PostgreSQL 9.1 - en to zh_TW translation catalogue (150 entries)

en: PL/pgSQL functions cannot accept type %s
zh_TW: PL/pgSQL 函式無法接受型別 %s

en: could not determine actual return type for polymorphic function "%s"
zh_TW: 無法判斷多型函式 "%s" 實際傳回型別

en: trigger functions can only be called as triggers
zh_TW: 觸發函式只能當做觸發呼叫

en: PL/pgSQL functions cannot return type %s
zh_TW: PL/pgSQL 函式無法傳回型別 %s

en: trigger functions cannot have declared arguments
zh_TW: 觸發函式不能有宣告過的參數

en: The arguments of the trigger can be accessed through TG_NARGS and TG_ARGV instead.
zh_TW: 觸發程序的參數可以改透過 TG_NARGS 和 TG_ARGV 存取。

en: compilation of PL/pgSQL function "%s" near line %d
zh_TW: 編譯 PL/pgSQL 函式 "%s"，靠近行 %d

en: column reference "%s" is ambiguous
zh_TW: 資料行參考 "%s" 模稜兩可

en: It could refer to either a PL/pgSQL variable or a table column.
zh_TW: 可能參考到 PL/pgSQL 變數或資料表欄位。

en: record "%s" has no field "%s"
zh_TW: 紀錄 "%s" 沒有欄位 "%s"

en: relation "%s" does not exist
zh_TW: 關聯 "%s"不存在

en: relation "%s.%s" does not exist
zh_TW: 關聯 "%s.%s"不存在

en: variable "%s" has pseudo-type %s
zh_TW: 變數 "%s" 具有處擬型別 %s

en: relation "%s" is not a table
zh_TW: 關係 "%s" 不是資料表

en: type "%s" is only a shell
zh_TW: 型別 "%s" 只是殼

en: unrecognized exception condition "%s"
zh_TW: 無法辨識的例外條件 "%s"

en: could not determine actual argument type for polymorphic function "%s"
zh_TW: 無法判斷同名異式函式 "%s" 的實際參數型別

en: during initialization of execution state
zh_TW: 在初始化執行狀態期間

en: while storing call arguments into local variables
zh_TW: 儲存呼叫參數到區域變數時

en: during function entry
zh_TW: 在函式進入期間

en: CONTINUE cannot be used outside a loop
zh_TW: CONTINUE 不能在迴圈之外使用

en: control reached end of function without RETURN
zh_TW: 控制權已到達沒有 RETURN 的函式結尾

en: while casting return value to function's return type
zh_TW: 將傳回值轉換成函式的傳回值時

en: set-valued function called in context that cannot accept a set
zh_TW: set-valued 函式於無法接受集合的內容中進行呼叫

en: returned record type does not match expected record type
zh_TW: 傳回的記錄型別與預期的記錄型別不相符。

en: during function exit
zh_TW: 在函式結束期間

en: control reached end of trigger procedure without RETURN
zh_TW: 控制權已到達沒有 RETURN 的觸發程序結尾

en: trigger procedure cannot return a set
zh_TW: 觸發程序無法傳回集合

en: returned row structure does not match the structure of the triggering table
zh_TW: 傳回的資料列結構與觸發的資料表結構不相符

en: PL/pgSQL function "%s" line %d %s
zh_TW: PL/pgSQL 函式 "%s"，位於行 %d %s

en: PL/pgSQL function "%s" %s
zh_TW: PL/pgSQL 函式 "%s" %s

note: translator: last %s is a plpgsql statement type name
en: PL/pgSQL function "%s" line %d at %s
zh_TW: PL/pgSQL 函式 "%s"，行 %d，位於 %s

en: PL/pgSQL function "%s"
zh_TW: PL/pgSQL 函式 "%s"

en: during statement block local variable initialization
zh_TW: 在陳述式區塊區域變數初始化期間

en: variable "%s" declared NOT NULL cannot default to NULL
zh_TW: 宣告為 NOT NULL 的變數 "%s" 不能預設為 NULL

