kfontinst - en to ko translation catalogue (449 entries)

en: Do you wish to install the font(s) for personal use (only available to you), or system-wide (available to all users)?
ko: 이 글꼴을 개인적(혼자서 사용)으로 설치하시겠습니까? 시스템 전역적(전체 사용자가 사용)으로 설치하시겠습니까?

en: Where to Install
ko: 설치할 장소

en: Font Installer
ko: 글꼴 설치기

en: Simple font installer
ko: 간단한 글꼴 설치기

en: (C) Craig Drummond, 2007
ko: (c) Craig Drummond, 2007

en: Makes the dialog transient for an X app specified by winid
ko: 대화 상자를 winid로 지정한 X 앱에 연결하기

en: URL to install
ko: 설치할 URL

en: Print
ko: 인쇄

en: Canceling…
ko: 취소 중…

en: Font Printer
ko: 글꼴 인쇄기

en: Simple font printer
ko: 간단한 글꼴 인쇄기

en: Size index to print fonts
ko: 글꼴을 인쇄할 크기 목록

en: Font to print, specified as "Family,Style" where Style is a 24-bit decimal number composed as: <weight><width><slant>
ko: 인쇄할 글꼴. "종류,스타일"과 같은 형식이며 스타일은 <굵기><폭><기울임>으로 이루어진 24비트 숫자입니다.

en: File containing list of fonts to print
ko: 인쇄할 글꼴 목록이 있는 파일

en: Remove file containing list of fonts to print
ko: 인쇄할 글꼴 목록이 있는 파일 삭제

en: Open an existing font file
ko: 기존 글꼴 파일 열기

en: Print font preview
ko: 글꼴 미리 보기 인쇄

en: Select Font to View
ko: 보려는 글꼴을 선택하십시오

en: URL to open
ko: 열 URL

en: Font Viewer
ko: 글꼴 뷰어

en: Simple font viewer
ko: 간단한 글꼴 뷰어

en: (C) Craig Drummond, 2004-2007
ko: (c) Craig Drummond, 2004-2007

en: Duplicate Fonts
ko: 겹치는 글꼴

en: Scanning for duplicate fonts. Please wait…
ko: 중복된 글꼴을 찾고 있습니다. 기다려 주십시오…

en: No duplicate fonts found.
ko: 중복된 글꼴이 없습니다.

en: Delete Marked Files
ko: 표시한 파일 삭제

en: %1 duplicate font found. | %1 duplicate fonts found.
ko[0]: 중복된 글꼴 %1개를 찾았습니다.

en: Are you sure you wish to delete:
    %1
ko: 다음 항목을 삭제하시겠습니까?:
    %1

en: Are you sure you wish to delete:
ko: 다음 항목을 삭제하시겠습니까?:

en: Cancel font scan?
ko: 글꼴 검색을 중단하시겠습니까?

en: Font/File
ko: 글꼴/파일

en: Size
ko: 크기

en: Date
ko: 날짜

en: Links To
ko: 연결

en: Open in Font Viewer
ko: 글꼴 뷰어에서 열기

en: Properties
ko: 속성

en: Unmark for Deletion
ko: 삭제하지 않기로 표시

en: Mark for Deletion
ko: 삭제하기로 표시

en: Open font in font viewer? | Open all %1 fonts in font viewer?
ko[0]: 모든 글꼴 %1개를 글꼴 뷰어로 여시겠습니까?

en: Family
ko: 종류

en: Style
ko: 스타일

en: Foundry
ko: 회사

en: FontConfig Match
ko: FontConfig 일치

en: File Type
ko: 파일 형식

en: File Name
ko: 파일 이름

en: File Location
ko: 파일 위치

en: Writing System
ko: 문자 체계

en: Set Criteria
ko: 조건 선택

en: Symbol/Other
ko: 기호/기타

en: Filter by %1…
ko: %1(으)로 필터…

en: Font
ko: 글꼴

en: Status
ko: 상태

en: This column shows the status of the font family, and of the individual font styles.
ko: 이 열은 글꼴 종류의 상태를 보여 주며, 개별 글꼴 스타일을 보여 줍니다.

en: <p>This list shows your installed fonts. The fonts are grouped by family, and the number in square brackets represents the number of styles in which the family is available. e.g.</p><ul><li>Times [4]<ul><li>Regular</li><li>Bold</li><li>Bold Italic</li><li>Italic</li></ul></li></ul>
ko: <p>이 목록은 설치된 글꼴을 보여 줍니다. 글꼴은 종류별로 묶어지며, 대괄호로 둘러싸여 있는 숫자는 각각 종류별로 사용할 수 있는 스타일의 개수입니다. 예제:</p><ul><li>Times [4]<ul><li>일반</li><li>굵게</li><li>굵은 이탤릭</li><li>이탤릭</li></ul></li></ul>

en: …plus %1 more
ko: …그리고 %1개 더

en: Delete
ko: 삭제

en: Enable
ko: 활성화

en: Disable
ko: 비활성화

en: Print…
ko: 인쇄…

en: Reload
ko: 새로 고침

en: Open all %1 fonts in font viewer?
ko: 모든 글꼴 %1개를 글꼴 뷰어로 여시겠습니까?

