psql (PostgreSQL) 16 - en to zh_TW translation catalogue (944 entries)

en: error:
zh_TW: 錯誤:

en: warning:
zh_TW: 警告:

en: detail:
zh_TW: 詳細內容:

en: hint:
zh_TW: 提示:

en: invalid binary "%s": %m
zh_TW: 無效的執行檔 "%s": %m

en: could not read binary "%s": %m
zh_TW: 無法讀取執行檔 "%s": %m

en: could not find a "%s" to execute
zh_TW: 找不到要執行的 "%s"

en: could not resolve path "%s" to absolute form: %m
zh_TW: 無法解析路徑 "%s" 為絕對路徑: %m

en: %s() failed: %m
zh_TW: %s() 失敗: %m

en: out of memory
zh_TW: 記憶體不足

en: out of memory
zh_TW: 記憶體不足

en: cannot duplicate null pointer (internal error)
zh_TW: 無法複製 null 指標(內部錯誤)

en: could not look up effective user ID %ld: %s
zh_TW: 無法查詢有效的使用者ID %ld: %s

en: user does not exist
zh_TW: 使用者不存在

en: user name lookup failure: error code %lu
zh_TW: 使用者名稱查詢失敗: 錯誤碼 %lu

en: command not executable
zh_TW: 無法執行指令

en: command not found
zh_TW: 找不到指令

en: child process exited with exit code %d
zh_TW: 子行程結束，結束碼 %d

en: child process was terminated by exception 0x%X
zh_TW: 子進程被例外 0x%X 終止

en: child process was terminated by signal %d: %s
zh_TW: 子進程被信號 %d 終止: %s

en: child process exited with unrecognized status %d
zh_TW: 子進程結束，不明狀態代碼 %d

en: Cancel request sent
zh_TW: 已傳送取消請求

en: Could not send cancel request:
zh_TW: 無法傳送取消請求:

en: (%lu row) | (%lu rows)
zh_TW[0]: (%lu 筆資料)

en: Interrupted
zh_TW: 已中斷

en: Cannot add header to table content: column count of %d exceeded.
zh_TW: 無法將標題新增至表格內容: 欄位數已超過 %d。

en: Cannot add cell to table content: total cell count of %d exceeded.
zh_TW: 無法將儲存格新增至表格內容: 總儲存格數已超過 %d。

en: invalid output format (internal error): %d
zh_TW: 無效的輸出格式(內部錯誤): %d

en: skipping recursive expansion of variable "%s"
zh_TW: 略過遞迴展開變數 "%s"

en: could not look up local user ID %d: %s
zh_TW: 無法查詢本地使用者ID %d: %s

en: local user with ID %d does not exist
zh_TW: 本地使用者ID %d 不存在

en: invalid command \%s
zh_TW: 無效命令 \%s

en: Try \? for help.
zh_TW: 用 \? 顯示說明。

en: \%s: extra argument "%s" ignored
zh_TW: \%s: 忽略額外的參數 "%s"

en: \%s command ignored; use \endif or Ctrl-C to exit current \if block
zh_TW: \%s 命令被忽略；請使用 \endif 或 Ctrl-C 退出當前的 \if 區塊

en: could not get home directory for user ID %ld: %s
zh_TW: 無法取得使用者ID %ld 的家目錄: %s

en: \%s: could not change directory to "%s": %m
zh_TW: %s: 無法變更目錄至 "%s": %m

en: You are currently not connected to a database.
zh_TW: 目前未連線至資料庫。

en: You are connected to database "%s" as user "%s" on address "%s" at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，位址 "%s"，連接埠 "%s"。

en: You are connected to database "%s" as user "%s" via socket in "%s" at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，socket "%s"，連接埠 "%s"。

en: You are connected to database "%s" as user "%s" on host "%s" (address "%s") at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，主機 "%s” (位址 "%s")，連接埠 "%s"。

en: You are connected to database "%s" as user "%s" on host "%s" at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，主機 "%s"，連接埠 "%s"。

en: no query buffer
zh_TW: 沒有查詢緩存區

en: invalid line number: %s
zh_TW: 無效的行號: %s

en: No changes
zh_TW: 沒有變更

en: %s: invalid encoding name or conversion procedure not found
zh_TW: %s: 無效的編碼名稱或找不到編碼轉換程序

en: There is no previous error.
zh_TW: 沒有先前的錯誤。

en: \%s: missing right parenthesis
zh_TW: \%s: 缺少右括號

en: \%s: missing required argument
zh_TW: \%s: 缺少必要的參數

en: \elif: cannot occur after \else
zh_TW: \elif: 不能出現在 \else 之後

en: \elif: no matching \if
zh_TW: \elif: 沒有對應的 \if

en: \else: cannot occur after \else
zh_TW: \else: 不能出現在 \else 之後

en: \else: no matching \if
zh_TW: \else: 沒有對應的 \if

en: \endif: no matching \if
zh_TW: \endif: 沒有對應的 \if

en: Query buffer is empty.
zh_TW: 查詢緩存區是空的。

en: Enter new password for user "%s":
zh_TW: 輸入使用者 "%s" 的新密碼:

en: Enter it again:
zh_TW: 再次輸入:

en: Passwords didn't match.
zh_TW: 密碼不一致。

en: \%s: could not read value for variable
zh_TW: \%s: 無法讀取變數的值

en: Query buffer reset (cleared).
zh_TW: 查詢緩存區已重設(已清除)。

en: Wrote history to file "%s".
zh_TW: 已將歷史記錄寫入檔案 "%s"。

en: \%s: environment variable name must not contain "="
zh_TW: \%s: 環境變數名稱不應包含 "="

en: function name is required
zh_TW: 需要函數名稱

en: view name is required
zh_TW: 需要檢視表名稱

en: Timing is on.
zh_TW: 計時功能已啟動。

en: Timing is off.
zh_TW: 計時功能已停止。

en: \watch: interval value is specified more than once
zh_TW: \watch: 間隔值被指定多次

en: \watch: incorrect interval value "%s"
zh_TW: \watch: 錯誤的間隔值 "%s"

en: \watch: iteration count is specified more than once
zh_TW: \watch: 迭代次數被指定多次

en: \watch: incorrect iteration count "%s"
zh_TW: \watch: 錯誤的迭代次數 "%s

en: \watch: unrecognized parameter "%s"
zh_TW: \watch: 無法識別的參數 "%s"

en: Password:
zh_TW: 密碼:

en: Password for user %s:
zh_TW: 使用者 %s 的密碼:

en: Do not give user, host, or port separately when using a connection string
zh_TW: 使用連接字串時，請不要分開提供使用者、主機或埠號

en: No database connection exists to re-use parameters from
zh_TW: 無資料庫連線可供重複使用參數

en: Previous connection kept
zh_TW: 保留前一個連線

en: You are now connected to database "%s" as user "%s" on address "%s" at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，位址 "%s"，連接埠 "%s"。

en: You are now connected to database "%s" as user "%s" via socket in "%s" at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，socket "%s"，連接埠 "%s"。

en: You are now connected to database "%s" as user "%s" on host "%s" (address "%s") at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，主機 “%s” (位址 "%s")，連接埠 "%s"。

en: You are now connected to database "%s" as user "%s" on host "%s" at port "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"，主機 “%s”，連接埠 "%s"。

en: You are now connected to database "%s" as user "%s".
zh_TW: 已連線至資料庫 "%s"，使用者 "%s"。

en: %s (%s, server %s)
zh_TW: %s (%s，伺服器 %s)

en: WARNING: %s major version %s, server major version %s.
             Some psql features might not work.
zh_TW: 警告: %s 主要版本 %s，伺服器主要版本 %s。
             某些 psql 功能可能無法運作。

en: SSL connection (protocol: %s, cipher: %s, compression: %s)
zh_TW: SSL 連線(協議: %s，加密方式: %s，壓縮: %s)

en: GSSAPI-encrypted connection
zh_TW: GSSAPI 加密連線

en: WARNING: Console code page (%u) differs from Windows code page (%u)
             8-bit characters might not work correctly. See psql reference
             page "Notes for Windows users" for details.
zh_TW: 警告: console 字碼頁(%u)與 Windows 字碼頁(%u)不同
             8 位元字符可能無法正確運作。詳細資訊請參閱
             psql 手冊 "Windows 使用者注意事項"。

en: environment variable PSQL_EDITOR_LINENUMBER_ARG must be set to specify a line number
zh_TW: 必須設定環境變數 PSQL_EDITOR_LINENUMBER_ARG 以指定行號

en: could not start editor "%s"
zh_TW: 無法啟動編輯器 "%s"

en: could not start /bin/sh
zh_TW: 無法啟動 /bin/sh

en: could not locate temporary directory: %s
zh_TW: 找不到暫存目錄: %s

en: could not open temporary file "%s": %m
zh_TW: 無法開啟暫存檔 "%s": %m

en: \pset: ambiguous abbreviation "%s" matches both "%s" and "%s"
zh_TW: \pset: 模稜兩可的縮寫 "%s" 同時符合 "%s" 和 "%s"

en: \pset: allowed formats are aligned, asciidoc, csv, html, latex, latex-longtable, troff-ms, unaligned, wrapped
zh_TW: \pset: 允許的格式包括 aligned, asciidoc, csv, html, latex, latex-longtable, troff-ms, unaligned, wrapped

en: \pset: allowed line styles are ascii, old-ascii, unicode
zh_TW: \pset: 允許的行樣式包括 ascii、old-ascii、unicode

en: \pset: allowed Unicode border line styles are single, double
zh_TW: \pset: 允許的 Unicode 邊框線樣式包括 single, double

en: \pset: allowed Unicode column line styles are single, double
zh_TW: \pset: 允許的 Unicode 欄線樣式包括 single, double

en: \pset: allowed Unicode header line styles are single, double
zh_TW: \pset: 允許的 Unicode 標頭線樣式包括 single, double

en: \pset: allowed xheader_width values are "%s" (default), "%s", "%s", or a number specifying the exact width
zh_TW: \pset: 允許的 xheader_width 值為 "%s"（預設）、"%s"、"%s"，或指定確切寬度的數字

en: \pset: csv_fieldsep must be a single one-byte character
zh_TW: \pset: csv_fieldsep 必須是一位元組的字元

en: \pset: csv_fieldsep cannot be a double quote, a newline, or a carriage return
zh_TW: \pset: csv_fieldsep 不能是雙引號、換行符號或歸位符號

en: \pset: unknown option: %s
zh_TW: \pset: 不明選項: %s

en: Border style is %d.
zh_TW: 邊框樣式為 %d。

en: Target width is unset.
zh_TW: 目標寬度未設定。

en: Target width is %d.
zh_TW: 目標寬度是 %d。

en: Expanded display is on.
zh_TW: 擴展顯示已啟動。

en: Expanded display is used automatically.
zh_TW: 自動使用擴展顯示。

en: Expanded display is off.
zh_TW: 擴展顯示已關閉。

en: Expanded header width is "%s".
zh_TW: 擴展標頭寬度為 "%s"。

en: Expanded header width is %d.
zh_TW: 擴展標頭寬度為 %d。

en: Field separator for CSV is "%s".
zh_TW: CSV 的欄位分隔符號是 "%s"。

en: Field separator is zero byte.
zh_TW: 欄位分隔符號為 0 位元組。

en: Field separator is "%s".
zh_TW: 欄位分隔符號是 "%s"。

en: Default footer is on.
zh_TW: 預設頁尾已啟動。

en: Default footer is off.
zh_TW: 預設頁尾已關閉。

en: Output format is %s.
zh_TW: 輸出格式為 %s。

en: Line style is %s.
zh_TW: 行樣式為 %s。

en: Null display is "%s".
zh_TW: 空值顯示為 "%s"。

en: Locale-adjusted numeric output is on.
zh_TW: 根據區域調整數字輸出已啟動。

en: Locale-adjusted numeric output is off.
zh_TW: 根據區域調整數字輸出已關閉。

en: Pager is used for long output.
zh_TW: 分頁顯示已啟動。

en: Pager is always used.
zh_TW: 一律使用分頁顯示。

en: Pager usage is off.
zh_TW: 分頁顯示已關閉。

en: Pager won't be used for less than %d line.
     | Pager won't be used for less than %d lines.
zh_TW[0]: 少於 %d 行時不要分頁顯示。

