拉特文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Oriya
zh_CN: 奥里亚文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tamil
zh_CN: 泰米尔文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Telugu
zh_CN: 泰卢固文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Kannada
zh_CN: 卡纳达文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Malayalam
zh_CN: 马拉亚拉姆文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Sinhala
zh_CN: 僧伽罗文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Thai
zh_CN: 泰文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Lao
zh_CN: 寮文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tibetan
zh_CN: 藏文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Myanmar
zh_CN: 缅甸文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Georgian
zh_CN: 格鲁吉亚文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hangul Jamo
zh_CN: 谚文字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ethiopic
zh_CN: 吉兹字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ethiopic Supplement
zh_CN: 吉兹字母补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cherokee
zh_CN: 切罗基文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ogham
zh_CN: 欧甘字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Runic
zh_CN: 卢恩字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tagalog
zh_CN: 他加禄字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hanunoo
zh_CN: 哈努诺文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Buhid
zh_CN: 布希德字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tagbanwa
zh_CN: 塔格巴努亚文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Khmer
zh_CN: 高棉文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Mongolian
zh_CN: 蒙古文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics Extended
zh_CN: 统一加拿大原住民音节文字扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Limbu
zh_CN: 林布文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tai Le
zh_CN: 德宏傣文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: New Tai Lue
zh_CN: 新傣仂文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Khmer Symbols
zh_CN: 高棉文符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Buginese
zh_CN: 布吉文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tai Tham
zh_CN: 老傣文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Combining Diacritical Marks Extended
zh_CN: 组合附加符号扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Balinese
zh_CN: 巴厘字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Sundanese
zh_CN: 巽他字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Batak
zh_CN: 巴塔克文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Lepcha
zh_CN: 绒巴文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ol Chiki
zh_CN: 桑塔利文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cyrillic Extended-C
zh_CN: 西里尔字母扩展-C

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Georgian Extended
zh_CN: 格鲁吉亚字母扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Sundanese Supplement
zh_CN: 巽他字母补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Vedic Extensions
zh_CN: 梵文吠陀扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Phonetic Extensions
zh_CN: 音标扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Phonetic Extensions Supplement
zh_CN: 音标扩展补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Combining Diacritical Marks Supplement
zh_CN: 组合附加符号补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin Extended Additional
zh_CN: 拉丁字母扩展附加

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Greek Extended
zh_CN: 希腊字母扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: General Punctuation
zh_CN: 常用标点

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Superscripts and Subscripts
zh_CN: 上标和下标

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Currency Symbols
zh_CN: 货币符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Combining Diacritical Marks for Symbols
zh_CN: 符号用组合附加符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Letterlike Symbols
zh_CN: 字母式符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Number Forms
zh_CN: 数字形式

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arrows
zh_CN: 箭头符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Mathematical Operators
zh_CN: 数学运算符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Miscellaneous Technical
zh_CN: 杂项工业符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Control Pictures
zh_CN: 控制图片

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Optical Character Recognition
zh_CN: 光学识别符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Enclosed Alphanumerics
zh_CN: 带圈字母和数字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Box Drawing
zh_CN: 制表符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Block Elements
zh_CN: 方块元素

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Geometric Shapes
zh_CN: 几何图形

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Miscellaneous Symbols
zh_CN: 杂项符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Dingbats
zh_CN: 装饰符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
zh_CN: 杂项数学符号-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Supplemental Arrows-A
zh_CN: 追加箭头-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Braille Patterns
zh_CN: 盲文点字模型

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Supplemental Arrows-B
zh_CN: 追加箭头-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
zh_CN: 杂项数学符号-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Supplemental Mathematical Operators
zh_CN: 追加数学运算符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Miscellaneous Symbols and Arrows
zh_CN: 杂项符号和箭头

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Glagolitic
zh_CN: 格拉哥里字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin Extended-C
zh_CN: 拉丁字母扩展-C

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Coptic
zh_CN: 科普特字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Georgian Supplement
zh_CN: 格鲁吉亚字母补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tifinagh
zh_CN: 提非纳文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ethiopic Extended
zh_CN: 吉兹字母扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cyrillic Extended-A
zh_CN: 西里尔字母扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Supplemental Punctuation
zh_CN: 追加标点

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Radicals Supplement
zh_CN: 中日韩汉字部首补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Kangxi Radicals
zh_CN: 康熙部首

