libpq (PostgreSQL) 13 - en to zh_CN translation catalogue (259 entries)

en: malformed SCRAM message (empty message)
zh_CN: 错误的SCRAM消息（空消息）

en: malformed SCRAM message (length mismatch)
zh_CN: 错误的SCRAM消息（长度不匹配）

en: incorrect server signature
zh_CN: 服务器签名不正确

en: invalid SCRAM exchange state
zh_CN: SCRAM交换状态无效

en: malformed SCRAM message (attribute "%c" expected)
zh_CN: 错误的SCRAM消息（应为属性"%c"）

en: malformed SCRAM message (expected character "=" for attribute "%c")
zh_CN: 错误的SCRAM消息（属性"%c"需要字符"="）

en: could not generate nonce
zh_CN: 无法生成nonce

en: out of memory
zh_CN: 内存用尽

en: could not encode nonce
zh_CN: 无法编码nonce

en: could not encode client proof
zh_CN: 无法对客户端证明进行编码

en: invalid SCRAM response (nonce mismatch)
zh_CN: SCRAM响应无效（非匹配）

en: malformed SCRAM message (invalid salt)
zh_CN: 错误的SCRAM消息 (无效的salt)

en: malformed SCRAM message (invalid iteration count)
zh_CN: 错误的SCRAM消息（迭代计数无效）

en: malformed SCRAM message (garbage at end of server-first-message)
zh_CN: 错误的SCRAM消息 (服务器第一条消息结束时为垃圾消息)

en: error received from server in SCRAM exchange: %s
zh_CN: 在SCRAM交换中从服务器接收到错误: %s

en: malformed SCRAM message (garbage at end of server-final-message)
zh_CN: 错误的SCRAM消息 (服务器最后一条消息结束时为垃圾消息)

en: malformed SCRAM message (invalid server signature)
zh_CN: 错误的SCRAM消息 (服务器签名无效)

en: out of memory allocating GSSAPI buffer (%d)
zh_CN: 在分配GSSAPI缓冲区(%d)时内存用尽

en: GSSAPI continuation error
zh_CN: GSSAPI连续出现错误

en: host name must be specified
zh_CN: 必须指定主机名

en: duplicate GSS authentication request
zh_CN: 重复的GSS认证请求

en: out of memory allocating SSPI buffer (%d)
zh_CN: 在分配SSPI缓冲区(%d)时内存用尽

en: SSPI continuation error
zh_CN: SSPI连续出现错误

en: duplicate SSPI authentication request
zh_CN: 重复的SSPI认证请求

en: could not acquire SSPI credentials
zh_CN: 无法获得SSPI证书

en: channel binding required, but SSL not in use
zh_CN: 需要通道绑定，但未使用SSL

en: duplicate SASL authentication request
zh_CN: 重复的SASL认证请求

en: channel binding is required, but client does not support it
zh_CN: 通道绑定是必需的，但客户端不支持它

en: server offered SCRAM-SHA-256-PLUS authentication over a non-SSL connection
zh_CN: 服务器通过非SSL连接提供了SCRAM-SHA-256-PLUS身份验证

en: none of the server's SASL authentication mechanisms are supported
zh_CN: 不支持服务器的SASL身份验证机制

en: channel binding is required, but server did not offer an authentication method that supports channel binding
zh_CN: 需要通道绑定，但服务器未提供支持通道绑定的身份验证方法

en: out of memory allocating SASL buffer (%d)
zh_CN: 在分配SASL缓冲区(%d)时内存用尽

en: AuthenticationSASLFinal received from server, but SASL authentication was not completed
zh_CN: 从服务器接收到AuthenticationSASLFinal，但未完成SASL身份验证

en: SCM_CRED authentication method not supported
zh_CN: 不支持 SCM_CRED 认证方式

en: channel binding required, but server authenticated client without channel binding
zh_CN: 需要通道绑定，但服务器验证的客户端没有通道绑定

en: channel binding required but not supported by server's authentication request
zh_CN: 服务器的身份验证请求需要但不支持通道绑定