en: All Fonts
ko: 모든 글꼴

en: Personal Fonts
ko: 개인 글꼴

en: System Fonts
ko: 시스템 글꼴

en: Unclassified
ko: 분류되지 않음

en: Group
ko: 그룹

en: <p>Do you really want to remove '<b>%1</b>'?</p><p><i>This will only remove the group, and not the actual fonts.</i></p>
ko: <p>'<b>%1</b>'을(를) 삭제하시겠습니까?</p><p><i>이 동작은 그룹만 삭제하며, 개별 글꼴은 삭제하지 않습니다.</i></p>

en: Remove Group
ko: 그룹 삭제

en: Remove
ko: 삭제

en: Remove group
ko: 그룹 삭제

en: <h3>Font Groups</h3><p>This list displays the font groups available on your system. There are 2 main types of font groups:<ul><li><b>Standard</b> are special groups used by the font manager.<ul>%1</ul></li><li><b>Custom</b> are groups created by you. To add a font family to one of these groups simply drag it from the list of fonts, and drop onto the desired group. To remove a family from the group, drag the font onto the "All Fonts" group.</li></ul></p>
ko: <h3>글꼴 그룹</h3><p>이 목록은 현재 시스템에 있는 글꼴 그룹입니다. 글꼴 
    그룹에는 두 가지가 있습니다.<ul><li><b>표준</b> 그룹은 글꼴 관리자에서 
    사용하는 그룹입니다.<ul>%1</ul></li><li><b>사용자 정의</b> 그룹은 직접 
    생성할 수 있습니다. 글꼴을 그룹에 추가하려면 글꼴 목록에서 원하는 그룹으로 
    끌어다 놓으십시오. 그룹에서 글꼴을 삭제하려면 "모든 글꼴" 그룹으로 끌어다 
    놓으십시오.</li></ul></p>

en: <li><i>All Fonts</i> contains all the fonts installed on your system.</li><li><i>Unclassified</i> contains all fonts that have not yet been placed within a "Custom" group.</li>
ko: <li><i>모든 글꼴</i>은 시스템에 설치된 모든 글꼴 목록입니다.</li><li><i>분류되지 않음</i>은 "사용자 정의" 그룹에 배치되지 않은 모든 글끌 목록입니다.</li>

en: <li><i>All Fonts</i> contains all the fonts installed on your system - both  "System" and "Personal".</li><li><i>System</i> contains all fonts that are installed system-wide (i.e. available to all users).</li><li><i>Personal</i> contains your personal fonts.</li><li><i>Unclassified</i> contains all fonts that have not yet been placed within a "Custom" group.</li>
ko: <li><i>모든 글꼴</i>에는 시스템에 설치된 "시스템" 글꼴과 "개인" 글꼴이 모두 들어 있습니다.</li><li><i>시스템 글꼴</i>은 시스템 전역으로 설치된 글꼴(모든 사용자가 사용할 수 있는)이 들어 있습니다.</li><li><i>개인 글꼴</i>은 개인적으로 사용하는 글꼴이 들어 있습니다.</li><li><i>분류되지 않음</i>은 "사용자 정의" 그룹에 배치되지 않은 모든 글꼴이 들어 있습니다.</li>

en: <qt>A group named <b>'%1'</b> already exists.</qt>
ko: <qt>그룹 '<b>%1</b>'이(가) 이미 존재합니다.</qt>

en: Rename…
ko: 이름 바꾸기…

en: Export…
ko: 내보내기…

en: Add to "%1".
ko: "%1"에 추가합니다.

en: Remove from current group.
ko: 현재 그룹에서 삭제합니다.

en: Move to personal folder.
ko: 개인 폴더로 이동합니다.

en: Move to system folder.
ko: 시스템 폴더로 이동합니다.

en: Skip
ko: 건너뛰기

en: AutoSkip
ko: 자동으로 건너뛰기

en: <h3>Cancel?</h3><p>Are you sure you wish to cancel?</p>
ko: <h3>취소하시겠습니까?</h3><p>정말로 취소하시겠습니까?</p>

en: <h3>Finished</h3><p>Please note that any open applications will need to be restarted in order for any changes to be noticed.</p>
ko: <h3>완료됨</h3><p>실행 중인 앱에 변경 사항을 적용하려면 다시 시작해야 합니다.</p>

en: Do not show this message again
ko: 이 메시지를 다시 표시하지 않음

en: Installing
ko: 설치 중

en: Uninstalling
ko: 삭제 중

en: Enabling
ko: 활성화 중

en: Moving
ko: 이동 중

en: Updating
ko: 업데이트 중

en: Removing
ko: 삭제 중

en: Disabling
ko: 비활성화 중

en: Updating font configuration. Please wait…
ko: 글꼴 설정을 업데이트하고 있습니다. 기다려 주십시오…

en: Unable to start backend.
ko: 백엔드를 시작할 수 없습니다.