en: Record separator is zero byte.
zh_TW: 記錄分隔符號是 0 位元組。

en: Record separator is <newline>.
zh_TW: 記錄分隔符號是 <newline>。

en: Record separator is "%s".
zh_TW: 記錄分隔符號是 "%s"。

en: Table attributes are "%s".
zh_TW: 表格屬性是 "%s"。

en: Table attributes unset.
zh_TW: 表格屬性未設定。

en: Title is "%s".
zh_TW: 標題是 "%s"。

en: Title is unset.
zh_TW: 標題未設定。

en: Tuples only is on.
zh_TW: 只顯示資料 on

en: Tuples only is off.
zh_TW: 只顯示資料 off

en: Unicode border line style is "%s".
zh_TW: Unicode 邊框樣式為 "%s"。

en: Unicode column line style is "%s".
zh_TW: Unicode 欄線樣式為 "%s"。

en: Unicode header line style is "%s".
zh_TW: Unicode 標頭線樣式為 "%s"。

en: \!: failed
zh_TW: \!: 失敗

en: \watch cannot be used with an empty query
zh_TW: \watch 不能與空查詢一起使用

en: could not set timer: %m
zh_TW: 無法設置計時器: %m

en: %s	%s (every %gs)
zh_TW: %s	%s (每 %gs)

en: %s (every %gs)
zh_TW: %s (每 %gs)

en: could not wait for signals: %m
zh_TW: 無法等待信號: %m

en: ********* QUERY **********
    %s
    **************************
zh_TW: ********* 查詢 **********
    %s
    **************************

en: "%s.%s" is not a view
zh_TW: "%s.%s" 不是檢視表

en: could not parse reloptions array
zh_TW: 無法解析 reloption 陣列

en: cannot escape without active connection
zh_TW: 沒有活動中連線無法 escape

en: shell command argument contains a newline or carriage return: "%s"
zh_TW: shell 命令的參數包含換行或歸位符號: "%s"

en: connection to server was lost
zh_TW: 與伺服器的連線已中斷

en: The connection to the server was lost. Attempting reset:
zh_TW: 與伺服器的連線已中斷。嘗試重新連線:

en: Failed.
zh_TW: 失敗。

en: Succeeded.
zh_TW: 成功。

en: unexpected PQresultStatus: %d
zh_TW: 非預期的 PQresultStatus: %d

en: Time: %.3f ms
zh_TW: 時間: %.3f ms

en: Time: %.3f ms (%02d:%06.3f)
zh_TW: 時間: %.3f ms (%02d:%06.3f)

en: Time: %.3f ms (%02d:%02d:%06.3f)
zh_TW: 時間: %.3f ms (%02d:%02d:%06.3f)

en: Time: %.3f ms (%.0f d %02d:%02d:%06.3f)
zh_TW: 時間: %.3f ms (%.0f d %02d:%02d:%06.3f)

en: You are currently not connected to a database.
zh_TW: 目前尚未連線至資料庫。

en: Asynchronous notification "%s" with payload "%s" received from server process with PID %d.
zh_TW: 收到來自伺服器行程(PID %3$d)的非同步通知 "%1$s"(資料 "%2$s")。

en: Asynchronous notification "%s" received from server process with PID %d.
zh_TW: 收到來自伺服器行程(PID %2$d)的非同步通知 "%1$s"。

en: could not print result table: %m
zh_TW: 無法顯示結果表格: %m

en: no rows returned for \gset
zh_TW: 沒有回傳資料給 \gset

en: more than one row returned for \gset
zh_TW: 回傳多於一筆資料給 \gset

en: attempt to \gset into specially treated variable "%s" ignored
zh_TW: 嘗試將資料用 \gset 存入特殊變數 "%s" 的操作已被忽略

en: ***(Single step mode: verify command)*******************************************
    %s
    ***(press return to proceed or enter x and return to cancel)********************
zh_TW: ***(單步模式: 驗證命令)*******************************************
    %s
    ***(按 Enter 鍵繼續或輸入 x 然後按 Enter 鍵取消)********************

en: STATEMENT:  %s
zh_TW: 陳述式: %s

en: unexpected transaction status (%d)
zh_TW: 非預期的交易狀態(%d)

en: Column
zh_TW: 欄位

en: Type
zh_TW: 型別

en: The command has no result, or the result has no columns.
zh_TW: 命令沒有結果，或結果沒有欄位。

en: \copy: arguments required
zh_TW: \copy: 需要參數

en: \copy: parse error at "%s"
zh_TW: \copy: 解析錯誤，位於 "%s"

en: \copy: parse error at end of line
zh_TW: \copy: 解析錯誤，位於行尾

en: could not execute command "%s": %m
zh_TW: 無法執行命令 "%s": %m

en: could not stat file "%s": %m
zh_TW: 無法取得檔案 "%s" 的狀態: %m

en: %s: cannot copy from/to a directory
zh_TW: %s: 無法複製至/從目錄

en: could not close pipe to external command: %m
zh_TW: 無法關閉對外部命令的管道: %m

en: could not write COPY data: %m
zh_TW: 無法寫入 COPY 資料: %m

en: COPY data transfer failed: %s
zh_TW: COPY 資料傳輸失敗: %s

en: canceled by user
zh_TW: 已被使用者取消

en: Enter data to be copied followed by a newline.
    End with a backslash and a period on a line by itself, or an EOF signal.
zh_TW: 請輸入要複製的資料，然後加上換行符號。
    以反斜線和一個獨立的句點結束，或者使用 EOF 信號。

en: aborted because of read failure
zh_TW: 因讀取失敗而中止

en: trying to exit copy mode
zh_TW: 試圖退出複製模式

en: \crosstabview: statement did not return a result set
zh_TW: \crosstabview: 敘述未回傳結果集

en: \crosstabview: query must return at least three columns
zh_TW: \crosstabview: 查詢至少要回傳三個欄位

en: \crosstabview: vertical and horizontal headers must be different columns
zh_TW: \crosstabview: 垂直和水平標頭必須是不同的欄位

en: \crosstabview: data column must be specified when query returns more than three columns
zh_TW: \crosstabview: 當查詢回傳超過三個欄位時，必須指定資料欄位

en: \crosstabview: maximum number of columns (%d) exceeded
zh_TW: \crosstabview: 超過最大欄位數限制(%d)

en: \crosstabview: query result contains multiple data values for row "%s", column "%s"
zh_TW: \crosstabview: 查詢結果包含多個資料值，列 ”%s”，欄 ”%s”

en: \crosstabview: column number %d is out of range 1..%d
zh_TW: \crosstabview: 欄位編號 %d 超過範圍 1..%d

en: \crosstabview: ambiguous column name: "%s"
zh_TW: \crosstabview: 模稜兩可的欄位名稱: "%s"

en: \crosstabview: column name not found: "%s"
zh_TW: \crosstabview: 找不到欄位名稱: "%s"

en: Name
zh_TW: 名稱

en: Result data type
zh_TW: 結果資料型別

en: Argument data types
zh_TW: 參數資料型別

en: Description
zh_TW: 描述

en: List of aggregate functions
zh_TW: 聚合函數列表

en: The server (version %s) does not support access methods.
zh_TW: 伺服器(版本 %s)不支援存取方式。

en: Index
zh_TW: 索引

en: Table
zh_TW: 資料表

en: List of access methods
zh_TW: 存取方式清單

en: Owner
zh_TW: 擁有者

en: Location
zh_TW: 位置

en: Options
zh_TW: 選項

en: Size
zh_TW: 大小

en: List of tablespaces
zh_TW: 表空間清單

en: \df only takes [anptwS+] as options
zh_TW: \df 只接受 [anptwS+] 作為選項

en: \df does not take a "%c" option with server version %s
zh_TW: \df 伺服器版本 %2$s 不接受 "%1$c" 選項

en: Volatility
zh_TW: 變動性

en: Parallel
zh_TW: 並行

en: Security
zh_TW: 安全性

en: Language
zh_TW: 語言

en: Internal name
zh_TW: 內部名稱

en: List of functions
zh_TW: 函數清單

en: Elements
zh_TW: 元素

en: List of data types
zh_TW: 資料型別清單

en: Left arg type
zh_TW: 左參數型別

en: Right arg type
zh_TW: 右參數型別

en: Result type
zh_TW: 結果類型

en: Function
zh_TW: 函數

en: List of operators
zh_TW: 運算符清單

en: Encoding
zh_TW: 字元編碼

en: Locale Provider
zh_TW: 區域提供者

en: ICU Locale
zh_TW: ICU 區域

en: ICU Rules
zh_TW: ICU 規則

en: Tablespace
zh_TW: 表空間

en: List of databases
zh_TW: 資料庫清單

en: Column privileges
zh_TW: 欄位權限

en: Policies
zh_TW: 政策

en: Access privileges
zh_TW: 存取權限

en: function
zh_TW: 函數

en: type
zh_TW: 型別

en: Default access privileges
zh_TW: 預設存取權限

en: Object
zh_TW: 物件

en: Object descriptions
zh_TW: 物件描述

en: Did not find any relation named "%s".
zh_TW: 找不到名為 "%s" 的關聯。

en: Did not find any relations.
zh_TW: 找不到任何關聯。

en: Did not find any relation with OID %s.
zh_TW: 找不到到 OID 為 %s 的關聯。

en: Start
zh_TW: 開始

en: Minimum
zh_TW: 最小

en: Maximum
zh_TW: 最大

en: Increment
zh_TW: 增量

en: yes
zh_TW: 是

en: no
zh_TW: 否

en: Cycles?
zh_TW: 循環？

en: Cache
zh_TW: 快取

en: Owned by: %s
zh_TW: 擁有者: %s

en: Sequence for identity column: %s
zh_TW: 自動增量欄位序列: %s

en: Unlogged sequence "%s.%s"
zh_TW: 無日誌序列 "%s.%s"

en: Sequence "%s.%s"
zh_TW: 序列 "%s.%s"

en: Unlogged table "%s.%s"
zh_TW: 無日誌資料表 "%s.%s"

en: Table "%s.%s"
zh_TW: 資料表 "%s.%s"

en: View "%s.%s"
zh_TW: 檢視表 "%s.%s"

en: Unlogged materialized view "%s.%s"
zh_TW: 無日誌實體化檢視表 "%s.%s"

en: Materialized view "%s.%s"
zh_TW: 實體化檢視表 "%s.%s"

en: Unlogged index "%s.%s"
zh_TW: 無日誌索引 "%s.%s"

en: Index "%s.%s"
zh_TW: 索引 "%s.%s"

en: Unlogged partitioned index "%s.%s"
zh_TW: 無日誌分割索引 "%s.%s"

en: Partitioned index "%s.%s"
zh_TW: 分割索引 "%s.%s"

en: TOAST table "%s.%s"
zh_TW: TOAST 資料表 "%s.%s"

en: Composite type "%s.%s"
zh_TW: 複合型別 "%s.%s"

en: Foreign table "%s.%s"
zh_TW: 外部資料表 "%s.%s"

en: Unlogged partitioned table "%s.%s"
zh_TW: 無日誌分割資料表 "%s.%s"

en: Partitioned table "%s.%s"
zh_TW: 分割資料表 "%s.%s"

en: Collation
zh_TW: 定序

en: Nullable
zh_TW: 能否為 NULL

en: Default
zh_TW: 預設

en: Key?
zh_TW: 索引鍵?