en: Kerberos 4 authentication not supported
zh_CN: 不支持 Kerberos 4 认证

en: Kerberos 5 authentication not supported
zh_CN: 不支持 Kerberos 5 认证

en: GSSAPI authentication not supported
zh_CN: 不支持GSSAPI认证

en: SSPI authentication not supported
zh_CN: 不支持SSPI认证

en: Crypt authentication not supported
zh_CN: 不支持Crypt认证

en: authentication method %u not supported
zh_CN: 不支持 %u 认证方式

en: user name lookup failure: error code %lu
zh_CN: 用户名查找失败：错误代码%lu

en: could not look up local user ID %d: %s
zh_CN: 无法查找本地用户ID %d: %s

en: local user with ID %d does not exist
zh_CN: ID 为 %d 的本地用户不存在

en: unexpected shape of result set returned for SHOW
zh_CN: SHOW出现意外的结果状态

en: password_encryption value too long
zh_CN: 密码_加密值太长

en: unrecognized password encryption algorithm "%s"
zh_CN: 无法识别的密码加密算法 "%s"

en: could not match %d host names to %d hostaddr values
zh_CN: 无法将主机名 %d 与主机地址 %d匹配

en: could not match %d port numbers to %d hosts
zh_CN: 无法将端口号 %d与主机%d匹配

en: invalid channel_binding value: "%s"
zh_CN: 通道绑定值无效: "%s"

en: invalid sslmode value: "%s"
zh_CN: 无效的 sslmode 值: "%s"

en: sslmode value "%s" invalid when SSL support is not compiled in
zh_CN: 无效的 sslmode 值 "%s" 当没有把 SSL 支持编译进来时

en: invalid ssl_min_protocol_version value: "%s"
zh_CN: 无效的 ssl_min_protocol_version 值: "%s"

en: invalid ssl_max_protocol_version value: "%s"
zh_CN: 无效的 ssl_max_protocol_version 值: "%s"

en: invalid SSL protocol version range
zh_CN: 无效的SSL协议版本范围

en: invalid gssencmode value: "%s"
zh_CN: 无效的 gssencmode 值: "%s"

en: gssencmode value "%s" invalid when GSSAPI support is not compiled in
zh_CN: 无效的 gssencmode 值 "%s" 当没有把 GSSAPI 支持编译进来时

en: invalid target_session_attrs value: "%s"
zh_CN: 无效的 target_session_attrs 值: "%s"

en: could not set socket to TCP no delay mode: %s
zh_CN: 无法将套接字设置为 TCP 无延迟模式: %s

en: could not connect to server: %s
    	Is the server running locally and accepting
    	connections on Unix domain socket "%s"?
zh_CN: 无法联接到服务器: %s
    	服务器是否在本地运行并且在 Unix 域套接字
    	"%s"上准备接受联接?

en: could not connect to server: %s
    	Is the server running on host "%s" (%s) and accepting
    	TCP/IP connections on port %s?
zh_CN: 无法联接到服务器: %s
    	服务器是否在主机 "%s"(%s) 上运行并且准备接受在端口
    %s 上的 TCP/IP 联接?

en: could not connect to server: %s
    	Is the server running on host "%s" and accepting
    	TCP/IP connections on port %s?
zh_CN: 无法联接到服务器: %s
    	服务器是否在主机 "%s" 上运行并且准备接受在端口
    %s 上的 TCP/IP 联接?

en: invalid integer value "%s" for connection option "%s"
zh_CN: 连接选项"%2$s"的整数值"%1$s"无效

en: setsockopt(%s) failed: %s
zh_CN: 执行setsockopt(%s) 失败: %s

en: WSAIoctl(SIO_KEEPALIVE_VALS) failed: %ui
zh_CN: 执行WSAIoctl(SIO_KEEPALIVE_VALS)失败:%u

en: invalid connection state, probably indicative of memory corruption
zh_CN: 无效的联接状态, 可能是存储器数据被破坏的标志

en: invalid port number: "%s"
zh_CN: 无效端口号: "%s"