en: Backend died, but has been restarted. Please try again.
ko: 백엔드가 종료되었지만 다시 시작되었습니다. 다시 시도하십시오.

en: <h3>Error</h3>
ko: <h3>오류</h3>

en: Failed to download <i>%1</i>
ko: <i>%1</i>을(를) 다운로드할 수 없음

en: System backend died. Please try again.<br><i>%1</i>
ko: 시스템 백엔드가 종료되었습니다. 다시 시도하십시오.<br><i>%1</i>

en: <i>%1</i> is a bitmap font, and these have been disabled on your system.
ko: <i>%1</i>은(는) 비트맵 글꼴이며 시스템에서 비활성화되었습니다.

en: <i>%1</i> contains the font <b>%2</b>, which is already installed on your system.
ko: <i>%1</i>은(는) 현재 시스템에 설치되어 있는 글꼴 <b>%2</b>을(를) 포함합니다.

en: <i>%1</i> is not a font.
ko: <i>%1</i>은(는) 글꼴이 아닙니다.

en: Could not remove all files associated with <i>%1</i>
ko: <i>%1</i>와(과) 연관된 모든 파일을 삭제할 수 없음

en: Failed to start the system daemon.<br><i>%1</i>
ko: 시스템 데몬을 시작할 수 없습니다.<br><i>%1</i>

en: <i>%1</i> already exists.
ko: <i>%1</i>이(가) 이미 존재합니다.

en: <i>%1</i> does not exist.
ko: <i>%1</i>이(가) 없습니다.

en: Permission denied.<br><i>%1</i>
ko: 권한이 거부되었습니다.<br><i>%1</i>

en: Unsupported action.<br><i>%1</i>
ko: 지원하지 않는 동작입니다.<br><i>%1</i>

en: Authentication failed.<br><i>%1</i>
ko: 인증이 실패했습니다.<br><i>%1</i>

en: Unexpected error while processing: <i>%1</i>
ko: 처리하는 중 예상하지 못한 오류 발생: <i>%1</i>

en: Font Management
ko: 글꼴 관리자

en: Developer and maintainer
ko: 개발자, 관리자

en: Create New Group…
ko: 새 그룹 만들기…

en: Remove Group…
ko: 그룹 삭제…

en: Enable Fonts in Group…
ko: 그룹의 글꼴 활성화…

en: Disable Fonts in Group…
ko: 그룹의 글꼴 비활성화…

en: This displays a preview of the selected font.
ko: 이것은 선택한 글꼴의 미리 보기입니다.

en: Find Duplicates…
ko: 중복 글꼴 찾기…

en: Scan for Duplicate Fonts…
ko: 중복 글꼴 검사 중…

en: Install from File…
ko: 파일에서 설치…

en: Install fonts from a local file
ko: 로컬 파일에서 글꼴 설치

en: Get New Fonts…
ko: 새 글꼴 가져오기…

en: Download new fonts
ko: 새 글꼴 다운로드

en: Delete Selected Fonts…
ko: 선택한 글꼴 삭제…

en: Change Preview Text…
ko: 미리 보기 텍스트 바꾸기…

en: <h1>Font Installer</h1><p> This module allows you to install TrueType, Type1, and Bitmap fonts.</p><p>You may also install fonts using Konqueror: type fonts:/ into Konqueror's location bar and this will display your installed fonts. To install a font, simply copy one into the folder.</p>
ko: <h1>글꼴 설치기</h1><p>이 모듈은 트루타입, Type 1, 비트맵 글꼴을 설치하는 것을 도와줍니다.</p><p>Konqueror를 사용해서도 글꼴을 설치할 수 있습니다. 주소 표시줄에 fonts:/를 입력하면 설치된 글꼴 목록을  보여 줍니다. 글꼴을 설치하려면 폴더에 복사하십시오.</p>