en: Definition
zh_TW: 定義

en: FDW options
zh_TW: FDW 選項

en: Storage
zh_TW: 儲存體

en: Compression
zh_TW: 壓縮

en: Stats target
zh_TW: 統計目標

en: Partition of: %s %s%s
zh_TW: 分割來自: %s %s%s

en: No partition constraint
zh_TW: 沒有分割規則

en: Partition constraint: %s
zh_TW: 分割規則: %s

en: Partition key: %s
zh_TW: 分割索引鍵: %s

en: Owning table: "%s.%s"
zh_TW: 所屬資料表: "%s.%s"

en: Indexes:
zh_TW: 索引:

en: Check constraints:
zh_TW: 檢查規則:

en: Foreign-key constraints:
zh_TW: 外鍵檢查規則:

en: Referenced by:
zh_TW: 參考者:

en: Policies:
zh_TW: 政策:

en: Policies (forced row security enabled):
zh_TW: 政策(強制列安全性已啟動):

en: Policies (row security enabled): (none)
zh_TW: 政策(列安全性已啟動): (none)

en: Policies (forced row security enabled): (none)
zh_TW: 政策(強制列安全性已啟動): (none)

en: Policies (row security disabled):
zh_TW: 政策(列安全性已關閉):

en: Statistics objects:
zh_TW: 統計物件:

en: Rules:
zh_TW: 規則:

en: Disabled rules:
zh_TW: 已停用規則:

en: Rules firing always:
zh_TW: 永遠觸發的規則:

en: Rules firing on replica only:
zh_TW: 只在複本觸發的規則:

en: Publications:
zh_TW: 發布:

en: View definition:
zh_TW: 檢視表定義:

en: Triggers:
zh_TW: 觸發器:

en: Disabled user triggers:
zh_TW: 停用的使用者觸發器:

en: Disabled internal triggers:
zh_TW: 停用的內部觸發器:

en: Triggers firing always:
zh_TW: 永遠觸發的觸發器:

en: Triggers firing on replica only:
zh_TW: 只在複本觸發的觸發器:

en: Server: %s
zh_TW: 伺服器: %s

en: FDW options: (%s)
zh_TW: FDW 選項: (%s)

en: Inherits
zh_TW: 繼承

en: Number of partitions: %d
zh_TW: 分割數量: %d

en: Number of partitions: %d (Use \d+ to list them.)
zh_TW: 分割數量: %d (用 \d+ 列舉。)

en: Number of child tables: %d (Use \d+ to list them.)
zh_TW: 子資料表數量: %d (用 \d+ 列舉。)

en: Child tables
zh_TW: 子資料表

en: Partitions
zh_TW: 分割

en: Has OIDs: yes
zh_TW: 有 OID: yes

en: Access method: %s
zh_TW: 存取方式: %s

en: Tablespace: "%s"
zh_TW: 表空間: "%s"

note: translator: before this string there's an index description like '"foo_pkey" PRIMARY KEY, btree (a)'
en: , tablespace "%s"
zh_TW: , 表空間 "%s"

en: List of roles
zh_TW: 角色清單

en: Role name
zh_TW: 角色名稱

en: Attributes
zh_TW: 屬性

en: Superuser
zh_TW: 超級用戶

en: No inheritance
zh_TW: 無繼承

en: Create role
zh_TW: 建立角色

en: Create DB
zh_TW: 建立資料庫

en: Cannot login
zh_TW: 無法登入

en: Replication
zh_TW: 複寫

en: Bypass RLS
zh_TW: 忽略 RLS

en: No connections
zh_TW: 無連線

en: %d connection | %d connections
zh_TW[0]: %d 連線

en: Password valid until
zh_TW: 密碼有效期至

en: Role
zh_TW: 角色

en: Database
zh_TW: 資料庫

en: Settings
zh_TW: 設定

en: Did not find any settings for role "%s" and database "%s".
zh_TW: 找不到角色 "%s" 和資料庫 "%s" 的設定。

en: Did not find any settings for role "%s".
zh_TW: 找不到角色 "%s" 的設定。

en: Did not find any settings.
zh_TW: 找不到任何設定。

en: List of settings
zh_TW: 設定清單

en: Member of
zh_TW: 成員屬於

en: index
zh_TW: 索引

en: TOAST table
zh_TW: TOAST 資料表

en: partitioned index
zh_TW: 分割索引

en: permanent
zh_TW: 永久

en: temporary
zh_TW: 暫時

en: unlogged
zh_TW: 無日誌

en: Persistence
zh_TW: 永續性

en: Access method
zh_TW: 存取方式

en: List of relations
zh_TW: 關聯清單

en: The server (version %s) does not support declarative table partitioning.
zh_TW: 伺服器(版本%s)不支援聲明式資料表分割。

en: List of partitioned indexes
zh_TW: 分割索引清單

en: List of partitioned tables
zh_TW: 分割資料表清單

en: List of partitioned relations
zh_TW: 分割關聯清單

en: Parent name
zh_TW: 所屬名稱

en: Total size
zh_TW: 總大小

en: Trusted
zh_TW: 信任的

en: Internal language
zh_TW: 內部語言

en: Validator
zh_TW: 驗證程式

en: List of languages
zh_TW: 語言清單

en: Check
zh_TW: 檢查

en: List of domains
zh_TW: Domain 清單

en: Source
zh_TW: 來源

en: Destination
zh_TW: 目的

en: Default?
zh_TW: 預設？

en: List of conversions
zh_TW: 編碼轉換清單

en: Parameter
zh_TW: 參數

en: Value
zh_TW: 值

en: List of configuration parameters
zh_TW: 設定參數清單

en: List of non-default configuration parameters
zh_TW: 非預設設定參數清單

en: The server (version %s) does not support event triggers.
zh_TW: 伺服器(版本 %s)不支援事件觸發器。

en: Event
zh_TW: 事件

en: Tags
zh_TW: 標籤

en: List of event triggers
zh_TW: 事件觸發器清單

en: The server (version %s) does not support extended statistics.
zh_TW: 伺服器(版本 %s)不支援擴展統計資料。

en: List of extended statistics
zh_TW: 擴展統計資料清單

en: Source type
zh_TW: 來源類型

en: Target type
zh_TW: 目標類型

en: Implicit?
zh_TW: 隱含的?

en: List of casts
zh_TW: 轉型清單

en: Provider
zh_TW: 提供者

en: Deterministic?
zh_TW: 確定性?

en: List of collations
zh_TW: 定序清單

en: List of schemas
zh_TW: Schema 清單

en: List of text search parsers
zh_TW: 文字搜尋解析器清單

en: Did not find any text search parser named "%s".
zh_TW: 找不到名為 "%s" 的文字搜尋解析器。

en: Did not find any text search parsers.
zh_TW: 找不到任何文字搜尋解析器。

en: Start parse
zh_TW: 開始解析

en: Method
zh_TW: 方法

en: Get next token
zh_TW: 取得下一個 token

en: End parse
zh_TW: 結束解析

en: Get headline
zh_TW: 取得標題

en: Get token types
zh_TW: 取得 token 類型

en: Text search parser "%s.%s"
zh_TW: 文字搜尋解析器 "%s.%s"

en: Text search parser "%s"
zh_TW: 文字搜尋解析器 "%s"

en: Token name
zh_TW: Token 名稱

en: Token types for parser "%s.%s"
zh_TW: 解析器 "%s.%s" 的 token 類型

en: Token types for parser "%s"
zh_TW: 解析器 "%s" 的 token 類型

en: Template
zh_TW: 模版

en: Init options
zh_TW: 初始選項

en: List of text search dictionaries
zh_TW: 文字搜尋字典清單

en: Init
zh_TW: 初始化

en: List of text search templates
zh_TW: 文字搜尋範本清單

en: List of text search configurations
zh_TW: 文字搜尋組態清單

en: Did not find any text search configuration named "%s".
zh_TW: 找不到名為 "%s" 的文字搜尋組態。

en: Did not find any text search configurations.
zh_TW: 找不到任何文字搜尋組態。

en: Dictionaries
zh_TW: 字典

en: Text search configuration "%s.%s"
zh_TW: 文字搜尋組態 "%s.%s"

en: Text search configuration "%s"
zh_TW: 文字搜尋組態 "%s"

en: 
    Parser: "%s.%s"
zh_TW: 
    解析器: "%s.%s"

en: 
    Parser: "%s"
zh_TW: 
    解析器: "%s"

en: List of foreign-data wrappers
zh_TW: 外部資料封裝程式清單

en: Foreign-data wrapper
zh_TW: 外部資料封裝程式

en: Version
zh_TW: 版本

en: List of foreign servers
zh_TW: 外部伺服器清單

en: Server
zh_TW: 伺服器

en: User name
zh_TW: 使用者名稱

en: List of user mappings
zh_TW: 使用者映射清單

en: List of foreign tables
zh_TW: 外部資料表清單

en: List of installed extensions
zh_TW: 已安裝擴充模組清單

en: Did not find any extension named "%s".
zh_TW: 找不到名為 "%s" 的擴充模組。

en: Did not find any extensions.
zh_TW: 找不到任何擴充模組。

en: Object description
zh_TW: 物件描述

en: Objects in extension "%s"
zh_TW: 擴充模組 "%s" 中的物件

en: improper qualified name (too many dotted names): %s
zh_TW: 不合適的完整名稱(太多點號名稱): %s

en: cross-database references are not implemented: %s
zh_TW: 尚未實作跨資料庫參考: %s

en: The server (version %s) does not support publications.
zh_TW: 伺服器(版本 %s)不支援發布。

en: All tables
zh_TW: 所有資料表

en: Inserts
zh_TW: 插入

en: Updates
zh_TW: 更新

en: Deletes
zh_TW: 刪除

en: Truncates
zh_TW: 清除

en: Via root
zh_TW: 經由 root

en: List of publications
zh_TW: 發布清單

en: Did not find any publication named "%s".
zh_TW: 找不到名為 "%s" 的發布。

en: Did not find any publications.
zh_TW: 找不到任何發布。

en: Publication %s
zh_TW: 發布 %s

en: Tables:
zh_TW: 資料表:

en: The server (version %s) does not support subscriptions.
zh_TW: 伺服器(版本 %s)不支援使用者映射。