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ideographic Description Characters
zh_CN: 表意文字描述字符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Symbols and Punctuation
zh_CN: 中日韩符号和标点

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hiragana
zh_CN: 平假名

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Katakana
zh_CN: 片假名

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Bopomofo
zh_CN: 注音符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hangul Compatibility Jamo
zh_CN: 谚文兼容字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Kanbun
zh_CN: 汉文注释标志

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Bopomofo Extended
zh_CN: 注音符号扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Strokes
zh_CN: 中日韩笔画

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Katakana Phonetic Extensions
zh_CN: 片假名拼音扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Enclosed CJK Letters and Months
zh_CN: 带圈的中日韩字符及月份

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Compatibility
zh_CN: 中日韩兼容字符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Unified Ideographs Extension A
zh_CN: 中日韩统一表意文字扩展区 A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Yijing Hexagram Symbols
zh_CN: 易经六十四卦符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Unified Ideographs
zh_CN: 中日韩统一表意文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Yi Syllables
zh_CN: 彝文音节

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Yi Radicals
zh_CN: 彝文字根

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Lisu
zh_CN: 老傈僳文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Vai
zh_CN: 瓦伊语文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cyrillic Extended-B
zh_CN: 西里尔字母扩展-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Bamum
zh_CN: 巴姆穆文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Modifier Tone Letters
zh_CN: 声调修饰符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin Extended-D
zh_CN: 拉丁字母扩展-D

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Syloti Nagri
zh_CN: 锡尔赫特文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Common Indic Number Forms
zh_CN: 通用印度数字格式

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Phags-pa
zh_CN: 八思巴文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Saurashtra
zh_CN: 索拉什特拉文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Devanagari Extended
zh_CN: 天城文扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Kayah Li
zh_CN: 克耶字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Rejang
zh_CN: 勒姜字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hangul Jamo Extended-A
zh_CN: 谚文字母扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Javanese
zh_CN: 爪哇字母

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Myanmar Extended-B
zh_CN: 缅甸文扩展-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cham
zh_CN: 占文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Myanmar Extended-A
zh_CN: 缅甸文扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Tai Viet
zh_CN: 傣越文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Meetei Mayek Extensions
zh_CN: 曼尼普尔文扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ethiopic Extended-A
zh_CN: 吉兹字母扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Latin Extended-E
zh_CN: 拉丁字母扩展-E

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Cherokee Supplement
zh_CN: 切罗基文补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Meetei Mayek
zh_CN: 曼尼普尔文

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hangul Syllables
zh_CN: 谚文音节

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Hangul Jamo Extended-B
zh_CN: 谚文字母扩展-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: High Surrogates
zh_CN: 高半代用区

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: High Private Use Surrogates
zh_CN: 高半私人代用区

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Low Surrogates
zh_CN: 低半代用区

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Private Use Area
zh_CN: 私用区

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Compatibility Ideographs
zh_CN: 中日韩兼容表意文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Alphabetic Presentation Forms
zh_CN: 字母表达形式

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arabic Presentation Forms-A
zh_CN: 阿拉伯文字母表达形式-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Variation Selectors
zh_CN: 变体选择符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Vertical Forms
zh_CN: 竖排形式

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Combining Half Marks
zh_CN: 组合用半符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: CJK Compatibility Forms
zh_CN: 中日韩兼容形式

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Small Form Variants
zh_CN: 小写变体形式

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Arabic Presentation Forms-B
zh_CN: 阿拉伯文字母表达形式-B

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Halfwidth and Fullwidth Forms
zh_CN: 半角及全角字符

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Specials
zh_CN: 特殊字符区

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Mahjong Tiles
zh_CN: 麻将牌

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Domino Tiles
zh_CN: 多米诺骨牌

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Playing Cards
zh_CN: 扑克牌

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Enclosed Alphanumeric Supplement
zh_CN: 带圈字母数字补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Enclosed Ideographic Supplement
zh_CN: 带圈表意文字补充

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Miscellaneous Symbols and Pictographs
zh_CN: 杂项符号和象形文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Emoticons
zh_CN: 表情符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Ornamental Dingbats
zh_CN: 装饰符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Transport and Map Symbols
zh_CN: 交通和地图符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Alchemical Symbols
zh_CN: 炼金术符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Geometric Shapes Extended
zh_CN: 几何图形扩展