en: <h1>Font Installer</h1><p> This module allows you to install TrueType, Type1, and Bitmap fonts.</p><p>You may also install fonts using Konqueror: type fonts:/ into Konqueror's location bar and this will display your installed fonts. To install a font, simply copy it into the appropriate folder -  "%1" for fonts available to just yourself, or  "%2" for system-wide fonts (available to all).</p>
ko: <h1>글꼴 설치기</h1><p>이 모듈은 트루타입, Type 1, 비트맵 글꼴을 설치하는 것을 도와줍니다.</p><p>Konqueror를 사용해서도 글꼴을 설치할 수 있습니다. 주소 표시줄에 fonts:/를 입력하면 설치된 글꼴 목록을  보여 줍니다. 글꼴을 설치하려면 적당한 폴더에 복사하십시오 - "%1" 폴더에 복사하면 개인용, "%2" 폴더에 복사하면 시스템 글꼴이 됩니다.</p>

en: Add Fonts
ko: 글꼴 추가

en: Failed to save list of fonts to print.
ko: 인쇄할 글꼴 목록을 저장할 수 없습니다.

en: Failed to start font printer.
ko: 글꼴 인쇄기를 시작할 수 없습니다.

en: There are no printable fonts.
    You can only print non-bitmap and enabled fonts.
ko: 인쇄 가능한 글꼴이 없습니다.
    비 비트맵 글꼴과 활성화된 글꼴만 인쇄가 가능합니다.

en: Cannot Print
ko: 인쇄할 수 없습니다

en: You did not select anything to delete.
ko: 삭제할 항목을 선택하지 않았습니다.

en: Nothing to Delete
ko: 삭제할 항목이 없습니다.

en: <p>Do you really want to delete</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
ko: <p>'<b>%1</b>'</p><p>을(를) 삭제하시겠습니까?</p>

en: Delete Font
ko: 글꼴 삭제

en: Do you really want to delete this font? | Do you really want to delete these %1 fonts?
ko[0]: 이 글꼴 %1개를 삭제하시겠습니까?

en: Delete Fonts
ko: 글꼴 삭제

en: Deleting font(s)…
ko: 글꼴 삭제 중…

en: You did not select anything to move.
ko: 이동할 항목을 선택하지 않았습니다.

en: Nothing to Move
ko: 이동할 항목이 없습니다.

en: <p>Do you really want to move</p><p>'<b>%1</b>'</p><p>from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p>
ko: <p>'<b>%1</b>'을(를)</p><p><i>%2</i>에서 <i>%3</i>(으)로</p><p>이동하시겠습니까?</p>

en: Move Font
ko: 글꼴 이동

en: Move
ko: 이동

en: <p>Do you really want to move this font from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p> | <p>Do you really want to move these %1 fonts from <i>%2</i> to <i>%3</i>?</p>
ko[0]: <p>글꼴 %1개를 <i>%2</i>에서 <i>%3</i>(으)로 이동하시겠습니까?</p>

en: Move Fonts
ko: 글꼴 이동

en: Moving font(s)…
ko: 글꼴 이동 중…

en: Export Group
ko: 그룹 내보내기

en: No files?
ko: 파일 없음?

en: Failed to open %1 for writing
ko: 파일 %1에 쓰려고 열 수 없음

en: Create New Group
ko: 새 그룹 만들기

en: Name of new group:
ko: 새 그룹 이름:

en: New Group
ko: 새 그룹

en: Preview Text
ko: 미리 보기 문자열

en: Please enter new text:
ko: 새 문자열을 입력하십시오:

en: Scanning font list…
ko: 글꼴 목록 검사 중…

en: No fonts
ko: 글꼴 없음

en: 1 Font | %1 Fonts
ko[0]: 글꼴 %1개

en: <table><tr><td align="right">Enabled:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">Disabled:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">Partially enabled:</td><td>%3</td></tr><tr><td align="right">Total:</td><td>%4</td></tr></table>
ko: <table><tr><td align="right">활성:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">비활성:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">부분적 활성:</td><td>%3</td></tr><tr><td align="right">합계:</td><td>%4</td></tr></table>

en: <table><tr><td align="right">Enabled:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">Disabled:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">Total:</td><td>%3</td></tr></table>
ko: <table><tr><td align="right">활성:</td><td>%1</td></tr><tr><td align="right">비활성:</td><td>%2</td></tr><tr><td align="right">합계:</td><td>%3</td></tr></table>

en: Looking for any associated files…
ko: 연결된 파일 찾는 중…

en: Scanning Files…
ko: 파일 검사 중…

en: Looking for additional files to install…
ko: 설치할 추가 파일 찾는 중…

en: Looking for files associated with %1
ko: %1와(과) 연결된 파일 찾는 중

en: Installing font(s)…
ko: 글꼴 설치 중…

en: You did not select anything to enable.
ko: 활성화할 항목을 선택하지 않았습니다.

en: You did not select anything to disable.
ko: 비활성화할 항목을 선택하지 않았습니다.