en: Publication
zh_TW: 發布

en: Streaming
zh_TW: 串流

en: Two-phase commit
zh_TW: 兩階段提交

en: Disable on error
zh_TW: 錯誤時停用

en: Password required
zh_TW: 需要密碼

en: Run as owner?
zh_TW: 以擁有者身分執行？

en: Synchronous commit
zh_TW: 同步提交

en: Skip LSN
zh_TW: 略過 LSN

en: List of subscriptions
zh_TW: 訂閱清單

en: Input type
zh_TW: 輸入類型

en: Storage type
zh_TW: 儲存類型

en: Operator class
zh_TW: 操作符類別

en: Operator family
zh_TW: 操作符族群

en: List of operator classes
zh_TW: 操作符類別清單

en: Applicable types
zh_TW: 適用類型

en: List of operator families
zh_TW: 操作符族群清單

en: Operator
zh_TW: 操作符

en: Strategy
zh_TW: 策略

en: ordering
zh_TW: 排序

en: search
zh_TW: 搜尋

en: Purpose
zh_TW: 用途

en: Sort opfamily
zh_TW: 排序 opfamily

en: List of operators of operator families
zh_TW: 操作符族群操作符清單

en: Registered left type
zh_TW: 已註冊左側型別

en: Registered right type
zh_TW: 已註冊右側型別

en: Number
zh_TW: 編號

en: List of support functions of operator families
zh_TW: 操作符族群支援函數清單

en: Large objects
zh_TW: 大物件

en: psql is the PostgreSQL interactive terminal.
zh_TW: psql 是 PostgreSQL 互動式操作介面。

en: Usage:
zh_TW: 用法:

en: General options:
zh_TW: 一般選項:

en:   -c, --command=COMMAND    run only single command (SQL or internal) and exit
zh_TW:   -c, --command=COMMAND    執行單一命令(SQL 或內部命令)後結束

en:   -d, --dbname=DBNAME      database name to connect to (default: "%s")
zh_TW:   -d, --dbname=DBNAME      指定連線資料庫名稱(預設: "%s")

en:   -f, --file=FILENAME      execute commands from file, then exit
zh_TW:   -f, --file=FILENAME      執行來自檔案的指令然後結束

en:   -l, --list               list available databases, then exit
zh_TW:   -l, --list               列出可用的資料庫然後結束

en:   -v, --set=, --variable=NAME=VALUE
                               set psql variable NAME to VALUE
                               (e.g., -v ON_ERROR_STOP=1)
zh_TW:   -v, --set=, --variable=NAME=VALUE
                               設定 psql 變數 NAME 為 VALUE
                               (例如 -v ON_ERROR_STOP=1)

en:   -V, --version            output version information, then exit
zh_TW:   -V, --version            顯示版本，然後結束

en:   -X, --no-psqlrc          do not read startup file (~/.psqlrc)
zh_TW:   -X, --no-psqlrc          不要讀取啟動檔(~/.psqlrc)

en:   -1 ("one"), --single-transaction
                               execute as a single transaction (if non-interactive)
zh_TW:   -1 ("one"), --single-transaction
                               以單一交易執行(若為非互動模式)

en:   -?, --help[=options]     show this help, then exit
zh_TW:   -?, --help[=options]     顯示說明，然後結束

en:       --help=commands      list backslash commands, then exit
zh_TW:       --help=commands      列出反斜線命令然後結束

en:       --help=variables     list special variables, then exit
zh_TW:       --help=variables     列出特殊變數然後結束

en: 
    Input and output options:
zh_TW: 
    輸入和輸出選項:

en:   -a, --echo-all           echo all input from script
zh_TW:   -a, --echo-all           顯示來自腳本的所有輸入

en:   -b, --echo-errors        echo failed commands
zh_TW:   -b, --echo-errors        顯示失敗的命令

en:   -e, --echo-queries       echo commands sent to server
zh_TW:   -e, --echo-queries       顯示傳送至伺服器的命令

en:   -E, --echo-hidden        display queries that internal commands generate
zh_TW:   -E, --echo-hidden        顯示內部命令產生的查詢

en:   -L, --log-file=FILENAME  send session log to file
zh_TW:   -L, --log-file=FILENAME  將工作階段記錄存檔

en:   -n, --no-readline        disable enhanced command line editing (readline)
zh_TW:   -n, --no-readline        停用命令列編輯(readline)

en:   -o, --output=FILENAME    send query results to file (or |pipe)
zh_TW:   -o, --output=FILENAME    將查詢結果傳送至檔案(或 | 管道)

en:   -q, --quiet              run quietly (no messages, only query output)
zh_TW:   -q, --quiet              靜默執行(無訊息，僅查詢輸出)

en:   -s, --single-step        single-step mode (confirm each query)
zh_TW:   -s, --single-step        單步模式(確認每個查詢)

en:   -S, --single-line        single-line mode (end of line terminates SQL command)
zh_TW:   -S, --single-line        單行模式(一行就是一個 SQL 命令)

en: 
    Output format options:
zh_TW: 
    輸出格式選項:

en:   -A, --no-align           unaligned table output mode
zh_TW:   -A, --no-align           使用非對齊資料表輸出模式

en:       --csv                CSV (Comma-Separated Values) table output mode
zh_TW:       --csv                CSV(逗號分隔值)表格輸出模式

en:   -F, --field-separator=STRING
                               field separator for unaligned output (default: "%s")
zh_TW:   -F, --field-separator=STRING
                               非對齊輸出的欄位分隔符號(預設: %s)

en:   -H, --html               HTML table output mode
zh_TW:   -H, --html               HTML 表格輸出模式

en:   -P, --pset=VAR[=ARG]     set printing option VAR to ARG (see \pset command)
zh_TW:   -P, --pset=VAR[=ARG]     將顯示選項 VAR 設為 ARG(參閱 \pset 命令)

en:   -R, --record-separator=STRING
                               record separator for unaligned output (default: newline)
zh_TW:   -R, --record-separator=STRING
                               非對齊輸出的記錄分隔符號(預設: 換行字元)

en:   -t, --tuples-only        print rows only
zh_TW:   -t, --tuples-only        只顯示資料

en:   -T, --table-attr=TEXT    set HTML table tag attributes (e.g., width, border)
zh_TW:   -T, --table-attr=TEXT    設定 HTML 表格標籤屬性 (例如: width、border)

en:   -x, --expanded           turn on expanded table output
zh_TW:   -x, --expanded           啟動擴展表格輸出模式

en:   -z, --field-separator-zero
                               set field separator for unaligned output to zero byte
zh_TW:   -z, --field-separator-zero
                               將非對齊輸出的欄位分隔符設定為 0 位元組

en:   -0, --record-separator-zero
                               set record separator for unaligned output to zero byte
zh_TW:   -0, --record-separator-zero
                               將非對齊輸出的記錄分隔符設定為 0 位元組

en: 
    Connection options:
zh_TW: 
    連線選項:

en:   -h, --host=HOSTNAME      database server host or socket directory (default: "%s")
zh_TW:   -h, --host=HOSTNAME      資料庫伺服器主機或 socket 目錄(預設:"%s")

en: local socket
zh_TW: 本機 socket

en:   -p, --port=PORT          database server port (default: "%s")
zh_TW:   -p, --port=PORT          資料庫伺服器連接埠(預設: "%s")

en:   -U, --username=USERNAME  database user name (default: "%s")
zh_TW:   -U, --username=USERNAME  資料庫使用者(預設: "%s")

en:   -w, --no-password        never prompt for password
zh_TW:   -w, --no-password        不詢問密碼

en:   -W, --password           force password prompt (should happen automatically)
zh_TW:   -W, --password           要求輸入密碼(應該是自動的)

en: 
    For more information, type "\?" (for internal commands) or "\help" (for SQL
    commands) from within psql, or consult the psql section in the PostgreSQL
    documentation.
zh_TW: 
    若需更多資訊，請在 psql 輸入 "\?"(內部命令)或 "\help"(SQL 命令)
    或查閱 PostgreSQL 文件中的 psql 章節。

en: Report bugs to <%s>.
zh_TW: 回報錯誤至 <%s>。

en: %s home page: <%s>
zh_TW: %s 網頁: <%s>

en: General
zh_TW: 一般

en:   \bind [PARAM]...       set query parameters
zh_TW:   \bind [PARAM]...       設定查詢參數

en:   \copyright             show PostgreSQL usage and distribution terms
zh_TW:   \copyright             顯示 PostgreSQL 的使用和發佈條款

en:   \crosstabview [COLUMNS] execute query and display result in crosstab
zh_TW:   \crosstabview [COLUMNS]  執行查詢並以樞紐分析表顯示結果

en:   \errverbose            show most recent error message at maximum verbosity
zh_TW:   \errverbose            以最大詳細程度顯示最近的錯誤訊息

en:   \g [(OPTIONS)] [FILE]  execute query (and send result to file or |pipe);
                             \g with no arguments is equivalent to a semicolon
zh_TW:   \g [(OPTIONS)] [FILE]  執行查詢(並將結果發送到檔案或 | 管道)；
                             \g 若無參數等同於分號

en:   \gdesc                 describe result of query, without executing it
zh_TW:   \gdesc                 描述查詢的結果，但不執行該查詢

en:   \gexec                 execute query, then execute each value in its result
zh_TW:   \gexec                 執行查詢，然後執行結果中的每個值

en:   \gset [PREFIX]         execute query and store result in psql variables
zh_TW:   \gset [PREFIX]         執行查詢並將結果存儲在 psql 變數中

en:   \gx [(OPTIONS)] [FILE] as \g, but forces expanded output mode
zh_TW:   \gx [(OPTIONS)] [FILE] 與 \g 相同，但強制使用擴展輸出模式

en:   \q                     quit psql
zh_TW:   \q                     結束 psql

en:   \watch [[i=]SEC] [c=N] execute query every SEC seconds, up to N times
zh_TW:   \watch [[i=]SEC] [c=N] 每隔 SEC 秒執行查詢，最多執行 N 次

en: Help
zh_TW: 說明

en:   \? [commands]          show help on backslash commands
zh_TW:   \? [commands]          顯示反斜線命令的說明

en:   \? options             show help on psql command-line options
zh_TW:   \? options             顯示 psql 命令列選項的說明

en:   \? variables           show help on special variables
zh_TW:   \? variables           顯示特殊變數的說明

en:   \h [NAME]              help on syntax of SQL commands, * for all commands
zh_TW:   \h [NAME]              顯示 SQL 命令語法的說明，用 * 代表所有命令

en: Query Buffer
zh_TW: 查詢暫存區

en:   \e [FILE] [LINE]       edit the query buffer (or file) with external editor
zh_TW:   \e [FILE] [LINE]       使用外部編輯器編輯查詢暫存區(或檔案)

en:   \ef [FUNCNAME [LINE]]  edit function definition with external editor
zh_TW:   \ef [FUNCNAME [LINE]]  使用外部編輯器編輯函數定義

en:   \ev [VIEWNAME [LINE]]  edit view definition with external editor
zh_TW:   \ev [VIEWNAME [LINE]]  使用外部編輯器編輯檢視表定義

en:   \p                     show the contents of the query buffer
zh_TW:   \p                     顯示查詢暫存區的內容

en:   \r                     reset (clear) the query buffer
zh_TW:   \r                     重設(清空)查詢暫存區

en:   \s [FILE]              display history or save it to file
zh_TW:   \s [FILE]              顯示歷史記錄或存入檔案

en:   \w FILE                write query buffer to file
zh_TW:   \w FILE                將查詢暫存區寫入檔案