en: during statement block entry
zh_TW: 在陳述式區塊進入期間

en: during statement block exit
zh_TW: 在陳述式區塊結束期間

en: during exception cleanup
zh_TW: 在例外清除期間

en: case not found
zh_TW: 找不到案例

en: CASE statement is missing ELSE part.
zh_TW: CASE 陳述式遺漏 ELSE 部分。

en: lower bound of FOR loop cannot be null
zh_TW: FOR 迴圈的下限不可為 null

en: upper bound of FOR loop cannot be null
zh_TW: FOR 迴圈的上限不可為 null

en: BY value of FOR loop cannot be null
zh_TW: FOR 迴圈的 BY 值不可為 null

en: BY value of FOR loop must be greater than zero
zh_TW: FOR 迴圈的 BY 值必須大於零

en: cursor "%s" already in use
zh_TW: 指標 "%s" 已在使用中

en: arguments given for cursor without arguments
zh_TW: 指定給沒有參數之指標的參數

en: arguments required for cursor
zh_TW: 指標所需的參數

en: FOREACH expression must not be NULL
zh_TW: FOREACH 運算式不能是 NULL

en: FOREACH expression must yield an array, not type %s
zh_TW: FOREACH 運算式必須產生陣列而非型別 %s

en: slice dimension (%d) is out of the valid range 0..%d
zh_TW: 分割維度(%d)超出有效範圍 0..%d

en: FOREACH ... SLICE loop variable must be of an array type
zh_TW: FOREACH ... SLICE 迴圈變數必須是陣列型別

en: FOREACH loop variable must not be of an array type
zh_TW: FOREACH 迴圈變數不能是陣列型別

en: cannot use RETURN NEXT in a non-SETOF function
zh_TW: 無法在非 SETOF 函式中使用 RETURN NEXT

en: wrong result type supplied in RETURN NEXT
zh_TW: RETURN NEXT 中提供的結果型別錯誤

en: record "%s" is not assigned yet
zh_TW: 尚未指派記錄 "%s"

en: The tuple structure of a not-yet-assigned record is indeterminate.
zh_TW: 尚未指派之記錄的欄組結構未定。

en: wrong record type supplied in RETURN NEXT
zh_TW: RETURN NEXT 中提供的記錄型別錯誤

en: RETURN NEXT must have a parameter
zh_TW: RETURN NEXT 必須要有參數

en: cannot use RETURN QUERY in a non-SETOF function
zh_TW: 無法在非 SETOF 函式中使用 RETURN QUERY

en: structure of query does not match function result type
zh_TW: 查詢的結構與函式結果型別不相符

en: RAISE without parameters cannot be used outside an exception handler
zh_TW: 沒有參數的 RAISE 不能在例外處理常式之外使用

en: too few parameters specified for RAISE
zh_TW: 為 RAISE 指定的參數太少

en: too many parameters specified for RAISE
zh_TW: 為 RAISE 指定的參數太多

en: RAISE statement option cannot be null
zh_TW: RAISE 陳述式選項不可為 null

en: RAISE option already specified: %s
zh_TW: RAISE 選項已指定: %s

en: cannot COPY to/from client in PL/pgSQL
zh_TW: 無法在 PL/pgSQL 中與用戶端進行 COPY

en: cannot begin/end transactions in PL/pgSQL
zh_TW: 無法在 PL/pgSQL 中開始/結束交易

en: Use a BEGIN block with an EXCEPTION clause instead.
zh_TW: 改用具有 EXCEPTION 子句的 BEGIN 區塊

en: INTO used with a command that cannot return data
zh_TW: 搭配指令使用的 INTO 無法傳回資料

en: query returned no rows
zh_TW: 查詢沒有傳回任何資料列

en: query returned more than one row
zh_TW: 查詢傳回多個資料列

en: query has no destination for result data
zh_TW: 查詢沒有結果資料的目的地

en: If you want to discard the results of a SELECT, use PERFORM instead.
zh_TW: 如果要捨棄 SELECT 的結果，請改用 PERFORM。