en: Nothing to Enable
ko: 활성화할 항목이 없습니다

en: Nothing to Disable
ko: 비활성화할 항목이 없습니다

en: <p>Do you really want to enable</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
ko: <p>'<b>%1</b>'</p><p>을(를) 활성화하시겠습니까?</p>

en: <p>Do you really want to disable</p><p>'<b>%1</b>'?</p>
ko: <p>'<b>%1</b>'</p><p>을(를) 비활성화하시겠습니까?</p>

en: <p>Do you really want to enable</p><p>'<b>%1</b>', contained within group '<b>%2</b>'?</p>
ko: <p>그룹 '<b>%2</b>'에 포함된</p><p>'<b>%1</b>'을(를) 활성화 시키겠습니까?</p>

en: <p>Do you really want to disable</p><p>'<b>%1</b>', contained within group '<b>%2</b>'?</p>
ko: <p>그룹 '<b>%2</b>'에 포함된</p><p>'<b>%1</b>'을(를) 비활성화 시키겠습니까?</p>

en: Enable Font
ko: 글꼴 활성화

en: Disable Font
ko: 글꼴 비활성화

en: Do you really want to enable this font? | Do you really want to enable these %1 fonts?
ko[0]: 이 %1개 글꼴을 활성화시키시겠습니까?

en: Do you really want to disable this font? | Do you really want to disable these %1 fonts?
ko[0]: 이 %1개 글꼴을 비활성화시키시겠습니까?

en: <p>Do you really want to enable this font contained within group '<b>%2</b>'?</p> | <p>Do you really want to enable these %1 fonts contained within group '<b>%2</b>'?</p>
ko[0]: <p>그룹 '<b>%2</b>'에 포함된 글꼴 %1개를 활성화하시겠습니까?</p>

en: <p>Do you really want to disable this font contained within group '<b>%2</b>'?</p> | <p>Do you really want to disable these %1 fonts contained within group '<b>%2</b>'?</p>
ko[0]: <p>그룹 '<b>%2</b>'에 포함된 글꼴 %1개를 삭제하시겠습니까?</p>

en: Enable Fonts
ko: 글꼴 활성화

en: Disable Fonts
ko: 글꼴 비활성화

en: Enabling font(s)…
ko: 글꼴 활성화 중…

en: Disabling font(s)…
ko: 글꼴 비활성화 중…

en: Print Font Samples
ko: 글꼴 샘플 인쇄

en: Select size to print font:
ko: 글꼴을 인쇄할 크기를 선택하십시오:

en: Waterfall
ko: 폭포

en: Can only install fonts to either "%1" or "%2".
ko: "%1"(이)나 "%2" 중 한 곳에만 글꼴을 설치할 수 있습니다.

en: You cannot install a fonts package directly.
    Please extract %1, and install the components individually.
ko: 글꼴 패키지를 곧바로 설치할 수 없습니다.
    %1의 압축을 푼 다음 구성 요소를 개별적으로 설치하십시오.

en: Cannot copy fonts
ko: 글꼴을 복사할 수 없음

en: Cannot move fonts
ko: 글꼴을 이동할 수 없음

en: Only fonts may be deleted.
ko: 글꼴만 삭제할 수 있습니다.

en: Can only remove fonts from either "%1" or "%2".
ko: "%1"(이)나 "%2" 중 한 곳에서만 글꼴을 삭제할 수 있습니다.

en: Please specify "%1" or "%2".
ko: "%1" 또는 "%2"을(를) 지정하십시오.

en: No special methods supported.
ko: 특별한 방식을 지원하지 않습니다.

en: Fonts
ko: 글꼴

en: Failed to start the system daemon
ko: 시스템 데몬을 시작할 수 없음

en: Backend died
ko: 백엔드가 종료됨

en: %1 is a bitmap font, and these have been disabled on your system.
ko: %1은(는) 비트맵 글꼴이며 시스템에서 비활성화되었습니다.

en: %1 contains the font <b>%2</b>, which is already installed on your system.
ko: %1은(는) 현재 시스템에 설치되어 있는 글꼴 <b>%2</b>을(를) 포함합니다.

en: %1 is not a font.
ko: %1은(는) 글꼴이 아닙니다.

en: Could not remove all files associated with %1
ko: %1와(과) 연관된 모든 파일을 삭제할 수 없음

en: Unknown
ko: 알 수 없음

[ctx: All letters of the alphabet (in upper/lower case pairs), followed by numbers]
en: AaBbCcDdEeFfGgHhIiJjKkLlMmNnOoPpQqRrSsTtUuVvWwXxYyZz0123456789
ko: AaBbCcDdEeFfGgHhIiJjKkLlMmNnOoPpQqRrSsTtUuVvWwXxYyZz0123456789가나다라마바사아자차카타파하

en: No characters found.
ko: 문자를 찾을 수 없습니다.