en: could not translate host name "%s" to address: %s
zh_CN: 无法解释主机名 "%s" 到地址: %s

en: could not parse network address "%s": %s
zh_CN: 无法分析网络地址"%s": %s

en: Unix-domain socket path "%s" is too long (maximum %d bytes)
zh_CN: Unix域的套接字路径"%s"超长(最大为%d字节)

en: could not translate Unix-domain socket path "%s" to address: %s
zh_CN: 无法解释 Unix-domian 套接字路径 "%s" 到地址: %s

en: could not create socket: %s
zh_CN: 无法创建套接字: %s

en: could not set socket to nonblocking mode: %s
zh_CN: 无法设置套接字为非阻塞模式: %s

en: could not set socket to close-on-exec mode: %s
zh_CN: 无法将套接字设置为执行时关闭 (close-on-exec) 模式: %s

en: keepalives parameter must be an integer
zh_CN: 参数keepalives必须是一个整数

en: could not get socket error status: %s
zh_CN: 无法获取套接字错误状态: %s

en: could not get client address from socket: %s
zh_CN: 无法从套接字获取客户端地址: %s

en: requirepeer parameter is not supported on this platform
zh_CN: 在此平台上不支持requirepeer参数

en: could not get peer credentials: %s
zh_CN: 无法获得对等(peer)证书:%s

en: requirepeer specifies "%s", but actual peer user name is "%s"
zh_CN: 期望对方用户指定值为 "%s",  但实际的对方用户名为 "%s"

en: could not send GSSAPI negotiation packet: %s
zh_CN: 无法发送 GSSAPI 握手包: %s

en: GSSAPI encryption required but was impossible (possibly no credential cache, no server support, or using a local socket)
zh_CN: 需要GSSAPI加密，但不可能（可能没有凭据缓存、服务器不支持或使用本地套接字）

en: could not send SSL negotiation packet: %s
zh_CN: 无法发送 SSL 握手包: %s

en: could not send startup packet: %s
zh_CN: 无法发送启动包: %s

en: server does not support SSL, but SSL was required
zh_CN: 服务器不支持 SSL, 但是要求使用 SSL

en: received invalid response to SSL negotiation: %c
zh_CN: 收到对 SSL 握手的无效响应: %c

en: server doesn't support GSSAPI encryption, but it was required
zh_CN: 服务器不支持 GSSAPI, 但这是必须的

en: received invalid response to GSSAPI negotiation: %c
zh_CN: 收到对 GSSAPI 握手的无效响应: %c

en: expected authentication request from server, but received %c
zh_CN: 期待来自服务器的认证请求, 却收到 %c

en: unexpected message from server during startup
zh_CN: 启动过程中收到来自服务器的非预期信息

en: could not make a writable connection to server "%s:%s"
zh_CN: 无法与服务器建立可写连接"%s:%s"

en: test "SHOW transaction_read_only" failed on server "%s:%s"
zh_CN: 在服务器"%s:%s"上测试"SHOW transaction_read_only"失败

en: invalid connection state %d, probably indicative of memory corruption
zh_CN: 无效的连接状态 %d, 这可能表示内存出现问题

en: PGEventProc "%s" failed during PGEVT_CONNRESET event
zh_CN: 在PGEVT_CONNRESET事件触发期间执行PGEventProc "%s"错误

en: invalid LDAP URL "%s": scheme must be ldap://
zh_CN: 无效LDAP URL"%s": 模式必须是ldap://

en: invalid LDAP URL "%s": missing distinguished name
zh_CN: 无效LDAP URL "%s": 丢失可区分的名称

en: invalid LDAP URL "%s": must have exactly one attribute
zh_CN: 无效LDAP URL "%s": 只能有一个属性

en: invalid LDAP URL "%s": must have search scope (base/one/sub)
zh_CN: 无效LDAP URL "%s": 必须有搜索范围(base/one/sub)