en: query string argument of EXECUTE is null
zh_TW: EXECUTE 的查詢字串參數為 null

en: EXECUTE of SELECT ... INTO is not implemented
zh_TW: SELECT ...INTO 的 EXECUTE 尚未實作

en: You might want to use EXECUTE ... INTO or EXECUTE CREATE TABLE ... AS instead.
zh_TW: 你可能想改用  EXECUTE ... INTO or EXECUTE CREATE TABLE ... AS。

en: cursor variable "%s" is null
zh_TW: 指標變數 "%s" 為 null

en: cursor "%s" does not exist
zh_TW: cursor "%s"不存在

en: relative or absolute cursor position is null
zh_TW: 相對或絕對指標位置為 null

en: null value cannot be assigned to variable "%s" declared NOT NULL
zh_TW: 不可將 Null 值指派給宣告為 NOT NULL 的變數 "%s"

en: cannot assign non-composite value to a row variable
zh_TW: 不可將非複合值指派給資料列變數

en: cannot assign non-composite value to a record variable
zh_TW: 不可將非複合值指派給記錄變數

en: number of array dimensions (%d) exceeds the maximum allowed (%d)
zh_TW: 陣列維度數目 (%d) 超過允許的上限 (%d)

en: subscripted object is not an array
zh_TW: 下標物件不是陣列

en: array subscript in assignment must not be null
zh_TW: 指派中的陣列下標不可為 null

en: query "%s" did not return data
zh_TW: 查詢 "%s" 未傳回資料

en: query "%s" returned %d column | query "%s" returned %d columns
zh_TW[0]: 查詢 "%s" 傳回 %d 個欄位

en: query "%s" returned more than one row
zh_TW: 查詢 "%s" 傳回多個資料列

en: query "%s" is not a SELECT
zh_TW: 查詢 "%s" 不是 SELECT

en: block label must be placed before DECLARE, not after
zh_TW: 區塊標籤必須在 DECLARE 之前而非之後

en: collations are not supported by type %s
zh_TW: 定序不被型別 %s 支援

en: row or record variable cannot be CONSTANT
zh_TW: 資料列或記錄變數不可為 CONSTANT

en: row or record variable cannot be NOT NULL
zh_TW: 資料列或記錄變數不可為 NOT NULL

en: default value for row or record variable is not supported
zh_TW: 不支援資料列或記錄變數的預設值

en: variable "%s" does not exist
zh_TW: 變數 "%s" 不存在

en: duplicate declaration
zh_TW: 重複的宣告

en: unrecognized GET DIAGNOSTICS item
zh_TW: 無法辨識的 GET DIAGNOSTICS 項目

en: "%s" is not a scalar variable
zh_TW: "%s" 不是純量變數

en: loop variable of loop over rows must be a record or row variable or list of scalar variables
zh_TW: 資料列迴圈的迴圈變數必須是記錄或資料列變數，或是純量變數清單

en: cursor FOR loop must have only one target variable
zh_TW: 指標 FOR 迴圈只能有一個目標變數

en: cursor FOR loop must use a bound cursor variable
zh_TW: 指標 FOR 迴圈必須使用繫結指標變數

en: integer FOR loop must have only one target variable
zh_TW: 整數 FOR 迴圈只能有一個目標變數

en: cannot specify REVERSE in query FOR loop
zh_TW: 無法在查詢 FOR 迴圈中指定 REVERSE

en: loop variable of FOREACH must be a known variable or list of variables
zh_TW: FOREACH 的迴圈變數必須是已知變數或變數清單

en: unexpected end of function definition
zh_TW: 非預期的函式定義結尾

en: syntax error
zh_TW: 語法錯誤

en: invalid SQLSTATE code
zh_TW: SQLSTATE 程式碼無效

en: syntax error, expected "FOR"
zh_TW: 語法錯誤，預期 "FOR"