en: Input/Output
zh_TW: 輸入/輸出

en:   \copy ...              perform SQL COPY with data stream to the client host
zh_TW:   \copy ...              用 SQL 的 COPY 並將資料流傳送至用戶端

en:   \echo [-n] [STRING]    write string to standard output (-n for no newline)
zh_TW:   \echo [-n] [STRING]    將字串寫入標準輸出(-n 表示不換行)

en:   \i FILE                execute commands from file
zh_TW:   \i FILE                執行來自檔案的命令

en:   \ir FILE               as \i, but relative to location of current script
zh_TW:   \ir FILE               與 \i 類似，但相對於目前腳本的位置

en:   \o [FILE]              send all query results to file or |pipe
zh_TW:   \o [FILE]              將所有查詢結果傳送至檔案或 | 管道

en:   \qecho [-n] [STRING]   write string to \o output stream (-n for no newline)
zh_TW:   \qecho [-n] [STRING]   將字串寫入 \o 輸出流(-n 表示不換行)

en:   \warn [-n] [STRING]    write string to standard error (-n for no newline)
zh_TW:   \warn [-n] [STRING]    將字串寫入標準錯誤輸出(-n 表示不換行)

en: Conditional
zh_TW: 條件式

en:   \if EXPR               begin conditional block
zh_TW:   \if EXPR               開始條件區塊

en:   \elif EXPR             alternative within current conditional block
zh_TW:   \elif EXPR             現有條件區塊中的替代選項

en:   \else                  final alternative within current conditional block
zh_TW:   \else                  現有條件區塊中的最終替代選項

en:   \endif                 end conditional block
zh_TW:   \endif                 結束條件區塊

en: Informational
zh_TW: 資訊性

en:   (options: S = show system objects, + = additional detail)
zh_TW:   (選項: S = 顯示系統物件，+ = 額外資訊)

en:   \d[S+]                 list tables, views, and sequences
zh_TW:   \d[S+]                 列出資料表、檢視表、序列

en:   \d[S+]  NAME           describe table, view, sequence, or index
zh_TW:   \d[S+]  NAME           描述資料表、檢視表、序列、索引

en:   \da[S]  [PATTERN]      list aggregates
zh_TW:   \da[S]  [PATTERN]      列出聚合函數

en:   \dA[+]  [PATTERN]      list access methods
zh_TW:   \dA[+]  [PATTERN]      列出存取方式

en:   \dAc[+] [AMPTRN [TYPEPTRN]]  list operator classes
zh_TW:   \dAc[+] [AMPTRN [TYPEPTRN]]  列出運算符類別

en:   \dAf[+] [AMPTRN [TYPEPTRN]]  list operator families
zh_TW:   \dAf[+] [AMPTRN [TYPEPTRN]]  列出運算符族群

en:   \dAo[+] [AMPTRN [OPFPTRN]]   list operators of operator families
zh_TW:   \dAo[+] [AMPTRN [OPFPTRN]]   列出運算符族群的運算符

en:   \dAp[+] [AMPTRN [OPFPTRN]]   list support functions of operator families
zh_TW:   \dAp[+] [AMPTRN [OPFPTRN]]   列出運算符族群的支援函數

en:   \db[+]  [PATTERN]      list tablespaces
zh_TW:   \db[+]  [PATTERN]      列出表空間

en:   \dc[S+] [PATTERN]      list conversions
zh_TW:   \dc[S+] [PATTERN]      列出編碼轉換

en:   \dconfig[+] [PATTERN]  list configuration parameters
zh_TW:   \dconfig[+] [PATTERN]  列出組態參數

en:   \dC[+]  [PATTERN]      list casts
zh_TW:   \dC[+]  [PATTERN]      列出轉型

en:   \dd[S]  [PATTERN]      show object descriptions not displayed elsewhere
zh_TW:   \dd[S]  [PATTERN]      顯示其他地方未顯示的物件描述

en:   \dD[S+] [PATTERN]      list domains
zh_TW:   \dD[S+] [PATTERN]      列出 domain

en:   \ddp    [PATTERN]      list default privileges
zh_TW:   \ddp    [PATTERN]      列出預設權限

en:   \dE[S+] [PATTERN]      list foreign tables
zh_TW:   \dE[S+] [PATTERN]      列出外部資料表

en:   \des[+] [PATTERN]      list foreign servers
zh_TW:   \des[+] [PATTERN]      列出外部伺服器

en:   \det[+] [PATTERN]      list foreign tables
zh_TW:   \det[+] [PATTERN]      列出外部資料表

en:   \deu[+] [PATTERN]      list user mappings
zh_TW:   \deu[+] [PATTERN]      列出使用者映射

en:   \dew[+] [PATTERN]      list foreign-data wrappers
zh_TW:   \dew[+] [PATTERN]      列出外部資料封裝程式

en:   \df[anptw][S+] [FUNCPTRN [TYPEPTRN ...]]
                             list [only agg/normal/procedure/trigger/window] functions
zh_TW:   \df[anptw][S+] [FUNCPTRN [TYPEPTRN ...]]
                             列出[僅聚合函數/一般函數/程序/觸發器/視窗]函数

en:   \dF[+]  [PATTERN]      list text search configurations
zh_TW:   \dF[+]  [PATTERN]      列出文字搜尋組態

en:   \dFd[+] [PATTERN]      list text search dictionaries
zh_TW:   \dFd[+] [PATTERN]      列出文字搜尋字典

en:   \dFp[+] [PATTERN]      list text search parsers
zh_TW:   \dFp[+] [PATTERN]      列出文字搜尋解析器

en:   \dFt[+] [PATTERN]      list text search templates
zh_TW:   \dFt[+] [PATTERN]      列出文字搜尋範本

en:   \dg[S+] [PATTERN]      list roles
zh_TW:   \dg[S+] [PATTERN]      列出角色

en:   \di[S+] [PATTERN]      list indexes
zh_TW:   \di[S+] [PATTERN]      列出索引

en:   \dl[+]                 list large objects, same as \lo_list
zh_TW:   \dl[+]                 列出大物件，同 \lo_list

en:   \dL[S+] [PATTERN]      list procedural languages
zh_TW:   \dL[S+] [PATTERN]      列出程序語言

en:   \dm[S+] [PATTERN]      list materialized views
zh_TW:   \dm[S+] [PATTERN]      列出實體化檢視表

en:   \dn[S+] [PATTERN]      list schemas
zh_TW:   \dn[S+] [PATTERN]      列出 schema

en:   \do[S+] [OPPTRN [TYPEPTRN [TYPEPTRN]]]
                             list operators
zh_TW:   \do[S+] [OPPTRN [TYPEPTRN [TYPEPTRN]]]
                             列出運算符

en:   \dO[S+] [PATTERN]      list collations
zh_TW:   \dO[S+] [PATTERN]      列出定序

en:   \dp[S]  [PATTERN]      list table, view, and sequence access privileges
zh_TW:   \dp[S]  [PATTERN]      列出資料表、檢視表、序列的存取權限

en:   \dP[itn+] [PATTERN]    list [only index/table] partitioned relations [n=nested]
zh_TW:   \dP[itn+] [PATTERN]    列出[僅索引/資料表]的分割關聯[n=巢狀]

en:   \drds [ROLEPTRN [DBPTRN]] list per-database role settings
zh_TW:   \drds [ROLEPTRN [DBPTRN]] 列出每個資料庫的角色設定

en:   \drg[S] [PATTERN]      list role grants
zh_TW:   \drg[S] [PATTERN]      列出角色授權

en:   \dRp[+] [PATTERN]      list replication publications
zh_TW:   \dRp[+] [PATTERN]      列出複寫發布

en:   \dRs[+] [PATTERN]      list replication subscriptions
zh_TW:   \dRs[+] [PATTERN]      列出複寫訂閱

en:   \ds[S+] [PATTERN]      list sequences
zh_TW:   \ds[S+] [PATTERN]      列出序列

en:   \dt[S+] [PATTERN]      list tables
zh_TW:   \dt[S+] [PATTERN]      列出資料表

en:   \dT[S+] [PATTERN]      list data types
zh_TW:   \dT[S+] [PATTERN]      列出資料型別

en:   \du[S+] [PATTERN]      list roles
zh_TW:   \du[S+] [PATTERN]      列出角色

en:   \dv[S+] [PATTERN]      list views
zh_TW:   \dv[S+] [PATTERN]      列出檢視表

en:   \dx[+]  [PATTERN]      list extensions
zh_TW:   \dx[+]  [PATTERN]      列出擴充模組

en:   \dX     [PATTERN]      list extended statistics
zh_TW:   \dX     [PATTERN]      列出擴展統計資料

en:   \dy[+]  [PATTERN]      list event triggers
zh_TW:   \dy[+]  [PATTERN]      列出事件觸發器

en:   \l[+]   [PATTERN]      list databases
zh_TW:   \l[+]   [PATTERN]      列出資料庫

en:   \sf[+]  FUNCNAME       show a function's definition
zh_TW:   \sf[+]  FUNCNAME       顯示函數的定義

en:   \sv[+]  VIEWNAME       show a view's definition
zh_TW:   \sv[+]  VIEWNAME       顯示檢視表的定義

en:   \z[S]   [PATTERN]      same as \dp
zh_TW:   \z[S]   [PATTERN]      同 \dp

en: Large Objects
zh_TW: 大物件

en:   \lo_export LOBOID FILE write large object to file
zh_TW:   \lo_export LOBOID FILE 將大物件寫入檔案

en:   \lo_import FILE [COMMENT]
                             read large object from file
zh_TW:   \lo_import FILE [COMMENT]
                             從檔案讀取大物件

en:   \lo_list[+]            list large objects
zh_TW:   \lo_list[+]            列出大物件

en:   \lo_unlink LOBOID      delete a large object
zh_TW:   \lo_unlink LOBOID      刪除大物件

en: Formatting
zh_TW: 格式化

en:   \a                     toggle between unaligned and aligned output mode
zh_TW:   \a                     切換對齊和非對齊的輸出模式

en:   \C [STRING]            set table title, or unset if none
zh_TW:   \C [STRING]            設定表格標題，若無則取消設定

en:   \f [STRING]            show or set field separator for unaligned query output
zh_TW:   \f [STRING]            顯示或設定非對齊查詢輸出的欄位分隔符號

en:   \H                     toggle HTML output mode (currently %s)
zh_TW:   \H                     切換 HTML 輸出模式(目前是 %s)

en:   \pset [NAME [VALUE]]   set table output option
                             (border|columns|csv_fieldsep|expanded|fieldsep|
                             fieldsep_zero|footer|format|linestyle|null|
                             numericlocale|pager|pager_min_lines|recordsep|
                             recordsep_zero|tableattr|title|tuples_only|
                             unicode_border_linestyle|unicode_column_linestyle|
                             unicode_header_linestyle)
zh_TW:   \pset [NAME [VALUE]]   設定表格輸出選項
                             (border|columns|csv_fieldsep|expanded|fieldsep|
                             fieldsep_zero|footer|format|linestyle|null|
                             numericlocale|pager|pager_min_lines|recordsep|
                             recordsep_zero|tableattr|title|tuples_only|
                             unicode_border_linestyle|unicode_column_linestyle|
                             unicode_header_linestyle)

en:   \t [on|off]            show only rows (currently %s)
zh_TW:   \t [on|off]            只顯示資料(目前是 %s)

en:   \T [STRING]            set HTML <table> tag attributes, or unset if none
zh_TW:   \T [STRING]            設定 HTML <table> 標籤屬性，若無則取消設定