en: invalid LDAP URL "%s": no filter
zh_CN: 无效的 LDAP URL "%s": 没有过滤器

en: invalid LDAP URL "%s": invalid port number
zh_CN: 无效LDAP URL "%s": 无效端口号

en: could not create LDAP structure
zh_CN: 无法创建LDAP结构

en: lookup on LDAP server failed: %s
zh_CN: 在LDAP服务器上的查找失败: %s

en: more than one entry found on LDAP lookup
zh_CN: 在LDAP搜索上找到多个入口

en: no entry found on LDAP lookup
zh_CN: 在LDAP查找上没有发现入口

en: attribute has no values on LDAP lookup
zh_CN: 在LDAP查找上的属性没有值

en: missing "=" after "%s" in connection info string
zh_CN: 在联接信息字串里的 "%s" 后面缺少 "="

en: invalid connection option "%s"
zh_CN: 非法联接选项 "%s"

en: unterminated quoted string in connection info string
zh_CN: 联接信息字串中未结束的引号字串

en: definition of service "%s" not found
zh_CN: 错误：没有找到服务"%s"的定义

en: service file "%s" not found
zh_CN: 错误：没有找到服务文件"%s"

en: line %d too long in service file "%s"
zh_CN: 在服务文件"%2$s"中的第%1$d行的长度太长

en: syntax error in service file "%s", line %d
zh_CN: 在服务文件"%s"的第%d行出现语法错误

en: nested service specifications not supported in service file "%s", line %d
zh_CN: 在服务文件"%s"的第%d行出现不支持的嵌套服务说明

en: invalid URI propagated to internal parser routine: "%s"
zh_CN: 无效的URI传入内部解析器处理程序: "%s"

en: end of string reached when looking for matching "]" in IPv6 host address in URI: "%s"
zh_CN: 在 URI: "%s"中的IPv6主机地址里查找匹配符"]"时遇到了字符串结束符

en: IPv6 host address may not be empty in URI: "%s"
zh_CN: URI:"%s"中的IPv6主机地址可能不为空

en: unexpected character "%c" at position %d in URI (expected ":" or "/"): "%s"
zh_CN: 非预期的字符"%c"出现在在位置%d, URI (expected ":" or "/"):"%s"

en: extra key/value separator "=" in URI query parameter: "%s"
zh_CN: 遇到多余的键/值分隔符"="在URI查询参数里: "%s"

en: missing key/value separator "=" in URI query parameter: "%s"
zh_CN: 缺少相应的键/值分隔符"="在URI查询参数里: "%s"

en: invalid URI query parameter: "%s"
zh_CN: 无效的URI查询参数: "%s"

en: invalid percent-encoded token: "%s"
zh_CN: 无效的百分号编码令牌: "%s"

en: forbidden value %%00 in percent-encoded value: "%s"
zh_CN: 在百分值编码的值: "%s"里禁止使用 %%00

en: connection pointer is NULL
zh_CN: 联接指针是 NULL

en: WARNING: password file "%s" is not a plain file
zh_CN: 警告: 口令文件"%s"不是普通文本文件

en: WARNING: password file "%s" has group or world access; permissions should be u=rw (0600) or less
zh_CN: 警告: 口令文件"%s"的访问权限过大; 权限应设置 为 u=rw (0600)或更少

en: WARNING: line %d too long in password file "%s"
zh_CN: 警告：在密码文件"%2$s"中的第%1$d行的长度太长

en: password retrieved from file "%s"
zh_CN: 从文件"%s"中获取口令

en: row number %d is out of range 0..%d
zh_CN: 行号码 %d 超出了范围 0..%d

en: out of memory
zh_CN: 内存用尽

en: write to server failed
zh_CN: 写入服务器失败

en: NOTICE
zh_CN: 注意

en: PGresult cannot support more than INT_MAX tuples
zh_CN: PGresult不能支持超过INT_MAX元组