[ctx: A sentence that uses all of the letters of the alphabet]
en: The quick brown fox jumps over the lazy dog
ko: 키스의 고유 조건은 입술끼리 만나야 되고 특별한 요령은 필요치 않다.

en: ERROR: Could not determine font's name.
ko: 오류: 글꼴의 이름을 정할 수 없습니다.

en: %2 [1 pixel] | %2 [%1 pixels]
ko[0]: %2 [%1픽셀]

en: Personal
ko: 개인

en: System
ko: 시스템

en: All
ko: 모두

en: Administrator
ko: 관리자

en: Thin
ko: 얇음

en: Extra Light
ko: 더 가벼움

en: Ultra Light
ko: 매우 가벼움

en: Light
ko: 가벼움

en: Regular
ko: 보통

en: Normal
ko: 일반

en: Medium
ko: 중간

en: Demi Bold
ko: 데미볼드

en: Semi Bold
ko: 약간 굵게

en: Bold
ko: 굵게

en: Extra Bold
ko: 더 굵게

en: Ultra Bold
ko: 매우 굵게

en: Black
ko: 블랙

en: Heavy
ko: 두꺼움

en: Roman
ko: 로만

en: Italic
ko: 이탤릭

en: Oblique
ko: 기울임

en: Ultra Condensed
ko: 매우 압축됨

en: Extra Condensed
ko: 더 압축됨

en: Condensed
ko: 압축됨

en: Semi Condensed
ko: 약간 압축됨

en: Semi Expanded
ko: 약간 확장됨

en: Expanded
ko: 확장됨

en: Extra Expanded
ko: 더 확장됨

en: Ultra Expanded
ko: 매우 확장됨

en: Monospaced
ko: 모노스페이스

en: Charcell
ko: 문자 셀

en: Proportional
ko: 정비례

en: Other, Control
ko: 기타, 제어

en: Other, Format
ko: 기타, 형식

en: Other, Not Assigned
ko: 기타, 미할당

en: Other, Private Use
ko: 기타, 개인 사용

en: Other, Surrogate
ko: 기타, 대리

en: Letter, Lowercase
ko: 문자, 소문자

en: Letter, Modifier
ko: 문자, 수정자

en: Letter, Other
ko: 문자, 기타

en: Letter, Titlecase
ko: 문자, 제목 활자

en: Letter, Uppercase
ko: 문자, 대문자

en: Mark, Spacing Combining
ko: 표시, 결합되는 공백

en: Mark, Enclosing
ko: 표시, 포함

en: Mark, Non-Spacing
ko: 표시, 공백 없음

en: Number, Decimal Digit
ko: 숫자, 10진 숫자

en: Number, Letter
ko: 숫자, 글자

en: Number, Other
ko: 숫자, 기타

en: Punctuation, Connector
ko: 구두점, 연결자

en: Punctuation, Dash
ko: 구두점, 대시

en: Punctuation, Close
ko: 구두점, 닫는

en: Punctuation, Final Quote
ko: 구두점, 닫는 따옴표

en: Punctuation, Initial Quote
ko: 구두점, 여는 따옴표

en: Punctuation, Other
ko: 구두점, 기타

en: Punctuation, Open
ko: 구두점, 여는

en: Symbol, Currency
ko: 기호, 통화

en: Symbol, Modifier
ko: 기호, 수정자

en: Symbol, Math
ko: 기호, 수학

en: Symbol, Other
ko: 기호, 기타

en: Separator, Line
ko: 구분자, 선

en: Separator, Paragraph
ko: 구분자, 문단

en: Separator, Space
ko: 구분자, 공백

en: Category
ko: 분류

en: XML Decimal Entity
ko: XML 십진수 항목

en: Show Face:
ko: 모양 표시:

en: Install…
ko: 설치 중…

en: Change Text…
ko: 텍스트 변경…

en: Could not read font.
ko: 글꼴을 읽을 수 없습니다.

en: Preview String
ko: 문자열 미리 보기

en: Please enter new string:
ko: 새로운 문자열을 입력하십시오:

note: i18n: ectx: ToolBar (mainToolBar)
en: &Main Toolbar
ko: 주 도구 모음(&M)