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Supplemental Arrows-C
zh_CN: 追加箭头-C

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Supplemental Symbols and Pictographs
zh_CN: 补充符号和象形文字

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Chess Symbols
zh_CN: 棋类符号

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Symbols and Pictographs Extended-A
zh_CN: 符号和象形文字扩展-A

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode block name]
en: Symbols for Legacy Computing
zh_CN: 遗留计算符号

[ctx: KCharSelect|@info:placeholder]
en: Enter a search term or character…
zh_CN: 输入搜索条件或者字符…

[ctx: KCharSelect|@info:tooltip]
en: Enter a search term or character here
zh_CN: 在此输入搜索条件或字符

[ctx: KCharSelect|@action]
en: &Find…
zh_CN: 查找(&F)…

[ctx: KCharSelect|@action:button Goes to previous character]
en: Previous in History
zh_CN: 历史中的上一个

[ctx: KCharSelect|@info:tooltip]
en: Go to previous character in history
zh_CN: 转到历史中的上一个字符

[ctx: KCharSelect|@action:button Goes to next character]
en: Next in History
zh_CN: 历史中的下一个

[ctx: KCharSelect|info:tooltip]
en: Go to next character in history
zh_CN: 转到历史中的下一个字符

[ctx: KCharSelect|@action go back]
en: &Back
zh_CN: 后退(&B)

[ctx: KCharSelect|@action go forward]
en: &Forward
zh_CN: 前进(&F)

[ctx: KCharSelect|@info:tooltip]
en: Select a category
zh_CN: 选择分类

[ctx: KCharSelect|@info:tooltip]
en: Select a block to be displayed
zh_CN: 选择要显示的区段