en:   \x [on|off|auto]       toggle expanded output (currently %s)
zh_TW:   \x [on|off|auto]       切換擴展輸出模式(目前是 %s)

en: Connection
zh_TW: 連線

en:   \c[onnect] {[DBNAME|- USER|- HOST|- PORT|-] | conninfo}
                             connect to new database (currently "%s")
zh_TW:   \c[onnect] {[DBNAME|- USER|- HOST|- PORT|-] | conninfo}
                             連線至新的資料庫(目前是 "%s")

en:   \c[onnect] {[DBNAME|- USER|- HOST|- PORT|-] | conninfo}
                             connect to new database (currently no connection)
zh_TW:   \c[onnect] {[DBNAME|- USER|- HOST|- PORT|-] | conninfo}
                             連線至新的資料庫(目前沒有連線)

en:   \conninfo              display information about current connection
zh_TW:   \conninfo              顯示目前連線資訊

en:   \encoding [ENCODING]   show or set client encoding
zh_TW:   \encoding [ENCODING]   顯示或設定用戶端編碼

en:   \password [USERNAME]   securely change the password for a user
zh_TW:   \password [USERNAME]   安全地變更使用者密碼

en: Operating System
zh_TW: 作業系統

en:   \cd [DIR]              change the current working directory
zh_TW:   \cd [DIR]              變更目前的工作目錄

en:   \getenv PSQLVAR ENVVAR fetch environment variable
zh_TW:   \getenv PSQLVAR ENVVAR 取得環境變數

en:   \setenv NAME [VALUE]   set or unset environment variable
zh_TW:   \setenv NAME [VALUE]   設定或取消環境變數

en:   \timing [on|off]       toggle timing of commands (currently %s)
zh_TW:   \timing [on|off]       切換指令計時功能(目前是 %s)

en:   \! [COMMAND]           execute command in shell or start interactive shell
zh_TW:   \! [COMMAND]           用 shell 執行命令或啟動互動式 shell

en: Variables
zh_TW: 變數

en:   \prompt [TEXT] NAME    prompt user to set internal variable
zh_TW:   \prompt [TEXT] NAME    提示使用者設定內部變數

en:   \set [NAME [VALUE]]    set internal variable, or list all if no parameters
zh_TW:   \set [NAME [VALUE]]    設定內部變數，如果沒有參數則列出所有內部變數

en:   \unset NAME            unset (delete) internal variable
zh_TW:   \unset NAME            取消(刪除)內部變數

en: List of specially treated variables
zh_TW: 特別變數清單

en: psql variables:
zh_TW: psql 變數:

en:   psql --set=NAME=VALUE
      or \set NAME VALUE inside psql
zh_TW:   psql --set=NAME=VALUE
      或在 pgsql 中 \set NAME VALUE

en:   AUTOCOMMIT
        if set, successful SQL commands are automatically committed
zh_TW:   AUTOCOMMIT
        如果設定，成功的 SQL 命令將自動提交

en:   COMP_KEYWORD_CASE
        determines the case used to complete SQL key words
        [lower, upper, preserve-lower, preserve-upper]
zh_TW:   COMP_KEYWORD_CASE
        決定完成SQL關鍵字時使用的大小寫
        [lower, upper, preserve-lower, preserve-upper]

en:   DBNAME
        the currently connected database name
zh_TW:   DBNAME
        目前連線的資料庫名稱

en:   ECHO
        controls what input is written to standard output
        [all, errors, none, queries]
zh_TW:   ECHO
        控制寫入標準輸出的輸入內容
        [all, errors, none, queries]

en:   ECHO_HIDDEN
        if set, display internal queries executed by backslash commands;
        if set to "noexec", just show them without execution
zh_TW:   ECHO_HIDDEN
        若設定，顯示由反斜線指令執行的內部查詢；
        若設定為 "noexec"，僅顯示而不執行

en:   ENCODING
        current client character set encoding
zh_TW:   ENCODING
        目前客戶端字元集編碼

en:   ERROR
        "true" if last query failed, else "false"
zh_TW:   ERROR
        若上一次查詢失敗，則為 "true"，否則為 "false"

en:   FETCH_COUNT
        the number of result rows to fetch and display at a time (0 = unlimited)
zh_TW:   FETCH_COUNT
        每次擷取和顯示的結果列數(0 = 無限制)

en:   HIDE_TABLEAM
        if set, table access methods are not displayed
zh_TW:   HIDE_TABLEAM
        若設定，則不顯示資料表存取方式

en:   HIDE_TOAST_COMPRESSION
        if set, compression methods are not displayed
zh_TW:   HIDE_TOAST_COMPRESSION
        若設定，則不顯示壓縮方法

en:   HISTCONTROL
        controls command history [ignorespace, ignoredups, ignoreboth]
zh_TW:   HISTCONTROL
        控制指令歷史紀錄 [ignorespace, ignoredups, ignoreboth]

en:   HISTFILE
        file name used to store the command history
zh_TW:   HISTFILE
        用於儲存指令歷史紀錄的檔案名稱

en:   HISTSIZE
        maximum number of commands to store in the command history
zh_TW:   HISTSIZE
        儲存在指令歷史紀錄中的最大指令數量

en:   HOST
        the currently connected database server host
zh_TW:   HOST
        目前連線的資料庫伺服器主機

en:   IGNOREEOF
        number of EOFs needed to terminate an interactive session
zh_TW:   IGNOREEOF
        結束互動式工作階段所需的EOF次數

en:   LASTOID
        value of the last affected OID
zh_TW:   LASTOID
        上一個受影響的OID

en:   LAST_ERROR_MESSAGE
      LAST_ERROR_SQLSTATE
        message and SQLSTATE of last error, or empty string and "00000" if none
zh_TW:   LAST_ERROR_MESSAGE
      LAST_ERROR_SQLSTATE
        上一個錯誤的訊息和 SQLSTATE，若無則為空字串和 "00000"

en:   ON_ERROR_ROLLBACK
        if set, an error doesn't stop a transaction (uses implicit savepoints)
zh_TW:   ON_ERROR_ROLLBACK
        若設定，錯誤不會停止交易(使用隱式保存點)

en:   ON_ERROR_STOP
        stop batch execution after error
zh_TW:   ON_ERROR_STOP
        在錯誤發生後停止批次執行

en:   PORT
        server port of the current connection
zh_TW:   PORT
        目前連線的伺服器連接埠

en:   PROMPT1
        specifies the standard psql prompt
zh_TW:   PROMPT1
        指定標準的psql提示符號

en:   PROMPT2
        specifies the prompt used when a statement continues from a previous line
zh_TW:   PROMPT2
        指定當一個陳述式從前一行繼續時所使用的提示符號

en:   PROMPT3
        specifies the prompt used during COPY ... FROM STDIN
zh_TW:   PROMPT3
        指定在執行 COPY ... FROM STDIN 時使用的提示符號

en:   QUIET
        run quietly (same as -q option)
zh_TW:   QUIET
        靜默執行(同 -q 選項)

en:   ROW_COUNT
        number of rows returned or affected by last query, or 0
zh_TW:   ROW_COUNT
        上一次查詢所回傳或受影響的列數，或為 0

en:   SERVER_VERSION_NAME
      SERVER_VERSION_NUM
        server's version (in short string or numeric format)
zh_TW:   SERVER_VERSION_NAME
      SERVER_VERSION_NUM
        伺服器版本(以簡短字串或數字格式表示)

en:   SHELL_ERROR
        "true" if the last shell command failed, "false" if it succeeded
zh_TW:   SHELL_ERROR
        若上一個 shell 指令失敗，為 "true"，若成功則為 "false"

en:   SHELL_EXIT_CODE
        exit status of the last shell command
zh_TW:   SHELL_EXIT_CODE
        上一個 shell 命令的結束碼

en:   SHOW_ALL_RESULTS
        show all results of a combined query (\;) instead of only the last
zh_TW:   SHOW_ALL_RESULTS
        顯示合併查詢(\;)的所有結果，而不僅僅是最後一個結果

en:   SHOW_CONTEXT
        controls display of message context fields [never, errors, always]
zh_TW:   SHOW_CONTEXT
        控制訊息上下文欄位的顯示[never, errors, always]

en:   SINGLELINE
        if set, end of line terminates SQL commands (same as -S option)
zh_TW:   SINGLELINE
        若設定，SQL命令在行尾結束(同 -S 選項)

en:   SINGLESTEP
        single-step mode (same as -s option)
zh_TW:   SINGLESTEP
        單步執行模式(同 -s 選項)

en:   SQLSTATE
        SQLSTATE of last query, or "00000" if no error
zh_TW:   SQLSTATE
        上一個查詢的 SQLSTATE，若無錯誤則為 "00000"

en:   USER
        the currently connected database user
zh_TW:   USER
        目前連線的資料庫使用者

en:   VERBOSITY
        controls verbosity of error reports [default, verbose, terse, sqlstate]
zh_TW:   VERBOSITY
        控制錯誤報告的詳細程度 [default, verbose, terse, sqlstate]

en:   VERSION
      VERSION_NAME
      VERSION_NUM
        psql's version (in verbose string, short string, or numeric format)
zh_TW:   VERSION
      VERSION_NAME
      VERSION_NUM
        psql的版本(以詳細字串、簡短字串或數字格式表示)

en: 
    Display settings:
zh_TW: 
    顯示設定:

en:   psql --pset=NAME[=VALUE]
      or \pset NAME [VALUE] inside psql
zh_TW:   psql --pset=NAME[=VALUE]
      或在 psql 中 \pset NAME [VALUE]

en:   border
        border style (number)
zh_TW:   border
        邊框樣式(數字)

en:   columns
        target width for the wrapped format
zh_TW:   columns
        封裝格式的目標寬度是 %d。

en:   expanded (or x)
        expanded output [on, off, auto]
zh_TW:   expanded (or x)
        展開輸出 [on, off, auto]

en:   fieldsep
        field separator for unaligned output (default "%s")
zh_TW:   fieldsep
        用於非對齊輸出的欄位分隔符(預設值 "%s")

en:   fieldsep_zero
        set field separator for unaligned output to a zero byte
zh_TW:   fieldsep_zero
        設定非對齊輸出的欄位分隔符為 0 位元組

en:   footer
        enable or disable display of the table footer [on, off]
zh_TW:   footer
        啟動或停用顯示表格頁腳 [on, off]

en:   format
        set output format [unaligned, aligned, wrapped, html, asciidoc, ...]
zh_TW:   format
        設定輸出格式 [unaligned, aligned, wrapped, html, asciidoc, ...]