en: size_t overflow
zh_CN: size_t溢出

en: command string is a null pointer
zh_CN: 命令字串是一个空指针

en: number of parameters must be between 0 and 65535
zh_CN: 参数的个数必须介于0到65535之间

en: statement name is a null pointer
zh_CN: 声明名字是一个空指针

en: function requires at least protocol version 3.0
zh_CN: 函数至少需要 3.0 版本的协议

en: no connection to the server
zh_CN: 没有到服务器的联接

en: another command is already in progress
zh_CN: 已经有另外一条命令在处理

en: length must be given for binary parameter
zh_CN: 对于2进制参数必须指定长度

en: unexpected asyncStatus: %d
zh_CN: 意外的 asyncStatus(异步状态): %d

en: PGEventProc "%s" failed during PGEVT_RESULTCREATE event
zh_CN: 在PGEVT_CONNRESET事件触发期间执行PGEventProc "%s"错误

en: COPY terminated by new PQexec
zh_CN: COPY 被一个新的 PQexec 终止

en: COPY IN state must be terminated first
zh_CN: COPY IN 状态必须先结束

en: COPY OUT state must be terminated first
zh_CN: COPY OUT 状态必须先结束

en: PQexec not allowed during COPY BOTH
zh_CN: 在 COPY BOTH时不允许调用PQexec

en: no COPY in progress
zh_CN: 没有正在处理的 COPY

en: connection in wrong state
zh_CN: 联接处于错误状态

en: invalid ExecStatusType code
zh_CN: 非法 ExecStatusType 代码

en: PGresult is not an error result
zh_CN: PGresult不是错误的结果

en: column number %d is out of range 0..%d
zh_CN: 列号码 %d 超出了范围 0..%d

en: parameter number %d is out of range 0..%d
zh_CN: 参数号%d超出了范围 0..%d

en: could not interpret result from server: %s
zh_CN: 无法解释来自服务器的结果: %s

en: incomplete multibyte character
zh_CN: 无效的多字节字符

en: GSSAPI name import error
zh_CN: GSSAPI名称导入错误

en: cannot determine OID of function lo_truncate
zh_CN: 无法确定函数 lo_creat 的 OID

en: argument of lo_truncate exceeds integer range
zh_CN: lo_truncate的参数超出整数范围

en: cannot determine OID of function lo_truncate64
zh_CN: 无法确定函数lo_truncate64的OID值

en: argument of lo_read exceeds integer range
zh_CN: lo_read的参数值已超出整数范围

en: argument of lo_write exceeds integer range
zh_CN: lo_write的参数值已超出整数范围

en: cannot determine OID of function lo_lseek64
zh_CN: 无法确定函数lo_lseek64的OID值

en: cannot determine OID of function lo_create
zh_CN: 无法确定函数 lo_creat 的 OID

en: cannot determine OID of function lo_tell64
zh_CN: 无法确定函数lo_tell64的OID值

en: could not open file "%s": %s
zh_CN: 无法打开文件 "%s": %s

en: could not read from file "%s": %s
zh_CN: 无法读取文件 "%s": %s

en: could not write to file "%s": %s
zh_CN: 无法写入文件 "%s": %s

en: query to initialize large object functions did not return data
zh_CN: 初始化大对象函数的查询没有返回数据

en: cannot determine OID of function lo_open
zh_CN: 无法判断函数 lo_open 的 OID

en: cannot determine OID of function lo_close
zh_CN: 无法判断函数 lo_close 的 OID

en: cannot determine OID of function lo_creat
zh_CN: 无法判断函数 lo_creat 的 OID

en: cannot determine OID of function lo_unlink
zh_CN: 无法判断函数 lo_unlink 的 OID

en: cannot determine OID of function lo_lseek
zh_CN: 无法判断函数 lo_lseek 的 OID

en: cannot determine OID of function lo_tell
zh_CN: 无法判断函数 lo_tell 的 OID

en: cannot determine OID of function loread
zh_CN: 无法判断函数 loread 的 OID

en: cannot determine OID of function lowrite
zh_CN: 无法判断函数 lowrite 的 OID

en: integer of size %lu not supported by pqGetInt
zh_CN: pqGetInt 不支持大小为 %lu 的整数

en: integer of size %lu not supported by pqPutInt
zh_CN: pqPutInt 不支持大小为 %lu 的整数

en: connection not open
zh_CN: 联接未打开

en: server closed the connection unexpectedly
    	This probably means the server terminated abnormally
    	before or while processing the request.
zh_CN: 服务器意外地关闭了联接
    	这种现象通常意味着服务器在处理请求之前
    或者正在处理请求的时候意外中止