[ctx: KCharSelect|@info:tooltip]
en: Set font
zh_CN: 设置字体

[ctx: KCharSelect|@info:tooltip]
en: Set font size
zh_CN: 设置字体大小

[ctx: KCharSelect|]
en: Character:
zh_CN: 字符：

[ctx: KCharSelect|]
en: Name:
zh_CN: 名称：

[ctx: KCharSelect|]
en: Annotations and Cross References
zh_CN: 批注和交叉引用

[ctx: KCharSelect|]
en: Alias names:
zh_CN: 别名：

[ctx: KCharSelect|]
en: Notes:
zh_CN: 备注：

[ctx: KCharSelect|]
en: See also:
zh_CN: 另见：

[ctx: KCharSelect|]
en: Equivalents:
zh_CN: 对等：

[ctx: KCharSelect|]
en: Approximate equivalents:
zh_CN: 大致对等：

[ctx: KCharSelect|]
en: Decomposition:
zh_CN: 分解：

[ctx: KCharSelect|]
en: CJK Ideograph Information
zh_CN: 中日韩表意文字信息

[ctx: KCharSelect|]
en: Definition in English:
zh_CN: 英文定义：

[ctx: KCharSelect|]
en: Mandarin Pronunciation:
zh_CN: 普通话发音：

[ctx: KCharSelect|]
en: Cantonese Pronunciation:
zh_CN: 粤语发音：

[ctx: KCharSelect|]
en: Japanese On Pronunciation:
zh_CN: 日语音读发音：

[ctx: KCharSelect|]
en: Japanese Kun Pronunciation:
zh_CN: 日语训读发音：

[ctx: KCharSelect|]
en: Tang Pronunciation:
zh_CN: 日语唐音发音：

[ctx: KCharSelect|]
en: Korean Pronunciation:
zh_CN: 朝鲜语发音：

[ctx: KCharSelect|]
en: General Character Properties
zh_CN: 通用字符属性

[ctx: KCharSelect|]
en: Block:
zh_CN: 区段：

[ctx: KCharSelect|]
en: Unicode category:
zh_CN: Unicode 类别：

[ctx: KCharSelect|]
en: Various Useful Representations
zh_CN: 各种有用的表达方式

[ctx: KCharSelect|]
en: UTF-8:
zh_CN: UTF-8：

[ctx: KCharSelect|]
en: UTF-16:
zh_CN: UTF-16：

[ctx: KCharSelect|]
en: C octal escaped UTF-8:
zh_CN: C 语言八进制转义 UTF-8：

[ctx: KCharSelect|]
en: XML decimal entity:
zh_CN: XML 十进制项：

[ctx: KCharSelectItemModel|]
en: Unicode code point:
zh_CN: Unicode 代码点：

[ctx: KCharSelectItemModel|Character]
en: In decimal
zh_CN: 十进制

[ctx: KCharSelectData|]
en: <noncharacter>
zh_CN: <非字符>

[ctx: KCharSelectData|]
en: <Non Private Use High Surrogate>
zh_CN: <高半非私人代用区>

[ctx: KCharSelectData|]
en: <Private Use High Surrogate>
zh_CN: <高半私人代用区>

[ctx: KCharSelectData|]
en: <Low Surrogate>
zh_CN: <低半代用区>

[ctx: KCharSelectData|]
en: <Private Use>
zh_CN: <私用区>

[ctx: KCharSelectData|]
en: <not assigned>
zh_CN: <未分配>

[ctx: KCharSelectData|KCharselect unicode section name]
en: All
zh_CN: 全部

[ctx: KCharSelectData|]
en: Non-printable
zh_CN: 不可打印

[ctx: KCharSelectData|]
en: Other, Control
zh_CN: 其他，控制

[ctx: KCharSelectData|]
en: Other, Format
zh_CN: 其他，格式

[ctx: KCharSelectData|]
en: Other, Not Assigned
zh_CN: 其他，未分配

[ctx: KCharSelectData|]
en: Other, Private Use
zh_CN: 其他，私用

[ctx: KCharSelectData|]
en: Other, Surrogate
zh_CN: 其他，代用

[ctx: KCharSelectData|]
en: Letter, Lowercase
zh_CN: 字母，小写

[ctx: KCharSelectData|]
en: Letter, Modifier
zh_CN: 字母，修饰符

[ctx: KCharSelectData|]
en: Letter, Other
zh_CN: 字母，其他

[ctx: KCharSelectData|]
en: Letter, Titlecase
zh_CN: 字母，标题

[ctx: KCharSelectData|]
en: Letter, Uppercase
zh_CN: 字母，大写

[ctx: KCharSelectData|]
en: Mark, Spacing Combining
zh_CN: 标记，占位组合

[ctx: KCharSelectData|]
en: Mark, Enclosing
zh_CN: 标记，闭合

[ctx: KCharSelectData|]
en: Mark, Non-Spacing
zh_CN: 标记，非占位

[ctx: KCharSelectData|]
en: Number, Decimal Digit
zh_CN: 数字，十进制

[ctx: KCharSelectData|]
en: Number, Letter
zh_CN: 数字，字母

[ctx: KCharSelectData|]
en: Number, Other
zh_CN: 数字，其他

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Connector
zh_CN: 标点，连接符

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Dash
zh_CN: 标点，破折号

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Close
zh_CN: 标点，结束符

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Final Quote
zh_CN: 标点，结束引号

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Initial Quote
zh_CN: 标点，起始引号