en: Preview Type
ko: 미리 보기 종류

en: Standard Preview
ko: 표준 미리 보기

en: All Characters
ko: 모든 문자

en: Unicode Block: %1
ko: 유니코드 블록: %1

en: Unicode Script: %1
ko: 유니코드 문자: %1

en: Basic Latin
ko: 기본 라틴

en: Latin-1 Supplement
ko: 라틴-1 확장

en: Latin Extended-A
ko: 라틴 확장-A

en: Latin Extended-B
ko: 라틴 확장-B

en: IPA Extensions
ko: IPA 확장

en: Spacing Modifier Letters
ko: 공백 수정자 글자

en: Combining Diacritical Marks
ko: 결합하는 발음 구별 기호

en: Greek and Coptic
ko: 그리스와 콥트 문자

en: Cyrillic
ko: 키릴 문자

en: Cyrillic Supplement
ko: 키릴 문자 보충

en: Armenian
ko: 아르메니아 문자

en: Hebrew
ko: 히브리 문자

en: Arabic
ko: 아랍 문자

en: Syriac
ko: 시리아 문자

en: Arabic Supplement
ko: 아랍 문자 보충

en: Thaana
ko: 타나 문자

en: NKo
ko: 응코 문자

en: Devanagari
ko: 데바나가리 문자

en: Bengali
ko: 벵골 문자

en: Gurmukhi
ko: 굴묵키 문자

en: Gujarati
ko: 구자라트 문자

en: Oriya
ko: 오리야 문자

en: Tamil
ko: 타밀 문자

en: Telugu
ko: 텔루구 문자

en: Kannada
ko: 칸나다 문자

en: Malayalam
ko: 말라얄람 문자

en: Sinhala
ko: 신할라 문자

en: Thai
ko: 태국 문자

en: Lao
ko: 라오 문자

en: Tibetan
ko: 티베트 문자

en: Myanmar
ko: 미얀마 문자

en: Georgian
ko: 조지아 문자

en: Hangul Jamo
ko: 한글 자모

en: Ethiopic
ko: 에티오피아 문자

en: Ethiopic Supplement
ko: 에티오피아 문자 확장

en: Cherokee
ko: 체로키 문자

en: Unified Canadian Aboriginal Syllabics
ko: 통합 캐나다 원주민 음절문자

en: Ogham
ko: 오검 문자

en: Runic
ko: 룬 문자

en: Tagalog
ko: 타갈로그 문자

en: Hanunoo
ko: 하누노오 문자

en: Buhid
ko: 부히드 문자

en: Tagbanwa
ko: 타그반와 문자

en: Khmer
ko: 크메르 문자

en: Mongolian
ko: 몽골 문자

en: Limbu
ko: 림부 문자

en: Tai Le
ko: 타이 러 문자

en: New Tai Lue
ko: 신 타이 루에 문자

en: Khmer Symbols
ko: 크메르 기호

en: Buginese
ko: 부기 문자

en: Balinese
ko: 발리 문자

en: Phonetic Extensions
ko: 음성 부호 확장

en: Phonetic Extensions Supplement
ko: 음성 부호 확장 보충

en: Combining Diacritical Marks Supplement
ko: 결합하는 발음 구별 기호 확장

en: Latin Extended Additional
ko: 라틴 추가 확장

en: Greek Extended
ko: 그리스 문자 확장

en: General Punctuation
ko: 일반 구두점

en: Superscripts and Subscripts
ko: 위 첨자와 아래 첨자

en: Currency Symbols
ko: 통화 기호

en: Combining Diacritical Marks for Symbols
ko: 기호를 위한 결합하는 발음 구별 기호

en: Letter-Like Symbols
ko: 글자를 변형한 기호

en: Number Forms
ko: 숫자 형태

en: Arrows
ko: 화살표

en: Mathematical Operators
ko: 수학 연산자

en: Miscellaneous Technical
ko: 기타 기술 기호

en: Control Pictures
ko: 제어 문자 기호

en: Optical Character Recognition
ko: 광학 문자 인식 기호

en: Enclosed Alphanumerics
ko: 둘러싸인 알파벳과 숫자

en: Box Drawing
ko: 상자 그리기 문자

en: Block Elements
ko: 블록 구성 요소 문자

en: Geometric Shapes
ko: 기하학적 도형

en: Miscellaneous Symbols
ko: 기타 기호

en: Dingbats
ko: 딩뱃 기호

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-A
ko: 기타 수학 기호-A

en: Supplemental Arrows-A
ko: 보충 화살표-A

en: Braille Patterns
ko: 점자

en: Supplemental Arrows-B
ko: 보충 화살표-B

en: Miscellaneous Mathematical Symbols-B
ko: 기타 수학 기호-B

en: Supplemental Mathematical Operators
ko: 보충 수학 연산자

en: Miscellaneous Symbols and Arrows
ko: 기타 화살표와 기호

en: Glagolitic
ko: 글라골 문자

en: Latin Extended-C
ko: 라틴 확장-C

en: Coptic
ko: 콥트 문자

en: Georgian Supplement
ko: 조지아 문자 확장

en: Tifinagh