en:   linestyle
        set the border line drawing style [ascii, old-ascii, unicode]
zh_TW:   linestyle
        設定邊框線條繪製樣式 [ascii, old-ascii, unicode]

en:   null
        set the string to be printed in place of a null value
zh_TW:   null
        設定要在空值位置上顯示的字串

en:   numericlocale
        enable display of a locale-specific character to separate groups of digits
zh_TW:   numericlocale
        啟動顯示區域特定的字符來分隔數字群組

en:   pager
        control when an external pager is used [yes, no, always]
zh_TW:   pager
        控制何時使用外部分頁程式 [yes, no, always]

en:   recordsep
        record (line) separator for unaligned output
zh_TW:   recordsep
        用於非對齊輸出的記錄(行)分隔符號

en:   recordsep_zero
        set record separator for unaligned output to a zero byte
zh_TW:   recordsep_zero
        將非對齊輸出的記錄分隔符設定為 0 位元組

en:   tableattr (or T)
        specify attributes for table tag in html format, or proportional
        column widths for left-aligned data types in latex-longtable format
zh_TW:   tableattr (or T)
        指定HTML格式中表格標籤的屬性，或是LaTeX-longtable
        格式中左對齊資料型別的比例列寬

en:   title
        set the table title for subsequently printed tables
zh_TW:   title
        設定後續顯示表格的表格標題

en:   tuples_only
        if set, only actual table data is shown
zh_TW:   tuples_only
        若設定則只顯示資料

en:   unicode_border_linestyle
      unicode_column_linestyle
      unicode_header_linestyle
        set the style of Unicode line drawing [single, double]
zh_TW:   unicode_border_linestyle
      unicode_column_linestyle
      unicode_header_linestyle
        設定 Unicode 線條繪製樣式 [single, double]

en: 
    Environment variables:
zh_TW: 
    環境變數:

en:   NAME=VALUE [NAME=VALUE] psql ...
      or \setenv NAME [VALUE] inside psql
zh_TW:   NAME=VALUE [NAME=VALUE] psql ...
      或在 psql 中 \setenv NAME [VALUE]

en:   set NAME=VALUE
      psql ...
      or \setenv NAME [VALUE] inside psql
zh_TW:   set NAME=VALUE
      psql ...
      或在 psql 中 \setenv NAME [VALUE]

en:   COLUMNS
        number of columns for wrapped format
zh_TW:   COLUMNS
        用於封裝格式的欄位數

en:   PGAPPNAME
        same as the application_name connection parameter
zh_TW:   PGAPPNAME
        與連線參數中的 application_name 相同

en:   PGDATABASE
        same as the dbname connection parameter
zh_TW:   PGDATABASE
        與連線參數中的 dbname 相同

en:   PGHOST
        same as the host connection parameter
zh_TW:   PGHOST
        與連線參數中的 host 相同

en:   PGPASSFILE
        password file name
zh_TW:   PGPASSFILE
        密碼檔案名稱

en:   PGPASSWORD
        connection password (not recommended)
zh_TW:   PGPASSWORD
        連線密碼(不建議使用)

en:   PGPORT
        same as the port connection parameter
zh_TW:   PGPORT
        與連線參數中的 port 相同

en:   PGUSER
        same as the user connection parameter
zh_TW:   PGUSER
        與連線參數中的 user 相同

en:   PSQL_EDITOR, EDITOR, VISUAL
        editor used by the \e, \ef, and \ev commands
zh_TW:   PSQL_EDITOR, EDITOR, VISUAL
        \e、\ef、\ev 命令使用的編輯器

en:   PSQL_EDITOR_LINENUMBER_ARG
        how to specify a line number when invoking the editor
zh_TW:   PSQL_EDITOR_LINENUMBER_ARG
        在呼叫編輯器時如何指定行號

en:   PSQL_HISTORY
        alternative location for the command history file
zh_TW:   PSQL_HISTORY
        命令歷史檔案的替代位置

en:   PSQL_PAGER, PAGER
        name of external pager program
zh_TW:   PSQL_PAGER, PAGER
        外部分頁程式的名稱

en:   PSQL_WATCH_PAGER
        name of external pager program used for \watch
zh_TW:   PSQL_WATCH_PAGER
        用於 \watch 的外部分頁程式的名稱

en:   PSQLRC
        alternative location for the user's .psqlrc file
zh_TW:   PSQLRC
        使用者 .psqlrc 檔案的替代位置

en:   SHELL
        shell used by the \! command
zh_TW:   SHELL
        \! 命令使用的 shell

en:   TMPDIR
        directory for temporary files
zh_TW:   TMPDIR
        暫存檔案的目錄

en: Available help:
zh_TW: 可用說明:

en: Command:     %s
    Description: %s
    Syntax:
    %s
    
    URL: %s
zh_TW: 命令: %s
    描述: %s
    語法:
    %s
    
    網址: %s

en: No help available for "%s".
    Try \h with no arguments to see available help.
zh_TW: 沒有 "%s" 的說明。
    用不帶參數的 \h 查看可用的說明。

en: could not read from input file: %m
zh_TW: 無法從輸入檔讀取: %m

en: could not save history to file "%s": %m
zh_TW: 無法將歷史記錄存入檔案 "%s": %m

en: history is not supported by this installation
zh_TW: 此安裝不支援歷史記錄

en: %s: not connected to a database
zh_TW: %s: 尚未連線至資料庫

en: %s: current transaction is aborted
zh_TW: %s: 目前的交易已被中止

en: %s: unknown transaction status
zh_TW: %s: 未知的交易狀態

en: Use "\q" to leave %s.
zh_TW: 用 "\q" 離開 %s。

en: The input is a PostgreSQL custom-format dump.
    Use the pg_restore command-line client to restore this dump to a database.
zh_TW: 輸入為 PostgreSQL 自訂格式的備份檔案。
    用 pg_restore 命令列客戶端將此備份還原到資料庫。

en: Use \? for help or press control-C to clear the input buffer.
zh_TW: 用 \? 取得說明，或按 Control-C 清除輸入緩衝區。

en: Use \? for help.
zh_TW: 用 \? 取得說明。

en: You are using psql, the command-line interface to PostgreSQL.
zh_TW: 您正在使用 psql，這是 PostgreSQL 的命令列界面

en: Type:  \copyright for distribution terms
           \h for help with SQL commands
           \? for help with psql commands
           \g or terminate with semicolon to execute query
           \q to quit
zh_TW: 輸入: \copyright 顯示發行條款
           \h 顯示 SQL 命令的說明
           \? 顯示 psql 命令的說明
           \g 或以分號結尾以執行查詢
           \q 結束

en: Use \q to quit.
zh_TW: 用 \q 結束。

en: Use control-D to quit.
zh_TW: 用 Control-D 結束。

en: Use control-C to quit.
zh_TW: 用 Control-C 結束。

en: query ignored; use \endif or Ctrl-C to exit current \if block
zh_TW: 查詢被忽略；使用 \endif 或按 Ctrl-C 以退出當前的 \if 區塊

en: reached EOF without finding closing \endif(s)
zh_TW: 已達到 EOF，但找不到結尾的 \endif

en: unterminated quoted string
zh_TW: 未完成的引號字串

en: %s: out of memory
zh_TW: %s: 記憶體不足

en: where aggregate_signature is:
zh_TW: 其中 aggregate_signature 是:

en: where option can be:
zh_TW: 其中 option 可以是:

en: where abbreviated_grant_or_revoke is one of:
zh_TW: 其中 abbreviated_grant_or_revoke 可以是:

en: where member_object is:
zh_TW: 其中 member_object 是:

en: and aggregate_signature is:
zh_TW: 且 aggregate_signature 是:

en: where action is one of:
zh_TW: 其中 action 可以是:

en: where role_specification can be:
zh_TW: 其中 role_specification 可以是:

en: where publication_object is one of:
zh_TW: 其中 publication_object 可以是:

en: and partition_bound_spec is:
zh_TW: 且 partition_bound_spec 是:

en: and column_constraint is:
zh_TW: 且 column_constraint 是:

en: and table_constraint is:
zh_TW: 且 table_constraint 是:

en: and table_constraint_using_index is:
zh_TW: 並且 table_constraint_using_index 是:

en: index_parameters in UNIQUE, PRIMARY KEY, and EXCLUDE constraints are:
zh_TW: UNIQUE, PRIMARY KEY, and EXCLUDE 約束條件中的 index_parameters 是:

en: exclude_element in an EXCLUDE constraint is:
zh_TW: 在 EXCLUDE 約束條件的 exclude_element 是:

en: referential_action in a FOREIGN KEY/REFERENCES constraint is:
zh_TW: FOREIGN KEY/REFERENCES 約束中的 referential_action 是:

en: where option can be one of:
zh_TW: 其中 option 可以是:

en: and table_and_columns is:
zh_TW: 且 table_constraint 是:

en: where transaction_mode is one of:
zh_TW: 其中 transaction_mode 可以是:

en: or the old syntax
zh_TW: 或是舊語法

en: where constraint is:
zh_TW: 其中 constraint 是:

en: where column_constraint is:
zh_TW: 其中 column_constraint 是:

en: where event can be one of:
zh_TW: 其中 event 可以是:

en: and like_option is:
zh_TW: 且 like_option 是:

en: where direction can be one of:
zh_TW: 其中 direction 可以是:

en: where conflict_target can be one of:
zh_TW: 其中 conflict_target 可以是:

en: and conflict_action is one of:
zh_TW: 其中 conflict_action 可以是:

en: where lockmode is one of:
zh_TW: 其中 lockmode 可以是:

en: where data_source is:
zh_TW: 其中 data_source 是:

en: and when_clause is:
zh_TW: 且 when_clause 是:

en: and merge_insert is:
zh_TW: 且 merge_insert 是:

en: and merge_update is:
zh_TW: 且 merge_update 是:

en: and merge_delete is:
zh_TW: 且 merge_delete 是:

en: where from_item can be one of:
zh_TW: 其中 from_item 可以是:

en: and grouping_element can be one of:
zh_TW: 其中 grouping_element 可以是:

en: and with_query is:
zh_TW: 且 with_query 是:

en: abort the current transaction
zh_TW: 中止目前的交易

en: change the definition of an aggregate function
zh_TW: 變更聚合函數的定義

en: change the definition of a collation
zh_TW: 變更定序的定義

en: change the definition of a conversion
zh_TW: 變更編碼轉換的定義

en: change a database
zh_TW: 變更資料庫

en: define default access privileges
zh_TW: 定義預設存取權限

en: change the definition of a domain
zh_TW: 變更 domain 的定義

en: change the definition of an event trigger
zh_TW: 變更事件觸發器的定義

en: change the definition of an extension
zh_TW: 變更擴充功能的定義

en: change the definition of a foreign-data wrapper
zh_TW: 變更外部資料封裝程式的定義

en: change the definition of a foreign table
zh_TW: 變更外部資料表的定義

en: change the definition of a function
zh_TW: 變更函數的定義

en: change role name or membership
zh_TW: 變更角色名稱或成員

en: change the definition of an index
zh_TW: 變更索引的定義

en: change the definition of a procedural language
zh_TW: 變更程序語言的定義

en: change the definition of a large object
zh_TW: 變更大物件的定義

en: change the definition of a materialized view
zh_TW: 變更實體化檢視表的定義

en: change the definition of an operator
zh_TW: 變更運算符的定義

en: change the definition of an operator class
zh_TW: 變更運算符類別的定義

en: change the definition of an operator family
zh_TW: 變更運算符族群的定義

en: change the definition of a row-level security policy
zh_TW: 變更列層級安全政策的定義

en: change the definition of a procedure
zh_TW: 變更程序的定義

en: change the definition of a publication
zh_TW: 變更發布的定義

en: change a database role
zh_TW: 變更資料庫角色

en: change the definition of a routine
zh_TW: 變更 routine 的定義

en: change the definition of a rule
zh_TW: 變更規則的定義

en: change the definition of a schema
zh_TW: 變更 schema 的定義

en: change the definition of a sequence generator
zh_TW: 變更序列產生器的定義

en: change the definition of a foreign server
zh_TW: 變更外部伺服器的定義

en: change the definition of an extended statistics object
zh_TW: 變更擴展統計物件的定義

en: change the definition of a subscription
zh_TW: 變更訂閱的定義

en: change a server configuration parameter
zh_TW: 變更伺服器組態參數

en: change the definition of a table
zh_TW: 變更資料表的定義

en: change the definition of a tablespace
zh_TW: 變更表空間的定義

en: change the definition of a text search configuration
zh_TW: 變更文字搜尋組態的定義

en: change the definition of a text search dictionary
zh_TW: 變更文字搜尋字典的定義

en: change the definition of a text search parser
zh_TW: 變更文字搜尋解析器的定義

en: change the definition of a text search template
zh_TW: 變更文字搜尋範本的定義

en: change the definition of a trigger
zh_TW: 變更觸發器的定義

en: change the definition of a type
zh_TW: 變更型別的定義

en: change the definition of a user mapping
zh_TW: 變更使用者映射的定義

en: change the definition of a view
zh_TW: 變更檢視表的定義

en: collect statistics about a database
zh_TW: 收集資料庫的統計資料

en: start a transaction block
zh_TW: 開始交易區塊

en: invoke a procedure
zh_TW: 呼叫程序

en: force a write-ahead log checkpoint
zh_TW: 強制執行 write-ahead 日誌檢查點

en: close a cursor
zh_TW: 關閉游標

en: cluster a table according to an index
zh_TW: 根據索引對資料表進行分群

en: define or change the comment of an object
zh_TW: 建立或修改物件的註解

en: commit the current transaction
zh_TW: 提交目前的交易

en: commit a transaction that was earlier prepared for two-phase commit
zh_TW: 提交之前為兩階段提交所準備的交易