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Other
zh_CN: 标点，其他

[ctx: KCharSelectData|]
en: Punctuation, Open
zh_CN: 标点，开放

[ctx: KCharSelectData|]
en: Symbol, Currency
zh_CN: 符号，货币

[ctx: KCharSelectData|]
en: Symbol, Modifier
zh_CN: 符号，修饰符

[ctx: KCharSelectData|]
en: Symbol, Math
zh_CN: 符号，数学

[ctx: KCharSelectData|]
en: Symbol, Other
zh_CN: 符号，其他

[ctx: KCharSelectData|]
en: Separator, Line
zh_CN: 分隔符，行

[ctx: KCharSelectData|]
en: Separator, Paragraph
zh_CN: 分隔符，段落

[ctx: KCharSelectData|]
en: Separator, Space
zh_CN: 分隔符，空格

[ctx: KCharSelectData|]
en: Unknown
zh_CN: 未知

[ctx: KColorCombo|@item:inlistbox Custom color]
en: Custom…
zh_CN: 自定义…

[ctx: QObject|@action:button accessible name]
en: Contextual Help
zh_CN: 相关帮助

[ctx: KDateComboBox|@info]
en: The date you entered is invalid
zh_CN: 您输入的日期无效

[ctx: KDateComboBox|@info]
en: Date cannot be earlier than %1
zh_CN: 日期不能早于 %1

[ctx: KDateComboBox|@info]
en: Date cannot be later than %1
zh_CN: 日期不能晚于 %1

[ctx: KDatePicker|]
en: Week %1
zh_CN: 第 %1 周

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Next year
zh_CN: 下一年

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Previous year
zh_CN: 上一年

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Next month
zh_CN: 下一月

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Previous month
zh_CN: 上一月

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Select a week
zh_CN: 选择周次

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Select a month
zh_CN: 选择月份

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Select a year
zh_CN: 选择年份

[ctx: KDatePicker|@info:tooltip]
en: Select the current day
zh_CN: 选择今天

[ctx: KDatePicker|@action:button]
en: Close
zh_CN: 关闭

[ctx: KDatePickerPopup|@option next year]
en: Next Year
zh_CN: 下一年

[ctx: KDatePickerPopup|@option next month]
en: Next Month
zh_CN: 下一月

[ctx: KDatePickerPopup|@option next week]
en: Next Week
zh_CN: 下一周

[ctx: KDatePickerPopup|@option tomorrow]
en: Tomorrow
zh_CN: 明天

[ctx: KDatePickerPopup|@option today]
en: Today
zh_CN: 今天

[ctx: KDatePickerPopup|@option yesterday]
en: Yesterday
zh_CN: 昨天

[ctx: KDatePickerPopup|@option last week]
en: Last Week
zh_CN: 上一周

[ctx: KDatePickerPopup|@option last month]
en: Last Month
zh_CN: 上一月

[ctx: KDatePickerPopup|@option last year]
en: Last Year
zh_CN: 上一年

[ctx: KDatePickerPopup|@option do not specify a date]
en: No Date
zh_CN: 无日期

[ctx: KDateTimeEdit|@item:inlistbox No specific time zone]
en: Floating
zh_CN: 不固定

[ctx: KDateTimeEdit|@info]
en: The entered date and time is before the minimum allowed date and time.
zh_CN: 输入的日期和时间早于允许的最早日期和时间。

[ctx: KDateTimeEdit|@info]
en: The entered date and time is after the maximum allowed date and time.
zh_CN: 输入的日期和时间晚于允许的最晚日期和时间。

[ctx: KEditListWidget|@action:button]
en: &Add
zh_CN: 添加(&A)

[ctx: KEditListWidget|@action:button]
en: &Remove
zh_CN: 移除(&R)

[ctx: KEditListWidget|@action:button]
en: Move &Up
zh_CN: 上移(&U)

[ctx: KEditListWidget|@action:button]
en: Move &Down
zh_CN: 下移(&D)

[ctx: KFontChooser|@title:group]
en: Requested Font
zh_CN: 请求的字体

[ctx: KFontChooser|@item font]
en: Normal
zh_CN: 标准

[ctx: KFontChooser|@item font]
en: Italic
zh_CN: 斜体

[ctx: KFontChooser|@item font]
en: Oblique
zh_CN: 伪斜体

[ctx: KFontChooser|@item font]
en: Bold
zh_CN: 粗体

[ctx: KFontChooser|@item font]
en: Bold Condensed Oblique
zh_CN: 粗体 窄体 伪斜体

[ctx: KFontChooser|]
en: The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog
zh_CN: The Quick Brown Fox Jumps Over The Lazy Dog 龙跳天门 虎卧凰阁

[ctx: KFontChooserDialog|@title:window]
en: Select Font
zh_CN: 选择字体

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Comma separated list of font features (e.g., liga, calt):
zh_CN: 用逗号分隔的字体特性列表 (例如 liga, cal)：

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Sample:
zh_CN: 示例：

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: This sample text illustrates the current settings. You may edit it to test special characters.
zh_CN: 此示例文本反映了当前的字体设置。您可以编辑它来测试各种特殊字符。

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Show only monospaced fonts
zh_CN: 仅显示等宽字体

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Font
zh_CN: 字体

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Font:
zh_CN: 字体：

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Font style
zh_CN: 字体样式

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Font style:
zh_CN: 字体样式：

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Size
zh_CN: 大小

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Size:
zh_CN: 大小：

[ctx: KFontChooserWidget|]
en: Relative
zh_CN: 相对

[ctx: KFontRequester|@info:tooltip]
en: Choose font…
zh_CN: 选择字体…

[ctx: KFontRequester|@info:tooltip]
en: Preview of the selected font
zh_CN: 选中字体预览