ko: 티피나그 문자

en: Ethiopic Extended
ko: 에티오피아 문자 확장

en: Supplemental Punctuation
ko: 보충 구두점

en: CJK Radicals Supplement
ko: 한중일 부수 보충

en: Kangxi Radicals
ko: 강희자전 부수

en: Ideographic Description Characters
ko: 한자 생김꼴 지시 부호

en: CJK Symbols and Punctuation
ko: 한중일 기호 및 구두점

en: Hiragana
ko: 히라가나

en: Katakana
ko: 가타카나

en: Bopomofo
ko: 주음 부호

en: Hangul Compatibility Jamo
ko: 한글 호환용 자모

en: Kanbun
ko: 훈독 순서 지시 부호

en: Bopomofo Extended
ko: 주음 부호 확장

en: CJK Strokes
ko: 한중일 한자 획

en: Katakana Phonetic Extensions
ko: 가타카나 음성 확장

en: Enclosed CJK Letters and Months
ko: 한중일 괄호 문자

en: CJK Compatibility
ko: 한중일 호환용

en: CJK Unified Ideographs Extension A
ko: 한중일 통합 한자 확장 A

en: Yijing Hexagram Symbols
ko: 역경 6줄 기호

en: CJK Unified Ideographs
ko: 한중일 통합 한자

en: Yi Syllables
ko: 이 소리 마디

en: Yi Radicals
ko: 이 부수

en: Modifier Tone Letters
ko: 어조 조정 문자

en: Latin Extended-D
ko: 라틴 확장-D

en: Syloti Nagri
ko: 실헤티 나가리

en: Phags-pa
ko: 파스파 문자

en: Hangul Syllables
ko: 한글 자모

en: High Surrogates
ko: 상위 서러게이트

en: High Private Use Surrogates
ko: 상위 사용자 영역 서러게이트

en: Low Surrogates
ko: 하위 서러게이트

en: Private Use Area
ko: 사용자 영역

en: CJK Compatibility Ideographs
ko: 한중일 호환용 한자

en: Alphabetic Presentation Forms
ko: 알파벳 표현형

en: Arabic Presentation Forms-A
ko: 아랍 문자 표현형-A

en: Variation Selectors
ko: 모양 구별 문자

en: Vertical Forms
ko: 세로쓰기 모양

en: Combining Half Marks
ko: 조합용 반쪽 기호

en: CJK Compatibility Forms
ko: 한중일 호환형

en: Small Form Variants
ko: 소형 변형

en: Arabic Presentation Forms-B
ko: 아랍 문자 표현형-B

en: Half-Width and Full-Width Forms
ko: 전각 반각 모양

en: Specials
ko: 특수 기호

en: Linear B Syllabary
ko: 선상 B 음절 문자

en: Linear B Ideograms
ko: 선상 B 상형 문자

en: Aegean Numbers
ko: 에게 숫자

en: Ancient Greek Numbers
ko: 고대 그리스 숫자

en: Old Italic
ko: 고대 이탈리아 문자

en: Gothic
ko: 고트 문자

en: Ugaritic
ko: 우가리트 문자

en: Old Persian
ko: 고대 페르시아 문자

en: Deseret
ko: 데저렛 문자

en: Shavian
ko: 샤우 문자

en: Osmanya
ko: 오스마냐 문자

en: Cypriot Syllabary
ko: 키프로스 음절 문자

en: Phoenician
ko: 페니키아 문자

en: Kharoshthi
ko: 카로슈티 문자

en: Cuneiform
ko: 쐐기 문자

en: Cuneiform Numbers and Punctuation
ko: 쐐기 문자 숫자와 문장 부호

en: Byzantine Musical Symbols
ko: 비잔틴 음악 기호

en: Musical Symbols
ko: 음악 기호

en: Ancient Greek Musical Notation
ko: 고대 그리스 음악 기호

en: Tai Xuan Jing Symbols
ko: 태현경 기호

en: Counting Rod Numerals
ko: 셈 막대 숫자

en: Mathematical Alphanumeric Symbols
ko: 수학 알파벳 숫자 기호

en: CJK Unified Ideographs Extension B
ko: 한중일 통합 한자 확장 B

en: CJK Compatibility Ideographs Supplement
ko: 한중일 호환 한자 보충

en: Tags
ko: 태그

en: Variation Selectors Supplement
ko: 모양 구별 문자 보충

en: Supplementary Private Use Area-A
ko: 보충 개인 사용 영역 A

en: Supplementary Private Use Area-B
ko: 보충 개인 사용 영역 B

en: Braille
ko: 점자

en: Canadian Aboriginal
ko: 캐나다 원주민 문자

en: Common
ko: 공통

en: Cypriot
ko: 키프로스 문자

en: Greek
ko: 그리스 문자

en: Han
ko: 한자

en: Hangul
ko: 한글

en: Inherited
ko: 상속됨

en: Latin
ko: 라틴 문자

en: Linear B
ko: 선상 B

en: Nko
ko: 응코 문자

en: Phags Pa
ko: 파스파 문자

en: Yi
ko: 이 문자