en: timeout expired
zh_CN: 超时满

en: invalid socket
zh_CN: 无效套接字

en: select() failed: %s
zh_CN: select() 失败: %s

en: invalid setenv state %c, probably indicative of memory corruption
zh_CN: 无效的 setenv 状态 %c, 可能是内存被破坏

en: invalid state %c, probably indicative of memory corruption
zh_CN: 无效状态 %c, 可能是内存被破坏

en: message type 0x%02x arrived from server while idle
zh_CN: 当空闲时收到服务起发送过来的消息类型 0x%02x

en: unexpected response from server; first received character was "%c"
zh_CN: 来自服务器意外的回执, 第一个收到的字符是 "%c"

en: out of memory for query result
zh_CN: 查询结果时内存耗尽

en: lost synchronization with server, resetting connection
zh_CN: 失去与服务器同步, 重置连接

en: protocol error: id=0x%x
zh_CN: 协议错误: id=0x%x

en: message contents do not agree with length in message type "%c"
zh_CN: 在消息类型 "%c" 中, 消息内容与长度不匹配

en: lost synchronization with server: got message type "%c", length %d
zh_CN: 失去与服务器同步: 获取到消息类型 "%c", 长度 %d

en: insufficient data in "T" message
zh_CN: "T"消息中剩下的数据不够

en: extraneous data in "T" message
zh_CN: "T"消息中有无关的数据

en: extraneous data in "t" message
zh_CN: "t"消息中有无关的数据

en: insufficient data in "D" message
zh_CN: "D"消息中剩下的数据不够

en: unexpected field count in "D" message
zh_CN: 在 "D" 消息中, 意外的字段个数

en: extraneous data in "D" message
zh_CN: "D"消息中已经没有数据了

en: no error message available
zh_CN: 没有可用的错误消息

note: translator: %s represents a digit string
en:  at character %s
zh_CN:  在字符 %s

en: DETAIL:  %s
zh_CN: 描述:  %s

en: HINT:  %s
zh_CN: 提示:  %s

en: QUERY:  %s
zh_CN: 查询:  %s

en: CONTEXT:  %s
zh_CN: 背景:  %s

en: SCHEMA NAME:  %s
zh_CN: 方案名:  %s

en: TABLE NAME:  %s
zh_CN: 表名: %s

en: COLUMN NAME:  %s
zh_CN: 列名: %s

en: DATATYPE NAME:  %s
zh_CN: 数据类型名: %s

en: CONSTRAINT NAME:  %s
zh_CN: 约束名: %s

en: LOCATION:
zh_CN: 位置:

en: LINE %d:
zh_CN: 第%d行

en: SSL certificate's name contains embedded null
zh_CN: SSL证书的名称包含嵌入的空值

en: host name must be specified for a verified SSL connection
zh_CN: 必须为一个已验证的SSL连接指定主机名

en: server certificate for "%s" does not match host name "%s"
zh_CN: "%s"的服务器证书与主机名不匹配"%s"

en: could not get server's host name from server certificate
zh_CN: 无法从服务器证书得到服务器的主机名

en: GSSAPI wrap error
zh_CN: GSSAPI包装错误

en: outgoing GSSAPI message would not use confidentiality
zh_CN: 传出的GSSAPI消息将不使用机密性

en: client tried to send oversize GSSAPI packet (%zu > %zu)
zh_CN: 客户端试图发送过大的GSSAPI数据包 (%zu > %zu)

en: oversize GSSAPI packet sent by the server (%zu > %zu)
zh_CN: 服务器端发送的超大GSSAPI数据包(%zu > %zu)