[ctx: KFontRequester|@info:whatsthis]
en: This is a preview of the selected font. You can change it by clicking the "Choose Font..." button.
zh_CN: 此为所选字体的预览。您可以点击“选择字体...”按钮来更改它。

[ctx: KFontRequester|@info:tooltip]
en: Preview of the "%1" font
zh_CN: 字体“%1”预览

[ctx: KFontRequester|@info:whatsthis]
en: This is a preview of the "%1" font. You can change it by clicking the "Choose Font..." button.
zh_CN: 此为字体“%1”的预览。您可以点击“选择字体...”按钮来更改它。

[ctx: KLed|Accessible name of a Led whose state is on]
en: LED on
zh_CN: LED 亮

[ctx: KLed|Accessible name of a Led whose state is off]
en: LED off
zh_CN: LED 灭

[ctx: KMessageBox|]
en: Details
zh_CN: 详情

[ctx: KMessageBox|]
en: Question
zh_CN: 问题

[ctx: KMessageBox|]
en: Do not ask again
zh_CN: 不再询问

[ctx: KMessageBox|]
en: Warning
zh_CN: 警告

[ctx: KMessageBox|]
en: Error
zh_CN: 错误

[ctx: KMessageBox|]
en: Information
zh_CN: 信息

[ctx: KMessageBox|]
en: Do not show this message again
zh_CN: 不再显示此消息

[ctx: KMessageDialog|]
en: Details
zh_CN: 详情

[ctx: KMessageDialog|]
en: Question
zh_CN: 问题

[ctx: KMessageDialog|]
en: Warning
zh_CN: 警告

[ctx: KMessageDialog|]
en: Information
zh_CN: 信息

[ctx: KMessageDialog|]
en: Error
zh_CN: 错误

[ctx: KMessageWidget|@action:button]
en: &Close
zh_CN: 关闭(&C)

[ctx: KMessageWidget|@info:tooltip]
en: Close message
zh_CN: 关闭消息

[ctx: KMessageWidget|accessible name of positively-colored (e.g. green) message box]
en: Success
zh_CN: 成功

[ctx: KMessageWidget|accessible name of info-colored (e.g. blue) message box]
en: Note
zh_CN: 注意

[ctx: KMessageWidget|accessible name of warning-colored (e.g. orange) message box]
en: Warning
zh_CN: 警告

[ctx: KMessageWidget|accessible name of error-colored (e.g. red) message box]
en: Error
zh_CN: 错误

[ctx: KMimeTypeChooser|@info:placeholder]
en: Search for file type or filename pattern…
zh_CN: 搜索文件类型或者文件名模式…

[ctx: KMimeTypeChooser|@label:textbox]
en: &Filter:
zh_CN: 过滤(&F)：

[ctx: KMimeTypeChooser|@title:column]
en: MIME Type
zh_CN: MIME 类型

[ctx: KMimeTypeChooser|@title:column]
en: Comment
zh_CN: 备注

[ctx: KMimeTypeChooser|@title:column]
en: Patterns
zh_CN: 模式

[ctx: KMimeTypeChooser|@action:button]
en: &Edit…
zh_CN: 编辑(&E)…

[ctx: KMimeTypeChooser|@info:tooltip]
en: Launch the MIME type editor
zh_CN: 启动 MIME 类型编辑工具。

[ctx: QObject|]
en: Could not find the "keditfiletype" executable in PATH.
zh_CN: 无法在 PATH 参数指定的路径中找到“keditfiletype”。

[ctx: QObject|]
en: Could not start the "keditfiletype" executable, please check your installation.
zh_CN: 无法启动“keditfiletype”可执行程序，请检查该程序是否已经安装。

[ctx: KNewPasswordDialog|@info]
en: Password must be at least %n character(s) long. | Password must be at least %n character(s) long.
zh_CN[0]: 密码长度不得少于 %n 个字符。

[ctx: KNewPasswordDialog|@info]
en: Password is empty.
zh_CN: 密码为空。

[ctx: KNewPasswordDialog|@info]
en: Passwords do not match.
zh_CN: 密码不匹配。

[ctx: KNewPasswordDialog|@info]
en: Passwords match.
zh_CN: 密码匹配。

[ctx: KNewPasswordDialog|@title:window]
en: Low Password Strength
zh_CN: 密码过于简单

[ctx: KNewPasswordDialog|]
en: The password you have entered has a low strength. To improve the strength of the password, try:
     - using a longer password;
     - using a mixture of upper- and lower-case letters;
     - using numbers or symbols as well as letters.
    