en: FETCH statement cannot return multiple rows
zh_TW: FETCH 陳述式不能傳回多筆資料

en: cursor variable must be a simple variable
zh_TW: 指標變數必須是簡單變數

en: variable "%s" must be of type cursor or refcursor
zh_TW: 變數 "%s" 必須是指標型別或 refcursor 型別

en: label does not exist
zh_TW: 標籤不存在

en: "%s" is not a known variable
zh_TW: "%s" 不是已知變數

en: mismatched parentheses
zh_TW: 括號不相符

en: missing "%s" at end of SQL expression
zh_TW: SQL 運算式的結尾遺漏 "%s"

en: missing "%s" at end of SQL statement
zh_TW: SQL 陳述式的結尾遺漏 "%s"

en: missing expression
zh_TW: 缺少運算式

en: missing SQL statement
zh_TW: 缺少 SQL 陳述式

en: incomplete data type declaration
zh_TW: 不完整的資料型別宣告

en: missing data type declaration
zh_TW: 遺漏資料型別宣告

en: INTO specified more than once
zh_TW: INTO 指定一次以上

en: expected FROM or IN
zh_TW: 預期 FROM 或 IN

en: RETURN cannot have a parameter in function returning set
zh_TW: RETURN 在傳回 set 的函式中不能有參數

en: Use RETURN NEXT or RETURN QUERY.
zh_TW: 用 RETURN NEXT 或 RETURN QUERY。

en: RETURN cannot have a parameter in function with OUT parameters
zh_TW: RETURN 在具有 OUT 參數的函式中不能有參數

en: RETURN cannot have a parameter in function returning void
zh_TW: RETURN 在傳回 void 的函式中不能有參數

en: RETURN must specify a record or row variable in function returning row
zh_TW: RETURN 在傳回資料列的函式中必須指定記錄或資料列變數

en: RETURN NEXT cannot have a parameter in function with OUT parameters
zh_TW: RETURN NEXT 在具有 OUT 參數的函式中不能有參數

en: RETURN NEXT must specify a record or row variable in function returning row
zh_TW: RETURN NEXT 在傳回資料列的函式中必須指定記錄或資料列變數

en: "%s" is declared CONSTANT
zh_TW: "%s" 宣告為 CONSTANT

en: record or row variable cannot be part of multiple-item INTO list
zh_TW: 紀錄或資料行變數不能用在多項目 INTO 清單

en: too many INTO variables specified
zh_TW: 指定太多的 INTO 變數

en: end label "%s" specified for unlabelled block
zh_TW: 為未標籤區塊指定結束標籤 "%s"

en: end label "%s" differs from block's label "%s"
zh_TW: 結束標籤 "%s" 不同於區塊標籤 "%s"

en: cursor "%s" has no arguments
zh_TW: 指標 "%s" 沒有參數

en: cursor "%s" has arguments
zh_TW: 指標 "%s" 有參數

en: unrecognized RAISE statement option
zh_TW: 無法辨識 RAISE 陳述式選項

en: syntax error, expected "="
zh_TW: 語法錯誤，預期 "="

en: statement block
zh_TW: 陳述式區塊

en: assignment
zh_TW: 指派

en: FOR with integer loop variable
zh_TW: 具有整數迴圈變數的 FOR

en: FOR over SELECT rows
zh_TW: FOR 用於 SELECT 資料行

en: FOR over cursor
zh_TW: FOR 用於指標

en: FOREACH over array
zh_TW: FOREACH 用於陣列

en: SQL statement
zh_TW: SQL 陳述式

en: EXECUTE statement
zh_TW: EXECUTE 陳述式

en: FOR over EXECUTE statement
zh_TW: 目標為 EXECUTE 陳述式的 FOR

en: Sets handling of conflicts between PL/pgSQL variable names and table column names.
zh_TW: PL/pgSQL 變數名稱和資料表欄位名稱衝突處理。

note: translator: %s is typically the translation of "syntax error"
en: %s at end of input
zh_TW: 輸入結尾發生 %s

note: translator: first %s is typically the translation of "syntax error"
en: %s at or near "%s"
zh_TW: "%2$s" 附近發生 %1$s