en: GSSAPI unwrap error
zh_CN: GSSAPI展开错误

en: incoming GSSAPI message did not use confidentiality
zh_CN: 传入的GSSAPI消息未使用机密性

en: could not initiate GSSAPI security context
zh_CN: 无法初始化GSSAPI安全上下文

en: GSSAPI size check error
zh_CN: GSSAPI大小检查错误

en: GSSAPI context establishment error
zh_CN: GSSAPI上下文创建错误

en: SSL SYSCALL error: %s
zh_CN: SSL SYSCALL 错误: %s

en: SSL SYSCALL error: EOF detected
zh_CN: SSL SYSCALL 错误: 发现结束符

en: SSL error: %s
zh_CN: SSL 错误: %s

en: SSL connection has been closed unexpectedly
zh_CN: SSL连接异常关闭

en: unrecognized SSL error code: %d
zh_CN: 未知的 SSL 错误码: %d

en: could not determine server certificate signature algorithm
zh_CN: 无法确定服务器证书签名算法

en: could not find digest for NID %s
zh_CN: 找不到NID %s的摘要

en: could not generate peer certificate hash
zh_CN: 无法生成对等证书哈希

en: SSL certificate's name entry is missing
zh_CN: SSL证书的名称项缺失

en: could not create SSL context: %s
zh_CN: 无法创建 SSL 环境: %s

en: invalid value "%s" for minimum SSL protocol version
zh_CN: 最小SSL协议版本的值"%s"无效

en: could not set minimum SSL protocol version: %s
zh_CN: 无法设置最低SSL协议版本: %s

en: invalid value "%s" for maximum SSL protocol version
zh_CN: 最大SSL协议版本的值"%s"无效

en: could not set maximum SSL protocol version: %s
zh_CN: 无法设置最大SSL协议版本: %s

en: could not read root certificate file "%s": %s
zh_CN: 无法读取根证书文件 "%s": %s

en: could not get home directory to locate root certificate file
    Either provide the file or change sslmode to disable server certificate verification.
zh_CN: 无法获取home目录以定位根认证文件
    可以提供该文件或者将sslmode改为禁用服务器证书认证.

en: root certificate file "%s" does not exist
    Either provide the file or change sslmode to disable server certificate verification.
zh_CN: 根认证文件"%s"不存在
    可以提供这个文件或者将sslmode改为禁用服务器认证检验.

en: could not open certificate file "%s": %s
zh_CN: 无法打开证书文件 "%s": %s

en: could not read certificate file "%s": %s
zh_CN: 无法读取证书文件 "%s": %s

en: could not establish SSL connection: %s
zh_CN: 无法建立 SSL 联接: %s

en: could not load SSL engine "%s": %s
zh_CN: 无法加载SSL引擎 "%s": %s

en: could not initialize SSL engine "%s": %s
zh_CN: 无法初始化SSL引擎"%s": %s

en: could not read private SSL key "%s" from engine "%s": %s
zh_CN: 无法从引擎"%2$s"读取私有SSL钥"%1$s": %3$s

en: could not load private SSL key "%s" from engine "%s": %s
zh_CN: 无法从引擎"%2$s"读取私有SSL钥"%1$s": %3$s

en: certificate present, but not private key file "%s"
zh_CN: 有证书, 但不是私钥文件 "%s"

en: private key file "%s" has group or world access; permissions should be u=rw (0600) or less
zh_CN: 警告: 私钥文件 "%s"的访问权限过大; 权限应设置 为 u=rw (0600)或更小

en: could not load private key file "%s": %s
zh_CN: 无法装载私钥文件 "%s": %s

en: certificate does not match private key file "%s": %s
zh_CN: 证书不匹配私钥文件 "%s": %s

en: certificate could not be obtained: %s
zh_CN: 无法获得证书: %s

en: no SSL error reported
zh_CN: 没有报告SSL错误

en: SSL error code %lu
zh_CN: SSL 错误代码 %lu

en: WARNING: sslpassword truncated
zh_CN: 警告：ssl密码被截断

en: could not receive data from server: %s
zh_CN: 无法从服务器接收数据: %s

en: could not send data to server: %s
zh_CN: 无法向服务器发送数据: %s

en: unrecognized socket error: 0x%08X/%d
zh_CN: 不可识别的套接字错误: 0x%08X/%d