    Would you like to use this password anyway?
zh_CN: 您所输入的密码过于简单。要提高密码的安全性，请尝试：
     - 使用更长的密码；
     - 使用大写和小写字母的组合；
     - 使用字母和数字或者符号的组合。
    
    您是否仍然要使用此密码？

[ctx: KNewPasswordWidget|@info:whatsthis]
en: The password strength meter gives an indication of the security of the password you have entered. To improve the strength of the password, try:<ul><li>using a longer password;</li><li>using a mixture of upper- and lower-case letters;</li><li>using numbers or symbols, such as #, as well as letters.</li></ul>
zh_CN: 密码强度指示器显示了您输入的密码的安全性。要提高密码的安全性，请尝试：<ul><li> - 使用更长的密码；</li><li> - 使用大写和小写字母的组合；</li><li> - 使用字母和数字或者符号的组合，比如 # 等。</li></ul>

[ctx: KNewPasswordWidget|@label:textbox]
en: Password:
zh_CN: 密码：

[ctx: KNewPasswordWidget|@label:textbox]
en: &Verify:
zh_CN: 重复密码(&V)：

[ctx: KNewPasswordWidget|@label]
en: Password strength &meter:
zh_CN: 密码强度指示器(&M)：

[ctx: KPageView|@info:placeholder]
en: Search…
zh_CN: 搜索…

[ctx: KPasswordDialog|@title:window]
en: Password
zh_CN: 密码

[ctx: KPasswordDialog|]
en: Show Contextual Help
zh_CN: 显示相关帮助

[ctx: KPasswordDialog|]
en: Supply a password below.
zh_CN: 在下方输入密码。

[ctx: KPasswordDialog|]
en: Supply a username and password below.
zh_CN: 在下方输入用户名和密码。

[ctx: KPasswordDialog|@option:radio]
en: No password, use anonymous (or &guest) login
zh_CN: 无密码，使用匿名或者来宾账户登录(&G)

[ctx: KPasswordDialog|@option:radio]
en: Use this password:
zh_CN: 使用此密码：

[ctx: KPasswordDialog|@label:textbox]
en: Username:
zh_CN: 用户名：

[ctx: KPasswordDialog|@label:textbox]
en: Domain:
zh_CN: 域：

[ctx: KPasswordDialog|@label:textbox]
en: Password:
zh_CN: 密码：

[ctx: KPasswordDialog|@option:check]
en: Remember password
zh_CN: 记住密码

[ctx: QObject|@info:tooltip]
en: Change the visibility of the password
zh_CN: 显示或隐藏密码

[ctx: QObject|@action:inmenu]
en: Show Password
zh_CN: 显示密码

[ctx: QObject|@action:inmenu]
en: Hide Password
zh_CN: 隐藏密码

[ctx: KPixmapRegionSelectorDialog|@title:window]
en: Select Region of Image
zh_CN: 选择图像区域

[ctx: KPixmapRegionSelectorDialog|@label:chooser]
en: Please click and drag on the image to select the region of interest:
zh_CN: 请在图像上单击并拖曳以选择您想要的区域：

[ctx: KPixmapRegionSelectorWidget|@title:menu]
en: Image Operations
zh_CN: 图像操作

[ctx: KPixmapRegionSelectorWidget|@action:inmenu]
en: &Rotate Clockwise
zh_CN: 旋转 (顺时针) (&R)

[ctx: KPixmapRegionSelectorWidget|@action:inmenu]
en: Rotate &Counterclockwise
zh_CN: 旋转 (逆时针) (&C)

[ctx: KRecentFilesMenu|]
en: No Entries
zh_CN: 无项目

[ctx: KRecentFilesMenu|]
en: Clear List
zh_CN: 清空列表

[ctx: KRecentFilesMenu|]
en: Recent Files
zh_CN: 最近文件

[ctx: KSqueezedTextLabel|@action:inmenu]
en: &Copy Full Text
zh_CN: 复制完整文本(&C)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &OK
zh_CN: 确定(&O)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Cancel
zh_CN: 取消(&C)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Discard
zh_CN: 丢弃(&D)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Discard changes
zh_CN: 丢弃更改