en: copy data between a file and a table
zh_TW: 在檔案和資料表間複製資料

en: define a new access method
zh_TW: 建立存取方式

en: define a new aggregate function
zh_TW: 建立聚合函數

en: define a new cast
zh_TW: 建立轉型

en: define a new collation
zh_TW: 建立定序

en: define a new encoding conversion
zh_TW: 建立編碼轉換

en: create a new database
zh_TW: 建立資料庫

en: define a new domain
zh_TW: 建立 domain

en: define a new event trigger
zh_TW: 建立事件觸發器

en: install an extension
zh_TW: 安裝擴充模組

en: define a new foreign-data wrapper
zh_TW: 建立外部資料封裝程式

en: define a new foreign table
zh_TW: 建立外部資料表

en: define a new function
zh_TW: 建立函數

en: define a new database role
zh_TW: 建立資料庫角色

en: define a new index
zh_TW: 建立索引

en: define a new procedural language
zh_TW: 建立程序語言

en: define a new materialized view
zh_TW: 建立實體化檢視表

en: define a new operator
zh_TW: 建立運算符

en: define a new operator class
zh_TW: 建立運算符類別

en: define a new operator family
zh_TW: 建立運算符族群

en: define a new row-level security policy for a table
zh_TW: 為資料表建立列層級安全政策

en: define a new procedure
zh_TW: 建立程序

en: define a new publication
zh_TW: 建立發布

en: define a new rewrite rule
zh_TW: 建立重寫規則

en: define a new schema
zh_TW: 建立 schema

en: define a new sequence generator
zh_TW: 建立序列產生器

en: define a new foreign server
zh_TW: 建立外部伺服器

en: define extended statistics
zh_TW: 建立擴展統計

en: define a new subscription
zh_TW: 建立訂閱

en: define a new table
zh_TW: 建立資料表

en: define a new table from the results of a query
zh_TW: 以查詢結果建立資料表

en: define a new tablespace
zh_TW: 建立表空間

en: define a new text search configuration
zh_TW: 建立文字搜尋組態

en: define a new text search dictionary
zh_TW: 建立文字搜尋字典

en: define a new text search parser
zh_TW: 建立文字搜尋解析器

en: define a new text search template
zh_TW: 建立文字搜尋範本

en: define a new transform
zh_TW: 建立 transform

en: define a new trigger
zh_TW: 建立觸發器

en: define a new data type
zh_TW: 建立資料型別

en: define a new mapping of a user to a foreign server
zh_TW: 建立使用者至外部伺服器的映射

en: define a new view
zh_TW: 建立檢視表

en: deallocate a prepared statement
zh_TW: 釋放已編譯陳述式

en: define a cursor
zh_TW: 建立游標

en: delete rows of a table
zh_TW: 刪除資料表中的資料列

en: discard session state
zh_TW: 拋棄工作階段狀態

en: execute an anonymous code block
zh_TW: 執行匿名程式區塊

en: remove an access method
zh_TW: 刪除存取方式

en: remove an aggregate function
zh_TW: 刪除聚合函數

en: remove a cast
zh_TW: 刪除轉型

en: remove a collation
zh_TW: 刪除定序

en: remove a conversion
zh_TW: 刪除編碼轉換

en: remove a database
zh_TW: 刪除資料庫

en: remove a domain
zh_TW: 刪除 domain

en: remove an event trigger
zh_TW: 刪除事件觸發器

en: remove an extension
zh_TW: 刪除擴充模組

en: remove a foreign-data wrapper
zh_TW: 刪除外部資料封裝程式

en: remove a foreign table
zh_TW: 刪除外部資料表

en: remove a function
zh_TW: 刪除函數

en: remove a database role
zh_TW: 刪除資料庫角色

en: remove an index
zh_TW: 刪除索引

en: remove a procedural language
zh_TW: 刪除程序語言

en: remove a materialized view
zh_TW: 刪除實體化檢視表

en: remove an operator
zh_TW: 刪除運算符

en: remove an operator class
zh_TW: 刪除運算符類別

en: remove an operator family
zh_TW: 刪除運算符族群

en: remove database objects owned by a database role
zh_TW: 刪除資料庫角色擁有的資料庫物件

en: remove a row-level security policy from a table
zh_TW: 刪除資料表的列層級安全政策

en: remove a procedure
zh_TW: 刪除程序

en: remove a publication
zh_TW: 刪除發布

en: remove a routine
zh_TW: 刪除 routine

en: remove a rewrite rule
zh_TW: 刪除重寫規則

en: remove a schema
zh_TW: 刪除 schema

en: remove a sequence
zh_TW: 刪除序列

en: remove a foreign server descriptor
zh_TW: 刪除外部伺服器描述符

en: remove extended statistics
zh_TW: 刪除擴展統計

en: remove a subscription
zh_TW: 刪除訂閱

en: remove a table
zh_TW: 刪除資料表

en: remove a tablespace
zh_TW: 刪除表空間

en: remove a text search configuration
zh_TW: 刪除文字搜尋組態

en: remove a text search dictionary
zh_TW: 刪除文字搜尋字典

en: remove a text search parser
zh_TW: 刪除文字搜尋解析器

en: remove a text search template
zh_TW: 刪除文字搜尋範本

en: remove a transform
zh_TW: 刪除 transform

en: remove a trigger
zh_TW: 刪除觸發器

en: remove a data type
zh_TW: 刪除資料型別

en: remove a user mapping for a foreign server
zh_TW: 刪除外部伺服器的使用者映射

en: remove a view
zh_TW: 刪除檢視表

en: execute a prepared statement
zh_TW: 執行已編譯陳述式

en: show the execution plan of a statement
zh_TW: 顯示陳述式的執行計劃

en: retrieve rows from a query using a cursor
zh_TW: 使用游標擷取查詢的資料列

en: define access privileges
zh_TW: 定義存取權限

en: import table definitions from a foreign server
zh_TW: 從外部伺服器匯入資料表定義

en: create new rows in a table
zh_TW: 在資料表中建立新的資料列

en: listen for a notification
zh_TW: 監聽通知

en: load a shared library file
zh_TW: 載入共用程式庫檔案

en: lock a table
zh_TW: 鎖定資料表

en: conditionally insert, update, or delete rows of a table
zh_TW: 有條件地插入、更新或刪除資料表的資料列

en: position a cursor
zh_TW: 移動游標位置

en: generate a notification
zh_TW: 產生通知

en: prepare a statement for execution
zh_TW: 預先編譯陳述式以執行

en: prepare the current transaction for two-phase commit
zh_TW: 為目前的交易準備兩階段提交

en: change the ownership of database objects owned by a database role
zh_TW: 變更由資料庫角色擁有的資料庫物件的所有權

en: replace the contents of a materialized view
zh_TW: 替換實體化檢視表的內容

en: rebuild indexes
zh_TW: 重建索引

en: release a previously defined savepoint
zh_TW: 釋放先前建立的儲存點

en: restore the value of a run-time parameter to the default value
zh_TW: 將執行時期參數還原成預設值

en: remove access privileges
zh_TW: 移除存取權限

en: cancel a transaction that was earlier prepared for two-phase commit
zh_TW: 取消先前為兩階提交可準備的交易

en: roll back to a savepoint
zh_TW: 還原至儲存點

en: define a new savepoint within the current transaction
zh_TW: 在目前的交易中建立新的儲存點

en: define or change a security label applied to an object
zh_TW: 建立或變更物件的安全性標籤

en: retrieve rows from a table or view
zh_TW: 從資料表或檢視表讀取資料列

en: change a run-time parameter
zh_TW: 變更執行時期參數

en: set constraint check timing for the current transaction
zh_TW: 設定目前交易的約束檢查時機

en: set the current user identifier of the current session
zh_TW: 設定目前工作階段的目前使用者識別碼

en: set the session user identifier and the current user identifier of the current session
zh_TW: 設定目前工作階段的工作階段使用者識別碼和目前使用者識別碼

en: set the characteristics of the current transaction
zh_TW: 設定目前交易的屬性

en: show the value of a run-time parameter
zh_TW: 顯示執行時期的參數值

en: empty a table or set of tables
zh_TW: 清空資料表或一組資料表

en: stop listening for a notification
zh_TW: 停止監聽通知

en: update rows of a table
zh_TW: 更新資料表中的資料列

en: garbage-collect and optionally analyze a database
zh_TW: 垃圾回收並選擇性分析資料庫

en: compute a set of rows
zh_TW: 計算一組資料列

en: -1 can only be used in non-interactive mode
zh_TW: -1 只能在非互動模式下使用

en: could not open log file "%s": %m
zh_TW: 無法開啟日誌檔 "%s": %m

en: Type "help" for help.
zh_TW: 輸入 "help" 顯示說明。

en: could not set printing parameter "%s"
zh_TW: 無法設定顯示參數 "%s"

en: Try "%s --help" for more information.
zh_TW: 用 "%s --help" 取得更多資訊。

en: extra command-line argument "%s" ignored
zh_TW: 額外的命令列參數 "%s" 已被忽略

en: could not find own program executable
zh_TW: 找不到自身程式的執行檔

en: tab completion query failed: %s
    Query was:
    %s
zh_TW: tab 補全命令失敗: %s
    查詢如下: 
    %s

en: unrecognized value "%s" for "%s": Boolean expected
zh_TW: 值 "%s" 對於 "%s" 是無法識別的: 預期為布林值

en: invalid value "%s" for "%s": integer expected
zh_TW: 值 "%s" 對於 "%s" 是無效的: 預期為整數

en: invalid variable name: "%s"
zh_TW: 無效的變數名稱: "%s"

en: unrecognized value "%s" for "%s"
    Available values are: %s.
zh_TW: "%s" 對於 "%s" 是無法識別的值
    可用的值為: %s。