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Pressing this button will discard all recent changes made in this dialog.
zh_CN: 按下该按钮将放弃此对话框中的所有更改。

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Save
zh_CN: 保存(&S)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Save data
zh_CN: 保存数据

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Do Not Save
zh_CN: 不保存(&D)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Do not save data
zh_CN: 不保存数据

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Save &As…
zh_CN: 另存为(&A)…

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Save file with another name
zh_CN: 用另一个名称保存文件

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Apply
zh_CN: 应用(&A)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Apply changes
zh_CN: 应用更改

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: When you click <b>Apply</b>, the settings will be handed over to the program, but the dialog will not be closed.
    Use this to try different settings.
zh_CN: 点击<b>应用</b>时，程序将应用设置，但不关闭该对话框。
    请用它来尝试不同的设置。

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Administrator &Mode…
zh_CN: 管理员模式(&M)…

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Enter Administrator Mode
zh_CN: 进入管理员模式

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: When you click <b>Administrator Mode</b> you will be prompted for the administrator (root) password in order to make changes which require root privileges.
zh_CN: 点击<b>管理员模式</b>之后，您需要输入管理员 (root) 的密码，以便进行需要 root 权限的更改。

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: C&lear
zh_CN: 清空(&L)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Clear input
zh_CN: 清空输入

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Clear the input in the edit field
zh_CN: 清空在编辑区输入的内容

[ctx: KStandardGuiItem|show help]
en: &Help
zh_CN: 帮助(&H)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Show help
zh_CN: 显示帮助

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Close
zh_CN: 关闭(&C)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Close the current window or document
zh_CN: 关闭当前窗口或文档

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Close Window
zh_CN: 关闭窗口(&C)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Close the current window.
zh_CN: 关闭当前窗口。

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Close Document
zh_CN: 关闭文档(&C)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Close the current document.
zh_CN: 关闭当前文档。

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Defaults
zh_CN: 默认(&D)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Reset all items to their default values
zh_CN: 重置所有项目为默认值

[ctx: KStandardGuiItem|go back]
en: &Back
zh_CN: 后退(&B)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Go back one step
zh_CN: 后退一步

[ctx: KStandardGuiItem|go forward]
en: &Forward
zh_CN: 前进(&F)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Go forward one step
zh_CN: 前进一步

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Print…
zh_CN: 打印(&P)…

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Opens the print dialog to print the current document
zh_CN: 打开打印对话框来打印当前文档

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: C&ontinue
zh_CN: 继续(&O)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Continue operation
zh_CN: 继续操作

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Delete
zh_CN: 删除(&D)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Delete item(s)
zh_CN: 删除项目

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Open…
zh_CN: 打开(&O)…

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Open file
zh_CN: 打开文件

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Quit
zh_CN: 退出(&Q)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Quit application
zh_CN: 退出程序

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Reset
zh_CN: 重置(&R)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Reset configuration
zh_CN: 重置配置

[ctx: KStandardGuiItem|Verb]
en: &Insert
zh_CN: 插入(&I)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Confi&gure…
zh_CN: 配置(&G)…

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Find
zh_CN: 查找(&F)

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Stop
zh_CN: 停止

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Add
zh_CN: 添加

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Remove
zh_CN: 移除

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Test
zh_CN: 测试

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: Properties
zh_CN: 属性

[ctx: KStandardGuiItem|]
en: &Overwrite
zh_CN: 覆盖(&O)

[ctx: KTimeComboBox|@info]
en: The time you entered is invalid
zh_CN: 您输入的时间无效

[ctx: KTimeComboBox|@info]
en: Time cannot be earlier than %1
zh_CN: 时间不能早于 %1

[ctx: KTimeComboBox|@info]
en: Time cannot be later than %1
zh_CN: 时间不能晚于 %1

[ctx: KToggleFullScreenAction|@action:inmenu]
en: F&ull Screen Mode
zh_CN: 全屏模式(&U)

[ctx: KToggleFullScreenAction|@action:intoolbar]
en: Full Screen
zh_CN: 全屏

[ctx: KToggleFullScreenAction|@info:tooltip]
en: Display the window in full screen
zh_CN: 全屏显示窗口
